Mac blijft hangen bij opstarten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmathijs    posted on 16-08-2010 20:04
Ook ik heb een probleem met mijn mac...

Wanneer ik de mac inschakel krijg ik het witte scherm met apple logo en een paar seconden erna verschijnt er onderin het beeld een status balkje die tot ong. 5 % gaat en vervolgens verdwijnt. Daarna verschijnt er het bekende ronde statusplaatje, maar deze blijft echter ronddraaien en de mac start niet verder op. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

What do you think about Mac blijft hangen bij opstarten ??

Vote :   

Vassilli    posted on 16-08-2010 20:04
Heb je een Time Machine backup?
djmathijs    posted on 16-08-2010 20:10
Nee, maar als ik bij het opstarten alt in druk en dan voor windows kies start die wel gewoon op.
Tekhead    posted on 16-08-2010 21:18
je hebt hetzelfde probleem als ik, maar jij hebt een intel en ik een power, jij zal ook wss een logbestand hebben dat voor de problemen zorgt bij het opstarten of software dat bij installeren of verwijderen ervan troubles geeft.

http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.4/nl/mh2235.html
dit is een link die beschrijft wat je moet doen, is wel voor MacOS X 10.4 maar zal voor jouw intel ongeveer hetzelfde zijn.

Dit is een link van een nog actueel topic van mij met idem probleem, er staan al meerdere mogelijkheden en herstelprocedures vermeld. Hoop dat je er wat aan hebt.

////www.djresource.eu/Forum/topic/18202/Probleem-met-MacOS-Leopard-na-opstarten/#last
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djmathijs    posted on 16-08-2010 21:27
Ik ben er achtergekomen dat mijn HD beschadigd is, hier ben ik achter gekomen, door vanaf de DVD te starten en dan te kiezen voor schijfhulpprogramma's. De HD is ook niet meer te herstellen. Is mijn hardeschijf dan gedeeltelijk kapot?

@Tekhead, thnx ik zal het even proberen.

EDIT
Ik krijg het hele blauwe scherm niet en de shift toets werkt ook niet. Ik ben bang dat ik ook iemand nodig heb die een mac heeft om zo de data over te zetten.
User edit by djmathijs on 16-08-2010 @ 21:43:48 (60%)
Tekhead    posted on 16-08-2010 21:45
heb je geen externe HD ? probeer die te gebruiken als opstart.
djmathijs    posted on 16-08-2010 21:50
Die heb ik wel, maar dat komt dan op hetzelfde neer als het opstarten in Windows (bootcamp)?
Tekhead    posted on 16-08-2010 21:56
Neen denk ik, want je gebruik dan een andere opstartschijf dan de origineel.

Maar je zegt dat je HD stuk is, maar dat je wel windows kan opstarten, lijkt me niet kunnen, als je HD stuk is kan je niks meer opstarten dacht ik (shoot me if i'm wrong)
djmathijs    posted on 16-08-2010 22:30
O sorry ja ik bedoel dat ie dan beschadigd is, dan denk ik dat mijn osx nog gewoon te redden is door een clean install. Maar waarschijnlijk bestel ik deze week nog een macbook pro dus zou ik het daarmee ook kunnen overzetten.
Einnek    posted on 16-08-2010 22:41
Poster: Tekhead
Neen denk ik, want je gebruik dan een andere opstartschijf dan de origineel.

Maar je zegt dat je HD stuk is, maar dat je wel windows kan opstarten, lijkt me niet kunnen, als je HD stuk is kan je niks meer opstarten dacht ik (shoot me if i'm wrong)

Er kunnen bepaalde blocks van je HD stuk zijn, welke toevallig bij de data van OSX bevinden.

Ik raad je zwaar aan om NU een backup te maken van belangrijke data nu het nog kan... je schijf is aan het falen
djmathijs    posted on 17-08-2010 21:03
Na een Hardware reset (mac afsluiten, alle kabels demonteren, 20 sec wachten alles weer aansluiten en opstarten) start mijn computer enigszins weer op. Nu wil ik graag van alles een backup maken, ik heb van itunes de bibliotheek al geexporteerd, ical, al mijn muziek, belangrijke downloads. Zijn er nog meer dingen die ik moet backuppen?

En hoe moet ik hem straks formatteren? Want je kunt kiezen uit journaled, hfs en nog een paar.
Einnek    posted on 17-08-2010 22:41
voor OSX zijn systeem partitie, journaled.
djmathijs    posted on 18-08-2010 21:12
Bedoel je dat alle mac osx partities journaled moeten worden geformatteerd?
DJ_OB    posted on 18-08-2010 22:10
Als ik jou was zou ik gewoon heel je OSX partitie en windows partitie backuppen. Dan weet je zeker dat je niets vergeet.

Als OSX niet lekker loopt is er ook genoeg software te vinden waarmee je vanuit windows op je Macintosh HD kan komen. Sluit dan gewoon in windows een externe hd in en back alles up.

Als je wel redelijk weer in OSx kan komen zou ik ook nog is kijken of je het voor elkaar krijgt een timemachine backup te maken. Als je dan mac opnieuw installeert kun je m.b.v die backup in 1 keer al je programma's, documenten en instellingen terugzetten.

succes ermee Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.382 days.
 Post CommentThat would be 179.4 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 22 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 4.126
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.641