Poster: DJMichel
Heeft er iemand ervaring met audioboost of met powertronics? Ik heb daar namelijk de pioneer cdj-200 voor een mooie prijs zien liggen. Hoe zit het hier met de garantie en zijn dit goede/betrouwbare webshops?
Poster: Gery
sta mij toe de lijn even verder te trekken. spreken over apparatuur, en apparatuur aanbevelen = gratis promotie = meer naamsbekendheid = meer omzet voor de producent (ongeacht de locatie van aankoop)... Waarom dan niet alle merk en type namen verbieden?
Feit blijft of je nu een link in ene pm naar 10 mensen moet sturen of je plaatst het in een topic, het eindresultaat blijft gelijk. diegene die wou gaan kijken heeft het adres en gaat gaan kijken. enkel is er een grote administratieve omweg.
(+ vermits het hier blijbaar toch gaat over de kosten van de site, zoveel extra pm's betekend zoveel meer extra vrije ruimte nodig op de host om die op te slaan, grotere mysql databases welke de laadtijd negatief beinvloeden, en dan spreek in nog niet over de benodigde tijd om alle topics te controleren op links)
Poster: Nvieuiteraard, en veel kan het mij niet schelen.
Het zei zo... je moet keuzes van mensen respecteren, ookal zou jij het anders willen.
En, je hebt er zelf mee ingestemt(om precies te zijn: 04-08-2005 at 17:14:53)
Poster: LeadDJResource is een prive ding die W.i.M en ik uit eigen zak betalen, programmeren en bedenken. Denk ook eens aan de webruimte die je krijgt in je eigen foto album, de traffic die je via DJResource kunt krijgen als je je eigen website aan onze links toevoegd, de filmpjes die je hier van een rappe server kunt downloaden.....etc
Misschien dat je ergens hier en daar een extra bannertje kunt regelen? om je wat meer uit de kosten te helpen, daar zullen jullie waarschijnlijk ook al over gedacht hebben?
Poster: vasch
Als ik bel naar de winkel dan krijg ik alleen te horen dat ze er mee bezig zijn en dat ie in de loop van de week klaar is. Ik kan niet zeggen door welke oorzaak hij nog niet terug is....
Poster: Maartenb
Misschien dat je ergens hier en daar een extra bannertje kunt regelen? om je wat meer uit de kosten te helpen, daar zullen jullie waarschijnlijk ook al over gedacht hebben?
Poster: greupaudioboost is GEEN pioneer dealer. Net als prowebshops.. Het zijn gewoon ordinaire dozenschuivers. Of jij dat wil moet je zelf weten. je krijgt wel garantie, maar geen Pioneer garantie..
Poster: Lead
Niet mee eens... Europese garantie is geregeld voor consumenten electronica, prof electro valt in andere regelgevingen.
De winkelier heeft de zorg om de garantie aan de eindgebruiker te verlenen. Dat de winkelier de kosten met de fabrikant moet zien te regelen is niet de zaak van de consument, maar van de winkelier.
Maar het ging hier om ervaringen, en niet om wetgeving volgens mij
kieskeurig website:
Aangezien u als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden.
Na het verstrijken van de garantietermijn kunt u nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of u een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die u bij veel producten krijgt.
Niet mee eens... Europese garantie is geregeld voor consumenten electronica, prof electro valt in andere regelgevingen.
quote: |
Europese garantie wetgeving: 2 jaar garantieDe burger is er nog niet helemaal van op de hoogte, maar dat gaat vast veranderen als de Consumentenbond hier op gaat hameren. De minimum garantieperiode van twee jaar tegen fabrieksfouten geldt nu (per 1 januari) namelijk voor alle nieuwe aankopen binnen de Europese Unie.Een nare mededeling, als je uitgaat van 6 maanden of een jaar garantie en ook in de contracten met de leveranciers als je daar afspraken over hebt. Want deze nieuwe "Brusselse" regeling geldt wel voor consumentaankopen, maar niet voor garantieverplichtingen hoger in het kanaal, als dealer zit je dus met een probleem als een leverancier niet meewerkt of zich van de domme houdt. De winkelier kan zich niet meer verschuilen achter de fabrikant. Dat maakt het voor de koper gemakkelijker om snel zijn recht te halen. Alleen onroerend goed zal niet onder de minimum-garantie vallen. Verder alles, van mixers tot auto's. Voor tweede hands-spullen is de minimumperiode beperkt tot een jaar. Bewijslast bij problemen Als een nieuw gekocht product of apparaat binnen zes maanden defect blijkt te zijn, dan hoeft de consument niet eens te bewijzen dat het euvel door een fabrieksfout is veroorzaakt. De bewijslast komt bij de verkoper te liggen. Is de consument niets te verwijten, dan moet de verkoper zorgen voor reparatie of vervanging of anders schadeloosstelling. De vraag is nu of dit tot hogere prijzen gaat leiden? De overwegingen van de Europese Unie zijn duidelijk, bijvoorbeeld:
Rechten van de consument
Nadere info: Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen. Publikatieblad nr. L 171 van 07/07/1999 BLZ. 0012 - 0016 |
Een van de beperkingen is voor fabrieksgarantie is dat het bedrijf dealer is. De 2 jaar daar staat niets over op de site van kieskeurig.
Maar laten we het in deze thread over de daadwerkelijk ervaringen hebben en niet over wat misschien zou kunnen gebeuren.
...deze nieuwe "Brusselse" regeling geldt wel voor consumentaankopen, maar niet voor garantieverplichtingen hoger in het kanaal, als dealer zit je dus met een probleem als een leverancier niet meewerkt of zich van de domme houdt. De winkelier kan zich niet meer verschuilen achter de fabrikant....
Poster: W.i.M
Ik wilde daarmee aantonen dat 2 jaar garantie voor alles geldt, van mixers tot auto's behalve onroerend goed. Wat dat stuk aantoont wat je zelf quote is dat de consument recht heeft op 2 jaar garantie ook als dit niet wordt erkend door de fabrikant.
Poster: DJ-Emotion
Idd, zoals ik al eerder aangaf, je krijgt gewoon van Pioneer garantie.
...regeling geldt wel voor consumentaankopen, maar niet voor garantieverplichtingen hoger in het kanaal, als dealer zit je dus met een probleem als een leverancier niet meewerkt...