Muziek programma
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Namelezz    posted on 20-08-2010 19:20
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een programma waarmee je nummers kunt afspelen en mixen op de PC / Laptop.
Zelf zat ik te denken aan Traktor. Is dit een verstandige keus of weet iemand een beter programma.

Het gaat er voor mij namelijk om dat ik de BPM aan kan passen en dat de .mp3 bestanden overzichtelijk te zien zijn!

Alvast bedankt!

Namelezz
http://www.toolunatic.nl/

What do you think about Muziek programma ??

Vote :   

Ridalio    posted on 20-08-2010 19:41
Traktor is inderdaad een erg goed programma.
Je hebt ook nog programma's als bijvoorbeeld Virtual DJ,
maar dan zou ik persoonlijk toch voor traktor kiezen.
dj-zero    posted on 20-08-2010 19:50
Ik denk dat traktor idd wat professioneler is dan vdj, maar vdj lijkt mij wel iets gebruiks vriendelijker voor simpel thuisgebruik..
Ik weet niet wat je doel is met het programma? Als het echt de bedoeling is voor bedroom gebruik zou ik denk ik eerder voor vdj gaan, eventueel met een goedkope midicontroler ofzo.
Wil je echt gaan mixen dan zou ik toch eerder neigen naar traktor.
Namelezz    posted on 21-08-2010 14:42
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik ga voor Traktor, maar wat bedoel je precies met een midicontroller DJ-Zero?
Is dat zo'n apparaatje wat de laptop/PC verbind met de cdspeler?
winfakt    posted on 21-08-2010 14:50
een midicontroller is een apparaat dat je in je usb poort van je pc moet pluggen en zo kan je trakor/vdj besturen zonder aan je muis te hoeven komen.
dj-zero    posted on 21-08-2010 15:22
Zoals winfact zegt,, maar misschien maakt het het nog iets duidelijker om erbij te vertellen dat het een soort apparaat is wat eigenlijk 2 cdspelers en een mengpaneel in ??n is. Alleen kun je er dan geen cd's in duwen maar je kunt ermee de losse elementen van het programma besturen.
Een goedkoop voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld een midi-controller van Herkules.
Leuk om in het begin een beetje mee te pielen!
Als je traktor gaat halen, is het misschien ook leuk om eens te kijken naar de midi-controller van native insturments (traktor) zelf, deze is dan speciaal gemaakt op traktor.?
Bij deze zit je wel in een prijsklasse die denk ik buiten het budget ligt van de huis tuin en keuken beginner:x
Namelezz    posted on 21-08-2010 18:24
Ok, ik heb er een opgezocht, maar ik heb al een mengpaneel en cd-spelers, dan lijkt het mij zonde op een midicontroller aan te schaffen. het enigste voordeel is dan dat je je muis niet hoeft te gebruiken?
User edit by Namelezz on 21-08-2010 @ 18:25:49 (43%)
ElVrieso    posted on 21-08-2010 18:54
Poster: Namelezz
Ok, ik heb er een opgezocht, maar ik heb al een mengpaneel en cd-spelers, dan lijkt het mij zonde op een midicontroller aan te schaffen. het enigste voordeel is dan dat je je muis niet hoeft te gebruiken?

Mag ik vragen welke CD Spelers en Mixer je dan hebt?
Het kan zijn dat je gear midi ondersteund en dat je daarmee bijv. traktor aan kan sturen. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
Namelezz    posted on 21-08-2010 19:17
Citronic mpcd-s6 2x
Citronic Pro-3 mixer
dj-zero    posted on 21-08-2010 19:26
Als je toch al echte gear hebt, waarom zou je dan nog pc gaan draaien:S
Koop dan een time-code bij de software... Een time-code zorgt er ook weer voor dat je met je cd-spelers/tt's de software kunt bedienen!!
Als je echte gear hebt zou ik niet ook nog met de muis gaan mixen, dat is natuurlijk persoonlijk!
hoppie    posted on 21-08-2010 20:17
nee, je kunt de software niet bestuuren, alleen de nummers van je pc kun je gebruiken. en je verliest vaak veel van de functies van je cd speler (behalve scratch en soms looping)
Question everything
dj-zero    posted on 21-08-2010 20:37
oh oke:S ik d8 dat dat vrijwel gelijk werkte als midi:x mijn fout:x
Maar met serato gaat dat toch wel? of hoe werkt dat dan?
winfakt    posted on 21-08-2010 21:08
Numark heeft de mixdeck deze is een midi controller met dubbele cd speler en je kan er je ipod inzetten,als mijn gear versleten is ga ik deze aanschaffen.
Dolivieira    posted on 21-08-2010 22:17
Ik zou als ik jou was vooe Traktor Scratch Duo gaan net een X1. Ben je gelijk klaar. Kan je nog steeds CDs draaien en je kan timecoded werken met Traktor en de rest van de functie kan je dan bedienen met de kontrol X1. Ben je wel 500 euro kwijt maar dan heb je ook wat. En een midi controller heeft altijd meer voordelen dan alles bedienen met je muis. Ik heb hier dan Traktor Scratch Pro staan met 2 cdj1000 en een Kontrol X1 en ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik het heb aangeschaft. Aangezien die CDspelers die jij hebt ook scratch hebben dan ga je er zeker veel profeit van hebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 22-08-2010 00:50
Klopt het dat in Nederland timecode van Serato niet verkocht mag worden net omwille van die gecodeerde platen/cd's ?
Heb ik al meermaals vernoemen in Gearshops in Belgie, en die Shops hadden allemaal ook Traktor te koop, dus dat zeiden ze niet omdat ze bvb alleen maar serato te koop hadden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Namelezz    posted on 22-08-2010 20:23
Poster: dj-zero
Als je toch al echte gear hebt, waarom zou je dan nog pc gaan draaien:S
Koop dan een time-code bij de software... Een time-code zorgt er ook weer voor dat je met je cd-spelers/tt's de software kunt bedienen!!
Als je echte gear hebt zou ik niet ook nog met de muis gaan mixen, dat is natuurlijk persoonlijk!

Zo kan ik ook zorgen dat mensen nummers kunnen aanvragen, wel net zo makkelijk!
dj-zero    posted on 22-08-2010 20:28
Ahzo op die manierWinking my eyeNee dan snap ik het:D.
Maar in principe lijkt vdj mij voor dat gebruik goed genoeg, ik weet niet hoever de prijzen uit elkaar liggen van vdj en traktor.. Als dit prijsverschil te groot is zou ik denk ik toch voor vdj gaan.
Estacy    posted on 22-08-2010 20:40
Poster: Tekhead
Klopt het dat in Nederland timecode van Serato niet verkocht mag worden net omwille van die gecodeerde platen/cd's ?
Heb ik al meermaals vernoemen in Gearshops in Belgie, en die Shops hadden allemaal ook Traktor te koop, dus dat zeiden ze niet omdat ze bvb alleen maar serato te koop hadden.

Ik zie Serato timecodes gewoon te koop staan in verschillende webwinkels hier. Net als traktor.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Namelezz    posted on 22-08-2010 21:09
Oke, maar ik snap het nog niet van die midicontroller, hoe sluit je die dan aan en wat kan je ermee doen. Zoals ik het nu begrijp gebruik je dan je cd speler op via de laptop/PC te kunnen mixen. Als dat klopt. Kan je dan met 1 CD-speler een lied op de laptop mixen terwijl die ook een cd afspeelt?

Hij speelt cd af op channel 1 van de mixer, en die van de laptop mix je dan op channel 2. (als je het nog begrijpt).

Het prijsverschil tussen Traktor en VDJ maakt mij niet uit, ik kan ze gratis krijgen dus voor welke zouden jullie gaan? (niet naar de prijs kijkend)
User edit by Namelezz on 22-08-2010 @ 21:10:37 (36%)
dj-zero    posted on 22-08-2010 21:15
Als ik niet naar de prijs kijk zou ik denk ik voor traktor gaan, heb zelf VDJ maar traktor lijkt mij gewoon een stuk pofessionelerHappy, laughing
En een midi-controller zorgt er niet voor dat je een cdspeler kunt gebruiken om je pc te besturen, maar het is een controller om het programma mee te besturen.
Ik zet hieronder wel even een afbeelding die het misschien duidelijker maakt:

Deze sluit je gewoon aan via de usb poort van je computer, en zo kun je dus datgene op je scherm besturen zonder muis! Maar verder heeft het niks met cd-spelers te maken.
Dit is een heel goedkope controller, de prijzen verschillen tussen de 99 euro en de 1600 euro ofzo, oftewel ze zijn er in bijna elke prijsklasseWinking my eye
Namelezz    posted on 22-08-2010 21:40
Thanks, ben er veel mee opgeschoten ik snap het nu helemaal, bedankt allemaal !!!!!
User edit by Namelezz on 22-08-2010 @ 21:40:19 (1%)
dj-zero    posted on 22-08-2010 21:48
You're welcomeHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.378 days.
 Post CommentThat would be 179.3 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 22 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 4.126
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.641