Poster: DJ_OB
Gaat niet lukken weet ik bijna zeker.
Zelfs met een rijbewijs kan ik geen auto huren. Dit kan pas als je 5 jaar je rijbewijs hebt.
Nu is een auto wel geen scooter maar lijkt me sterk dat een scooter dan kan zonder rijbewijs.
En met de spaanse politie moet je ook niet proberen geintjes uit te halen
Dat is absoluut
niet waar. Dat hangt af van de aanbieder waar je de auto huurt. Bij sommige is het al zo dat je 1 jaar je rijbewijs moet hebben. O.a bij Sixt een grote verhuur maatschappij. Daarentegen moet je wel als je onder de 23 jaar bent een toelage betalen, maar het huren kan gewoon.
In Spanje, gelden de volgende regels voor de minimum leeftijd en de rijbewijs:18 jaar/1 dag voor voertuigen van de groep MCMR tot CWMR, ETMR21 jaar/2 jaar voor voertuigen van de groep IDMR tot LWAR, CTMR, ITMR, SSMR tot LSMR, SFMR tot FFMR25 jaar/3 jaar voor voertuigen van de groep XDAR, STMR, FTMR, PTMR, LTMR, XTMR, XTAR, XSMR, XSAR, PFMR, LFMR, XFAR. Aan bestuurders jonger dan 23 jaar wordt een toeslag in rekening gebracht ter hoogte van EUR 10,00 per dag, met een maximum van EUR 70,00. (Young Driver Surcharge = AE)Bron Sixt websiteEn wat betreft de scooter vraag het na bij het verhuurpunt, dan weet je gelijk waar je aan toe bent..