Waarom een Mac? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenwreesmann    posted on 27-07-2010 19:57
Waarom wordt er zo vaak een Apple Mac aanbevolen? Waarbij onderscheiden ze zich van de andere computers/laptops? Zijn Apple computers nou echt veel beter dan andere computers?
Mod edit by Xtremer on 17-01-2011 09:18 (17%)

What do you think about Waarom een Mac? ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 28-07-2010 12:53
Ik had ook al gemerkt dat mijn MBP soms superheet wordt, ik zet hem soms ook af! Goed dat het blijkbaar geen kwaad kan!
Xtremer    posted on 28-07-2010 12:58
Zetten jullie trouwens wel eens jullie build-in airco aan?
Met SMC FanControl kun je je Mac goed laten afkoelen, je kunt namelijk zelf de snelheid van de fan bepalen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Mixt-Ape    posted on 28-07-2010 13:04
Ik in elk geval nooit, ik gebruik mijn laptop maar voor 1 programma en mijn desktop heeft het niet echt nodig...
Vassilli    posted on 28-07-2010 13:14
@Xtremer

De nieuwe Mac Pro begint bij 5000 :P
Bootstrap    posted on 28-07-2010 13:50
Poster: Xtremer
Zetten jullie trouwens wel eens jullie build-in airco aan?
Met SMC FanControl kun je je Mac goed laten afkoelen, je kunt namelijk zelf de snelheid van de fan bepalen.

Lijkt me echt onzin, je fan gaat al harder draaien als je macbook warm wordt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Dav3    posted on 28-07-2010 14:00
Ik gebruik zelf een Mac omdat ik het voor de muziek programma's een stabieler platform vind, verder heb je zaken zoals core-audio etc. wat gewoon erg goed werkt.

ook het standaard aanwezig zijn van de nodige drivers is een grote plus.
www.everybeat.nl
mp    posted on 21-10-2010 21:52
mac is quasi virusvrij
alle audio drivers staan standaard op de mac
elke dag is een feest!!
Gerhard    posted on 21-10-2010 22:14
Mac is zeer handiger en sneller voor wanneer je gaat produceren en voor grafische aspecten. Het zal eerst wel een stuk wennen zijn maar na verloop van tijd merk je de voordelen wel. Daarom zijn de meningen ook nog wel eens verdeeld over Mac VS PC.
Tekhead    posted on 21-10-2010 23:29
Poster: Prozei
het grote voordeel van een mac zit in het punt dat het besturingsysteem specifiek voor de mac hardware is geschreven.
hierdoor wordt de kans op fouten op bugs een stuk kleiner.

tevens heeft het osx besturingsysteem een speciale laag genaamd core audio.
alle audio/midi hardware wordt verbonden met de core audio.
audio-software spreekt direct de core audio aan.
dit zorgt er voor dat je weinig latency hebt.

bij windows zit dit minder goed in elkaar.
hierdoor moet je als dj/producer gebruik maken van asio.
wat het zelfde doet als core audio.

waarneer een programma vastloopt in windows neemt het programma vaak heel windows mee ten onder.
bij mac blijft het besturingsysteem netjes draaien en killed osx netjes het programma.

ik heb nu iets langer als een jaar een mac.
bij mij komt er geen windows meer in huis.

ik hoor hier ook mensen zeggen als je je pc netjes onderhoud en als je zus en zo doet dan blijft hij goed draaien.
dit is het zelfde als een auto kopen waaraan je eerst moet gaan sleutelen om een stukje te kunnen rijden.
de computer moet voor mij werken en ik niet voor hem.

no comment +10
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Xtremer    posted on 22-10-2010 09:20
Over 88 dagen word het nog makkelijker: de Mac App Store. Vanuit je luie stoel programma's kopen en direct installen zoals op je iPhone/iPod/iPad. Gaat wel een succes worden denk ik. Wat ik echt goed vind aan Apple is het makkelijke Time Machine systeem. Ben je iets kwijt, dan kijk je gewoon een dag, maand, of jaar terug en zet het terug op z'n plaats.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Torque    posted on 22-10-2010 09:51
'waarom een mac?'

er is maar 1 duidelijke reden;

Waarom niet? :'D
nils7    posted on 22-10-2010 11:44
1 member likes this  Once you go Mac you never go back Winking my eye
DaCompra    posted on 22-10-2010 12:04
Ik heb ook iets gehoord/gelezen over het volgende:

Bij windows systemen krijg je -wanneer je het systeem koopt- de versie/update die perfect is voor jou hardware. Alleen naarmate je steeds meer updates installeert van windows, krijg je dus na een aantal jaar ''te nieuwe updates'' die niet meer perfect compatible zijn met je hardware (want die was immers perfect voor het besturingssysteem dat je er een aantal jaar geleden op had staan, toen je hem net gekocht had)

Bij mac krijg je gewoon een besturingssysteem waar alles op en aan zit, waarin alles naadloos op elkaar afgestemt is, en waarbij je dus geen updates hoeft op te halen. Als je dus software installeert op je mac, en je laat het besturingssysteem voor wat het is gaat de snelheid van je systeem niet achteruit.

correct me if i'm wrong, ik dacht dat het zo zat.
User edit by DaCompra on 22-10-2010 @ 12:05:20 (12%)
Mod edit by Xtremer on 17-01-2011 09:25 (7%)
bartezzz    posted on 22-10-2010 13:59
Poster: DaCompra
Ik heb ook iets gehoord/gelezen over het volgende:

Bij windows systemen krijg je -wanneer je het systeem koopt- de versie/update die perfect is voor jou hardware. Alleen naarmate je steeds meer updates installeert van windows, krijg je dus na een aantal jaar ''te nieuwe updates'' die niet meer perfect compatible zijn met je hardware (want die was immers perfect voor het besturingssysteem dat je er een aantal jaar geleden op had staan, toen je hem net gekocht had)

Bij mac krijg je gewoon een besturingssysteem waar alles op en aan zit, waarin alles naadloos op elkaar afgestemt is, en waarbij je dus geen updates hoeft op te halen. Als je dus software installeert op je mac, en je laat het besturingssysteem voor wat het is gaat de snelheid van je systeem niet achteruit.

correct me if i'm wrong, ik dacht dat het zo zat.

Nou van het pc gedeelte weet ik niks zeker want ik heb al me hele leven alleen maar mac.
Alleen je moet je mac en het sturingssysteem natuurlijk wel update (naja niks moet natuurlijk maar he is aan te raden).
Maar zelfs alle update's van nu draaien nog super stabiel op me macbook die toch al meer dan 3 jaar oud is.
Mod edit by Xtremer on 17-01-2011 09:25 (12%)
MaikThoma    posted on 22-10-2010 14:27
Poster: Prozei
_

ik hoor hier ook mensen zeggen als je je pc netjes onderhoud en als je zus en zo doet dan blijft hij goed draaien.
dit is het zelfde als een auto kopen waaraan je eerst moet gaan sleutelen om een stukje te kunnen rijden.
de computer moet voor mij werken en ik niet voor hem.

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op want nu zeg je gewoon dat je pc kapot is als je em koopt...
En dat Macs beter grote programma's aan kunnen ligt er aan wat er in zit... Heb je een Atom Processor in je pc en een
i7 in je Mac dan is het logisch dat je Mac beter grote programma's aan kan.

Er zijn een stuk of 40 virussen voor Mac en ontelbaar voor pc's maar dat wil niet zeggen dat een pc slechter is, wanneer je een goeie pc hebt loopt deze ook niet vaak vast. Mac Books zien er ook zeer strak uit maar HP komt nu met eennagenoeg zelfde uitziende?laptop waar je niet van kan zeggen dat het een lelijk ding is.

Ik ben zeker niet anti-Mac, ik ga er binnenkort ook zelf een kopen voor mn opleiding voor vormgeving, maar nu lijkt het wel alsof iedereen hier anti-Windows is geworden omdat er op een Mac niks is aan te merken. Een Ferrari staat ook wel eens langs de weg met pech...
Sebasz    posted on 22-10-2010 15:37
Waarom een Mac?
- Je hebt geen verstand en geen geld, maar je tracht stoer over te komen bij meisjes en vrienden en spendeert al je spaargeld aan het goedkoopste model, zonder dat je doorhebt dat je jezelf belachelijk maakt.

- Je hebt geen verstand maar wel geld, omdat alle apple fanboys luid roepen dat apple het beste is en je denkt dat je met een apple nooit problemen hebt die je met een windows pc wel zou kunnen krijgen, en koopt het mid-end model. en hebt zo nog genoeg geld over voor leuke dingen en goede kleding.

- Je hebt wel verstand en ook geld, dan moet je je beseffen dat er geen wezenlijk verschil is tussen een apple en macosx of een windows pc. de hardware is in beide gevallen gelijk, al betaal je voor een apple een stuk meer voor de naam, terwijl de garantie 3 keer niks is. Verder is er geen van de twee echt beter. Argumenten dat een mac beter is voor photoshop ofzo zijn compleet uit de lucht gegrepen. Het is waarschijnlijker dat je windows pc beter is omdat je voor datzelfde geld veel betere hardware hebt. Het zijn gewoon twee verschillende dingen. En dan koop je een mac gewoon omdat het er leuk uit ziet, maar niet omdat je denkt dat mac os x zoveel fijner is. Want het is gewoon verschillend. Ik zelf vind windows 7 zo'n 10 keer relaxter dan mac osx, maar ik ben dan ook geen apple gebruiker met het stockholmsyndroom.
Vassilli    posted on 22-10-2010 16:59
Haha. Typische windows gebruiker.
Sebasz    posted on 22-10-2010 17:01
haha typische pauper die de goedkoopste 13' macbook heeft :')
Vassilli    posted on 22-10-2010 17:02
1 member likes this  Winking my eye Heb een 13' 2.66 en een 15' i7 en een 24' iMac.. Ga maar met je alienware spelen.
User edit by Vassilli on 22-10-2010 @ 17:03:33 (28%)
Sebasz    posted on 22-10-2010 17:04
toch wel zielig en typerend dat er niet met argumenten wordt gekomen, maar meteen alles voor onwaar aanneemt. maar goed. tevens lukraak dingen uit de luch grijpen geeft al aan dat je een beetje zwakzinnig bent met betreft fatsoenlijk verweren.
Vassilli    posted on 22-10-2010 17:05
Dankje Winking my eye
soundcollector    posted on 22-10-2010 17:09
Poster: Sebasz
Waarom een Mac?

- Je hebt geen verstand en geen geld, .... etc etc

Of je hebt gewoon geen verstand en geeft wat belachelijke argumenten om macgebruikers belachelijk te maken... Nu ja, ik ga nie lopen zeiken over windows-gebruikers omdat ik een mac heb. Ik weet gewoon dat ik Al 3 windows pc's versleten heb en nu uiteindelijk een mac heb gekocht ivm school (architectuur) en ben hier echt 2 maal meer tevreden over dan een windows pc.

Mac os x is gewoon een super fijn systeem, nooit enig probleem mee gehad. Fijn werken zo met die dock etc. Fijne werking voor je foto's en muziek gemakkelijk op je laptop. Time-machine werkt super fijn.

De garantie is misschien niet goed, zou er geen idee van hebben eigelijk heb nog niks problemen gat met mijn mac, ik formatteer hem om het jaar 1 keer gewoon om een beetje orde te houden.

Apple betaal je voor de naam, NET ZOALS PIONEER !!!! maar toch koopt iedereen hier op deze site pioneer... Dus je kan eeuwig discussieren.

Waarom mac kopen? Omdat je windows kotsbeu bent, omdat je hem nodig hebt voor sommige programmas die nu eenmaal makkelijker, sneller en betrouwbaarder werken op mac, of voor esthetische redennen... Meer redennen kan ik nie bedenke
Vassilli    posted on 22-10-2010 17:11
1 member likes this  Amen.
soundcollector    posted on 22-10-2010 17:16
Da zijn echt de enige redennen, ik hoop dat Sebasz zich hier gewoon bij neerlegt.

Sebasz, je moet je nie zo aangevalle voelen, iedereen wil zijn mening graag verdedigen en je hebt gelijk over het hardware gedeelte etc... Maar ik moet echt zeggen dat als je zegt dat macgebruikers geen verstand hebben moet ik gewoon echt zeggen dat zoiets overbodig is. Geef gewoon argumenten en begin niet met namen te gooien, is nergens voor nodig.
Boyd    posted on 22-10-2010 17:49
Core audio is al een hele goede reden.

122 Users online: 26 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 3.366
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.881