Het Grote Ik Zoek Een Dj Naam Topic #2 (17/29)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 20-08-2010 20:44
Topic nummer 1 is vol, vandaar dit nummer 2 topic.
Ben jij op zoek naar een dj naam, post dan hier je oproep, zo worden eindeloze topics bespaart.
Dus, ben jij op zoek naar de ultieme dj naam, geef dan de volgende info:

Naam, Voornaam:
Genre:
Hobby's buiten draaien:
Eigen idee?n:

[Mod Edit] Zie hier het oude deel : Ik zoek een DJ naam #1
Where the music meets the deejay!
Mod edit by Lead on 12-10-2010 21:51 (23%)

What do you think about Het Grote Ik Zoek Een Dj Naam Topic #2 ??

Vote :   

meppertje    posted on 29-11-2011 16:35
Poster: meppertje
ok , welke info heb je nog zoal nodig moest je mij kunnen helpen?
grtz

ik heb anders niet zoveel hobby's :p
meppertje    posted on 29-11-2011 16:42
ik zoek een dj naam,wie kan me helpen?

naam : mick cresis
genre : tekstyle , hardstyle , hardcore , en af en toe een beeje core
hobby's : buiten rondhangen & muziek
eigen ideeen : core revelation
Blackaround    posted on 29-11-2011 17:44
DJ micksies
DJ Recore ?
meppertje    posted on 29-11-2011 21:53
Poster: Blackaround
DJ micksies
DJ Recore ?

dj recore is goed , bedankt :D
vatogonzalez    posted on 06-12-2011 11:00
Een DJ valt in mijn idee onder 'artiest' en dat betekend dat je wel een beetje creatief moet zijn om dit te doen. Er zijn eigenlijk maar 3 belangrijke zaken als je een naam kiest:

1) De naam moet uniek zijn. Ga jezelf niet het zelfde als een andere artiest noemen die zijn naam al geregistreerd heeft of een following heeft of uberhaupt bestaat. Creativiteit stelen is een doodzonde. Ook erg onverstandig om jezelf Sidney Hamson, Erik V, Gregor Flipflop of Fatoe Gonzalez te gaan noemen, met een naam die gebasseerd is op een andere artiesten naam neemt niemand je meer serieus.?

2) De naam moet te spellen zijn als je 'm hoort. Ik heb zelf al 't probleem dat mensen me Vato Gonzales noemen met een 'S' aan het einde in plaats van een 'Z'. Zelfde als mensen die DeeRok, D-Rock, DRoK, D.R.O.K. maken van hun naam; het kan allemaal het zelfde opgelezen/gespeld worden en levert een berg problemen op die je niet wilt. Het is sowieso onverstandig om jezelf een naam te geven met leestekens erin, denk eens aan je @twitter naam of de short-link naar je Facebook profiel. Daar kun je die tekens dus niet in gebruiken met als gevolg; verwarring.

3) Je kunt een naam met betekenis hebben zoals 'Mighty John', 'Laidback Luke', 'Foreign Beggars' of een amorfe naam die in principe niets betekend 'Deadmau5e', 'Vato', 'Hardwell'. Voorkom namen die je kinderlijk doen lijken of gangster, gebruik geen 'brEeZaAH' toestanden en bedenk dat dit wel eens de naam kan zijn die je de komende 20 jaar hebt. Het belangrijkste punt is dat je een naam neemt die er nog niet is zodat je Twitter, Hyves, Facebook, YouTube, Soundcloud etc account allemaal het zelfde zijn. Het mooie van een unieke naam is dat jij zelf de invulling gaat geven aan dat woord. Al heb je de lompste naam ter wereld, maak je er geniale muziek onder dan vinden mensen het vanzelf een geweldige naam. Er zijn geen goede namen, alleen goede artiesten.
Dirty House / Crowd Control
Gidi    posted on 06-12-2011 11:41
Poster: vatogonzalez
div>Een DJ valt in mijn idee onder 'artiest' en dat betekend dat je wel een beetje creatief moet zijn om dit te doen. Er zijn eigenlijk maar 3 belangrijke zaken als je een naam kiest:

1) De naam moet uniek zijn. Ga jezelf niet het zelfde als een andere artiest noemen die zijn naam al geregistreerd heeft of een following heeft of uberhaupt bestaat. Creativiteit stelen is een doodzonde. Ook erg onverstandig om jezelf Sidney Hamson, Erik V, Gregor Flipflop of Fatoe Gonzalez te gaan noemen, met een naam die gebasseerd is op een andere artiesten naam neemt niemand je meer serieus.?

2) De naam moet te spellen zijn als je 'm hoort. Ik heb zelf al 't probleem dat mensen me Vato Gonzales noemen met een 'S' aan het einde in plaats van een 'Z'. Zelfde als mensen die DeeRok, D-Rock, DRoK, D.R.O.K. maken van hun naam; het kan allemaal het zelfde opgelezen/gespeld worden en levert een berg problemen op die je niet wilt. Het is sowieso onverstandig om jezelf een naam te geven met leestekens erin, denk eens aan je @twitter naam of de short-link naar je Facebook profiel. Daar kun je die tekens dus niet in gebruiken met als gevolg; verwarring.

3) Je kunt een naam met betekenis hebben zoals 'Mighty John', 'Laidback Luke', 'Foreign Beggars' of een amorfe naam die in principe niets betekend 'Deadmau5e', 'Vato', 'Hardwell'. Voorkom namen die je kinderlijk doen lijken of gangster, gebruik geen 'brEeZaAH' toestanden en bedenk dat dit wel eens de naam kan zijn die je de komende 20 jaar hebt. Het belangrijkste punt is dat je een naam neemt die er nog niet is zodat je Twitter, Hyves, Facebook, YouTube, Soundcloud etc account allemaal het zelfde zijn. Het mooie van een unieke naam is dat jij zelf de invulling gaat geven aan dat woord. Al heb je de lompste naam ter wereld, maak je er geniale muziek onder dan vinden mensen het vanzelf een geweldige naam. Er zijn geen goede namen, alleen goede artiesten.

Dit is de beste beschrijving. Het moet wat van jezelf zijn en ik vind betrekking hebben op je leven of levenservaringen.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Lucalicious    posted on 06-12-2011 15:38
@vato: absolutely true!

Ik draai zelf gewoon onder mijn eigen naam. eerlijk gezegt ook omdat ik niets echt pakkends kan verzinnen, dat ook nog volwassen klinkt, zei het dat de enige die ik kon verzinnen (luke roberts) een zanger bleek te zijn haha, maar ook omdat ik vind, die dj, dat ben ik, niet iemand anders, waarom zou ik dan een psuedoniem willen?
Dyno    posted on 06-12-2011 15:54
Maar wat nou, zoals bij mij, als je in 1990 een dj naam verzint en iemand anders (een Italiaan) krijgt jaren later ineens succes met de naam die je al jaren heb? Ben je mooi de spreekwoordelijke lul. Een andere naam ga ik niet meer verzinnen.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Bonchanoize    posted on 06-12-2011 16:19
Een naam is zeker niet alles hoor, je kan ook best bekend worden zonder een goede, welklinkende naam. Hier in Belgi? is er een opkomende jongen met als dj-naam VNNR, geen kat die weet hoe je het uitspreekt, maar hij krijgt wel het ene feestje na het andere aangeboden. Je naam veranderen, of onder verschillende namen draaien is ook niet altijd negatief, want bij elke naam hoort een imago. Basto bijvoorbeeld heeft nu het imago van een Avicii-copycat te zijn, en als hij gevraagd wordt voor een of ander festival, wordt van hem dan altijd een Avicii-set verwacht. Maar eigenlijk draait hij ook zeer graag tech house, daarvoor gebruikt hij dan de naam Lazy Jay.?

On another note, ik zou misschien ook mijn naam veranderen om iets professioneler en origineler over te komen. Naar het schijnt is mijn huidige naam niet altijd goed uit te spreken en al die shit.
Wat denken jullie van 'Good Guy Greg'
Voor de internetfreaks onder jullie misschien ook bekend als meme.
Ligt vrij goed in de mond, je hebt een alliteratie, altijd leuk voor logo's en dergelijke en hij kan gebruikt worden voor alle stijlen (aangezien ik zelf nog niet weet welke kant ik op wil).
Andere idee?n die ik had waren DMGCNTRL (heeft eerder electro-bijklank), Damasco (eerder progressive denk ik, en doet misschien te veel denken aan de stad Damascus), Musick (eerder dirty house naar mijn gevoel)?
Voelen jullie een van die namen, want zelf heb ik er geen idee van.
Ik ben trouwens nog niet bekend of zo, dus een naamsverandering kan zeker geen kwaad.
Let the magic begin
vatogonzalez    posted on 06-12-2011 16:19
@ Dyno; Je bent inderdaad spreekwoordelijk de lul. Je kunt gewoon je naam aanhouden omdat je in principe de authenticiteit hebt als je 'm al meer dan 20 jaar gebruikt - maar de online generatie gaat niet voor de 'echtheid' maar kent als vox populi het recht toe aan degene die het hardst schreeuwt. Kwalijke zaak, maar het is niet anders. Enige wat je kunt doen is je historie duidelijk maken en zo je bestaansrecht claimen in de ogen van het publiek zonder dat je als jankerd gezien word.
Dirty House / Crowd Control
Chili    posted on 21-12-2011 22:51
Ik twijfel nog een beetje over de DJ naam die ik een tijdje terug gekozen heb. Mijn naam is Michiel Urban, een aantal vrienden noemen me al een tijd Mika. Leek me een goede DJ naam, tot 'de' Mika bekend werd, en met zijn muziek wil ik niet echt geassocieerd worden... Ik draai zelf overigens techhouse/techno.
Mijn vader (helaas niet meer onder ons) heette Erik, dus heb ik er Mika Eriksson van gemaakt, maar vind het toch niet helemaal lekker bekken, beetje teveel lettergrepen... En de kans dat het verkeerd geschreven wordt is ook aanwezig. Wat vinden jullie?
Bonchanoize    posted on 21-12-2011 23:13
hoe spreek je mika uit zoals jij het wil?
[mie-ka] of [maai-ka]?
Let the magic begin
Raindrop    posted on 22-12-2011 16:08
Heey allemaal! Nadat ik na een lange rust weer bezig ben met draaien, en ik eigenlijk geen dj naam heb,
ga ik toch aan jullie vragen of jullie wat voor me weten.
Mijn naam is Jeroen Kweekel, 14 jaar. Mijn voorkeur ligt bij House en Electro. Maar af en toe hebben mijn buren ook wel last van Dubstep en trance. Dus weten jullie nog een goeie naam? Alvast bedankt!

Edit:
Hobby's: ?Grafisch ontwerpen dmv Photoshop, 3dsm. Gamen
AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP
User edit by Raindrop on 22-12-2011 @ 17:59:39 (18%)
MichaelMiller    posted on 22-12-2011 17:09
DJ Quick?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Blackaround    posted on 22-12-2011 18:09
Poster: Bonchanoize
Een naam is zeker niet alles hoor, je kan ook best bekend worden zonder een goede, welklinkende naam. Hier in Belgi? is er een opkomende jongen met als dj-naam VNNR, geen kat die weet hoe je het uitspreekt, maar hij krijgt wel het ene feestje na het andere aangeboden. Je naam veranderen, of onder verschillende namen draaien is ook niet altijd negatief, want bij elke naam hoort een imago. Basto bijvoorbeeld heeft nu het imago van een Avicii-copycat te zijn, en als hij gevraagd wordt voor een of ander festival, wordt van hem dan altijd een Avicii-set verwacht. Maar eigenlijk draait hij ook zeer graag tech house, daarvoor gebruikt hij dan de naam Lazy Jay.?

On another note, ik zou misschien ook mijn naam veranderen om iets professioneler en origineler over te komen. Naar het schijnt is mijn huidige naam niet altijd goed uit te spreken en al die shit.
Wat denken jullie van 'Good Guy Greg'
Voor de internetfreaks onder jullie misschien ook bekend als meme.
Ligt vrij goed in de mond, je hebt een alliteratie, altijd leuk voor logo's en dergelijke en hij kan gebruikt worden voor alle stijlen (aangezien ik zelf nog niet weet welke kant ik op wil).
Andere idee?n die ik had waren DMGCNTRL (heeft eerder electro-bijklank), Damasco (eerder progressive denk ik, en doet misschien te veel denken aan de stad Damascus), Musick (eerder dirty house naar mijn gevoel)?
Voelen jullie een van die namen, want zelf heb ik er geen idee van.
Ik ben trouwens nog niet bekend of zo, dus een naamsverandering kan zeker geen kwaad.

In belgie zijn er zelfs 2 bekende dj's :p
Laston en geo, in plaats van gaston en leo! :p
Raindrop    posted on 22-12-2011 18:44
Poster: Mikeyy-V
DJ Quick?

Beetje saai denkik. Ik vind hem niet goed klinken. Toch bedankt voor het helpen!
Bonchanoize    posted on 22-12-2011 19:02
Poster: Blackaround
In belgie zijn er zelfs 2 bekende dj's :p
Laston en geo, in plaats van gaston en leo! :p

klinkers omwisselen is hier een tijdje in de mode geweest, maar dat is ondertussen weer over.
Let the magic begin
Blackaround    posted on 22-12-2011 19:17
Poster: Bonchanoize
klinkers omwisselen is hier een tijdje in de mode geweest, maar dat is ondertussen weer over.

Idd,
Hij is nu bekend.. en hij zegt zelf van, denk goed na bij je dj naam!
Want eens ze je kennen kan je niet meer veranderen.. :p
Nu zit ik hier met mijn belachlijke naam :d
Chili    posted on 23-12-2011 10:25
@ Bonchanoize je spreekt het uit asls [Mie-Ka]
dance2mix    posted on 23-12-2011 12:58
??n offtopic vraagje : @ Vato , ( vast een compleet overduidelijke vraag maarja ik weet het niet ) Jij bent wel of niet de echt Vato Gonzales.

CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
MichaelMiller    posted on 23-12-2011 13:51
*zucht*
Ja, dat is de 'echte' Vato Gonzalez. Als je gewoon in andere topics leest....Cool
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 23-12-2011 @ 13:53:51 (100%)
dance2mix    posted on 23-12-2011 14:01
?haha bedankt man, sorry ( het is vakantie h? ) Ok vet! Happy, laughing
Raindrop    posted on 23-12-2011 15:16
Zou beetje raar zijn. Iemand die zich voordoet als hem om hier populair te zijn.
Aloewel Vato Gonzales er hier ook niet echt bovenuit komt.
dance2mix    posted on 23-12-2011 15:41
Toch wel vet, hij draait ook op een schoolfeest van ons met MC tjen Happy, laughing
Raindrop    posted on 23-12-2011 15:45
Tja wat is vato zonder Tjen live haha :P

163 Users online: 60 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 57.132
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.328.912