Ervaringen met Webshop (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrtnt    posted on 03-12-2005 18:17
hello,
heeft iemand hier ervaring met webshops ,
heg gezien dat dze prijzen dar wel goedkoop zijn.

User edit by mrtnt on 03-12-2005 @ 19:13:36 (18%)


What do you think about Ervaringen met Webshop ??

Vote :   

Lead    posted on 05-06-2006 22:52
Poster: wlproductions
2 Jaar garantie is zeker NIET normaal!

simpel voorbeeld:
Marantz proffesionele cd speler 1 Jaar garantie
Marantz Home cd speler 2 Jaar garantie

zelfde geld voor Sony md-spelers en dergelijke

Europese regelgeving:
Proffesionele equipment minimaal 1 jaar
Huis-tuin-keuken equipment minimaal 2 jaar
 

WL, heb je bron van je qoute?

Ik herken de regels en wilde deze al een tijdje geleden posten, maar kon niet meer vinden waar ik het ook alweer gelezen had Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-06-2006 22:52 (100%)
BURN    posted on 07-07-2006 22:05
In deze topic wordt veelal gezegd dat de webshops zoveel goedkoper zijn. Mijn bevindingen zijn juist dat ze dat helemaal niet zijn. Misschien bij enkele slipmats of dergelijke maar zodra het op apparatuur aankomt niet. En in het geval dat het bedrag duurder is of slechts tien of twintig euro goedkoper lijkt het mij logisch dat je naar een echte zaak toe gaat. Zoals Lead al zei, de garantie is iets wat de winkelier met de producent regelt en dan heb jij als consument toch maar mooi baat bij een goede winkel.
greup    posted on 07-07-2006 22:44
een Goede webshop is doorgaans niets goedkoper dan een normale winkel. (vaak zelfs nog wat duurder doordat je verzendkosten moet betalen)

Echter zijn er helaas een hoop grijze importeurs. Zo heb je onderandere Prowebshop en Audio boost die op de denon site als "niet officieel importeur" worden vermeld. Deze shops zijn vaak iets goedkoper, maar kunnen jou niet De garantie bieden zoals een goede webshop ( officieele dealer) dat kan doordat ze geen contact hebben met, in dit geval denon. Vaak is de garantie bij niet officiele importeurs 1 jaar.
User edit by greup on 07-07-2006 @ 22:44:42 (12%)
DJ-Emotion    posted on 07-07-2006 23:40
Poster: greup
een Goede webshop is doorgaans niets goedkoper dan een normale winkel. (vaak zelfs nog wat duurder doordat je verzendkosten moet betalen)

Echter zijn er helaas een hoop grijze importeurs. Zo heb je onderandere Prowebshop en Audio boost die op de denon site als "niet officieel importeur" worden vermeld. Deze shops zijn vaak iets goedkoper, maar kunnen jou niet De garantie bieden zoals een goede webshop ( officieele dealer) dat kan doordat ze geen contact hebben met, in dit geval denon. Vaak is de garantie bij niet officiele importeurs 1 jaar.
 

als je nu het hele stuk leest, en met name de post van W.I.M. dan weet je hoe het echt in elkaar seekt.

En die 2 jaar staat, voor zowel webshop als winkel, dealer of geen dealer.
User edit by DJ-Emotion on 07-07-2006 @ 23:52:44 (13%)
Lead    posted on 08-07-2006 10:32
De winkel waar je het toestel gekocht hebt is verantwoordelijk voor het verlenen van deze garantie. Hoe de winkel het met bijv. Pioneer oplost is niet het probleem van de consument, maar van de winkel in kwestie.

Als consument heb je uitsluitend met de winkelier te maken, de winkelier helpt de eindgebruiker en de importeur (bijv. Pioneer) helpt de winkel.

Als consument kun je dus ook bij die grijze webshop garantie proberen te claimen, maar het lijkt mij een veel fijner gevoel als je weet dat die winkel door Pioneer ingedekt word....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 08-07-2006 10:38 (100%)
DJ-Emotion    posted on 09-07-2006 11:05
Poster: Lead
De winkel waar je het toestel gekocht hebt is verantwoordelijk voor het verlenen van deze garantie. Hoe de winkel het met bijv. Pioneer oplost is niet het probleem van de consument, maar van de winkel in kwestie.

Als consument heb je uitsluitend met de winkelier te maken, de winkelier helpt de eindgebruiker en de importeur (bijv. Pioneer) helpt de winkel.

Als consument kun je dus ook bij die grijze webshop garantie proberen te claimen, maar het lijkt mij een veel fijner gevoel als je weet dat die winkel door Pioneer ingedekt word....
 

Gevoel technisch misschien nog wel.
Maar in de praktijk maakt het niets uit.
( Blijkt uit de bergen klachten aan het adres van de "Merken" )

Ik heb trouwens gehoord dat Pioneer zijn reparaties in Duitsland gaat laten uitvoeren?
wlproductions    posted on 31-01-2007 23:21
Hey Lead,

Was ik weer sinds lange tijd,

Hoe ik aan de wijsheid kwam over het volgende:

Marantz proffesionele cd speler 1 Jaar garantie
Marantz Home cd speler 2 Jaar garantie

is puur uit ervaring van garantie questies. Dus wanneer je Marantz belt kunnen zij je dit ook vertellen..


  This is an old Topic

No new postings for 6.793 days.
 Post CommentThat would be 226.4 months
or a whopping 18.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...


398 Users online: 313 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 44.267
Most visitors online this month : 542
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.251.267