Wat te vragen per uur? (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SoundExpander    posted on 19-08-2010 19:04
Hallo mensen,

Ik ben inmiddels 1 jaar resident in een cafe in mijn eigen woonplaats. Ik draai daar iedere vrijdag van 21:00 tot 03:00uur. Ik ben 19 jaar oud en verdien 6 euro per uur. Ik vind dit eigenlijk een beetje weinig aangezien ik ook in het zwart word uitbetaald. Wat is een reeel bedrag om te vragen per uur?

Ik hoor graag jullie meningenSmile

What do you think about Wat te vragen per uur? ??

Vote :   

qntr0l    posted on 19-08-2010 19:05
Ik vraag toch wel minimaal 100 euro voor een avondje, als ik mijn eigen draaispul (CDJ's + mixer) mee moet nemen neem ik daar 30 tot 50 euro extra voor. En dan vind ik mezelf persoonlijk nog vrij goedkoop. Voor 6 euro per uur ging ik er niet staan.
SoundExpander    posted on 19-08-2010 19:11
Poster: qntr0l
Ik vraag toch wel minimaal 100 euro voor een avondje, als ik mijn eigen draaispul (CDJ's + mixer) mee moet nemen neem ik daar 30 tot 50 euro extra voor. En dan vind ik mezelf persoonlijk nog vrij goedkoop. Voor 6 euro per uur ging ik er niet staan.

Hoeveel jaar ervaring heb je? Ik denk dat dat wel meespeelt namelijk.
XMatiC    posted on 19-08-2010 19:12
6?euro is inderdaad heel goedkoop !

Als je 5 uur lang draait aan 6 euro heb je op 1 avond 36 euro verdiend.
Daar heb je 1,5 cd voor en aangezien je daarnaar rijd, je platen slijten, jij moeite doet.
Is 36 euro voor een avond wel echt weinig..

150/250 is meestal de prijs voor een avond.
Maar aangezien je daar gekend bent zou ik als ik jouw was toch meer gaan vragen
en rond de 50-100 euro vragen ! Want je werkt ook nog eens in het zwart !?
Dus het risico dat je iets kan gebeuren en al het dj gebeuren is het wel extreem goedkoop.

Is dat materiaal van jouw of van de eigenaar zelf ?

& Krijg je het cafe goed mee of niet ?
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 19-08-2010 @ 19:13:00 (7%)
SoundExpander    posted on 19-08-2010 19:14
Poster: XMatiC

Is dat materiaal van jouw of van de eigenaar zelf ?

& Krijg je het cafe goed mee of niet ?

Eigenaar heeft materiaal. (2x CDJ900 en DJM800)
En sinds dat ik er draai zijn de vrijdagavonden stampvol en is de sfeer zeer goed.
XMatiC    posted on 19-08-2010 19:18
Poster: SoundExpander
En sinds dat ik er draai zijn de vrijdagavonden stampvol en is de sfeer zeer goed.

Als het stampvol zit door de dj is het wel niet te veel gevraagt om je wat meer te geven.
Vind ik zelf dan..
www.youtube.com/LennertDJ
SoundExpander    posted on 19-08-2010 19:27
Tsja, het zal echt niet alleen aan mij liggen. Maar ik neem nou 36 euro per avond mee naar huis. Dus ik zal morgen eens zeggen dat ie er 50euro van moet gaan maken. Dan ben ik nog steeds goedkoop. En je hebt ook onkosten.
feestbeest    posted on 19-08-2010 19:44
Ik zou 50 euro per avond gaan vragen, je spullen die je mee hebt versleiten(Denk aan HP, cd's cd mappen)Opzich niet erg, maar dat moet natuurlijk niet gebeuren als je er bijna niks voor krijgt.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
KennethP    posted on 19-08-2010 19:57
@ SoundExpander?

Zou idd ook wat meer vragen hoor !
Als je dan toch je naam aan het maken bent voor je zelf en daarbij de menigte bekoort kan dat er wel van af denk ik Happy, laughing
Vassilli    posted on 19-08-2010 21:56
Ik zou zeker meer vragen! minimaal 50-75 euro..
specialm    posted on 19-08-2010 23:00
Licht er aan hoeveel ervaring je hebt.

ik vraag toch voor een avondje zonder dat ik Gear mee hoeft te nemen gauw zone 100 euro

Dolivieira    posted on 19-08-2010 23:06
Idd het licht er aan hoe je het doet en als de toko door jou beter is gaan draaien dan zou ik de prijs ook opschroeven naar 100 euro.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
feestbeest    posted on 19-08-2010 23:09
Damn, vergeleken met jullie ben ik een cheapass djTongue Tussen de 75 en 100 voor een hele avond drive-in. En ik heb tochal best wel ervaring.(Als ik ga tellen miss een kleine uuhm. ik heb totnutoe 25x ergens gestaan met me show. gemiddeld 4 uur dat is zn 100 uur ervaring met drive-in. En dan heb ik ook nog veel ervaring van feesten waar ik alleen met me UDGtje heen ga.
Estacy    posted on 19-08-2010 23:13
Poster: SoundExpander
Tsja, het zal echt niet alleen aan mij liggen.

je zult je verbazen wat een DJ voor een effect heeft op de bezoekers. mensen komen terug naar tenten waar ze het leuk hebben.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Esmee    posted on 19-08-2010 23:14
ik neemaan dat je 75 bedoelt?
Crazy    posted on 19-08-2010 23:23
Inderdaad goedkoop. Mijn drive-in in begint een kleine show 250, middel 450 en grote van 700.
feestbeest    posted on 19-08-2010 23:28
Poster: Esmee
ik neemaan dat je 75 bedoelt?

Ja, dankuu!
@Crazy: Kan ik je show ergens bewonderen?(Website or something?)
User edit by feestbeest on 19-08-2010 @ 23:29:00 (77%)
Crazy    posted on 19-08-2010 23:31
Website niet, ik heb wel in een drive-in topic een foto staan van een bbq feestje:

2x DVJ-1000
1x DJM-400
JBL Speakers
Crown Versterkers

Ook staat ergens nog in een topic een hele lijst met alle apparatuur.

Tekhead    posted on 20-08-2010 00:13
6 euro per uur ConfusedConfused? Dat is zelfs nog geen hongerloon, uitbuiting noem ik dat. Tijd dat je je bek opentrekt, want als je het niet doet zal die uitbater denken dat je er tevreden mee bent. Maak hem duidelijk dat jouw inbreng in zijn omzet niet gering is, dat je groot risico loopt met je zwartwerk, en dat je van die schamele 36 euro geen nieuw cd's kan kopen, zelfs legale downloads niet van kan betalen. Vraag 100.00 euro per avond en deel van je aankopen van CD's, en bluf wat ook en zeg dat je een goed aanbod hebt gekregen van een concurrent. Als hij weet wat jouw aanwezigheid betekent voor z'n omzet zal hij wel toegevingen doen.

Suc6
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Yvaroz    posted on 20-08-2010 00:33
25 euro per uur en dan minimaal 2 uur,
met spullen 40/50
Nothing is Impossible
ThirTeen    posted on 20-08-2010 08:09
Als je er al een jaar komt zal je de uitbater ook al een beetje kennen, af en toe eens blijven hangen is goed om een band op te krikken.
Dus zal hij je ook belangrijk vinden als zijn keet beter draait sinds je komst.
Ik zou het hem gewoon vriendelijk vragen. Je zegt dat je iets in gedachten had van 75 euro voor een avond en dan komt dat wel in orde Winking my eye.
Music makes my day.
User edit by ThirTeen on 20-08-2010 @ 08:10:29 (1%)
Tomazos    posted on 20-08-2010 08:31
mensen mensen, probeer eerst uren te maken,

dat zeg ik niet alleen hier, maar ook tegen collega's om me heen die niet zo heel lang draaien en gelijk groter willen draaien

wees blij dat je een plekkie hebt, en kan draaien en zodoende kan leren..
als hij jou te duur vind zometeen.. dan zijn er voor jou 1000 anderen.

ik stond zelf ook 4 jaar lang 2 dagen in de week, en in de zomer 5 dagen per week voor max 50 eu per avond te draaien in een kleinere discotheek/bar van max 400 man, zo maak je uren!! Uren = ervaring, hoe jonger je daarmee begint hoe beter

verdient zich later meestal wel terug.

als het nu nog 'hobby' is, is die 36 euro mooi mee genomen.
beter als Vakken vullen/kranten wijk toch.

en tja, dat die eigenaar miss paar 1000 bar omzet heeft, dat heeft verder niks met jou te maken..
hij geeft jou een loon, ga je ermee akkoord Prima, zo niet komt er een ander.

je kan natuurlijk altijd vragen hoe hij denkt over een verhoging van je salaris
en dan stel je een 10tje per uur voor, dat is voor horeca personeel redelijk normaal.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 20-08-2010 @ 08:35:23 (12%)
tek-zotic    posted on 20-08-2010 09:03
Poster: Tomazos

dat zeg ik niet alleen hier, maar ook tegen collega's om me heen die niet zo heel lang draaien en gelijk groter willen draaien

ik stond zelf ook 4 jaar lang 2 dagen in de week, en in de zomer 5 dagen per week voor max 50 eu per avond te draaien in een kleinere discotheek/bar van max 400 man, zo maak je uren!! Uren = ervaring, hoe jonger je daarmee begint hoe beter

en tja, dat die eigenaar miss paar 1000 bar omzet heeft, dat heeft verder niks met jou te maken..

en dan stel je een 10tje per uur voor, dat is voor horeca personeel redelijk normaal.

mooi gezegd
nils7    posted on 20-08-2010 10:35
Poster: Tomazos

Idd beter als afwassen + wees blij dat je wat hebt, is altijd makkelijker om verder/ergens anders te draaien. Van niets naar meer is lastiger dan van iets meer maken!! Het komt allemaal wel... En laat je niet gek maken door anderen!!! Zeker hier op een forum waar velen toch zich achter een beeldscherm kunnen verschuilen dus we toch niet erachter komen of ze nu daadwerkelijk af en toe op Sensation staan Thumbs Up
Vinnyo    posted on 20-08-2010 10:51
50 ex btw euro per uur, dit is mijn uurloon dus ook meteen mijn draailoon. Happy, laughing
feestbeest    posted on 20-08-2010 10:58
@Tomazos & niss7
Ik snap wel wat jullie bedoelen maar als hij 50 euro zou vragen lijkt me dat niet teveel gevraagt? ?Aangezien het cafe ook vol zit telkens.

176 Users online: 87 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 81.116
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.894