Krijg Server 2003 Niet aan de praat HELP!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 30-11-2005 19:57
Hallo mensen.
Ik heb een probleem..
Ik heb Windows server 2003 geinstalleerd, en die werkt Prima..
op 1 ding na.. GEEEN INTERNET :S....
Ik zit hier al in een netwerk.. heb al een Routende server draaien, maar dan moet het toch nog mogelijk zijn om internet op mijn pc te krijgen zonder een eigen modem te hebbenConfused

Kan iemand mij hiermee helpen,, Ik heb nog niet zo mega veel ervaring met servers enz.... 

maar wat ik wil is:
Mijn eigen groep computers van Internet voorzien, en kunnen bedienen vanuit mijn server.. Ik wil daar zelf wat meer ervaring mee opdoen, heb hier nu 5 oudere pcs staan, (meeste rond de 500 Mhz met xp Prof erop) en 3 nieuwe.. 1 1800 Mhz, 1 3200 en 1 2800.. (en nog een apple maar die gaat er niet op, heb geen airport zooi...)
dat wil ik allemaal aan elkaar linken, om er vervolgens mee te gaan "spelen" zodat ik wat meer ervaring krijg met Server 2003, wat voor mijn opleiding wel handig kan zijn.. 

Kan iemand mij hier mee helpen ?

Thnx!

Greetsz. Robert!

What do you think about Krijg Server 2003 Niet aan de praat HELP! ??

Vote :   

W.i.M    posted on 30-11-2005 21:10
Heb je je internetverbinding op shared gezet op je server ?

Ik heb het nu over windowsXP maar ik neem aan dat dat hetzelfde werkt.

Ik heb hier 2 windows XP machines aan elkaar door een directe verbinding zonder DHCP en gewoon de instelling internet delen bij je 'internet connections' op aan zetten op de server.

Dan even naar internet opties in IE op de client en doorloop even de configuratie voor het instellen van internet over het netwerk.

Ik ben hier ook geen prof in maar het werkt wel bij mij.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Laidback    posted on 30-11-2005 23:14