Beginnen met Fruity Loops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

patrickstarting    posted on 22-08-2010 20:53
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en wil graag beginnen met Fruity Loops, het bestaande nummers in elkaar mixen heb ik wel eens gehad...
Ben behoorlijk muzikaal aangelegd, speel zelf keyboard en elektrische gitaar en hoor vrijwel direct als iets vals klink en dergelijke. Ik ben dus nogal een mierenneuker als het op klanken en dergelijke aankomt Winking my eye Ja ik geef dit zelf maar alvast toe voordat jullie me zo noemen Winking my eye

Nu wil ik een vliegende start maken en niet lang aan blijven prutsen, een beetje spelen met wat basic base line's en dergelijke heb ik wel al gedaan maar het vinden van de juiste instrumenten/klanken laat nog de wensen over.

Nu zou ik graag van iemand die het ook gebruikt willen weten:
  • Welke sound packs jullie hebben, waar te downloaden enz.
  • Waar ik een goede step by step tutorial tot het maken van een volledige trance/dance plaat ga vinden.
Dus geen door geklik, geskip en dergelijke. echt de details allemaal uitgelegd!
Dat ik een vliegende start wil maken betekent niet dat ik alles wil overslaan, ik wil gewoon meteen de goede weg nemen en niet weken prutsen wat tot niets lijdt.

• Hoe kan ik het beste beginnen volgens jullie om het zo snel mogelijk onder de knie te krijgen?
Alvast heel erg bedankt voor het antwoorden want met de search functie hier, google en slechte kwaliteit youtube filmpjes ben ik nog niet veel verder gekomen.

User edit by patrickstarting on 22-08-2010 @ 20:59:56 (18%)

What do you think about Beginnen met Fruity Loops ??

Vote :   

Namelezz    posted on 22-08-2010 20:56
Ik maak zelf house en hardstyle met FL studio.

Voor house gebruik ik Vengeance Essential Clubsounds 1, 2, 3.
Ik neem aan dat je de interface van FL al snapt?!

Ik zou zeggen, begin heel simple met een beat te maken. Als die lekker klinkt kan je andere samples gebruiken voor een bassline of een melodie. Daarvoor zijn de samples handig!

Heb je nog vragen of wil je iets anders weten, Pm me maar!
http://www.toolunatic.nl/
patrickstarting    posted on 22-08-2010 20:58
Die VEC files heb ik her en der al vaker voorbij zien komen maar die kosten nogal wat, is er een gratis alternatief ? Happy, laughing
main    posted on 22-08-2010 20:58
luxx tutorials.
Namelezz    posted on 22-08-2010 21:04
De samples gewoon downen, gratis en makkelijk!, anders gewoon tutorials kijken, maar ik zou ze gewoon downen via torrents ofzo!
-FLoriZ-    posted on 22-08-2010 21:06
Poster: Namelezz
De samples gewoon downen, gratis en makkelijk!, anders gewoon tutorials kijken, maar ik zou ze gewoon downen via torrents ofzo!
  Dat mag hier niet. Winking my eye
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
patrickstarting    posted on 22-08-2010 21:08
Poster: -FLoriZ-
Dat mag hier niet. Winking my eye

?
Vandaar dat ik ook naar gratis files vroeg, maargoed als dit de enige manier is. Ik zet nieuwsgroepen wel even aan te slurpen Winking my eye
?
Namelezz    posted on 22-08-2010 21:11
Maar dat doen we wel, iedereen downed ze! Wie gaat er nou dik 100 zuurverdiende euros neerdokken terwijl je het gratis kan krijgen?
patrickstarting    posted on 22-08-2010 21:18
Heeft ook iemand een directe link naar een goede start video tutorial ? Happy, laughing
main    posted on 22-08-2010 21:28
moeilijk he, luxx intypen bij de search of op youtube..
Yvaroz    posted on 22-08-2010 21:44
Luxx

oh is aardig gelukt, en dat in nog geen 2 seconden!

patrick, dit gaat je lukken!
Nothing is Impossible
tek-zotic    posted on 22-08-2010 22:17
Poster: patrickstarting
Die VEC files heb ik her en der al vaker voorbij zien komen maar die kosten nogal wat, is er een gratis alternatief ? Happy, laughing

je kan ook zelf sounds cre?ren met behulp van (virtuele) synthesisers
er bestaat een uitgebreid boek voor fruity loops: fruity loops bible, waarin alles staat uitgelegd, kost wel een euro of 40 dacht ik
als je een legale versie hebt kan je met je productcode je registreren en op de site van image line video tutorials bekijken
User edit by tek-zotic on 22-08-2010 @ 22:19:04 (33%)
patrickstarting    posted on 22-08-2010 23:11
Die bible heb ik al en ook al, Heb hem al uitgeprint en ingebonden op mn bureau liggen boven op mn primitieve numark mixdesk setje :P grotendeels heb ik de basis functies doorgenomen. Alleen als je dat leest worden alle stappen doorgenomen maar zit er geen opbouwende lijn in waar je moet beginnen.
?
@main en Yvaroz, typ eens luxx in op youtube.
Dan vind je DJluxx zijn kanaal enz wel. met 64 video's.
Dan heb ik dus keuze uit een stuk of 30 tutorials waarvan ik niet kan bedenken als dit voor een beginner of geavanceerd is?!
?
?
Bedankt voor alle reacties tot nu toe, btw: de VEC files zijn ondertussen al binnen, alle volume's en house samples en dergelijke heb ik dus kan ik nu wat gaan proberen.
?
DJTimothyDutchh    posted on 23-08-2010 10:40
Uiteindelijk zal je toch wel moeten kutten met FL.
Denk niet dat de producer hier op het forum en andere producers die nu groot zijn nooit hebben lopen kutten met producen.

Je MOET wel van alles uitproberen voordat je iets goeds kan maken.
Elke producer die nu op een goed niveau zit heeft wel 1000 files op zijn PC die niet af zijn of niet klinken.
Blijf gewoon oefenen en leren.
Dan kom je er vanzelf wel.
Dus open je FL en begin maar 1 jaar met kutten in dat programma, dan krijg je vanzelf wel wat leuks uit je FL.
Namelezz    posted on 23-08-2010 11:07
Ik doe het nu al zo'n 3 - 4 jaar, en je leert steeds meer! Nu gaan mijn nummers er pas professioneel klinken!
Oefening baart kunst!
main    posted on 23-08-2010 11:24
Poster: DJTimothyDutchh
Uiteindelijk zal je toch wel moeten kutten met FL.
Denk niet dat de producer hier op het forum en andere producers die nu groot zijn nooit hebben lopen kutten met producen.

Je MOET wel van alles uitproberen voordat je iets goeds kan maken.
Elke producer die nu op een goed niveau zit heeft wel 1000 files op zijn PC die niet af zijn of niet klinken.
Blijf gewoon oefenen en leren.
Dan kom je er vanzelf wel.
Dus open je FL en begin maar 1 jaar met kutten in dat programma, dan krijg je vanzelf wel wat leuks uit je FL.

doe t nu een jaartje en heb er: 225 om precies te zijn
DJTimothyDutchh    posted on 23-08-2010 12:36
ik doe het nu 2.5 jaar en heb ook echt veel projecten staan, de helft is bullshit als ik het terugluister, maar het wordt wel steeds beter.

Dus blijf oefenen en blijf geloven in jezelf en maak dingen die je zelf tof vindt om te maken.[
patrickstarting    posted on 23-08-2010 18:31
Dat komt vast goed, oefening baart kunst geloof ik ook zeker in. Ik speel ondertussen 9 jaar Keyboard en 3 jaar gitaar.
Ook daar komt pas na enkele jaren iets moois uit.
Ik was alleen op zoek naar de juiste weg om met fruity loops te beginnen.
Hopelijk maak ik nu met deze tutorials een mooi begin en ga ik aan het oefenen.
?
Heel erg bedankt voor de reacties en hulp!
Estacy    posted on 23-08-2010 18:39
Poster: Namelezz
Maar dat doen we wel, iedereen downed ze! Wie gaat er nou dik 100 zuurverdiende euros neerdokken terwijl je het gratis kan krijgen?

voor thuisgebruik ga ik je niet tegenhouden, maar wanneer jij geld gaat verdienen met je liedjes die gemaakt zijn met die illegale VST's, daar heb ik geen woorden voor.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.494 days.
 Post CommentThat would be 183.1 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

98 Users online: 57 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 73.738
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.711