Organiseren van muziek
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Houwie    posted on 10-08-2010 19:30
Beste collega DJ's,

Ik denk dat ik een leuke topic heb om eens wat ervaring te gaan delen.
Ik zelf ben erg zoekende hoe ik mijn muziek (mp3) het beste kan gaan organiseren.

2 zaken zijn voor mij belangrijk om te weten.

1. Bij het mixen met cd decks wat is het beste om te gebruiken? Audio cd's of cd's met mp3-tjes erop.
??? Ik denk dan met name aan het moeten draaien met eigen muziek op een installatie die klaar staat.

2. Hoe organiseren jullie? bv. op stijl, jaar/maand, op alfabet,.....enz.

Ik zie jullie tips graag tegemoet.

Groeten,

What do you think about Organiseren van muziek ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 10-08-2010 19:40
audio cd's lijken mij handiger, dan hou je het compacter.
anders heb je 100 tracks op ??n cd staan.

ik organiseer mijn muziek niet op een heel speciale muziek, ik stop de nieuwste cd's gewoon achteraan.
zo blader je dus in cronologische volgorde door je map.
Ridalio    posted on 10-08-2010 19:47
Ik maak sowieso altijd audio cd's.
Stel je moet een keer draaien in een club waar ze bijvoorbeeld CDJ 1000 mk1's hebben staan (je zult ze niet vaak tegenkomen denkik, maar het kan altijd), dan kun je je muziek daar niet afspelen.

Het organiseren van mijn muziek doe ik op stijl en op de aard van de tracks.
Ik heb bijvoorbeeld gekochte tracks (noem ik mijn Dance-tunes cd's), maar ook tracks de ik van de artiesten zelf heb gekregen of die als gratis, legale download op internet staan (Free tracks cd's) en dan ook nog bootleg packs. Cd's zitten in een slappa map met tabs aan de zijkant en elke kleur van de tab betekent iets (rood = bootlegs, geel = dance-tunes etc.). Cd's hebben daarbij ook nog een nummer, hoe hoger het nummer, hoe nieuwer de tracks die erop staan.

ArCee    posted on 13-08-2010 08:42
Ik werk alleen maar met cd singles, 1 nummer met alle remixen erop, alleen de radio edits brand ik er nooit op, daar doe je toch geen moer mee.

Alle singles krijgen een hoesje op kleur, de kleur bepaald de stijl van de track.
Daarbij zet ik achter de nummers het aantal bpm's alvast, en op welk tijdstip de eeraste break valt, zodat ik weet hoeveel intro ik heb om in te mixen.
Ik werk zo al jaren, en het werkt voor mij erg lekker.
Hierdoor weet ik ook welke tracks te pakken voor een optreden. Ik kan gewoon op kleur uit mijn bak pakken. In de map, witte hoesjes achteraan (meest rustig) en de steverige werken vooraan (blauw en groen).
In mijn bak zie je dus rijen met wit, blauw / groen en rood (harde tech trance) staan maar natuurlijk kan zoiets ook met house of zelfs techno. ?
User edit by ArCee on 13-08-2010 @ 08:45:49 (81%)
Namelezz    posted on 01-09-2010 13:01
Stop maar 10 nummers op 1 cd, schrijf er de stijl + titel op.
Print ff de titels van de nummers op een klein blaadje en plak die op het hoesje, klaar is kees!
http://www.toolunatic.nl/
User edit by Namelezz on 01-09-2010 @ 13:01:45 (1%)
dj-zero    posted on 01-09-2010 13:25
Hey houwie,
Ik werk nu zelf nog vooral met usb stick(aangezien ik nog vooral thuis bezig ben), maar wil ook met cd's gaan werken en zat zelf ook met de vraag hoe je het best je cd's kunt ordenen.
Daarbij stootte ik op dit forum, misschien helpt dit jou ook verder:
////www.djresource.eu/Forum/topic/18680/highlight/SHOW%20CD%20MAP/
zee-eend    posted on 01-09-2010 21:53
sowieso audio cd en geen mp3 cd!
audio cd is beter in kwaliteit; brand snelheid op z'n laagst! (nog betere kwaliteit)
voor het optimale; zorg dat al je programma's tijdens het branden uitstaan, zodat je brand buffer vol blijft.
dit voorkomt foutjes op je cd

verder zou ik het inrichten hoe je het zelf het gemakkelijkst vind
er zijn talloze manieren!
gewoon proberen Winking my eye

Grtz. DenonDJ-Jasper

This is an old Topic

No new postings for 5.486 days.
 Post CommentThat would be 182.9 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

151 Users online: 82 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 80.880
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.658