Poster: meppertje
ok , welke info heb je nog zoal nodig moest je mij kunnen helpen?
grtz
Poster: Blackaround
DJ micksies
DJ Recore ?
Poster: vatogonzalez
div>Een DJ valt in mijn idee onder 'artiest' en dat betekend dat je wel een beetje creatief moet zijn om dit te doen. Er zijn eigenlijk maar 3 belangrijke zaken als je een naam kiest:
1) De naam moet uniek zijn. Ga jezelf niet het zelfde als een andere artiest noemen die zijn naam al geregistreerd heeft of een following heeft of uberhaupt bestaat. Creativiteit stelen is een doodzonde. Ook erg onverstandig om jezelf Sidney Hamson, Erik V, Gregor Flipflop of Fatoe Gonzalez te gaan noemen, met een naam die gebasseerd is op een andere artiesten naam neemt niemand je meer serieus.?
2) De naam moet te spellen zijn als je 'm hoort. Ik heb zelf al 't probleem dat mensen me Vato Gonzales noemen met een 'S' aan het einde in plaats van een 'Z'. Zelfde als mensen die DeeRok, D-Rock, DRoK, D.R.O.K. maken van hun naam; het kan allemaal het zelfde opgelezen/gespeld worden en levert een berg problemen op die je niet wilt. Het is sowieso onverstandig om jezelf een naam te geven met leestekens erin, denk eens aan je @twitter naam of de short-link naar je Facebook profiel. Daar kun je die tekens dus niet in gebruiken met als gevolg; verwarring.
3) Je kunt een naam met betekenis hebben zoals 'Mighty John', 'Laidback Luke', 'Foreign Beggars' of een amorfe naam die in principe niets betekend 'Deadmau5e', 'Vato', 'Hardwell'. Voorkom namen die je kinderlijk doen lijken of gangster, gebruik geen 'brEeZaAH' toestanden en bedenk dat dit wel eens de naam kan zijn die je de komende 20 jaar hebt. Het belangrijkste punt is dat je een naam neemt die er nog niet is zodat je Twitter, Hyves, Facebook, YouTube, Soundcloud etc account allemaal het zelfde zijn. Het mooie van een unieke naam is dat jij zelf de invulling gaat geven aan dat woord. Al heb je de lompste naam ter wereld, maak je er geniale muziek onder dan vinden mensen het vanzelf een geweldige naam. Er zijn geen goede namen, alleen goede artiesten.
Poster: Bonchanoize
Een naam is zeker niet alles hoor, je kan ook best bekend worden zonder een goede, welklinkende naam. Hier in Belgi? is er een opkomende jongen met als dj-naam VNNR, geen kat die weet hoe je het uitspreekt, maar hij krijgt wel het ene feestje na het andere aangeboden. Je naam veranderen, of onder verschillende namen draaien is ook niet altijd negatief, want bij elke naam hoort een imago. Basto bijvoorbeeld heeft nu het imago van een Avicii-copycat te zijn, en als hij gevraagd wordt voor een of ander festival, wordt van hem dan altijd een Avicii-set verwacht. Maar eigenlijk draait hij ook zeer graag tech house, daarvoor gebruikt hij dan de naam Lazy Jay.?
On another note, ik zou misschien ook mijn naam veranderen om iets professioneler en origineler over te komen. Naar het schijnt is mijn huidige naam niet altijd goed uit te spreken en al die shit.
Wat denken jullie van 'Good Guy Greg'
Voor de internetfreaks onder jullie misschien ook bekend als meme.
Ligt vrij goed in de mond, je hebt een alliteratie, altijd leuk voor logo's en dergelijke en hij kan gebruikt worden voor alle stijlen (aangezien ik zelf nog niet weet welke kant ik op wil).
Andere idee?n die ik had waren DMGCNTRL (heeft eerder electro-bijklank), Damasco (eerder progressive denk ik, en doet misschien te veel denken aan de stad Damascus), Musick (eerder dirty house naar mijn gevoel)?
Voelen jullie een van die namen, want zelf heb ik er geen idee van.
Ik ben trouwens nog niet bekend of zo, dus een naamsverandering kan zeker geen kwaad.
Poster: Mikeyy-V
DJ Quick?
Poster: Blackaround
In belgie zijn er zelfs 2 bekende dj's :p
Laston en geo, in plaats van gaston en leo! :p
Poster: Bonchanoize
klinkers omwisselen is hier een tijdje in de mode geweest, maar dat is ondertussen weer over.