Platen keuze
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

winfakt    posted on 19-08-2010 17:10
Ik had eens een mixje gemaakt en men zei toen dat de platen keuze niet goed was, nu vraag ik mij af op basis van wat jullie je keuze maken??Cool

What do you think about Platen keuze ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 19-08-2010 17:21
Op basis van de interactie met het publiek.?Cool
Where the music meets the deejay!
Estacy    posted on 19-08-2010 17:27
dat is live zo. maar als je een mixje maakt, dan bepaalt je platenkeuze de sfeer. als je gewoon wat tracks achter elkaar flanst, zal het anders klinken dan dat je tracks selecteert die qua stijl en toon bij elkaar passen. om het commercieel te houden: een liedje van Inna mix je niet achter we speak no americano. niet dezelfde stijl.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gerdo    posted on 19-08-2010 17:27
als je een mixje maakt moet je het ongeveer bij dezelfde stijl houden. In jou mixje ging je van bijna hardstyle naar house toe. En dit klonk echt niet goed. Deze stylen liggen echt te ver uit elkaar. Maar ook binnen dezelfde stijl klinken niet alle nummers lekker na elkaar. Hiervoor moet je ook goed luisteren dat de overgang niet te extreem wordt.

succes ermee
winfakt    posted on 19-08-2010 18:13
Ik zat vaak te kijken dat de bpm's ongeveer het zelfde waren en als ze niet hetzelfde waren om ze ongeveer gelijk te krijgen.
Mixt-Ape    posted on 19-08-2010 18:22
Ongeveer is niet goed genoeg. Probeer ook in key te mixen.
Tekhead    posted on 20-08-2010 12:43
@winfakt: waar woon jij in Antwerpen ergens ?

BTW, In de Fuggerstraat in Antwerpen is een super winkel met allemaal dj gear. Alles bijna uitgestald en testen is echt geen probleem, en uitleg vragen en demo's geven doen ze met hart en ziel, heb er dinsdag ll, meer dan 3 uur geweest, en heb er een heel mooie uitleg en demo's gekregen, echt super winkel, zeker aan te raden. Zitten net om de hoek van Rodec fabriek.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 20-08-2010 @ 12:48:07 (100%)
Mathiz    posted on 20-08-2010 13:17
aah tekhead die winkel kende ik nog niet ! Heb weer wat geld in het laatje dus heb wat aankopen voor de boeg. Lijkt me wel is interessant?om er langs te gaan. Hoe zit het met de prijzen daar ? Want in de meeste shops in antwerpen (stad) is het echt veel te duur !
User edit by Mathiz on 20-08-2010 @ 13:18:29 (41%)
winfakt    posted on 20-08-2010 16:59
Poster: Tekhead
@winfakt: waar woon jij in Antwerpen ergens ?

BTW, In de Fuggerstraat in Antwerpen is een super winkel met allemaal dj gear. Alles bijna uitgestald en testen is echt geen probleem, en uitleg vragen en demo's geven doen ze met hart en ziel, heb er dinsdag ll, meer dan 3 uur geweest, en heb er een heel mooie uitleg en demo's gekregen, echt super winkel, zeker aan te raden. Zitten net om de hoek van Rodec fabriek.

?
Ik woon in de provincie antwerpen in de regio Herentals
TH3llC    posted on 20-08-2010 17:10
als je van herentals bent ga eens langs bij keymusic
heb daar mijn radius 3000 gekocht en die kerel van de dj gear
kent er echt alles van geeft je goede en meer als voldoende uitleg,
prijzen vallen h??l goed mee,
het enige nadeel is dat en nietveel staat van dj gear
winfakt    posted on 20-08-2010 17:11
Poster: TH3llC
als je van herentals bent ga eens langs bij keymusic
heb daar mijn radius 3000 gekocht en die kerel van de dj gear
kent er echt alles van geeft je goede en meer als voldoende uitleg,
prijzen vallen h??l goed mee,
het enige nadeel is dat en nietveel staat van dj gear

?
Daar heb ik alles gekocht.?Cool
Sound-Division    posted on 20-08-2010 17:45
Bijv bij een hardstyle mix let ik erop dat ik in het begin de iets wat softere hardstyle draai, en dan steeds harder ga draaien, tracks met een dikkere kick erin
Seca    posted on 20-08-2010 18:16
Poster: matezo
aah tekhead die winkel kende ik nog niet ! Heb weer wat geld in het laatje dus heb wat aankopen voor de boeg. Lijkt me wel is interessant?om er langs te gaan. Hoe zit het met de prijzen daar ? Want in de meeste shops in antwerpen (stad) is het echt veel te duur !

Misschien dat ge ook eens bij de rotthier kunt langsgaan, ik denk dat het daar uitverkoop is, moest ge ne nieuwe rodec of ecler?ofzo willen Happy, laughing ( Rotthier is naast den arton )

http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/mengpaneel-dj/wegens-stopzetting-bedrijf-76054778.html?qq=rotthier&pcpl=&pc_id=&afd=

Voila! Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 26-08-2010 23:34
Ik kan verkeerd zijn, maar ik denk dat je dat gewoon moet voelen. Je moet het in je hebben om te weten welke track goed volgt op de volgende. Wat je gevoel kan verbeteren is constant dagenlang naar muziek luisteren. Dat doe ik al een jaar en bij elk electronummer dat ik hoor denk ik na wat erop zou kunnen volgen, dat is een automatisme. Het helpt echt als je al je tracks door en door kent (waar de vocals zitten, de climax, intro/outro enz.)
Let the magic begin
p-wee    posted on 21-09-2010 21:21
goed door je vinyl bladeren en eens niet bezig gaan met een set, maar met checken welke platen goed bij elkaar passen! check het einde en begin van platen en wat lekker bij elkaar flowt!

en wat mixt-ape zegt, je moet ' in key' blijven
User edit by p-wee on 21-09-2010 @ 21:24:52 (26%)
Starmack    posted on 21-09-2010 23:02
Erg belangrijk is de algemene sfeer in je mix. Je moet van te voren bedenken in wat voor 'mood' je de mensen wilt krijgen. Verder is het idd belangrijk dat je in key blijft zodat de toon overgangen zo smooth mogelijk zijn. Op de juiste manier de platen met elkaar mixen door verschillende technieken te gebruiken, de sfeer van de platen en de toonsoorten op elkaar afstemmen dan krijg je eigenlijk een goede mix Happy, laughing
Bringing the best in Trance & Progressive
Winston    posted on 22-09-2010 23:47
Ja. Bij mij gaat het ook om de sfeer, de emoties, de energy levels, de klanken en tonen. Het moet allemaal harmonisch samen werken. En als je dat niet kunt moet je geen DJ worden.

Dit is echt veel belangrijker dan beatmatchen.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 5.464 days.
 Post CommentThat would be 182.1 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

114 Users online: 70 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 73.914
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.887