Ervaringen met Webshop (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrtnt    posted on 03-12-2005 18:17
hello,
heeft iemand hier ervaring met webshops ,
heg gezien dat dze prijzen dar wel goedkoop zijn.

User edit by mrtnt on 03-12-2005 @ 19:13:36 (18%)

What do you think about Ervaringen met Webshop ??

Vote :   

greup    posted on 05-04-2006 14:44
Poster: DJMichel
Heeft er iemand ervaring met audioboost of met powertronics? Ik heb daar namelijk de pioneer cdj-200 voor een mooie prijs zien liggen. Hoe zit het hier met de garantie en zijn dit goede/betrouwbare webshops?

audioboost is GEEN pioneer dealer. Net als prowebshops.. Het zijn gewoon ordinaire dozenschuivers. Of jij dat wil moet je zelf weten. je krijgt wel garantie, maar geen Pioneer garantie..

Nvie    posted on 05-04-2006 15:46
Poster: Gery
sta mij toe de lijn even verder te trekken. spreken over apparatuur, en apparatuur aanbevelen = gratis promotie = meer naamsbekendheid = meer omzet voor de producent (ongeacht de locatie van aankoop)... Waarom dan niet alle merk en type namen verbieden?

Feit blijft of je nu een link in ene pm naar 10 mensen moet sturen of je plaatst het in een topic, het eindresultaat blijft gelijk. diegene die wou gaan kijken heeft het adres en gaat gaan kijken. enkel is er een grote administratieve omweg.

(+ vermits het hier blijbaar toch gaat over de kosten van de site, zoveel extra pm's betekend zoveel meer extra vrije ruimte nodig op de host om die op te slaan, grotere mysql databases welke de laadtijd negatief beinvloeden, en dan spreek in nog niet over de benodigde tijd om alle topics te controleren op links)

Het zei zo... je moet keuzes van mensen respecteren, ookal zou jij het anders willen.
En, je hebt er zelf mee ingestemt Winking my eye (om precies te zijn: 04-08-2005 at 17:14:53)

Maargoed:
Back On Topic
Mod edit by Nvie on 05-04-2006 15:48 (9%)
Gery    posted on 05-04-2006 16:04
Poster: Nvie

Het zei zo... je moet keuzes van mensen respecteren, ookal zou jij het anders willen.
En, je hebt er zelf mee ingestemt Winking my eye (om precies te zijn: 04-08-2005 at 17:14:53)
 uiteraard, en veel kan het mij niet schelen.
maar ik blijf het idioot vinden dat er gereageerd wordt met van ik weet een goed adres, ik zal het je even pm'en...

Overigens heb ik mijn cd speler via een grote duitse webshop aangekocht, en tot op heden prima service van gehad, geen problemen bij de levering en opsturen enzo. Maar ietas zoals een hoofttelefoon heb ik toch in de winkel weest halen. want zoiets moet je toch eerst es passen Happy, laughing
DJ - Producer
Lead    posted on 05-04-2006 16:15
Met 2 // zijn de PM's buiten werking te stellen, ik ben hier voorstander van.... We hebben de regels op gesteld omdat er anders hele topics vol komen te staan met de discussie over winkels waar een item een enkel eurotje goedkoper is. Dit is behoorlijke vervuiling van het forum en eindigt altijd op het zelfde. (een hele rij postings met links naar webshops).

Er zijn plaatsen genoeg waar je prijzen kunt vergelijken naast dit forum, gebruik die er dan voor. Ja je ziet advertenties en dat is op dit moment een van de weinige dingen die we kunnen doen om iets in return te krijgen voor al het geld wat prive in deze site is geinvesteerd. De blokkade lijst neemt met de dacht toe, echter moet een advertentie eerst onder mijn aandacht komen willen we hem kunnen blokkeren.

DJResource is een prive ding die W.i.M en ik uit eigen zak betalen, programmeren en bedenken. Denk ook eens aan de webruimte die je krijgt in je eigen foto album, de traffic die je via DJResource kunt krijgen als je je eigen website aan onze links toevoegd, de filmpjes die je hier van een rappe server kunt downloaden.....etc

Het enige wat we hiervoor terug vragen is het NIET plaatsen van links naar webshops, verder kan bijna alles.... Ik kan me niet voorstellen dat dit teveel gevraagd is.

Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 05-04-2006 18:13
ik mag dan wel niet de verzinner zijn van deze regel, maar ik sta er wel achter.
Vind het ook redelijk 'pijnlijk' om te zien dat mensen erover zeuren, waar maak je je druk om. Wees blij dat er een site als deze is, waar je op een gezellig manier kunt forummen, dj booth's kunt posten, een eigen gallery kan krijgen, etc. etc.

Maar daar ging dit topic niet over, dit ging over ervaringen...

Mijn ervaringen zijn trouwens gewoon positief, altijd snel gelevert, nooit gezeur...
dj_loser    posted on 05-04-2006 19:10
weet iemand een goede dj shop in de buurt van nijmegen
dancedimension    posted on 05-04-2006 19:43
www.dj-equipment.pagina.nl  kijk daar maar naWinking my eye
Lead    posted on 05-04-2006 22:47
Schreeven muziek in Nijmegen.... kun je binnenkort ook de pioneers testen.
Let the BASS be louder
vasch    posted on 26-05-2006 17:41
Met de service moet je toch een beetje geluk hebben. Heb geen ervaring met apparatuur die ik gekocht heb in een webshop die kapot gaat, maar heb m'n ecler nuo5 bij een gerenommeerd bedrijf gekocht waarvan vaak gezegd wordt dat de service goed is. Had problemen met m'n mixer en heb hem inmiddels een maand geleden weggebracht. Nog steeds niet terug. Als ik bel naar de winkel dan krijg ik alleen te horen dat ze er mee bezig zijn en dat ie in de loop van de week klaar is. Ik kan niet zeggen door welke oorzaak hij nog niet terug is. Het enige wat ik kan zeggen is dat het volgens mij weinig uitmaakt of je hem bij een (goede) webshop haalt of in de winkel omdat ze de spullen toch op moeten sturen. Denk dat ik in mijn geval een "beetje" pech heb  dat het zo lang duurt. Of is dit normaal?
Maartenb    posted on 26-05-2006 18:32
Poster: Lead

DJResource is een prive ding die W.i.M en ik uit eigen zak betalen, programmeren en bedenken. Denk ook eens aan de webruimte die je krijgt in je eigen foto album, de traffic die je via DJResource kunt krijgen als je je eigen website aan onze links toevoegd, de filmpjes die je hier van een rappe server kunt downloaden.....etc

Misschien dat je ergens hier en daar een extra bannertje kunt regelen? om je wat meer uit de kosten te helpen, daar zullen jullie waarschijnlijk ook al over gedacht hebben?
Lead    posted on 27-05-2006 00:21
Poster: vasch
Als ik bel naar de winkel dan krijg ik alleen te horen dat ze er mee bezig zijn en dat ie in de loop van de week klaar is. Ik kan niet zeggen door welke oorzaak hij nog niet terug is....

Dit kan aan meerdere dingen liggen : Shop ' vergeet' hem op te sturen, ze proberen het zelf en het lukt niet (misschien is het geen officiele dealer), hij ligt bij de importeur maar ze hebben een onderdeel niet op voorraad... maar het ergste zou kunnen zijn dat hij kwijt is geraakt met transport en dat ze er hard naar aan het zoeken zijn.
Vraag de actuele status eens op.... ze moeten je wel kunnen vertellen waar hij is en waar het wachten op is.... Kunnen ze dit niet, dan zou ik twijfels krijgen....

Poster: Maartenb
Misschien dat je ergens hier en daar een extra bannertje kunt regelen? om je wat meer uit de kosten te helpen, daar zullen jullie waarschijnlijk ook al over gedacht hebben?

We hadden zelf google er ook niet liever op, maar dat is de enige manier zonder schrewerige banners of flash ellende in beeld de hele tijd.

Maar weer even ontopic Winking my eye

Let the BASS be louder
vasch    posted on 28-05-2006 00:16
Ga d'r maar van uit dat het een officiele dealer is en een hele bekende. Ik blijf er achter aan gaan en we zullen wel zien wat er gebeurt. Mocht ie "verdwenen" zijn dan zou er natuurlijk ook een mooie regeling te maken moeten zijn om een djm 800 aan te schaffen Winking my eye. Nee geintje. Het gaat er ook niet om dat ik hier wil klagen ofzo. Het enige wat ik wil zeggen is dat je of je in een webshop koopt of bij een winkel je toch altijd een keertje "pech" kunt hebben. Je kunt gewoon niet zeggen dat het in een winkel altijd beter is dan bij een webshop. In een winkel werken ook mensen en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Kan gebeuren.
DJ-Emotion    posted on 28-05-2006 11:53
Poster: greup
audioboost is GEEN pioneer dealer. Net als prowebshops.. Het zijn gewoon ordinaire dozenschuivers. Of jij dat wil moet je zelf weten. je krijgt wel garantie, maar geen Pioneer garantie..

Tuurlijk krijg je Pioneer garantie.
Zolang het apparaat uit de EU komt dan.
Dit is EU wettelijk geregeld.

Ja er zijn idd ook nog goede zaken te vinden aan de EU ontwikkelingen
Lead    posted on 28-05-2006 12:04
Niet mee eens... Europese garantie is geregeld voor consumenten electronica, prof electro valt in andere regelgevingen.

De winkelier heeft de zorg om de garantie aan de eindgebruiker te verlenen. Dat de winkelier de kosten met de fabrikant moet zien te regelen is niet de zaak van de consument, maar van de winkelier.

Ga er maar vanuit dat bovengenoemde bedrijven netjes 12 maanden garantie verlenen zoals het hoort.... De verlengde garantie tot 24 maanden is niet bij hen te verkrijgen.

Maar het ging hier om ervaringen, en niet om wetgeving volgens mij Winking my eye
Let the BASS be louder
DJ-Emotion    posted on 28-05-2006 13:06
Niet mee eens... Europese garantie is geregeld voor consumenten electronica, prof electro valt in andere regelgevingen.

De winkelier heeft de zorg om de garantie aan de eindgebruiker te verlenen. Dat de winkelier de kosten met de fabrikant moet zien te regelen is niet de zaak van de consument, maar van de winkelier.

Maar het ging hier om ervaringen, en niet om wetgeving volgens mij Winking my eye

De links over de volledige inhoud van de wet en regelgeving heb ik al eens geplaats en deze topic.
Daar kun je vinden hoe het exact in elkaar steekt.
En ja, dit heeft alles met webshop ervaringen te maken.
Het is namelijk een basis aan info voor je beslist bij een winkel
of een webshop te kopen.

P.S. Er wordt er nergens onderscheid gemaakt tussen consumenten
electronica en Professionele electronica.

User edit by DJ-Emotion on 28-05-2006 @ 13:11:00 (23%)
Mod edit by Lead on 28-05-2006 13:17 (1%)
Lead    posted on 28-05-2006 13:24
kieskeurig website:

Aangezien u als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden.
Na het verstrijken van de garantietermijn kunt u nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of u een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die u bij veel producten krijgt.

Een van de beperkingen is voor fabrieksgarantie is dat het bedrijf dealer is. De 2 jaar daar staat niets over op de site van kieskeurig.

Maar laten we het in deze thread over de daadwerkelijk ervaringen hebben en niet over wat misschien zou kunnen gebeuren.
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 28-05-2006 13:30

Dit vraag ik me af omdat iemand die prof. electro koopt ook een consument kan zijn. Prof. electro wordt toch ook niet alleen aan bedrijven verkocht ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
W.i.M    posted on 28-05-2006 13:33
toch even wat gegoogled :

quote:

Europese garantie wetgeving: 2 jaar garantie

De burger is er nog niet helemaal van op de hoogte, maar dat gaat vast veranderen als de Consumentenbond hier op gaat hameren. De minimum garantieperiode van twee jaar tegen fabrieksfouten geldt nu (per 1 januari) namelijk voor alle nieuwe aankopen binnen de Europese Unie.
Een nare mededeling, als je uitgaat van 6 maanden of een jaar garantie en ook in de contracten met de leveranciers als je daar afspraken over hebt. Want deze nieuwe "Brusselse" regeling geldt wel voor consumentaankopen, maar niet voor garantieverplichtingen hoger in het kanaal, als dealer zit je dus met een probleem als een leverancier niet meewerkt of zich van de domme houdt. De winkelier kan zich niet meer verschuilen achter de fabrikant. Dat maakt het voor de koper gemakkelijker om snel zijn recht te halen. Alleen onroerend goed zal niet onder de minimum-garantie vallen. Verder alles, van mixers tot auto's. Voor tweede hands-spullen is de minimumperiode beperkt tot een jaar.
Bewijslast bij problemen
Als een nieuw gekocht product of apparaat binnen zes maanden defect blijkt te zijn, dan hoeft de consument niet eens te bewijzen dat het euvel door een fabrieksfout is veroorzaakt. De bewijslast komt bij de verkoper te liggen. Is de consument niets te verwijten, dan moet de verkoper zorgen voor reparatie of vervanging of anders schadeloosstelling.
De vraag is nu of dit tot hogere prijzen gaat leiden? De overwegingen van de Europese Unie zijn duidelijk, bijvoorbeeld:

• (2) Overwegende dat de interne markt een ruimte zonder binnengrenzen omvat, waarin het vrij verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal is gewaarborgd; dat het vrij verkeer van goederen niet alleen zit op transacties in het zakenleven, maar ook op transacties van particulieren; dat het inhoudt dat consumenten die in de ene lidstaat wonen op het grondgebied van een andere lidstaat goederen kunnen inkopen op basis van een eenvormig minimumpakket billijke voorschriften betreffende de verkoop van consumptiegoederen;
En verder:
  • (9) Overwegende dat tegenover de consument de verkoper rechtstreeks aansprakelijk moet zijn voor de overeenstemming van de goederen met de overeenkomst; dat deze oplossing van oudsher in de rechtsstelsels van de lidstaten voorkomt; dat de verkoper vrij moet blijven om onder de in het nationale recht geldende voorwaarden, verhaal te nemen op de producent, op een eerdere verkoper in dezelfde contractuele keten of op enig andere tussenpersoon, tenzij hij afstand heeft gedaan van zijn rechten; dat deze richtlijn het beginsel van contractvrijheid tussen verkoper, producent, eerdere verkoper of enige andere tussenpersoon onverlet laat; dat het nationale recht bepaalt op wie en hoe verhaal kan worden genomen;
Leidend tot onder meer Artikel 3:
Rechten van de consument
  • 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de aflevering van de goederen.
  • 2. In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden, overeenkomstig de leden 5 en 6.
  • 3. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
    Een vorm van genoegdoening wordt geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op: de waarde die de goederen zonder het gebrek aan overeenstemming zouden hebben; de ernst van het gebrek aan overeenstemming en de vraag, of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstig overlast voor de consument. Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.
  • 4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.
  • 5. De consument kan een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst verlangen: - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan, of - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.
  • 6. Ontbinding van de overeenkomst kan niet worden verlangd indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.
Nadere info: Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen. Publikatieblad nr. L 171 van 07/07/1999 BLZ. 0012 - 0016

DJ-Emotion    posted on 28-05-2006 13:37
Een van de beperkingen is voor fabrieksgarantie is dat het bedrijf dealer is. De 2 jaar daar staat niets over op de site van kieskeurig.

Maar laten we het in deze thread over de daadwerkelijk ervaringen hebben en niet over wat misschien zou kunnen gebeuren.

Zie hierboven

P.S. begrijp mij niet verkeerd, ik ben nr.1 voorstander van dealerschap.
Maar dan moet deze wel voor kwaliteit en service staan.
Maar we weten allemaal waar het vaak om draait....

Abba heeft er ooit een hitje mee gehad
User edit by DJ-Emotion on 28-05-2006 @ 13:43:35 (100%)
Lead    posted on 28-05-2006 14:23
Voor de duidelijkheid, het betreft hier de rechten van de consument t.o.v. de verkoper en niet de fabrikant Winking my eye

...deze nieuwe "Brusselse" regeling geldt wel voor consumentaankopen, maar niet voor garantieverplichtingen hoger in het kanaal, als dealer zit je dus met een probleem als een leverancier niet meewerkt of zich van de domme houdt. De winkelier kan zich niet meer verschuilen achter de fabrikant....

De service die je krijgt wordt dus uiteindelijk allemaal door de winkelier geleverd....
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 28-05-2006 14:32
Ik wilde daarmee aantonen dat 2 jaar garantie voor alles geldt, van mixers tot auto's behalve onroerend goed. Wat dat stuk aantoont wat je zelf quote is dat de consument recht heeft op 2 jaar garantie ook als dit niet wordt erkend door de fabrikant.
DJ-Emotion    posted on 28-05-2006 16:47
Poster: W.i.M
Ik wilde daarmee aantonen dat 2 jaar garantie voor alles geldt, van mixers tot auto's behalve onroerend goed. Wat dat stuk aantoont wat je zelf quote is dat de consument recht heeft op 2 jaar garantie ook als dit niet wordt erkend door de fabrikant.

Idd, zoals ik al eerder aangaf, je krijgt gewoon van Pioneer garantie.

wlproductions    posted on 05-06-2006 19:36
Ik zie diverse opvattingen van mensen om even duidelijkheid te scheppen:

webshops:
Zijn goedkoper omdat ze geen groot pand hebben en geen/weinig opslag, dit omdat ze vaak de producten gewoon bij hun leveranciers bestellen wanneer jij een order plaatst. Vele webshops worden vanuit huis gerunt dit zegt al genoeg lijkt me. Hierdoor kunnen zij ook een goede prijs neerzetten omdat ze geen/weinig voorraad hebben en geen dure grote panden.

Verder hebben webshops zelf geen service (uitzonderingen daargelaten) als webshops en product terug krijgen gaat hij regelrecht naar hun leverancier en die handelt het verder af.

Winkels:
Voordeel van winkels is is dat ze je voorlichting geven en je hebt contact met de verkoper wat toch wel heel prettig is. Verder is het zo dat als jij alleen op internet de equipment zou bekijken je geen flauw idee hebt om wat voor producten het gaat. Daarom ga je eerst kijken bij een winkel en naar de spullen kijken en ermee werken. Dit kan een webshop niet bieden want jij zit op een beeldscherm de producten te bekijken. Verder hebben veel winkels een eigen TD of tijdelijk product die je mee kan krijgen om de tijd te overbruggen dat je je apparaat kwijt bent. (ook hier uitzonderingen daargelaten)

oftewel conclusie: zonder winkels, weet je niet welk product je koopt. Winkels zijn duurder want er is iemand bezig om jou (klant) te woord te staan wat al snel een uurtje duurt (lees minimaal €35 aan arbeid kost) en zitten in een leuk pand met showroom en dergelijke ook dit kost geld. Dus doe je voordeel met deze voorlichting

[edit....]
Mod edit by Lead on 05-06-2006 20:05 (5%)
Lead    posted on 05-06-2006 20:07
Poster: DJ-Emotion
Idd, zoals ik al eerder aangaf, je krijgt gewoon van Pioneer garantie.

Nope, van de winkelier... zo lees ik het stuk wel iig:

...regeling geldt wel voor consumentaankopen, maar niet voor garantieverplichtingen hoger in het kanaal, als dealer zit je dus met een probleem als een leverancier niet meewerkt...

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-06-2006 20:07 (1%)
wlproductions    posted on 05-06-2006 22:49
ik lees net nog een stukje

2 Jaar garantie is zeker NIET normaal!

simpel voorbeeld:

Marantz proffesionele cd speler 1 Jaar garantie
Marantz Home cd speler 2 Jaar garantie

zelfde geld voor Sony md-spelers en dergelijke

Europese regelgeving:
Proffesionele equipment minimaal 1 jaar
Huis-tuin-keuken equipment minimaal 2 jaar

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

384 Users online: 335 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 51.519
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.319.492

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use