Krijg Server 2003 Niet aan de praat HELP!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 30-11-2005 19:57
Hallo mensen.
Ik heb een probleem..
Ik heb Windows server 2003 geinstalleerd, en die werkt Prima..
op 1 ding na.. GEEEN INTERNET :S....
Ik zit hier al in een netwerk.. heb al een Routende server draaien, maar dan moet het toch nog mogelijk zijn om internet op mijn pc te krijgen zonder een eigen modem te hebbenConfused

Kan iemand mij hiermee helpen,, Ik heb nog niet zo mega veel ervaring met servers enz.... 

maar wat ik wil is:
Mijn eigen groep computers van Internet voorzien, en kunnen bedienen vanuit mijn server.. Ik wil daar zelf wat meer ervaring mee opdoen, heb hier nu 5 oudere pcs staan, (meeste rond de 500 Mhz met xp Prof erop) en 3 nieuwe.. 1 1800 Mhz, 1 3200 en 1 2800.. (en nog een apple maar die gaat er niet op, heb geen airport zooi...)
dat wil ik allemaal aan elkaar linken, om er vervolgens mee te gaan "spelen" zodat ik wat meer ervaring krijg met Server 2003, wat voor mijn opleiding wel handig kan zijn.. 

Kan iemand mij hier mee helpen ?

Thnx!

Greetsz. Robert!

What do you think about Krijg Server 2003 Niet aan de praat HELP! ??

Vote :   

W.i.M    posted on 30-11-2005 21:10
Heb je je internetverbinding op shared gezet op je server ?

Ik heb het nu over windowsXP maar ik neem aan dat dat hetzelfde werkt.

Ik heb hier 2 windows XP machines aan elkaar door een directe verbinding zonder DHCP en gewoon de instelling internet delen bij je 'internet connections' op aan zetten op de server.

Dan even naar internet opties in IE op de client en doorloop even de configuratie voor het instellen van internet over het netwerk.

Ik ben hier ook geen prof in maar het werkt wel bij mij.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Laidback    posted on 30-11-2005 23:14
Internet komt van een Router.. niet van een server Happy, laughing.. en de router staat gewoon op shared...  de pc In de woonkamer en die van me broertje is daar namelijk op aangesloten...

Lead    posted on 30-11-2005 23:25
Misschien communicatie tussen 2003server en xp ?

Hoe zit jouw computer aangesloten op de router met internet verbinding ?

als dat wireless is, zou het kunnen dat WEP encryptie aanstaat en wordt je computer gewoon genegeerd.
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 01-12-2005 00:42
ik zit met Gewonen UTP Cat.5 kabels op mn router aangesloten,, Ik heb nu 2 besturings systemen op 1 pc.. XP-Prof en Ms Server 2003.. Als ik met XP-Prof Opstart heb ik wel internet,, maar als ik met MS Server opstart heb ik geen internet, ziet die geen netwerk :S.. en dan vraagd ie om IP's van mn server :S..

Ik wil alleen even weten Hoe ik dus internet erop krijg
en hoe ik er vervolgens voor zorg dat MS Server mijn andere pcs ziet ...
Ik heb geen wireles (vink troep voor Vaste Systemen, gebruik maar wireles voor Laptops, en oude vertrouwde UTP Kabels voor vaste CPUs.. je hebt een veel betere doorvoer snelheid namelijk Happy, laughing )

<mail>rdknegt@hotmail.com</mail>

voeg me anders ff toe op msn als je een oplossing weet voor mijn probleem of als je denkt mij uit de brand te kunnen helpen Happy, laughing

Greetsz!. Robert

[edit < / m a i l> wil beter helpen dan [hide] [/hide] :DWinking my eye]
Mod edit by Nvie on 01-12-2005 15:58 (41%)
[MOD Edit] Nvie: Mailtags
DJ_Aad    posted on 01-12-2005 15:43
Hoi Robbert,

Je moet er waarschijnlijk voor zorgen dat je netwerkkaart die met de router in verbinding staat op DHCP staat en geen vast IP heeft. Als de router verder goed geconfigureerd is zou je internet op je server moeten hebben.

Succes!
Spin_That_ShiT    posted on 30-01-2006 19:52
Kijk in de device manager bij control panel, misschien dat je netwerkaart niet goed staat geinstalleerd.

Ik zou ook even de TCP/IP settings controleren , en zorgen dat deze op automatisch toewijzen staat.

Probeer ook naar de router te ping via cmd, of een andere pc in het netwerk.

Of heb je alles draadloos?
Gupy    posted on 30-01-2006 20:10
Je reply is 2 maanden oud....ik neem aan dat niemand 2 maanden zonder server2003 kan.

Als dat wel is, dan zal er wel voor de verkeerde OS gekozen zijn.Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 7.179 days.
 Post CommentThat would be 239.3 months
or a whopping 19.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

296 Users online: AlexElPotato & 33 Guests (262 Unknown)
Pages generated today : 100.069
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.752.081