Oudere nummers veranderen van snelheid
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wotro    posted on 04-08-2010 02:33
Hai,

Ik ben al een tijdje bezig met draaien, maar ik draai vooral House en R&B. Nu ik ook? disco/80ties, 90ties, oldies wil draaien, kom ik veel nummers tegen die veranderen van snelheid. Ook als je de nummers gewoon koopt. Ik vraag me af hoe andere dj's dat oplossen..? Ik weet wel dat je met software de bpm gelijk kan zetten, maar dit is best veel werk. Weet iemand een andere oplossing en/of hoe andere dj's dit dan doen?

What do you think about Oudere nummers veranderen van snelheid ??

Vote :   

Vassilli    posted on 04-08-2010 02:34
Constant blijven beatmatchen..
RAS    posted on 04-08-2010 03:30
Poster: Vassilli
Constant blijven beatmatchen..

Optie 1: Wat hij zegt.

Optie 2: Loop maken en die inmixen.
Down_Town    posted on 04-08-2010 10:31
Daar komt de kunst van beatmatchen echt om de hoek kijken?Smile

Oude muziek is nog niet gemaakt op computers en de edits gingen toen ook door middel van het knippen en plakken van banden. Best lastig als je gewend bent om muziek te mixen uit het computer tijdperk.?Een loop maken on the fly is ook lastig bij zulke muziek.?

Mijn tips....
Veel oefenen en niet te lang de platen door elkaar laten lopen.
Ronn-Sastro    posted on 04-08-2010 11:00
Kwestie van goed je oren gebruiken en blijven beatmatchen..

On the Fly loopjes opslaan als HOT Cue zodat je ze makkelijk in Sync kan opstarten. Zo hou je de beat ook gematched.

Voor de rest constant blijven corrigeren..
Life=Music=Life
maarten_geurts    posted on 04-08-2010 23:03
Oldies mixen is bijna niet te doen inderdaad, maar omdat er in de tracks vaak veel meer zit hoef je ze ook niet te mixen. Ik ga vaak over?van refrein in refrein. Dus bij liedje 1 is een refrein afgelopen, schuif dicht, en dan refrein van liedje 2 aangooien. Gewoon op de simpele manier dus. Werkt vaak het best.
Lucalicious    posted on 04-08-2010 23:06
ik denk idd dat als je het makkelijk wil doen, dat je met een loopje moet inmixen. en anders moet je dus goed opletten en als er iets veranderd, daarop anticiperen
ArCee    posted on 05-08-2010 08:41
Is niet zo vreemd he? Oude soul, funk, disco werd gemaakt door muziekanten en dus ook een drummer die never nooit niet zo constant kan zijn als een drum machine.
Enige wat je kunt doen, of althans wat ik doe, is proberen een klein stukje te vinden die redelijk constant is, en dat gebruiken om snel in te mixen. Zo niet, gewoon doorstrten op het juiste moment, playing old skool with old skool music Cool
DonBasco    posted on 05-08-2010 13:36
En als je echt veel tijd hebt de track bewerken en er een vaste beat onder plakken.
Dit is ook de manier waarop bijvoorbeeld Ben Liebrand werkt(e). Hij knipte de originele track in stukjes die hij over een kale beat heen plakte. Je kan dan als je klaar bent?zelfs nog het spoor met de beat weglaten.

Vaak zijn edits van bijvoorbeeld Joey Negro of Dimitri From Paris ook op die manier gemaakt.
User edit by DonBasco on 05-08-2010 @ 13:36:47 (5%)
Houwie    posted on 05-08-2010 22:08
Vroeger wisten we niet beter. Het was idd een kwestie van doorstarten of continue met de pitch spelen en remmen/versnellen.
In die tijd deden we daar niet moeilijk over. Er was niets anders.

Ik moet zeggen ik heb met mijn decks nog geen oude muziek geprobeerd. Ik zal het binnenkort eens gaan proberen.
Zal ik het begin wel frustrerend zijn. Maar ja dat is de sport. Als het simpel was zou iedereen wel gaan beatmixen.

Groeten,

DJ-Houwie
Lucalicious    posted on 06-08-2010 11:34
idd, vroeger was het allemaal veel moeilijker volgens?mij.

oh en houwie, je hoeft niet onder elke post groeten van etc te zetten hoor Winking my eye
sonik    posted on 06-08-2010 12:53
Zoals gezegd, gewoon doorstarten. En anders toch maar tracks in bv Ableton
zetten en dmv warpen de bpm gelijk trekken, en dan exporteren.
Het is idd veel werk, maar je hoeft elk nummer maar 1 x te doen
ArCee    posted on 08-08-2010 11:52
Poster: DonBasco
En als je echt veel tijd hebt de track bewerken en er een vaste beat onder plakken.
Dit is ook de manier waarop bijvoorbeeld Ben Liebrand werkt(e). Hij knipte de originele track in stukjes die hij over een kale beat heen plakte. Je kan dan als je klaar bent?zelfs nog het spoor met de beat weglaten.

Vaak zijn edits van bijvoorbeeld Joey Negro of Dimitri From Paris ook op die manier gemaakt.

Hier noem je ook de beginfase van house op, hoe het is ontstaan. gewoon oude discoplaten waar een drum machine onder liep. Met dank aan Frankie Knuckels!! Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.510 days.
 Post CommentThat would be 183.7 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: 73 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 81.127
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.905