[M] Mening FINAL PROMO
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mathiz    posted on 13-08-2010 12:08
Hoi jongens had vandaag het idee om een dikke promomix te maken en die dan als hoofdmix te gebruiken ter promotie. Heb al wel een dozijn mixen maar das dan meer in een enkel genre (fidget).
Nu was ik zonet bezig hem te maken tot dat men broer me ineens vroeg te helpen dus daar ging mijn mix.

De mix begint met ((progressive))house => commericieeler=>fidget(harder)=>dubstep=>D&B

Nu heb ik wel al een klein stukje opgenomen (20 minuten). Nu voor dat ik opnieuw begin ( normaal doe ik een mix van de eerste keer ) zou ik jullie mening graag willen horen of er verbeteringen kunnen doorgevoerd worden. Ik had vooral mijn twijfels bij de eqing van de bas in de mix. Zouden jullie me enkele tips kunnen geven zodat het een (bijna) perfecte mix kan worden ter promotie !

Alvast merci! ?

EDIT/........................................................................................................................................................

heb dan toch maar beslist de volledige versie er voor jullie op te zetten. Ben zelf niet zo tevreden over het eindresultaat. De songs passen redelijk op elkaar vind het alleen geen wauw effect hebben voor mezelf. En ook heb ik twee kanjer fouten (slechte mixen) gemaakt rond 17.45 en 27.50. Ik ga deze proberen er nog op een of andere manier uit te halen dus hou hier dus geen rekening mee?Cool. Laat alvast weten wat jullie ervan vinden !

FULL PROMO SOUNDCLOUD LINK
User edit by Mathiz on 17-08-2010 @ 11:15:14 (60%)

What do you think about [M] Mening FINAL PROMO ??

Vote :   
Lucalicious    posted on 13-08-2010 14:08
klinkt goed, alleen is je beatmatching niet altijd?heel strak, rond 7 minuten en 10 minuten hoor je het bijv. goed.
daar loopt het net even fout. hier zou ik goed opletten als je de definitiefe versie gaat mixen. let ook op dat je niet van beide tracks de bass open zet, dit scheelt ook. platenkeuze is wel goed.
veel succes ermee!
Mathiz    posted on 13-08-2010 17:48
OOW wel even geschokt :p Mijn beatmatching zit er normaal altijd boenk op en is ook de eerste keer dat ik hier iets van hoor ! En eigenlijk heb je wel gelijk maar ik ga deze mix is met cd's draaien want ik heb de laatste tijd het gevoel dat met timecode je het nooit superstrak krijgt (kan er naast zitten) Maar iedereen maakt wel is een foutje zeker ??Cool
User edit by Mathiz on 13-08-2010 @ 17:50:39 (17%)
Sjoewe    posted on 13-08-2010 17:52
Poster: matezo
ik heb de laatste tijd het gevoel dat met timecode je het nooit superstrak krijgt (kan er naast zitten)

Je zit er naast.
Mathiz    posted on 13-08-2010 17:54
Ik heb toch al enige tijd ervaring met de twee en ik ervaar ten eerste bij timecode dat die er wat sneller durft af te lopen. Ook reageert bending beetje trager , en heb ik vaak het gevoel dat er een soort van klik in de beatmatching komt waardoor ze nooit precies perfect liggen !

heeft allemaal wat te maken met men vrij hoge latency denk ik
User edit by Mathiz on 13-08-2010 @ 17:55:11 (22%)
Esmee    posted on 13-08-2010 18:00
Ben tot 12:00 gekomen moet even eten en dan luister ik zo derest Winking my eye
Platenkeuze is zeer sterk, klinkt allemaal super samen en ook lekkere overgangen!

Mathiz    posted on 13-08-2010 18:31
Thanks?Cool

Heb net even met cd geprobeerd en klonk toch een tikkeltje strakker. Maar dat zal wel het gedacht zijn ! Ik ga hem vanavond definitief opnemen en dan zal ik hem posten !
Sjoewe    posted on 13-08-2010 18:36
Ik draai al 3 jaar al bijna 4 jaar met tijdcode en ik kan me niet echt herkennen in de door jou beschreven problemen. Misschien moet je de latency inderdaad wat omlaag zetten (alles onder de 10ms is okay).

Ik kan met tijdcode zelfs op m'n draaitafels twee platen zo strak leggen dat ze een makkelijk een minuut gelijk blijven lopen. Op een cd-speler zelfs nog strakker.
Mathiz    posted on 13-08-2010 18:46
Ja het lag inderdaad ook aan de latency stond op 30?Cool Niet gechecked?Cool

En wat vond je van de mix zelf sjoewe ?
User edit by Mathiz on 13-08-2010 @ 18:46:42 (59%)
Sjoewe    posted on 13-08-2010 19:35
Tja, ik snap niet zo goed waarom je zo veel stijlen zo willen doorwerken in een promomix.?
Muzikaal is het niet helemaal mijn straatje, maar goed. Ik zou je adviseren om meer bij een stijl te blijven.
Mathiz    posted on 13-08-2010 20:42
Ik heb al wel wat feestjes afgerond in 'mijn' genre (fidget) . Maar wil het bookinglevel omhoog brengen (minstens 4 per maand) . Daardoor wil ik met deze verschillende stijlen laten zien dat ik meer dan alleen fidget ken en kan .... Daarom maak ik een allround mix zonder daardoor zwaar commericieel te gaan ...

in mijn dorp is het ook zo dat er heel wat genres circuleren daarom voor ieder wat wils ...
User edit by Mathiz on 13-08-2010 @ 20:43:31 (31%)
Bootstrap    posted on 13-08-2010 22:05
Ik denk juist dat het heel sterk is als je kan laten horen dat je meerdere genres straks aan elkaar kan mixen. Ik kan nu helaas niet luisteren (op m'n iPhone). Misschien luister ik morgen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Mathiz    posted on 13-08-2010 23:15
Net het laatste liedje gespeeldga hem nog even naluisteren (zitten zowisoo fouten in ) en dan zien of ik hem post of toch een nieuwe maak met andere songs want ben niet zo voor voorberreide dingen !?Cool
OneSixty    posted on 14-08-2010 01:55
Vind em lekker, zeker die overgang rond 15min!

Mathiz    posted on 16-08-2010 11:10
heb dan toch maar beslist de volledige versie er voor jullie op te zetten. Ben zelf niet zo tevreden over het eindresultaat. De songs passen redelijk op elkaar vind het alleen geen wauw effect hebben voor mezelf. En ook heb ik twee kanjer fouten (slechte mixen) gemaakt rond 17.45 en 27.50. Ik ga deze proberen er nog op een of andere manier uit te halen dus hou hier dus geen rekening mee Cool. Laat alvast weten wat jullie ervan vinden !

FULL PROMO SOUNDCLOUD LINK
Hampsink    posted on 16-08-2010 16:07
Ik heb even het house gedeelte geluisterd en klinkt gewoon lekker. Good job (Y)
Mathiz    posted on 16-08-2010 19:45
Thanks nog mensen die iets te zeggen heben over de volledige versie van 50 minuten ?
Tekhead    posted on 17-08-2010 11:32
ik ga hem straks zeker beluisteren matezo !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mathiz    posted on 17-08-2010 11:35
merci !
Sjoewe    posted on 17-08-2010 11:42
Ik heb 'm ook even doorgeprikt. Je mixwerk is prima, maar als je meer genres wil blenden, dan zou ik daar veel duidelijker en eerder in de mix mee beginnen. Nu is het nogal onsamenhangend geworden in een klein uur.
Het is duidelijk dat je meerder stijlen kan mixen, maar het laatste kwartier vindt niet echt aansluiting bij het eerste.
Je begint heel commercieel, en eindigt veel meer underground, maar het is niet helemaal duidelijk waarom.
Mathiz    posted on 17-08-2010 12:08
Je kan wel gelijk hebben. Maar ik wou met deze mix aan 'verschillende' mensen laten zien wat ik kan. tegenwoordig zijn er zoveel verschillende genre feesten de ene keer willen ze dubstep horen de andere keer harde electro andere keer commercieel. maar misschien is het dan inderdaad beter dat ik een ?deep/tech house tot house mix maak + een fidget mix + dubstep/d&b mix ?
Esmee    posted on 17-08-2010 14:20
Ik zal hem zo even luisteren, maar wat ik zelf zou doen voor een promomix is blokken van 10 minuten per stijl, het liefste 5, dat je gewoon even snel alles geeft wat je hebt, want een promo mox van een uur vind ik zelf erg lang, heb wel wat beters te doen zegmaar dan dat allemaal luisteren.
Mathiz    posted on 17-08-2010 16:12
Je hebt inderdaad wel gelijk. Als ik terug ben van men vakantie hier in nederland ga ik meteen aan de slag. En heb ook de aanleiding gevonden waardoor de geluidskwaliteit niet optimaal was dus zullen de mixen hopelijker nog strakker klinken ! Als ik thuis ben smijt ik deze eraf en begin ik opnieuw Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.516 days.
 Post CommentThat would be 183.9 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

161 Users online: 50 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 4.835
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.411.469