Waarom een Mac? (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenwreesmann    posted on 27-07-2010 19:57
Waarom wordt er zo vaak een Apple Mac aanbevolen? Waarbij onderscheiden ze zich van de andere computers/laptops? Zijn Apple computers nou echt veel beter dan andere computers?
Mod edit by Xtremer on 17-01-2011 09:18 (17%)

What do you think about Waarom een Mac? ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 13-08-2011 20:09
Poster: Discoface
Even een ouder topic naar boven halen.?
Aangezien apple net de macbook air reeksen heeft ge-update met de nieuwe sandy bridge processoren, zijn er mensen die ervaring hebben met een air en dj-en. (traktor, vdj, ...) Zijn deze degelijk genoeg om dat aan te kunnen??
Ook omdat ze een ssd gebruiken, laden de liedjes dan sneller en draait het programma vlot(ter)?

Zit voor de moment met een acer voor mijn neus (Cool) en ben tog zwaar aan het overwegen om over te stappen.
Maar ik heb vernomen dat tegen september de nieuwe macbook pro's zouden uitkomen (nieuw design) en deze zou ik dan ook veel beter kunnen gebruiken voor mijn studies (architectuur) dan een macbook air..

Mijn budget is ook niet zo groot, daarmee dat ik twijfel tussen een air en pro. Op school hebben we vaste computers die we altijd kunnen gebruiken. Maar het zou ook handig zijn om thuis wat verder te werken aan plannen of dergelijke. (autoCAD, revit, fotoshop)

Met een Air kun je gewoon draaien. enige nadeel aan een Air is dat die geen CD/DVD Drive heeft maar het is gewoon een volledig systeem waar je zonder problemen Traktor, AutoCAD, Revit en Fotoshop kan draaien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 14-08-2011 13:28
Poster: maartenwreesmann
Waarom wordt er zo vaak een Apple Mac aanbevolen? Waarbij onderscheiden ze zich van de andere computers/laptops? Zijn Apple computers nou echt veel beter dan andere computers?

Ja, zonder twijfel, en zijn vooral veel stabieler ! maar er zijn ook goede windows Laptops te koop hoor.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sebasz    posted on 14-08-2011 15:08
Ik zit ook te denken om naar een Imac 27' over te stappen, maar het zijn de kleine dingen die mij tegen houden. De enige reden eigenlijk dat ik uberhaupt denk om te overstappen is Logic Pro. En dan de 27' iMac omdat ik niet kleiner wil dan dat ik nu heb (25,5' monitor).

Problemen die hier bij komen kijken die mij echt ergeren zijn onder andere: niet goed games kunnen spelen in goed detail. ?De resolutie?2560 x 1440 is veel te groot om de meeste games fatsoenlijk te trekken. En games spelen in een lagere resolutie dan de native (2560x1440) ziet er natuurlijk niet uit.

En dat is meteen punt 2. Films kijken. Als ik een dvdtje download van 4gb is die kwaliteit een klein beetje redelijk op een 1080p scherm. Als je hem zo ver oprekt als naar de iMac 27' resolutie ziet het er niet meer uit.

Derde punt is dat de muis zooo ongelofelijk kut in gebruik is. Zowel ergonomisch als praktisch. Je krijgt spontaan RSI van de magic of mighty mouse, en de muis reageert zooo ontzettend fucked in OSX, daar kan ik echt niet mee werken. Al zet ik hem op de hoogste snelheid, ik moet alsnog 10 meter schuiven over mijn bureau om de cursor in de hoek van het scherm te krijgen, terwijl ik dat nu met 2cm schuiven kan.?

Daar komt bij dat je allemaal vage commando's moet kennen (die kun je leren maar toch) om bepaalde taken als screenshots nemen uit te voeren.

En oja, Messenger op de Mac is natuurlijk ook drie keer poep met filetransfer e.d.

Dus ik ben er nog niet over uit of het voordeel (Logic) opweegt tegen de nadelen die ik ondervind Cool
Mod edit by Sebasz on 14-08-2011 15:10 (6%)
LouisCasper    posted on 14-08-2011 15:17
Poster: Sebasz
Ik zit ook te denken om naar een Imac 27' over te stappen, maar het zijn de kleine dingen die mij tegen houden. De enige reden eigenlijk dat ik uberhaupt denk om te overstappen is Logic Pro. En dan de 27' iMac omdat ik niet kleiner wil dan dat ik nu heb (25,5' monitor).

Problemen die hier bij komen kijken die mij echt ergeren zijn onder andere: niet goed games kunnen spelen in goed detail. ?De resolutie?2560 x 1440 is veel te groot om de meeste games fatsoenlijk te trekken. En games spelen in een lagere resolutie dan de native (2560x1440) ziet er natuurlijk niet uit.

En dat is meteen punt 2. Films kijken. Als ik een dvdtje download van 4gb is die kwaliteit een klein beetje redelijk op een 1080p scherm. Als je hem zo ver oprekt als naar de iMac 27' resolutie ziet het er niet meer uit.

Derde punt is dat de muis zooo ongelofelijk kut in gebruik is. Zowel ergonomisch als praktisch. Je krijgt spontaan RSI van de magic of mighty mouse, en de muis reageert zooo ontzettend fucked in OSX, daar kan ik echt niet mee werken. Al zet ik hem op de hoogste snelheid, ik moet alsnog 10 meter schuiven over mijn bureau om de cursor in de hoek van het scherm te krijgen, terwijl ik dat nu met 2cm schuiven kan.?

Daar komt bij dat je allemaal vage commando's moet kennen (die kun je leren maar toch) om bepaalde taken als screenshots nemen uit te voeren.

En oja, Messenger op de Mac is natuurlijk ook drie keer poep met filetransfer e.d.

Dus ik ben er nog niet over uit of het voordeel (Logic) opweegt tegen de nadelen die ik ondervind Cool

Ik heb zelf een iMac 27' en 720P films zijn echt prima te kijken op dat scherm. Als je naar een mindere kwaliteit gaat kan je je er inderdaad aan ergeren, maar 720P is echt heel goed te bekijken.
Met games heb ik geen ervaring, de enige twee games die ik op m'n iMac heb staan zijn GTA: Vice City en GTA: San Andreas maar dat zijn sowieso al oudere games die ik soms speel voor de lol, ik ben geen actieve gamer.
Over de muis: die zuigt inderdaad. Maar ik zou je, omdat er in OS X Lion heel veel touch gestures verwerkt zijn, echt een trackpad aanraden. Dan haal je samen met OS X Lion echt het optimale uit je Mac. En anders hang je er gewoon een logitech muis aan of iets dergelijks, maar bestel vooral de Magic Mouse NIET!
http://www.louiscasper.com
mrmagix    posted on 14-08-2011 15:20
Een andere muis is inderdaad een optie. En je dvd kan je spelen in fullscreen maar toch geschaald op de werkelijke grootte. Zo ga je wel zwarte randen krijgen maar haal je ook het toppunt uit de film.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Xtremer    posted on 14-08-2011 15:47
Wat mrmagix al zegt is dat hij de video zelf schaalt. Je zult dus zwarte randen krijgen om kwaliteitsverlies tegen te gaan.

Qua games kan ik je weinig vertellen. Speel zelf Half Life 2 wel eens en wat games uit de App Store als Angry Birds. Ziet er allemaal spatzuiver uit en schokt niet!

De muis, tja, das een geval apart. Ik ben zelf tevreden met de Magic Mouse, ding doet wat hij moet doen, maar in het begin is het wel wennen. Wat je zegt over 10 meter schuiven voordat je in de hoek zit is natuurlijk wat overdreven. Als je het schuifje binnen de instellingen met snelheid aanwijzer op max zet, dan kun je er niet eens meer mee werkenCool. De Magic Trackpad is niet mijn ding. Onhandig voor Photoshop bewerkingen, je kunt geen snelle handelingen doen. De manier van 'muizen' is ook anders in OS X. Wat mij betreft voelt het een stuk natuurlijker dan op een Windows machine.

De kracht van de Mac zelf vindt je wat mij betreft nog steeds in stabiliteit en gebruiksgemak. Verder is de boel wel wat overpriced, maar daar zul je geen spijt van krijgen als hij op je bureau staat.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bennet    posted on 14-08-2011 20:12
@Look?

Magic mouse is ook kut. Daarom heb ik bij mijn Macs logitech muizen. En ik heb geen 27' iMac, maar wel 2 27' cinema displays. En een goeie 1080p film ziet er echt subliem uit.
Dolivieira    posted on 14-08-2011 21:07
Zo blijf ik er bij dat alle 2 de systemen (Windows/OS X) zo zijn voor en nadelen heb. Ik vind het jammer van iMac is dat er alles in dat beeldscherm zit. Als ik ooit een grote desktop Mac koop dan wordt het toch de Mac Pro. Dan maar een 3000 euro neer leggen. Verder ben ik het met xtermer eens dat alles wendt. Ik moest echt wennen aan het OSX systeem maar nu ik hem em een beetje door hebt, werkt het wel lekker. Voor het grafische gedeeldte is het wel zo dat een Magic Trackpad niet lekker werk maar wat ik er mee doe is die wel weer super. Lekker snel door je files scrollen enz enz. Magic Mouse heb ik nog niet zo veel ervaring mee, omdat ik er niet een magic mouse heb. En verder vind ik een Mac ook overpriced.

Maar ik zal altijd ook met Windows blijven werken. Omdat daar de stabiliteit ook gewoon goed is sinds Windows 7. Ik kan me niet herineren wanneer die vast is gelopen. En zo heeft Windows ook een aantal voordelen tegenover de Mac. Maar dat is natuurlijk andersom ook zo dat Mac weer voordeln heeft tegen over windows.

Maar het blijven Computers.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-08-2011 @ 22:55:01 (100%)
Sebasz    posted on 15-08-2011 00:52
Hm, ja met games bedoel ik inderdaad geen Angry Birds soort spelletjes, maar volwaardige games. Ik doe af en toe wel eens FSX of GTA IV ofzo. En dat trekt een iMac denk ik niet op 2560x1440 resolutie?Cool
Bennet    posted on 15-08-2011 00:56
GTA IV trekt ie wel hoor op die resolutie. Op m'n werk hebben we er een paar met een 3.5GZ i7 SSD's en een 2GB videokaart. lukt wel denk ik.
Sebasz    posted on 15-08-2011 01:42
3,5GHz wordt me iets te prijzig, de 2gb versie was ik inderdaad van plan. Even kijken nog wat ik doe?Cool
Aziaat    posted on 15-08-2011 10:14
@ Sebasz: ik denk dat je gewoon een iMac moet kopen.
Je zegt zelf (of ik leid het af) dat je geen actieve gamer bent maar eerder sporadisch.
Dus om geen iMac te kopen vanwege de resolutie vind ik maar beetje uit de hoogte gegrepen (no offence, ben zelf een graphicsjunkie).
Van die films, klopt het ergens wel. Maar deze kun je perfect scalen en vermits je dan miss zwarte randen hebt, blijft het filmgevoel hangen bij mij.
Vind trouwens 27' veel te groot om naar film te kijken vanaf een bureaustoel :p moet iedere keer mijn hoofd draaien omdat er plots rechts actie gebeurd en dan links en op een gegeven moment kijk je naar tennis vanop de zijlijn x)

This is an old Topic

No new postings for 5.019 days.
 Post CommentThat would be 167.3 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

154 Users online: 25 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 57.111
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.730.063