Poster: feestbeest
@Tomazos & niss7
Ik snap wel wat jullie bedoelen maar als hij 50 euro zou vragen lijkt me dat niet teveel gevraagt? ?Aangezien het cafe ook vol zit telkens.
Poster: tek-zotic
je kan altijd op een beleefde manier om een beetje opslag vragen
Poster: Tomazos
mensen mensen, probeer eerst uren te maken,
dat zeg ik niet alleen hier, maar ook tegen collega's om me heen die niet zo heel lang draaien en gelijk groter willen draaien
wees blij dat je een plekkie hebt, en kan draaien en zodoende kan leren..
als hij jou te duur vind zometeen.. dan zijn er voor jou 1000 anderen.
ik stond zelf ook 4 jaar lang 2 dagen in de week, en in de zomer 5 dagen per week voor max 50 eu per avond te draaien in een kleinere discotheek/bar van max 400 man, zo maak je uren!! Uren = ervaring, hoe jonger je daarmee begint hoe beter
verdient zich later meestal wel terug.
als het nu nog 'hobby' is, is die 36 euro mooi mee genomen.
beter als Vakken vullen/kranten wijk toch.
en tja, dat die eigenaar miss paar 1000 bar omzet heeft, dat heeft verder niks met jou te maken..
hij geeft jou een loon, ga je ermee akkoord Prima, zo niet komt er een ander.
je kan natuurlijk altijd vragen hoe hij denkt over een verhoging van je salaris
en dan stel je een 10tje per uur voor, dat is voor horeca personeel redelijk normaal.
Poster: Tekhead
Als je 12 @ 14 jaar bent is 36 euro redelijk ok, maar TS is al 19 en wat als ze controle doen, of er gebeurt iets, kan hij er zelf 100% voor opdraaien. Geloof me, als die uitbuiter uitbater weet wat je kan en welke meerwaarde je hebt zal hij er niet moeilijk over doen om je een betere vergoeding te geven.
Poster: SoundExpander
Ten eerste bedankt voor de vele reactiesVooral de reactie van Tomazos kan ik wat mee. Ik vind dat ik nu ervaring genoeg heb om meer te gaan verdienen dan ik nu doe. Ik wil niet 100euro gaan vragen. Want ik weet dat er een 16 jarige jongens klaar staan die jaloers zijn op mn baan. Ik ga eens voorstellen om er 8 euro per uur van te maken en 10 euro per uur met feestdagen.
Poster: Julemac
Ik denk dat er nog best veel caf?'s zijn waar DJ's niet heel veel meer betaald krijgen.
Hier in Breda krijgen ze overal zelfs net zoveel als het barpersoneel.
Het is wel een hobby natuurlijk, en je maakt onkosten en barpersoneel niet en dat
is wel een nadeel. Maar zoals Tomazos zegt voor jou 100 anderen in de rij..
Poster: feestbeest
Tussen de 75 en 100 voor een hele avond drive-in.
Poster: Arondjuser
Ik ben 15 jaar. Ik?moest laats draaien in maassluis. 3 uurtjes in Commedia kreeg 30 euro dus denk dat je best 10 euro kan vragen.
grtz
Poster: Yvaroz
ik ben 14 en krijg 25 per uur, de tent staat dan wel helemaal bom vol maar dat is gewoon mijn standaart prijs...
ik ben 14 en krijg 25 per uur, de tent staat dan wel helemaal bom vol maar dat is gewoon mijn standaart prijs...
ik heb een vast avond bedrag, dat is omgerekend rond de 40 eu per uur,
soms weleens dingetjes tussendoor van 1 a 1,5 uurtje als ik een zaterdag vrij ben, dan betalen ze uitzichzelf 100 a 150 euro.
en blijkbaar vinden ze dat beide de moeite waard, want de afgelopen 2 jaar weinig vrije (zaterdag) avonden gehad.
toch vind ik het wel jammer dat er veel 'jochies' zijn die voor 50 eu zwart lopen te draaie en de boel (de hele markt) lopen te verzieken, maargoed.. dat is een andere discussie
--
edit bovenstaande post @nils7,
hangt er vanaf hoelang je bezig bent, en wat je kunt
15 eu x 6 = 90 eu per avond
ik vind dat niet echt veel hoor,
voor een gemiddelde djr'er zal dat inderdaad wel veel zijn
aan de leeftijd en meeste ervaring van hier te zien
(zoals eerder bovenstaande post waarop ik reageerde)
is een punt van vraag en aanbod,
en als een eigenaar ziet, dat er bij jou meer gezopen word als normaal omdat ze langer binnen blijven ipv dat ze het vroeg 'saai' vinden en vroeg weg gaan.. dan is een eigenaar ook wel bereid meer te betalen voor een (allround) dj
toch vind ik het wel jammer dat er veel 'jochies' zijn die voor 50 eu zwart lopen te draaie en de boel (de hele markt) lopen te verzieken, maargoed.. dat is een andere discussie