Ik ben zelf niet echt een grote fan van Show je... of Het groote... maar ga er nu toch zelf ??n beginnen. Ik doorzocht namelijk de forums van DJ Resource naar DPC (Deferred Procedure Calls) en tot mijn verbazing kwamen er maar 4 topics naar voren.??
Wat zijn DPCs?DPCs zijn van belang als je met een computer snel data wil verwerken zonder grote buffers te gebruiken. Bijvoorbeeld een externe geluidskaart. Die heeft aardig wat data te verwerken maar moet ook nog eens snel zijn. Immers hoe minder latency (vertraging) hoe beter.
DPCs ontstaan door de drivers die bij je hardware zitten. De driver van je videokaart, moederbord, hardeschijf en ook je geluidskaart. Goede drivers zorgen voor minimale DPCs en daardoor nauwelijks vertraging. Slechte drivers werken traag waardoor andere zaken moeten wachten en bijvoorbeeld data niet op tijd bij de geluidskaart aankomt met als ?gevolg haperingen of crashes.
?
Meer info kun je?vinden op de website van
Thesycon.
?
Hoe kun je DPC Latency meten?Het bedrijf Thesycon heeft een programma (
DPC Latency Checker) gemaakt waarmee je kan controleren wat de DPC latency op jou computer is. Zo kun je dus achterhalen of je computer problemen heeft met het snel laten horen van geluid.
?
Meet je eigen DPC LatencyWat ik graag zou willen is dat iedereen dit programma draait op zijn DJ/Producing computer en de waardes hier terug rapporteert (screenshot) samen met de specificatie van zijn computer en
geluidskaart. Vertel ook meteen wat voor latency je haalt met je geluidskaart. Doel is om mensen wat referentie data te geven en ook te zien welke computers/laptops nu goed werken en geschikt zijn voor DJ/Producing activiteiten.
Ideaal:

Ik steek een USB stick in (klein groen piekje):

Op deze computer is iets niet lekker (niet mijn muziek computer):