Ik zit ook te denken om naar een Imac 27' over te stappen, maar het zijn de kleine dingen die mij tegen houden. De enige reden eigenlijk dat ik uberhaupt denk om te overstappen is Logic Pro. En dan de 27' iMac omdat ik niet kleiner wil dan dat ik nu heb (25,5' monitor).
Problemen die hier bij komen kijken die mij echt ergeren zijn onder andere: niet goed games kunnen spelen in goed detail. ?De resolutie?2560 x 1440 is veel te groot om de meeste games fatsoenlijk te trekken. En games spelen in een lagere resolutie dan de native (2560x1440) ziet er natuurlijk niet uit.
En dat is meteen punt 2. Films kijken. Als ik een dvdtje download van 4gb is die kwaliteit een klein beetje redelijk op een 1080p scherm. Als je hem zo ver oprekt als naar de iMac 27' resolutie ziet het er niet meer uit.
Derde punt is dat de muis zooo ongelofelijk kut in gebruik is. Zowel ergonomisch als praktisch. Je krijgt spontaan RSI van de magic of mighty mouse, en de muis reageert zooo ontzettend fucked in OSX, daar kan ik echt niet mee werken. Al zet ik hem op de hoogste snelheid, ik moet alsnog 10 meter schuiven over mijn bureau om de cursor in de hoek van het scherm te krijgen, terwijl ik dat nu met 2cm schuiven kan.?
Daar komt bij dat je allemaal vage commando's moet kennen (die kun je leren maar toch) om bepaalde taken als screenshots nemen uit te voeren.
En oja, Messenger op de Mac is natuurlijk ook drie keer poep met filetransfer e.d.
Dus ik ben er nog niet over uit of het voordeel (Logic) opweegt tegen de nadelen die ik ondervind