Waarom een Mac? (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenwreesmann    posted on 27-07-2010 19:57
Waarom wordt er zo vaak een Apple Mac aanbevolen? Waarbij onderscheiden ze zich van de andere computers/laptops? Zijn Apple computers nou echt veel beter dan andere computers?
Mod edit by Xtremer on 17-01-2011 09:18 (17%)

What do you think about Waarom een Mac? ??

Vote :   

Estacy    posted on 22-10-2010 18:20
wat ik hier zie zijn OF apple fanboys OF windows fanboys. Ik bedoel, ik vindt ze allebei goed.

Maar stiekem kies ik Ubuntu omdat dat het beste van 2 werelden is Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Boyd    posted on 22-10-2010 18:26
Ik vind het zo jammer dat er geen traktor/ableton support is voor ubuntu.
Estacy    posted on 22-10-2010 18:27
via Wine zou mischien kunnen...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DaCompra    posted on 22-10-2010 18:30
Het is absoluut zeker dat een mac stabieler is als een windows pc/laptop.
Grote namen in de scene kiezen niet voor niets altijd voor een mac, om te gebruiken bij optredens enz
RoyBeware    posted on 22-10-2010 19:31
De reden waarom ik Mac neem is:

- Contrasten.
Heb een visuele beperking, waardoor ik dus minder zie, en Apple prettiger vind werken.
Voorheen had ik Windows Vista.
- Werkt prettig, veel applicaties werken samen zoals Ical, Mail, Adresboek, en talloze andere applicaties.
- Vind het erg gebruiksvriendelijk werken,
- Onderhoudsvrij want Mac onderhoud zichzelf, je hebt een Mac om op te werken, en jij moet inderdaad zoals andere zeggen niet voor de Mac werken.
- Bijna geen virussen o.i.d.
- Start erg snel op (40 sec bij mij)
- Time Machine

Het draait erg stabiel, (alhoewel Software op n Mac ook wel eens vast loopt) maar dat komt ook inderdaad door de hardware wat is samengesteld voor Apple.
Bovendien heeft Apple maar iets van 2% van het marktaandeel tov Windows dus virussen zullen er weinig zijn.
Maar als dit populairder wordt ,zullen daar ook meer virussen voor komen.
Ik heb echter nog nooit een virus gehad op Windows dus ook voor Mac maak ik mij daar geen zorgen over.

Als Windows ook eigen PC's zou samen laten stellen door bijvoorbeeld HP, of Dell en verder niks, zal Windows ook vele malen stabieler draaien. Wij hebben hier 3 HP machines draaien, en werken erg goed. Enig nadeel vind ik dat je het wel 1x per jaar moet her-installeren omdat het erg vertraagd. maar dat ter zijde.

Windows moet het miljoenen verschillende configuraties overweg kunnen, logisch dat het instabiliteit kan opleveren.
Als we dat voor Mac doen, krijg je het zelfde verhaal.
tek-zotic    posted on 22-10-2010 20:09
zonder mac hoor je er niet bij dus kom op MAC KOPEN
RoyBeware    posted on 22-10-2010 20:11
Poster: tek-zotic
zonder mac hoor je er niet bij dus kom op MAC KOPEN

Hier heeft mij niet veel aan Happy, laughing
Onderbouwing is niet verkeerd.
tek-zotic    posted on 22-10-2010 22:06
Poster: RoyBeware

Hier heeft mij niet veel aan Happy, laughing
Onderbouwing is niet verkeerd.

was dan ook niet serieus bedoeld Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 22-10-2010 22:39
De macs worden samengesteld met onderdelen die ook in een pc zitten, dus de helft van de waanzinnig hoge prijs die je voor een mac betaalt zit in die oplichtende halfopgegeten appel die achteraan op het scherm staat. Prijs/kwaliteit kies ik toch gewoon voor pc/laptop.
Let the magic begin
Xtremer    posted on 22-10-2010 22:39
Smile Cool

Dit is een foto van 2 weken terug op mijn stage. Was bezig met een project voor Marco Borsato op een Core 2 Duo 2,03 GHz PC met Windows XP en 4GB RAM. Baas: 'Hey Pat! Hoe is het met Borsato Weblog?' ik: 'Ja ik sla nu de laatste wijzigingen op' computer: 'PLOP'. Uhh baas, hij doet het niet meer.

Maargoed, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal, moet kunnen als je met iets belangrijks bezig bent tochSmile? Het uiteindelijke probleem zat hem in Windows, alle hardware was nog in tact.

Werk nu met een iMac 24' met Core 2 Duo 3,06GHz, Mac OSX 10.5 (Leopard) en 2GB RAM. Geen wolkje aan de lucht.
Wat er gezegt word over dat er geen meuk op je Mac achter blijft is niet helemaal waar. Als ik CleanMyMac na een paar maanden gebruik naar rommel laat scannen komt er gewoon 4,3GB aan Cache en dingen uit.

*er was gelukkig wel een backup van het project op de backup server.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
LouisCasper    posted on 22-10-2010 23:02
Ik heb hier al een keer een topic over geopend, misschien nuttig om door te lezen (of om deze discussie in voort te zetten):
////www.djresource.eu/Forum/topic/10769/
http://www.louiscasper.com
DJkoos    posted on 23-10-2010 01:30
ik kies mac want als je aan het draaien bent met traktor verwacht je dat het programma blijf openstaan en dat kan je soms betwijfelen bij windows Happy, laughing
TH3llC    posted on 23-10-2010 01:43
ik zie dat veel voorstaanders van mac zeggen dat 'stabiliteit' een goed voorbeeld is waarom ze een mac hebben.
ik heb nooit problemen gehad met de stabiliteit van een pc met windows..
kan natuurlijk dat ik gewoon geluk heb maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nooit wat misgaat met mac.

elk merk heeft zijn voor en nadelen, van auto's tot dj gear.
is hier niemand die wat nadelen kan zeggen van mac?
Vassilli    posted on 23-10-2010 02:15
Mac is minder compatibel met veel software/hardware zoals games en toetsenborden.
bartezzz    posted on 24-10-2010 11:54
Ik zit nu op een media opleiding waar eigenlijk al anderhalf jaar een soort van zelfde discussie loopt en je komt hier toch niet uit want voorstanders van windows zullen altijd gewoon met redenen komen waarom die beter is en het zelfde doen de gebruikers van mac en ze zullen vast ook allebei andere voordelen en nadelen hebben en het blijft een mening van iemand.

Ik vind persoonlijk mac gewoon relaxt maar dat komt omdat ik eigenlijk altijd een mac heb gehad en dus ook totaal niet op kan schieten met een windows pc dus ik denk dat een van de 2 je gewoon beter ligt.

Wel zie ik vaak mensen die gewoon over stappen op mac en ik zie minder dat mensen van een mac overstappen naar windows pc.
Prozei    posted on 24-10-2010 17:24
1 member likes this  
Poster: TH3llC
ik zie dat veel voorstaanders van mac zeggen dat 'stabiliteit' een goed voorbeeld is waarom ze een mac hebben.
ik heb nooit problemen gehad met de stabiliteit van een pc met windows..
kan natuurlijk dat ik gewoon geluk heb maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nooit wat misgaat met mac.

elk merk heeft zijn voor en nadelen, van auto's tot dj gear.
is hier niemand die wat nadelen kan zeggen van mac?

software die slecht gescheven is zorgt vaak bij windows voor een complete vastloper.
osx gaat hier beter mee om en sluit de applicatie af.

nadelen mac :
hoge reparatie kosten
hoge aanschaf kosten.
minder software beschikbaar.

voordelen:
stabiele kernel
core audio
design
bouwkwaliteit
waarde vast.

laatste punt vind ik zelf erg belangrijk.? toen de core i7 uitkwam had ik direct een nieuwe pc gekocht.
veel geld uitgegeven aan hardware. rondt de 1900 euro. 6 maanden later verkocht ik de pc weer wegens overstap op mac. ik kon de pc na veel moeite nog maar voor 900 euro verkopen.

twee weken geleden ging m'n laptop kapot. ik wilde toen een 2e hands macbook pro kopen.
heb even op marktplaats gekeken en voor een 2e hands macbook pro en voor een 3 jaar oude wordt nog 600 tot 900 euro gevraagt. dit vondt ik zelf teveel geld voor een 2e hands en heb maar een nieuwe gekocht.

dus een mac verliest minder snel zijn waarde als een pc. dit is voor mij ook een reden om voor een mac te gaan.

Tekhead    posted on 24-10-2010 18:32
Poster: Prozei

software die slecht gescheven is zorgt vaak bij windows voor een complete vastloper.

nadelen mac :
hoge reparatie kosten
hoge aanschaf kosten.

voordelen:
stabiele kernel
core audio
design
bouwkwaliteit
waarde vast.

laatste punt vind ik zelf erg belangrijk.? toen de core i7 uitkwam had ik direct een nieuwe pc gekocht.
veel geld uitgegeven aan hardware. rondt de 1900 euro. 6 maanden later verkocht ik de pc weer wegens overstap op mac. ik kon de pc na veel moeite nog maar voor 900 euro verkopen.

twee weken geleden ging m'n laptop kapot. ik wilde toen een 2e hands macbook pro kopen.
heb even op marktplaats gekeken en voor een 2e hands macbook pro en voor een 3 jaar oude wordt nog 600 tot 900 euro gevraagt. dit vondt ik zelf teveel geld voor een 2e hands en heb maar een nieuwe gekocht.

dus een mac verliest minder snel zijn waarde als een pc. dit is voor mij ook een reden om voor een mac te gaan.

+10
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Xtremer    posted on 25-10-2010 08:39
Prozei, niets meer aan toe te voegenSmile. Ik ben alleen benieuwd hoe het minpunt minder software zal zijn in de toekomst. Zeker nu we de Mac App Store gaan krijgen. Waar jij het al over had: geen extra kosten. Direct je software laten keuren door Apple en verkopen maar.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dolivieira    posted on 25-10-2010 09:16

nadelen mac :
hoge reparatie kosten
hoge aanschaf kosten.

voordelen:
stabiele kernel
core audio
design
bouwkwaliteit?? <-----
waarde vast.

Idd dat zijn de voordeelpunten waar een Mac beter scoort. Al moet ik zeggen dat de bouwkwalitiet niet altijd een voordeel is. Maar de stabieliteit van de mac isd wel beter dan een PC en hij is zeker waarde vast. Alleen als e iets stuk gaat dan is de service wel ruk. Maar de Mac scoort nog altijd beter in zijn prestaties. Aslik het geld heb koop ik er ook een.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-10-2010 @ 09:18:10 (7%)
Dav3    posted on 25-10-2010 09:17

nadelen mac :

hoge reparatie kosten

hoge aanschaf kosten.

voordelen:

stabiele kernel

core audio

design

bouwkwaliteit

waarde vast.

Precies.

+ Vind het OS ook er fijn werken.

+ Minder kans op een virus.
www.everybeat.nl
User edit by Dav3 on 25-10-2010 @ 09:18:09 (19%)
Jorrit    posted on 25-10-2010 10:37
Ik las dat mensen de service van Apple slecht vinden, mijn ervaring is echt totaal anders. Heb ze 3 keer nodig gehad, 3 keer perfecte hulpverlening:

1: Ik had per ongeluk iets met schijfformateren gedaan, weet niet meer precies. Heb de helpdesk gebeld, welke binnen 30 seconde op nam, en mij vriendelijk, geduldig en kostenloos door het proces van herinstalleren van OSX loodsden.

2: Na 3 jaar dienst ging de harde schijf van m'n MacBook stuk, iets wat te verwachten is voor een laptop die elke dag gemiddeld 8 uur aan staat. Naar een Apple service provider gebracht. Hier werd mij verteld dat dit onder de verlengde garantie viel. MacBook woensdag daar ingeleverd, vrijdag kon ik hem ophalen met een nieuwe (grotere) harde schijf. Kosten: gratis.

3: Probleem gehad met m'n iTunes account, was gehackt oid. Op vrijdagavond geconstateert, iTunes support gemaild. Binnen 2 dagen (op zondag dus!) en 3 keer mailen was het probleem opgelost. Geen ingewikkelde vragen of procedures, vriendelijk en snel contact (zelfs in het weekend).

Ik ben inmiddels bijna 4 jaar compleet overgestapt naar OSX, en heb daar geen moment spijt van. Ik ga alleen niet proberen mensen te overtuigen van de kwaliteit van OSX of de producten van Apple, ik denk dat als je een paar uurtjes op een MacBook gaat werken je zelf wel door hebt wat het verschil is.
Mod edit by Jorrit on 25-10-2010 10:39 (18%)
Tekhead    posted on 25-10-2010 10:50
Ik heb een oude ibook nog van 2004 en deze is nog nooit gecrashed, harde schijf stuk oid, meer uitleg is dus overbodig, zeker als je weet hoeveel problemen ik al heb moeten oplossen met de PC van mijn vrouw.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Vassilli    posted on 25-10-2010 11:19
@Jorrit
Ik heb ook hele goede ervaringen met de Apple service! Zelfs met de kerstdagen helpen ze je..
Discoface    posted on 13-08-2011 10:17
Even een ouder topic naar boven halen.?
Aangezien apple net de macbook air reeksen heeft ge-update met de nieuwe sandy bridge processoren, zijn er mensen die ervaring hebben met een air en dj-en. (traktor, vdj, ...) Zijn deze degelijk genoeg om dat aan te kunnen??
Ook omdat ze een ssd gebruiken, laden de liedjes dan sneller en draait het programma vlot(ter)?

Zit voor de moment met een acer voor mijn neus (Cool) en ben tog zwaar aan het overwegen om over te stappen.
Maar ik heb vernomen dat tegen september de nieuwe macbook pro's zouden uitkomen (nieuw design) en deze zou ik dan ook veel beter kunnen gebruiken voor mijn studies (architectuur) dan een macbook air..

Mijn budget is ook niet zo groot, daarmee dat ik twijfel tussen een air en pro. Op school hebben we vaste computers die we altijd kunnen gebruiken. Maar het zou ook handig zijn om thuis wat verder te werken aan plannen of dergelijke. (autoCAD, revit, fotoshop)
Aziaat    posted on 13-08-2011 11:05
Heb thuis een air (mijn zus om precies te zijn) en ze sluit deze soms eens aan op mijn set om eens wat te klooien. In het algemeen draait het al bij al wel soepel en snel. Zelfs sneller dan mijn huidige Pro, maar deze is ook al 3jaar oud (eerste unibody pro 15'). Toch raad ik aan om een pro aan te schaffen omdat je met een 11' scherm wel heel weinig ziet en het verschil met de 13' Pro wel degeljk merkbaar is/zal zijn.

154 Users online: 23 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 3.716
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.231