Na lang wachten, stond er vanochtend dan eindelijk een mannetje van GLS voor mijn neus. Hij zeulde een pak mee wat als je het in de lengte zou houden niet door de deurpost heen zou passen. Toen ik het daarna openmaakte heb ik eerst ruim een half uur in de knoop gezeten met het inpakmateriaal en van die luchtkussentjes die mijn koptelefoon omstrengelden en ook niet van plan waren los te laten.
Verpakking was zo open te maken ( trouwens, geile verpakking, leuke kleurtjes, goede reclametekst. ) en binnen 1 minuut had ik de koptelefoon op m'n hoofd. Even wennen aan het gevoel, en ook mijn gedachte van; 'Het zal wel zo'n miniding zijn' uit mijn hoofd schudden, want hij is groter dan op de foto's. Nog steeds niet groot, maargoed. Omdat jullie ( een paar mensen dan, maar ik veralgemeniseer dingen nou eenmaal graag ) zo graag een review wilden hebben van deze koptelefoon, doe ik 'm maar.
Eerste blik
Woah, veel plastic!
Hoe zit ie?
Mijn eerste gedachte was dat hij door al dat plastic echt kut zou zitten, maar ik had het fout. In de hoofdband zit een rubberen stootkussentje voor je hoofd en de oorschelpen zijn zo zacht dat je er haast in verdrinkt. Even slikken was wel toen ik zag dat het een fixed cable is, extra voorzichtig doen dan maar met dat ding.
Hoe klinkt ie?
Eigenlijk best lekker. Ik had 'm minder verwacht, maar het geluid is erg zuiver, de bass is hard maar toch neutraal en je kan de tonen echt goed van elkaar afhoren ( dus niet dat ze als een soort mengelmoes door mekaar heen wandelen, willen goedkope oortjes nog wel eens doen ).
Bouwkwaliteit
Ik heb de koptelefoon alle hoeken in gedraaid, maar ik heb nog geen enkel onderdeel kunnen ontdekken wat snel stuk gaat. Niet al teveel onderdeeltjes, gewoon een simpele hoofdband die je nog net kan verstellen en tot mijn grote blijdschap kan je ook de oorschelpen weer 90 graden draaien. De scharnieren zien eruit alsof ze gemaakt zijn door een blinde trol, maar dat staat hopelijk wel voor stevigheid. De oorschelpen omsluiten je oor echt compleet en door een rand van 1,3 cm ( ja, ik heb 'm serieus opgemeten :') ) zit het ook zacht. Super.
Pluspunten
-Geluidskwaliteit, hij klinkt gewoon echt heel lekker, sluit goed af en de bass kan ook lekker rammen.
-Bouwkwaliteit, deze durf ik toch maar hier neer te zetten, in de hoop dat hij dan maar niet stuk gaat.
-Rubberen kussentjes voor je oor en je hoofd, die zijn heerlijk zacht.
-De hoeveelheid decibellen. Ze zeggen 114db, hij haalt 114 decibel.
-Design, hij ziet er eigenlijk best geil uit voor een koptelefoon.
Minpunten
-Plastic. Heel veel plastic.
-Die graflelijke oorschelpen, even een dronken graffitispuiter met dwergenhandjes die er even Ortofon O2 op heeft gekladderd, van mij hoeft het niet hoor.
-Beetje ernstig lompe scharnieren
-De hoofdband lijkt vergeleken met de oorschelpen op een cdj400 vs een 800 qua grootte.
Cijfer
Toch wel een dikke 8,5.
Foto