welke software zou ik kiezen ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djvir20    posted on 09-08-2010 18:25
Hey daar, ik zie en hoor tegenwoordig veel dat je geen bekende DJ kan worden zonder te producen.
En nuja ik wil dat producen in de toekomst wel eens gaan doen,
maar welke software is hier het meest voor geschikt ?

Ik heb nog nooit met dj software gewerkt, buiten VDJ maar die tel ik niet mee.
De meest voor de hand liggende opties voor mij waren: Ableton 8, Reason 4

Ik zoek eigenlijk een software die niet TE ingewikkeld is, maar waar je toch professionele tracks mee kan
producen. Als jullie nog een andere/betere software kennen als hierboven vermeld laat het me zeker weten, graag met wat uitleg waarom het programma jullie voorkeur geniet.

GrEffix

What do you think about welke software zou ik kiezen ? ??

Vote :   

Esmee    posted on 09-08-2010 18:29
Reason 4 heb ik een tijdje geprobeerd, omdat 2 vrienden van mij er helemaal weg van zijn en ook echt lekkere beats ermee maken, zelf heb ik t na een jaartje er mee klooien opgegeven, er kwam echt niets uit bijmij.
Omdat ik mixen maak heb ik ableton 8, daarmee kun je ook produceren dus ben ik daarna maar eens gaan doen. Ik vind ableton echt heerlijk werken en het is voor mij het programma.
Ja zou ook nog even kunnen kijken naar FL sutdio en Cubase, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Dolivieira    posted on 09-08-2010 18:30
Ze zijn allemaal wel meer dan bruikbaar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djvir20    posted on 09-08-2010 18:31
en heb je al mooie tracks gemaakt met ableton of gebruik je het puur voor het mixen ? want ik wil het eigenlijk hoofdzakelijk voor het producen gaan gebruiken.
Dolivieira    posted on 09-08-2010 18:39
Ableton is een van de meest gebruiksvriendelijke DJ en Produce programma. Download de demo maar effe en ga een maandje kloten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djvir20    posted on 09-08-2010 18:41
maandje lang die demo ?Wel ik heb er al naar gezocht maar ik vond de demo niet, klinkt dom. Cool
Esmee    posted on 09-08-2010 18:48
Poster: djvir20
en heb je al mooie tracks gemaakt met ableton of gebruik je het puur voor het mixen ? want ik wil het eigenlijk hoofdzakelijk voor het producen gaan gebruiken.

Zoveel moois heb ik nog niet gemaakt, maar produceren is volgensmij lastiger dan het lijkt. Je komt op internet zoveel mensen tegen die er ff mee beginnen en dan weer na een weekje stoppen omdat het tocht tegenvalt.
Nou ben ik niet heel serieus bezig met Ableton geweest tot 2 weken terug ofzo. en daarvoor ook een keertje een weekje.
Maar als jij binnen een maand een hitje weet te maken zoals Hardwell en dat soort gasten, dan ben je een super talent, want het vergt gewoon ontzettend veel oefening. En geld.
Als je interesse hebt in mn nieuwste project waar ik vannochtend mee ben begonnen zeg je t maar dan mag je wat horen.
djvir20    posted on 09-08-2010 18:51
Wel esmee, k ben het met je eens, een goede track maak je niet op 1.2.3, zoals ze hier zeggen: je moet eerst kruipen en dan lopen. Dus ik ga nu eens de ableton demo downloaden en zien wat ik er van bak, en veel belangrijker: of ik het fijn vindt, klaat het nog weten en wat jou project betreft k zou het eens graag willen horen ! Happy, laughing
Limb-Girdle    posted on 09-08-2010 18:56
Zelf gebruik ik nu een maandje of 2 Cubase 5.1. En ik moet zeggen, wat een fantastisch programma. Zeer geavanceerd, maar na het kijken van veel tutorials kom je een heel eind.
Where the music meets the deejay!
djvir20    posted on 09-08-2010 19:01
Poster: LimbGirdle
Zelf gebruik ik nu een maandje of 2 Cubase 5.1. En ik moet zeggen, wat een fantastisch programma. Zeer geavanceerd, maar na het kijken van veel tutorials kom je een heel eind.

K heb nog nooit gehoord van het programma moet ik zeggen, maar ik ga inderdaad eens een paar tutorials bekijken en als het mogelijk is, na de ablteon demo, een Cubase demo downloaden.

btw waar vind ik de ableton demo ?
User edit by djvir20 on 09-08-2010 @ 19:11:16 (10%)
Mixt-Ape    posted on 09-08-2010 19:22
Eeeeeeeeeeeeeeeuh, op de site van ableton misschien?
BennoRevelli    posted on 09-08-2010 19:28

btw waar vind ik de ableton demo ?

http://www.ableton.com/downloads
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
AdenFarleigh    posted on 09-08-2010 19:30
Of in elke muziekzaak? Tongue
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Esmee    posted on 09-08-2010 20:09
Wel esmee, k ben het met je eens, een goede track maak je niet op 1.2.3, zoals ze hier zeggen: je moet eerst kruipen en dan lopen. Dus ik ga nu eens de ableton demo downloaden en zien wat ik er van bak, en veel belangrijker: of ik het fijn vindt, klaat het nog weten en wat jou project betreft k zou het eens graag willen horen ! Happy, laughing

alsjeblieft en succes met je keuze Winking my eye Ik denk dat alle programma's wel gewoon goed zijn.
Tekhead    posted on 22-08-2010 01:04
niemand die met Logical werkt ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
feestbeest    posted on 22-08-2010 09:17
Ik gebruik zelf logic, altans ik ben alles stap voor stap aan het ontdekken met hulp van tutorials, tips van anderen en een beetje zelf denk werk(Wat gebeurt er als ik aan dit knopje draai princiepe) Ik hbe het ook een tijdje met fl geprobeert maar ik kreeg er bijna alleen maar standaart sounds uit. Met logic kan ik nual een hele kick & bassline maken.
Maar produce is niet zo makkelijk, en gaat veel tijd in zitten. Als je de mogelijkheid hebt, zeker logic ook even proberen! Met ableton en cubase ect. heb ik geen ervaring. SuccesHappy, laughing!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2

This is an old Topic

No new postings for 5.378 days.
 Post CommentThat would be 179.3 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

153 Users online: 22 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 3.639
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.154