History Of House (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 18-08-2010 20:39
Khad ooit eens belooft om hier op DJR een topic te maken over The History of House.
Hoe is alles nu eigenlijk begonnen?
Wie heeft nu die eerste house plaat gemaakt?
Hoe was het dj leven vroeger?
Waar onstond het?
De eerste clubs?
Is er ooit protest geweest tegen house music?

Hier onder vind je een aantal links van een soort van documentaire. En echt bijna alles word er in verteld. Zeker en vast de moeite om het een te checken Winking my eye
Elke dj zou zijn achtergrond moeten kennen. Winking my eye

enjoy!

Moest iemand nog een interessante reeks vinden stuur me een PM en ik zet ze er bij Winking my eye

ps:? alle links staan in hidden message

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by Meks on 26-03-2011 @ 02:10:50 (11%)

What do you think about History Of House ??

Vote :   

sonik    posted on 19-08-2010 16:09
...
rorex    posted on 19-08-2010 18:07
check
Sound-Division    posted on 19-08-2010 20:07
s kijke
BramVH    posted on 19-08-2010 20:26
check!
Mixt-Ape    posted on 19-08-2010 20:41
Bored
Tekhead    posted on 19-08-2010 21:24
hoh

EDIT: De Amerikanen denken weer dat ze het allemaal hebben uitgevonden
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 19-08-2010 @ 23:21:59 (100%)
dacuba    posted on 20-08-2010 11:27
hmm
ArCee    posted on 20-08-2010 11:32
ff kijken.

hoh

Tekhead
EDIT: De Amerikanen denken weer dat ze het allemaal hebben uitgevonden

Laat dat nu zo zijn ook. De grondlegger van House is de Amerikaan Frankie Knuckels die in een homo discotheek genaamt 'The Warehouse' een drumcomputer liet meelopen met de dans muziek van die tijd, zoals disco, funk en soul.
Dat werkte zo goed, dat die drumcomputer op een gegeven moment de centrale spil werd waar omheen nieuwe tracks werden gemaakt, en dat noemde men HOUSE.
Vreemde is alleen, dat het in America veel moeilijk is en was, om deze sound populair te krijgen.
Amerikanen houden veel meer vast aan hun eigen muziek zoals R&B, rock en country, maar het begint steeds meer te komen daar.
User edit by ArCee on 20-08-2010 @ 11:37:47 (100%)
Tekhead    posted on 20-08-2010 12:05
nope Arcee, de naam zelf is daar geen afgeleide van, de basic wel. De naam House is er gekomen omdat in de US, de jongeren nog geen discotheken mochten betreden en daarom gingen die jongeren thuis feestjes geven, en de muziek die er gespeeld werd was idd de muziek van die tijd met vooral de bewerkte tracks van Knuckels, en daarom noemde men het House music, omdat die muziekstijl niet geplaatst kon worden in de toenmalige stromingen, en omdat ze voor 90% door die jongeren beluisterd werdt.
Estacy    posted on 20-08-2010 14:28
in die serie zeggen ze dat de naam house toch echt van the Warehouse afkwam. Iedereen wou muziek van the warehouse, en omdat dat zon lange naam was, gingen ze het maar gewoon house noemen. En niet alleen Frankie Knuckles, maar ook Larry Levan was belangrijk. En inderdaad, in America bleef house muziek underground, omdat de oudere bevolking (tja, oud, boven de 30 zeg maar) geen house wou. net als de radiozenders. Dat ging allemaal veel sneller in Europa. nog steeds trouwens. ik bedoel, de engelse hebben drum and bass in de top 40 staan. In america is Lady gaga het enige electronische in de top40.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Adrien1989    posted on 20-08-2010 14:46
Check
Julemac    posted on 20-08-2010 15:28
na alle checks erg benieuwd Happy, laughing
Seca    posted on 20-08-2010 17:51
Lijkt me interessant => Check.
ThijsG    posted on 20-08-2010 18:22
ckeckit!
thomassmith    posted on 20-08-2010 18:35
check
Tekhead    posted on 20-08-2010 18:53
Poster: Estacy
in die serie zeggen ze dat de naam house toch echt van the Warehouse afkwam. Iedereen wou muziek van the warehouse, en omdat dat zon lange naam was, gingen ze het maar gewoon house noemen. En niet alleen Frankie Knuckles, maar ook Larry Levan was belangrijk. En inderdaad, in America bleef house muziek underground, omdat de oudere bevolking (tja, oud, boven de 30 zeg maar) geen house wou. net als de radiozenders. Dat ging allemaal veel sneller in Europa. nog steeds trouwens. ik bedoel, de engelse hebben drum and bass in de top 40 staan. In america is Lady gaga het enige electronische in de top40.

Ze zeggen dat in de VS ja, maar ze denken ook dat Frieten oorspronkelijk uit Frankrijk komt, en daarom heet dat in de VS French Frites, als je maar lang genoeg zegt of denkt dat dat waar is, geloven ze het op den duur toch.
Estacy    posted on 20-08-2010 23:31
kijk, ik was er niet bij, dus ik neem gewoon aan wat mij verteld wordt. daarom zeg ik ook, in de serie :P als jij zegt dat House van feestjes in huizen afkwam, prima. nogmaals, ik was er niet bij, maar god wat zou ik dat graag gewild hebben
ik krijg toch kippevel van die serie. die hele opkomst van de house, rave, techno etc. prachtig.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 21-08-2010 22:24
Poster: Estacy
kijk, ik was er niet bij, dus ik neem gewoon aan wat mij verteld wordt. daarom zeg ik ook, in de serie :P als jij zegt dat House van feestjes in huizen afkwam, prima. nogmaals, ik was er niet bij, maar god wat zou ik dat graag gewild hebben
ik krijg toch kippevel van die serie. die hele opkomst van de house, rave, techno etc. prachtig.

Ik was er wel bij (ben al ietsje ouder he), ook in de VS (heb daar 3 jaar gewoond) maar de Rave en grote massa party's zijn niet in de VS ontstaan, omdat ze die niet toelieten, en er ook niet de grote massa aan liefhebbers voor was, maar in Europa wel, waar de wetten op drank, jeugd en vertier heel wat soepeler zijn dan in de VS, en hier tegen een razendsnel tempo aan aanhangers en party animals groeide, de omvang in getale aan liefhebbers en fuivers zorgde ervoor dat het geen snel snel voorbijgaand iets was, maar uitgroeide tot iets wat men nog steeds trots op is.....
The HOUSE Nation, en ben blij dat ik daar heb deel van mogen uitmaken.

Let There Be House
Serial    posted on 22-08-2010 10:19
check
ElVrieso    posted on 22-08-2010 11:38
Hmmm, check!
Bruno de Vries - @djelvrieso

This is an old Topic

No new postings for 5.496 days.
 Post CommentThat would be 183.2 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

192 Users online: 107 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 79.755
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.426.533