Illegaal feestje!! Ontruimd door Politie! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

M-Plex    posted on 30-11-2005 22:24
Hey mensen,

Toen ik net m'n draaitafels had gekocht,
werd mij al snel gevraagd voor uitleen bij een feestje!
Mijn eerste antwoord was natuurlijk nee!

Maar omdat ze ECHT geen draaitafels konden regelen, heb
ik toch maar ja gezegd! (dom bleek later)
Want t was in een kraakpandje en was al vaker daar geweest,
altijd op erg kleine schaal. geen probleem dacht ik!

Toen ik daar aan kwam, bleek het uitgelekt te zijn op het Tekno Forum,
en stond die tent vol met mensen! Echt veels te veel!
En dat vond de politie ook niet echt leuk! Om 9 uur 's ochtends moesten we stoppen en werden we met 14 man opgepakt en alles in beslag genomen!

M'n draaitafels had ik na 3 weken al weer terug, en ik kreeg een boete van 100 euro voor het geven van een illegale houseparty!
Die hebt ik betaald, want dan dacht ik: Ik ben ervan af! (Terwijl ik niet in de organisatie zat)

Nu 3/4 jaar later, staat ineens de politie op m'n stoep met een dagvaarding!
Voor het overtreden van de Drank en -Horecawet!
Maar die boetes lopen vanaf 450 tot 3000 Euro!
Daar heb ik dus echt geen trek in! Ik koop er veel liever platen van!
Die organisators van dat feestje zijn allemaal goede vrienden van me,
en hebben ook zo'n dagvaarding gekregen!

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan afronden?

Alvast bedankt!

What do you think about Illegaal feestje!! Ontruimd door Politie! ??

Vote :   

robbert    posted on 30-11-2005 22:49
Haha jij bent echt een mongool, sorry dat ik het moet zeggen.
W.i.M    posted on 30-11-2005 22:52
Poster: robbert
Haha jij bent echt een mongool, sorry dat ik het moet zeggen.

Volgens mij moet jij best in staat zijn om dat iets vriendelijker te kunnen verwoorden.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
M-Plex    posted on 30-11-2005 23:05
Dankjewel W.i.M,

Ok het was niet echt slim!
maar ik zoek nuttige reacties,
want erg blij ben ik er niet mee!

Lead    posted on 30-11-2005 23:17
Doordat je akkoord bent gegaan met de schikking van Justitie (de boete) beken je eigenlijk schuld. Ik denk dat vele gewoon de boete zouden betalen om er vanaf te komen.

Maar eigenlijk zou je bezwaar moeten hebben gemaakt tegen de boete omdat het verhaal anders in elkaar zit dan ze op dat moment dachten. Nu zal er iemand een oud dossier gevonden hebben waar ze geld in zag en gooien ze het voor het gerecht.

Ik zou eens naar de Rechtswinkel gaan in jouw stad (zie hier een lijstje) en hun om advies vragen.... je zult wellicht meer nodig hebben dan een paar slimme of handige opmerkingen als je de dans wilt ontspringen....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 30-11-2005 23:17 (1%)
LauW    posted on 30-11-2005 23:25
Als het een beetje "normale" vrienden zijn dan hoef jij het toch gewoon niet te betalen en regelen zei dat. Dat je zoiezo al die 100,- heb betaald..?! Jij heb toch alleen die TT's uitgeleend?
PatrickBeuken    posted on 30-11-2005 23:34
Je kunt verklaringen ook intrekken he... opzich moet het geen probleem zijn om ervan af te komen. Maar je zult altijd geld kwijtraken aan eventueel juridisch advies of dat soort fratsen...
M-Plex    posted on 30-11-2005 23:37
Thnx Lead,

Ik ga zeker informeren!

En LauW:

Ja kheb alleen die draaitafels uitgeleend! (+versterker)
Maar we zijn met een groepje van die opgepakte mensen een organistatie
begonnen met het geven van 'Legale" feesten om op die manier ons geld terug te verdienen!

maar als t ff tegen zit, lopen de schulden alleen maar meer op!
SnAcKBaRrY    posted on 01-12-2005 08:50
Wanneer hebben jullie weer een feestje ?
Jorrit    posted on 01-12-2005 10:36
Dat je die 100 euro maar betaald heb om er maar van af te zijn vind ik een logische reactie.
Maar ik vind het wel verschrikkelijk flauw op 3/4 jaar na dato er nog op terug te komen... (zou het soms komkommertijd zijn in het politie-wereldje? Winking my eye)
Is het niet zo dat je met die 100 euro boete zegt: ok ik geef toe dat ik fout was, en hiermee is het afgerond?
Lead    posted on 01-12-2005 10:48
het loopt tegen het einde van het jaar... als justitie nog een gaatje in de begroting heeft is dit de tijd om extra cash te innen....

Waarom denk je dat ze de laatste tijd zoveel snelheidcontrolles houden Winking my eye
Let the BASS be louder
PERCY    posted on 01-12-2005 11:00
De wet sluit als een net om ons heen. En voor alles is er wel een wet die ze wanneer ze willen wordt gehandhaafd of gedoogd. Zorg voor een goede rechtsbijstand want hun kennis zal je nodig hebben. PS. gratis feesten mag altijd! Dat is een recht! Maar commercieel is vergunningenwerk!
Knallen tot ze Vallen
Gupy    posted on 01-12-2005 13:05
Netjes naar de dagvaarding gaan en vooral niet liegen.

Indien jij dus daadwerkelijk organisatorische handelinge hebt verricht, ben je idd strafbaar.
Afhankelijk van je leeftijd kun je nog een beetje zielig gaan doen, door te zeggen dat je in eerste instantie NEE hebt gezegd, maar je "vrienden" hebben je overgehaald.

Niet te bang zijn voor de boetes, dat zal best wel meevallen.

Stephanie    posted on 01-12-2005 13:55
Sja......uitlenen is een vage term in de rechtspraak. Ik begijrp uit je verhaal dat er geen verhuurovereenkomst o.i.d. is. Voor de volgende keer; laat vooraf op papier zetten dat je je materiaal beschikbaar stelt. NU kan ik je alleen de tip geven die LEAD ook al gaf, een rechtswinkel of nog beter, een goede advocaat.
PatrickBeuken    posted on 01-12-2005 16:26
Op een dagvaardiging ofzo moet je ook altijd zeggen dat je je niet bewust was van je schuld of de eventuele gevolgen ervan! Geloof me... dat werkt!
M-Plex    posted on 01-12-2005 16:40
Ja, we hadden het ook al over huurcontracten gehad! (nadat we waren opgepakt)
Maar dat hebben we eigenlijk alleen gedaan om onze spullen terug te krijgen!
Maar omdat die spullen al erg snel terug waren, hadden we nooit huur contracten hoeven opstellen!

Kdenk dat we dat toch maar ff moeten doen!

Patrick Beuken
Op een dagvaardiging ofzo moet je ook altijd zeggen dat je je niet bewust was van je schuld of de eventuele gevolgen ervan! Geloof me... dat werkt!

Ik zal het proberen, maar daarentegen is het ook echt zo dat ik me niet bewust was van de gevolgen die konden gebeuren!
Nu weet ik wel beter!
User edit by M-Plex on 01-12-2005 @ 16:40:58 (3%)
DJMichel    posted on 01-12-2005 16:42
Ik zal het is ff aan me pa vragen :D HIj weet waarschijnlijk wel wat je kan doen enzo, vanwege z'n werk. :P Ik kom hier op terug!!!
M-Plex    posted on 01-12-2005 17:01
Thnx DJMichel! Very Kindly!

User edit by M-Plex on 01-12-2005 @ 17:02:28 (3%)
JonasVerdickt    posted on 01-12-2005 19:24
Nu eerst en vooral zou ik ne keer goe nadenken voor dat ik mij met illigale feesten ga bemoeien(wist je dat dat voor een illigaal feest was) en ja nu in jouw geval zouk zou eens naar de Rechtswinkel gaan om hun om advies vragen.
Lukaz    posted on 01-12-2005 21:12
Poster: Lead
Doordat je akkoord bent gegaan met de schikking van Justitie (de boete) beken je eigenlijk schuld. Ik denk dat vele gewoon de boete zouden betalen om er vanaf te komen.

Maar eigenlijk zou je bezwaar moeten hebben gemaakt tegen de boete omdat het verhaal anders in elkaar zit dan ze op dat moment dachten. Nu zal er iemand een oud dossier gevonden hebben waar ze geld in zag en gooien ze het voor het gerecht.

dit wou ik net zeggen, jij hebt er toch niks mee te maken?? jij hebt alleen je draaitafels uitgeleend..
Leon    posted on 01-12-2005 22:35
Ze naaien je waar ze je maar naaien kunnen, en dan vooral oude koeien uit de sloot halen.
Zou idd maar es heel wat mensen gaan vragen etc. en mocht het toch zo ver komen dat je de boete krijgt denk ik zelf niet dat ie al te hoog zou zijn, je hebt tenslotte maar iets uitgeleend en niet dat hele feest georganiseerd en het nieuws verspreid enzo.

Maar in ieder geval succes ermee!
djjw    posted on 26-12-2005 01:21
 @ m-plex
 nog iets gehoord van dit hele verhaal?
M-Plex    posted on 26-12-2005 14:19
Poster: djjw
 @ m-plex
 nog iets gehoord van dit hele verhaal?

Hey mensen,

Voor mij is het afgelopen met een sisser! Want een heleboel vrienden van mij
hebben een brief thuis gebracht gekregen (die moesten ze ondertekenen)
en er stond in over de datum van de rechtzaak, etc.

Maar bij mij kwamen ze niet langs, heb ik me er toch goed uitgeluld

De zitting is nu geweest: en ze hebben met een stuk of 8 man een boete gehad van 880 euro, waarvan 780 voorwaardelijk.
Dat betekend dat ze in de komende 2 jaar niks mogen flikken, anders mogen ze allereerst die 780 euro betalen + de boete die daar dan nog is bij komt!

Gelukkig hadden die K*T agenten nog wel een leven, want ze hadden hun op veel meer punten kunnen pakken, want bijvoorbeeld was het pandje echt niet brandveilig. Of er was ook 13 gram Coke gevonden (damn dat is een hoopje)
Dus dat betekend dat dat voor verkoop is en niet eigen gebruik, dus daar hadden ze ook iets mee kunnen doen!

De uiteindelijke boetes lagen voor de meeste van dit proces rond de 200 euro,
en de organisatoren rond de 350 euro.
Bij mij was het uiteindelijk maar 100 euro.

Maar nu gaan we de 'Legale' kant op. Nu ff pauze en dan gaan we weer feestjes geven in discotheken in Den Haag!
Is eigenlijk wel beter!

Illusion    posted on 26-12-2005 15:59
Poster: Jorrit
Maar ik vind het wel verschrikkelijk flauw op 3/4 jaar na dato er nog op terug te komen... (zou het soms komkommertijd zijn in het politie-wereldje? Winking my eye)
Is het niet zo dat je met die 100 euro boete zegt: ok ik geef toe dat ik fout was, en hiermee is het afgerond?

Naar mijn mening gaat alles tegenwoordig alleen maar om , Geld, Geld, en Geld... Iedereen wil alleen maar meer geld. Ik denk dat ze gewoon dit dossier hebben gevonden en het idee hebben gekregen van, hier kunnen we nog geld mee verdienen.

450 euro tot 3000 euro is natuurlijk niet niks. En ik vind het inderdaad ook heel erg flauw.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jorrit    posted on 26-12-2005 19:37
de term geld verdienen gaat dacht ik niet samen met de politie, want dat is een overheids instelling, overschotten gaan naar de overheid en die gaan weer naar andere overheidsuitgaven.

M-Plex    posted on 26-12-2005 19:42
Nouja bij de politie wordt een aantal bedragen bedacht die ze moeten behalen in een bepaald jaar.
Als ze zien dat ze aan het eind van het jaar niet op schema zijn (omdat ze gewoon te lang op hun luie reet hebben gezeten) gaan ze ineens ouwe koeien uit de sloot halen.

Zo ook bij mijn vrienden!

199 Users online: 129 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 13.526
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.917