Poster: Tomazos
mensen die 'zwart' verdienen, verzieken de markt voor andere die het wel officieel willen doen,
zoals ik en nog een Paar djresources, maargoed..
dat is een andere discussie zoals ik al zei:P die is al een paar keer gevoerd,
Poster: djvir20
weet je ik vind dat jij zeker 15 euro per uur mag vragen
Want als je zegt stampvol praat je toch over een 30-40 tal mensen als die ieder 5x iets drinken( ik neem aan dat het meer is, maar voor een kleine schatting) dan kom je zowieso op 360 euro maar daar blijft het voor de baas lang niet bij op een avondje
dus als jij pak m beet 12.5 euro vraagt per uur en je draait 6uur dan heb je 75 verdient op een avondje.
Dat vind ik een zeer mooi bedrag voor jou en voor de caf?baas.
Poster: Namelezz
Hallo,
Ik?weet niet?hoeveel ik zou moeten vragen om te draaiien!?!
mijn set: 2x Citronic MPCD-S6
Citronic pro-3 mixer
2 350watt boxen
versterker
laptop met traktor s4
headphone
Ik heb al een aantal keer op kleine feestjes gedraaid, en de?mensen vonden het een geslaagde avond!
dus, hoeveel moet ik vragen?
Poster: LimbGirdle
Dit is afhankelijk van een aantal dingen:
- Soort feestje... is het een kinderfeestje van iemand? Een bruiloft, bedrijfsfeest of een verjaardag? Het is altijd een aanrader om te vragen aan je opdrachtgever welk budget zij beschikbaar hebben... aan de hand daarvan kan je een mooie passende prijs maken.
- Draaiervaring... hoeveel verschillende (!) feestjes heb je al gedraaid. Op basis van jouw ervaring moet je kunnen inspelen op het publiek, dus op een kinderfeestje hoor je geen 60's - 70's muziek te draaien.?
Poster: LimbGirdle
Hoe ver moet je reizen naar de bestemming?
Is er eten en drinken aanwezig voor je personeel??
Zijn de mensen waarvoor je de feestjes geeft kennissen of onbekenden?
Hoeveel man personeel heb je lopen?
Hoe lang moet je draaien, inclusief op en afbouw?
Poster: Yvaroz
25 euro per uur en dan minimaal 2 uur,
met spullen 40/50
ik erger me persoonlijk best wel dood aan dit topic..
die leeftijden en dan de reacties
Poster: XMatiC
Ik verdien liever niets.
Voor mij is de ervaring het belangrijkst.
Ik doe het graag en als je dat dan voor publiek kan uit oefenen.
En er een centje mee verdient is dat mooi meegenomen
Poster: Yorick
Ik ook,,
Neem gewoon een bedrag waar bij je zelf goed voelt.
Ookwel goed genoeg voor vind!
Poster: mrmagix
Er zijn nu eenmaal mensen die het willen leren. En dan krijg je topics met vragen en reacties die in uw ogen lichtelijk belachelijk/dom/vanzelfsprekend/compleet onwaar lijken. Als je je ergert hieraan, dan klik je dit topic gewoon niet aan. Vind het een beetje spijtig dat dit van iemand als jij moet komen... Iemand die h??l v??l ervaring heeft en ze beter zou moeten delen dan dingen zoals dit te posten...
ikzelf (ben pas 14) heb een drive-in show (tje) met een vriend,
ik erger me niet aan het feit dat er wordt gevraagd hoeveel iemand per uur moet vragen..
maar aan dit soort dingen:
als je iets omhoog kijkt en op de vorige pagina, zie je dat ik een HELE uitleg heb gegeven hoe het naar mijn inzicht zit met lonen..
het vak 'DisckJockey' bestaad uit 'vraag en aanbod'
daarom is het nooit mogelijk een uurloon te berekenen..
iemand wil jou hebben (de vraag) en jij wilt daar een klus aan over houden (aanbod)
dit kan je ook andersom zijn, ligt er beetje soms beetje aan.
de enige vraag is dus:
Hoeveel is iemand bereid te betalen?
dat moet dan toch niet zo moeilijk zijn
maar wat VEEL beginnende dj's en Drive-in shows vergeten is de 'voor jou 1000 andere' regel.
dus als jij met een Drive in show komt met 4 scanners, klein geluids systeem voor 100 eu, en iemand anders komt met meer of zelfs iets minder voor 50/75. dan boeit het die opdracht gever echt niet of er 1 scanner/licht effect meer hangt.
zo werkt het! (dan heb ik het over het 'beginnen' bijv op kinder feestjes e.d want tuurlijk maakt het een disco wel uit of hij een proffesioneel drive-in show binnen haalt, of iets goedkoops)
dat is precies hetzelfde dat een beginnende huis dj die weet hoe hij plaatjes moet draaien voor 50 eu draait,
en iemand die ervan leeft, er echt goed in is.. en ook publiek een hele avond binnen weet te houden en hard weet laten zuipen.. krijgt te horen: nee we doen het op onze huis dj's
terwijl die dj's vaak vergeten zo maar ervaring op te doen in 1 disco.. en ALS ze die disco al uit komen (wat vaak niet het geval is) ergens anders beseffen dat 1 disco helemaal geen ervaring is.
gelukkig zit ik met een paar andere mensen hier op het forum (yorick/marcel m/stephanie etc) een stap hoger dat we die stap gehad hebben en elkaars vriend zijn en elkaar ook helpen ipv dat we elkaar als 'concurrenten' zien.
Uitleg genoeg gehad zo??
Poster: Yorick
Pfff waar gaat het heen