Het scratchen nog steed met mijn djm-800 en (een later zelf gekochte) technics sl1210 M3D. Op dj resource kun je mijn booth van een tijdje terug zien, ik heb nu sinds een week ook serato

Wat de mixer die ik nu gebruik betreft, totaal overkill voor hiphop djen of scratchen. Er zijn voor scratchen een stuk betere mixers voor minder geld, verder is de djm-800 voor de rest van het dj werk nog altijd mijn favoriet.
Verder heb ik zelfs met een behringer mixer een twee goedkope stanton draaitafels (van een vriend van me) alsnog fatsoenijke scratch combo's kunnen maken, dus maak je geen zorgen je gaat het ook op minder dure aparaten wel leren.
Het aller belangrijkste is denk ik dat je een mixer hebt met een scherpe crossfader curve (om het geluid met de kleinste beweging aan en uit te kunnen zetten.
De sample plaat waar ik het op geleerd heb (en ik je ook zeker aan kan raden) is superseal van dj Q-bert. Die is dus skipless.
Voor het leren van de verschillende scratches raad ik je aan op youtube de DIY Scratching video's van Q-bert te checken:
http://www.youtube.com/watch?v=wKEQAtrWzPoVeel plezier!