Hulp nodig bij samenstellen lichtset (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Namelezz    posted on 24-08-2010 17:38
Hallo,

Ik wil graag lichten kopen voor een drive-in, het liefst 8 parren (par 56 GEEN LED),2 DMX T-Barren (met ingebouwde programma's waardoor ze automatisch aan en uit gaan).
2 scanners die automatisch gestuurd worden, 1 stroboscoop met 1 kanaals DMX-controller.
Ook zat ik te denken aan een JB-System LB-30 lichtbrug, maar ik weet niet of je daar DMX T-barren aan kan bevestigen?!

Natuulijk moeten alle parren scanners en de strobo opgehangen kunnen worden, en de benodigde kabels moeten erbij zitten.

Is het trouwens ook verstandig om een DMX Controller te kopen voor de scanners / strobo voor een 2 persoons drive in?
http://www.toolunatic.nl/

What do you think about Hulp nodig bij samenstellen lichtset ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 24-08-2010 17:57
dmx barren kan je in princiepe ophangen als je er g-haken aan bevestigd.
ik zou zoiezo een goede dmx controller halen, anders is het een beetje hutteloos natuurlijk om alles dmx te kopen, zeker handig, dan kan je altijd zelf even iets doen als je bijv het donker wilt, of alles ann bijv.

waarom wil je trouwens geen led parren, die zijn juist heel erg chil?
Namelezz    posted on 24-08-2010 21:33
Poster: Lucalicious
dmx barren kan je in princiepe ophangen als je er g-haken aan bevestigd.
ik zou zoiezo een goede dmx controller halen, anders is het een beetje hutteloos natuurlijk om alles dmx te kopen, zeker handig, dan kan je altijd zelf even iets doen als je bijv het donker wilt, of alles ann bijv.

waarom wil je trouwens geen led parren, die zijn juist heel erg chil?

Moet ik een dmxcontroller hebben om dmx-barren te gebruiken?
Nvie    posted on 24-08-2010 22:51
Dat ligt aan je DMX barren. Meestal zitten er wel programmatjes in zodat ze ook 'stand-alone' (op zichzelf) kunnen werken. Je beperkt je dan wel tot random-geknipper. Met een lichttafel (want daar hebben we het meestal over met dmx-controller) kun je zelf programma's schrijven voor je licht, zodat je wat meer een showtje kunt bouwen.?

Waarom overweeg je niet gewoon statieven om je licht aan op te hangen/neer te zetten. Naast dat zoiets veel flexibeler is dan zo'n lichtbrug, is het ook nog stukken veiliger en oogt het professioneler.
Namelezz    posted on 25-08-2010 14:02
Het leek mij makkelijker de scanners en strobo's boven mij te hangen om zo ruimte te besparen!
niiicola    posted on 25-08-2010 16:37
Ik denk juist dat Led Parren ideaal zijn voor je, want die hebben al dmx.
Dan hoef je alleen nog een dmx controller nodig waar je dan veel mee kan besturen (bijvoorbeeld elation dmx controller 192)
Gewoon.
Lucalicious    posted on 25-08-2010 17:20
ja, maar dan moet je alsnog een bar kopen he nicola, om ze aan t bevestigen, en veel meer lange dmx kabel. met een dmx bar kun je idd wel vaak een stand alone iets gebruiken, maar das vaak echt heel flut, de hele avond heb je dan ook het zelfde.
niiicola    posted on 25-08-2010 19:23
Gewoon een statief van 50 euro en wat kabels idd, maar dan heb je wel wat (Bax statief is aan te raden (eigen merk))
Gewoon.
dJORD    posted on 25-08-2010 19:25
over wat voor led parren heb je het dan als ik vragen mag?
niiicola    posted on 25-08-2010 19:27
Ehh die goedkoopste bij Bax: PAR 56
Gewoon.
User edit by niiicola on 25-08-2010 @ 19:28:02 (3%)
dJORD    posted on 25-08-2010 19:30
aah oke, ik heb er zelf 1 van showtec alleen heeft die naar mijn mening niet de lichtkwaliteit om in een zaal te hangen!!
niiicola    posted on 25-08-2010 19:36
Ik heb ze al vaak gebruikt voor feestjes van 30 man = prima licht!
Gewoon.
feestbeest    posted on 25-08-2010 19:47
Ik zou nog niet voor led gaan, heb er zelf nog niet z'n goede ervaring mee..
Ik weet niet wat je buget is, maar als je parren wilt zou ik 8 parren halen op een DMX balk en je parren laten lopen via zon controller van Showtec. Dan scans (Ik kan je nu martin aan raden, maar weet niet of je biget daar naar toe is) anders heb je een groot biget: Martin scx 500. Wel duur maar o zo stevig en lekker die dingen gaan! Dit met een dmx controllertje van +-200 euro en statiefen en je bent klaar. Dit is nou niet echt een goedkoop pakket, ik gok rond de 1300 euro. Maar dan heb je wel gelijk een goede set waar je zeker 100 man mee aan kan als het geen 200 is! Rookmachine: martin magnum 650, goedkoop en zuinig alleen de vloeistof is duur(Je doet er lang mee!). Ik heb hem zelf ook zeker een goede prijs/kwaliteit!

Heb je wat minder geld zou ik alsnog voor 8 parren gaan met 2 DMX balken op statief. Met parren kan je al een hoop! Scans die een beetje werken onder de 200, vergeet het. Of je moet voor HQ alain 250 gaan, heb er zelf ook 2 maar ben er niet echt tevreden over.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 25-08-2010 @ 19:48:33 (7%)
Namelezz    posted on 25-08-2010 20:06
Poster: feestbeest
Ik zou nog niet voor led gaan, heb er zelf nog niet z'n goede ervaring mee..
Ik weet niet wat je buget is, maar als je parren wilt zou ik 8 parren halen op een DMX balk en je parren laten lopen via zon controller van Showtec. Dan scans (Ik kan je nu martin aan raden, maar weet niet of je biget daar naar toe is) anders heb je een groot biget: Martin scx 500. Wel duur maar o zo stevig en lekker die dingen gaan! Dit met een dmx controllertje van +-200 euro en statiefen en je bent klaar. Dit is nou niet echt een goedkoop pakket, ik gok rond de 1300 euro. Maar dan heb je wel gelijk een goede set waar je zeker 100 man mee aan kan als het geen 200 is! Rookmachine: martin magnum 650, goedkoop en zuinig alleen de vloeistof is duur(Je doet er lang mee!). Ik heb hem zelf ook zeker een goede prijs/kwaliteit!

Heb je wat minder geld zou ik alsnog voor 8 parren gaan met 2 DMX balken op statief. Met parren kan je al een hoop! Scans die een beetje werken onder de 200, vergeet het. Of je moet voor HQ alain 250 gaan, heb er zelf ook 2 maar ben er niet echt tevreden over.

Bedankt voor de reactie, ik heb hier erg veel aan!
Mijn budget ligt ongeveer rond de 1500 euro, daarvoor wil ik parren scanner strobo's kabels haken enz.

Wat is nou verstandiger om je par lampen mee te besturen? een dmx bar of een dmx controller? of heb je beide nodig?
Ik wil namelijk niet te lang bezig zijn met het laten bewegen of programmeren van de lichten, ik wil aan mijn aandacht op t mixen hebben.
feestbeest    posted on 25-08-2010 20:35
Ik zal even mijn ''dit lijkt MIJ nou een goed setje om mee te beginnen' & doorgroei'' lijstje voor je maken:

Setje nr. 25 van bax. Kijk bij licht sets-->conventionele verlichting
2 x Aztek Lichtstatief LS 3
2x Procab DMX 10 meter kabel
2x Neutrik powercon(Alleen de stekker!) en een normalen stekker(2x)
6 meter stroom kabel.(2x 3 meter voor je powercon)
1x Showtec Lite-8 8kanaals
2x Martin scx 500
2x Procab DMX kabel 1,5 meter
1x Showtec Scanmaster 2 Mkll
Dit alls voor 1650 euro bij bax. Zelf heb je nog 2 stekker blokken en lang verleng snoer nodig/haspel nodig.
Je bent wel wat duurder uit, en over de dmx controller kan je nog twijfelen. Maar DMX-T barren is een vrij duur systeem, je bent aan parren+T bar al 500 euro kwijt+-. De scans zijn van top kwaliteit, maar aan alles hangt een prijs kaartje. Als je nog een laptop heb staan kan je een USB dongel kopen en freestyler erop zetten en via je pc je lichtshow laten lopen. Kost je waarschijnlijk 100euro als je nog een vrije laptop hebt. Maar aangezien het gemiddelde mens geen extra laptop heb baseer ik hier niet mijn set op.?
Mijn idee kwa opstelling is je parren beneden hang en per statief 1 scan aan de boven kant, je zou ook nog een extra statief kunnen kopen en dan links en rechts je parren en in het midden scan+ later? nog strobo.
Vind ik zelf erg mooi en prof over komen.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Namelezz    posted on 26-08-2010 20:54
Ik zal even mijn ''dit lijkt MIJ nou een goed setje om mee te beginnen' & doorgroei'' lijstje voor je maken:

Setje nr. 25 van bax. Kijk bij licht sets-->conventionele verlichting
2 x Aztek Lichtstatief LS 3
2x Procab DMX 10 meter kabel
2x Neutrik powercon(Alleen de stekker!) en een normalen stekker(2x)
6 meter stroom kabel.(2x 3 meter voor je powercon)
1x Showtec Lite-8 8kanaals
2x Martin scx 500
2x Procab DMX kabel 1,5 meter
1x Showtec Scanmaster 2 Mkll
Dit alls voor 1650 euro bij bax. Zelf heb je nog 2 stekker blokken en lang verleng snoer nodig/haspel nodig.
Je bent wel wat duurder uit, en over de dmx controller kan je nog twijfelen. Maar DMX-T barren is een vrij duur systeem, je bent aan parren+T bar al 500 euro kwijt+-. De scans zijn van top kwaliteit, maar aan alles hangt een prijs kaartje. Als je nog een laptop heb staan kan je een USB dongel kopen en freestyler erop zetten en via je pc je lichtshow laten lopen. Kost je waarschijnlijk 100euro als je nog een vrije laptop hebt. Maar aangezien het gemiddelde mens geen extra laptop heb baseer ik hier niet mijn set op.?
Mijn idee kwa opstelling is je parren beneden hang en per statief 1 scan aan de boven kant, je zou ook nog een extra statief kunnen kopen en dan links en rechts je parren en in het midden scan+ later? nog strobo.
Vind ik zelf erg mooi en prof over komen.

Heb er naar gekeken, maar waarom moet je 2 dmxcontrollers hebben? nml: Showtec lite 8-8 en een showtec scanmaster 2? kan je dan niet 1 kopen met meer dan 8 kanalen ipv 2 dmx controllers?
User edit by Namelezz on 26-08-2010 @ 20:57:00 (11%)
Pama    posted on 26-08-2010 21:40
Een nadeel wat ik van LED parren regelmatig ervaar is dat de snelheid van de camera (fps) hier raar op reageert. Als je dus het podium filmt en rechtstreekt uitzend dmv een beamer flikkert het beeld. Heeft met bepaalde frequenties of iets te maken. Ik snap het ook niet volledig. Maar ik hoor dat dit regelmatig tot lelijke taffarelen lijd.
Preserving the core
eekaat    posted on 26-08-2010 22:10
Scans die een beetje werken onder de 200, vergeet het.

zelf 4x jb systems dynamo 250 in gebruik, echt geen klagen van.

Ik stuur ze aan met de CA 8 controller en dat gaat perfect...

niiicola    posted on 26-08-2010 22:10
Poster: Namelezz

Heb er naar gekeken, maar waarom moet je 2 dmxcontrollers hebben? nml: Showtec lite 8-8 en een showtec scanmaster 2? kan je dan niet 1 kopen met meer dan 8 kanalen ipv 2 dmx controllers?

De Elation DMX Controller 192 is goed voor wat jij wilt, kan je 12 (of 24) armaturen op aansluiten!
Gewoon.
DJBas    posted on 26-08-2010 23:22
Scans die een beetje werken onder de 200, vergeet het.

Hier ben ik het echt niet mee eens, ik heb jaren lang 2x eurolite ts-7b gehad. inmiddels zijn ze vervangen door movingheads maar dit zijn echt geweldige scanners voor het geld. zeker aan te raden!
Namelezz    posted on 27-08-2010 11:50
Poster: niiicola

De Elation DMX Controller 192 is goed voor wat jij wilt, kan je 12 (of 24) armaturen op aansluiten!

Bedankt! hoeveel kanalen? en wat zijn armaturen?Cool
eekaat    posted on 27-08-2010 12:50
armaturen zijn het aantal lichteffecten Happy, laughing Dit kunnen zowel scanners als stroboscopen als ledparren zijn
Namelezz    posted on 27-08-2010 13:20
Poster: eekaat
armaturen zijn het aantal lichteffecten Happy, laughing Dit kunnen zowel scanners als stroboscopen als ledparren zijn

TyCool
niiicola    posted on 27-08-2010 13:24
Poster: Namelezz

Bedankt! hoeveel kanalen? en wat zijn armaturen?Cool

192 kanalen Happy, laughing (12x16 of 24x8)
Gewoon.
User edit by niiicola on 27-08-2010 @ 13:25:04 (7%)
Namelezz    posted on 27-08-2010 15:17

192 kanalen Happy, laughing (12x16 of 24x8)

Bedankt !Cool
Lucalicious    posted on 27-08-2010 19:38

licht er aan, je hebt ook scanners met 6 kanalen, en je kan ook meerdere apparaten op dezelfde kanalen aansluiten.

130 Users online: 20 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 66.555
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.454.929