Wat te vragen per uur? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SoundExpander    posted on 19-08-2010 19:04
Hallo mensen,

Ik ben inmiddels 1 jaar resident in een cafe in mijn eigen woonplaats. Ik draai daar iedere vrijdag van 21:00 tot 03:00uur. Ik ben 19 jaar oud en verdien 6 euro per uur. Ik vind dit eigenlijk een beetje weinig aangezien ik ook in het zwart word uitbetaald. Wat is een reeel bedrag om te vragen per uur?

Ik hoor graag jullie meningenSmile

What do you think about Wat te vragen per uur? ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 20-08-2010 11:00
Poster: feestbeest
@Tomazos & niss7
Ik snap wel wat jullie bedoelen maar als hij 50 euro zou vragen lijkt me dat niet teveel gevraagt? ?Aangezien het cafe ook vol zit telkens.

je kan altijd op een beleefde manier om een beetje opslag vragen
nils7    posted on 20-08-2010 11:50
Poster: tek-zotic

je kan altijd op een beleefde manier om een beetje opslag vragen

Je zou natuurlijk kunnen checken wat soort gelijke tenten bieden en dan vragen of ze zijn salaris zouden kunnen herzien ik zou dat wel verpakken zoals van eh meer mensen enzo
Tekhead    posted on 20-08-2010 12:15
Poster: Tomazos
mensen mensen, probeer eerst uren te maken,

dat zeg ik niet alleen hier, maar ook tegen collega's om me heen die niet zo heel lang draaien en gelijk groter willen draaien

wees blij dat je een plekkie hebt, en kan draaien en zodoende kan leren..
als hij jou te duur vind zometeen.. dan zijn er voor jou 1000 anderen.

ik stond zelf ook 4 jaar lang 2 dagen in de week, en in de zomer 5 dagen per week voor max 50 eu per avond te draaien in een kleinere discotheek/bar van max 400 man, zo maak je uren!! Uren = ervaring, hoe jonger je daarmee begint hoe beter

verdient zich later meestal wel terug.

als het nu nog 'hobby' is, is die 36 euro mooi mee genomen.
beter als Vakken vullen/kranten wijk toch.

en tja, dat die eigenaar miss paar 1000 bar omzet heeft, dat heeft verder niks met jou te maken..
hij geeft jou een loon, ga je ermee akkoord Prima, zo niet komt er een ander.

je kan natuurlijk altijd vragen hoe hij denkt over een verhoging van je salaris
en dan stel je een 10tje per uur voor, dat is voor horeca personeel redelijk normaal.

Als je 12 @ 14 jaar bent is 36 euro redelijk ok, maar TS is al 19 en wat als ze controle doen, of er gebeurt iets, kan hij er zelf 100% voor opdraaien. Geloof me, als die uitbuiter uitbater weet wat je kan en welke meerwaarde je hebt zal hij er niet moeilijk over doen om je een betere vergoeding te geven.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
nils7    posted on 20-08-2010 14:42
Poster: Tekhead

Als je 12 @ 14 jaar bent is 36 euro redelijk ok, maar TS is al 19 en wat als ze controle doen, of er gebeurt iets, kan hij er zelf 100% voor opdraaien. Geloof me, als die uitbuiter uitbater weet wat je kan en welke meerwaarde je hebt zal hij er niet moeilijk over doen om je een betere vergoeding te geven.

Als ze controleren kan je beter voor 36 euro op een avondje zwart werken dan voor 136 euro Winking my eye
Julemac    posted on 20-08-2010 15:39
Ik denk dat er nog best veel caf?'s zijn waar DJ's niet heel veel meer betaald krijgen.
Hier in Breda krijgen ze overal zelfs net zoveel als het barpersoneel.
Het is wel een hobby natuurlijk, en je maakt onkosten en barpersoneel niet en dat
is wel een nadeel. Maar zoals Tomazos zegt voor jou 100 anderen in de rij..
SoundExpander    posted on 20-08-2010 17:35
Ten eerste bedankt voor de vele reactiesHappy, laughing Vooral de reactie van Tomazos kan ik wat mee. Ik vind dat ik nu ervaring genoeg heb om meer te gaan verdienen dan ik nu doe. Ik wil niet 100euro gaan vragen. Want ik weet dat er een 16 jarige jongens klaar staan die jaloers zijn op mn baan. Ik ga eens voorstellen om er 8 euro per uur van te maken en 10 euro per uur met feestdagen.
Seca    posted on 20-08-2010 18:10
Poster: SoundExpander
Ten eerste bedankt voor de vele reactiesHappy, laughing Vooral de reactie van Tomazos kan ik wat mee. Ik vind dat ik nu ervaring genoeg heb om meer te gaan verdienen dan ik nu doe. Ik wil niet 100euro gaan vragen. Want ik weet dat er een 16 jarige jongens klaar staan die jaloers zijn op mn baan. Ik ga eens voorstellen om er 8 euro per uur van te maken en 10 euro per uur met feestdagen.

Met 100 euro is helemaal niets mis mee, al zijn er natuurlijk veel organisaties die besparen op hun dj's Winking my eye
Zo komen feestjes vaak niet goed ten einde, door het besparen op dj's.

Arondjuser    posted on 20-08-2010 18:47
Ik ben 15 jaar. Ik?moest laats draaien in maassluis. 3 uurtjes in Commedia kreeg 30 euro dus denk dat je best 10 euro kan vragen.

grtz
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Tomazos    posted on 20-08-2010 19:54
Poster: Julemac
Ik denk dat er nog best veel caf?'s zijn waar DJ's niet heel veel meer betaald krijgen.
Hier in Breda krijgen ze overal zelfs net zoveel als het barpersoneel.
Het is wel een hobby natuurlijk, en je maakt onkosten en barpersoneel niet en dat
is wel een nadeel. Maar zoals Tomazos zegt voor jou 100 anderen in de rij..

ik merk het ook Heel sterk, met andere allround dj's om me heen..

discotheken laten meer hun huis dj een avond draaien, betalen die MAX 50 euro, en als dat je niet bevalt, dan komt er toch iemand anders die het wel wilt doen.

omdat het nu zo slecht gaat in de horeca zie je dit steeds vaker, en 'gast' dj's draaien vaak een tent leeg omdat ze hun 'eigen ding' doen en niet inspelen op het publiek, of gewoon te weinig ervaring hebben dat ze weten wat ze moeten doen als het wel leeg begint te lopen.

maar het is niet anders helaas,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Lucalicious    posted on 21-08-2010 09:23
10 euro per uur is denk ik een redelijk bedrag
Limb-Girdle    posted on 21-08-2010 10:11
In de clubs waar ik resident dj ben, word ik per avond betaald, niet per uur.
Where the music meets the deejay!
Tomazos    posted on 21-08-2010 13:59
ik ookHappy, laughing
User edit by Tomazos on 22-08-2010 @ 19:38:38 (100%)
MaximDJ    posted on 21-08-2010 18:09
Poster: feestbeest
Tussen de 75 en 100 voor een hele avond drive-in.

Woot? Wat neem je dan mee aan apparatuur? Ikzelf met de Drive-in tussen de ? 300 en ? 500 excl. BTW
Party Sensations. Excellence in entertainment.
feestbeest    posted on 22-08-2010 00:16
Dit is vanmijzelf, ik heb nog meer licht effectjes en die ene scan is al in de plaats gekomen voor 2 robo dj van aztek.

En hier nog dat ik smanre met een maat doe, dan meestal 100 tot 150 per avond.

Maar genoeg offtopic. Check anders even --> www.djmar.hyves.nl dan kan je even door het album heen bladeren.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Yvaroz    posted on 22-08-2010 17:30
Poster: Arondjuser
Ik ben 15 jaar. Ik?moest laats draaien in maassluis. 3 uurtjes in Commedia kreeg 30 euro dus denk dat je best 10 euro kan vragen.

grtz

Vind ik wat te weinig...
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 22-08-2010 @ 21:46:49 (30%)
Tomazos    posted on 22-08-2010 17:37
Poster: Yvaroz

ik ben 14 en krijg 25 per uur, de tent staat dan wel helemaal bom vol maar dat is gewoon mijn standaart prijs...

CoolCoolCoolCool
DJADMIN    posted on 22-08-2010 17:42

ik ben 14 en krijg 25 per uur, de tent staat dan wel helemaal bom vol maar dat is gewoon mijn standaart prijs...

bla bla bla bla bla...

kom eerst maar eens echt met iets hards op de proppen, maargoed...

ik zit meestal op 20 / 25 per uur, voor discotheken. Voor drive in en voor kleine feestjes is dit anders natuurlijk...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
M-Tine    posted on 22-08-2010 17:54
kroegen enzo meestel 10 per uur, kleine discotheken (300-650 personen) 20 en daarboven nog niet gedraaid dus daar heb ik ook nog geen vaste prijs voor
You can find all your answers, in Music!
Vassilli    posted on 22-08-2010 18:13
Ik vraag meestal 40 euro per uur. In de kleinere cafe's discotheken iets van 20-30 eu.
nils7    posted on 22-08-2010 19:25

CoolCoolCoolCool

:D

Ik ben sjefke en ik doet het niet minder dan voor 1500 euro per uur... mijn artiesten naam is dan 'billy the hot dog' :D

OMG nog steeds bizarre bedragen hiero... ik denk dat als je 15e per uur kan vangen je een hele goeie al bent Winking my eye
Tomazos    posted on 22-08-2010 19:32
ik heb een vast avond bedrag, dat is omgerekend rond de 40 eu per uur Happy, laughing,
soms weleens dingetjes tussendoor van 1 a 1,5 uurtje als ik een zaterdag vrij ben, dan betalen ze uitzichzelf 100 a 150 euro.

en blijkbaar vinden ze dat beide de moeite waard, want de afgelopen 2 jaar weinig vrije (zaterdag) avonden gehad.

toch vind ik het wel jammer dat er veel 'jochies' zijn die voor 50 eu zwart lopen te draaie en de boel (de hele markt) lopen te verzieken, maargoed.. dat is een andere discussie Happy, laughing

--

edit bovenstaande post @nils7,

hangt er vanaf hoelang je bezig bent, en wat je kunt

15 eu x 6 = 90 eu per avond
ik vind dat niet echt veel hoor,

voor een gemiddelde djr'er zal dat inderdaad wel veel zijnHappy, laughing
aan de leeftijd en meeste ervaring van hier te zien Happy, laughing

(zoals eerder bovenstaande post waarop ik reageerde)

is een punt van vraag en aanbod,
en als een eigenaar ziet, dat er bij jou meer gezopen word als normaal omdat ze langer binnen blijven ipv dat ze het vroeg 'saai' vinden en vroeg weg gaan.. dan is een eigenaar ook wel bereid meer te betalen voor een (allround) dj
User edit by Tomazos on 22-08-2010 @ 19:39:31 (98%)
MaximDJ    posted on 22-08-2010 19:46

Cool Okeee...Juist ja..

Ff oftopic: Tomazos, je moet ff je Signature veranderen Winking my eye
Party Sensations. Excellence in entertainment.
nils7    posted on 22-08-2010 19:47
ik heb een vast avond bedrag, dat is omgerekend rond de 40 eu per uur Happy, laughing,
soms weleens dingetjes tussendoor van 1 a 1,5 uurtje als ik een zaterdag vrij ben, dan betalen ze uitzichzelf 100 a 150 euro.

en blijkbaar vinden ze dat beide de moeite waard, want de afgelopen 2 jaar weinig vrije (zaterdag) avonden gehad.

toch vind ik het wel jammer dat er veel 'jochies' zijn die voor 50 eu zwart lopen te draaie en de boel (de hele markt) lopen te verzieken, maargoed.. dat is een andere discussie Happy, laughing

--

edit bovenstaande post @nils7,

hangt er vanaf hoelang je bezig bent, en wat je kunt

15 eu x 6 = 90 eu per avond
ik vind dat niet echt veel hoor,

voor een gemiddelde djr'er zal dat inderdaad wel veel zijnHappy, laughing
aan de leeftijd en meeste ervaring van hier te zien Happy, laughing

(zoals eerder bovenstaande post waarop ik reageerde)

is een punt van vraag en aanbod,
en als een eigenaar ziet, dat er bij jou meer gezopen word als normaal omdat ze langer binnen blijven ipv dat ze het vroeg 'saai' vinden en vroeg weg gaan.. dan is een eigenaar ook wel bereid meer te betalen voor een (allround) dj

Dan heb ik het over kroegjes etc en dancings/bars... ken niet veel tenten die meer betalen iig.
Dan kan je wel meer willen, ook al na veel ervaring maar dan nog...

Hangt trouwens ook wel van de tent af, maar de meeste is 15e toch wel de max per uur!
Vinnyo    posted on 22-08-2010 19:54

Zolang je geen omzetbelasting en inkomstenbelasting over het verdiende bedrag betaald verdien je altijd zwart. Happy, laughing
Denk dat het merendeel van DJR geen omzetbelasting en inkomstenbelasting betaald..

In NL mag je dus weer een heleboel van je verdiende bedrag afgeven aan de belastingdienst zodat zij de subsidies aan een Moskee op Ground Zero kunnen betalen. Happy, laughing
User edit by Vinnyo on 22-08-2010 @ 19:57:09 (39%)
Tomazos    posted on 22-08-2010 20:42
@maxim, nee nog niet.. ik ben ergens mee bezig namelijk Happy, laughing, dus ik zal hem later even veranderen, heb diverse gesprekken in NL

@vinnyo
klopt,

mensen die 'zwart' verdienen, verzieken de markt voor andere die het wel officieel willen doen,
zoals ik en nog een Paar djresources, maargoed..

dat is een andere discussie zoals ik al zei:P die is al een paar keer gevoerd,

397 Users online: 346 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 57.143
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.576.058