Poster: Xtremer
Zetten jullie trouwens wel eens jullie build-in airco aan?
Met SMC FanControl kun je je Mac goed laten afkoelen, je kunt namelijk zelf de snelheid van de fan bepalen.
Poster: Prozei
het grote voordeel van een mac zit in het punt dat het besturingsysteem specifiek voor de mac hardware is geschreven.
hierdoor wordt de kans op fouten op bugs een stuk kleiner.
tevens heeft het osx besturingsysteem een speciale laag genaamd core audio.
alle audio/midi hardware wordt verbonden met de core audio.
audio-software spreekt direct de core audio aan.
dit zorgt er voor dat je weinig latency hebt.
bij windows zit dit minder goed in elkaar.
hierdoor moet je als dj/producer gebruik maken van asio.
wat het zelfde doet als core audio.
waarneer een programma vastloopt in windows neemt het programma vaak heel windows mee ten onder.
bij mac blijft het besturingsysteem netjes draaien en killed osx netjes het programma.
ik heb nu iets langer als een jaar een mac.
bij mij komt er geen windows meer in huis.
ik hoor hier ook mensen zeggen als je je pc netjes onderhoud en als je zus en zo doet dan blijft hij goed draaien.
dit is het zelfde als een auto kopen waaraan je eerst moet gaan sleutelen om een stukje te kunnen rijden.
de computer moet voor mij werken en ik niet voor hem.
Poster: DaCompra
Ik heb ook iets gehoord/gelezen over het volgende:
Bij windows systemen krijg je -wanneer je het systeem koopt- de versie/update die perfect is voor jou hardware. Alleen naarmate je steeds meer updates installeert van windows, krijg je dus na een aantal jaar ''te nieuwe updates'' die niet meer perfect compatible zijn met je hardware (want die was immers perfect voor het besturingssysteem dat je er een aantal jaar geleden op had staan, toen je hem net gekocht had)
Bij mac krijg je gewoon een besturingssysteem waar alles op en aan zit, waarin alles naadloos op elkaar afgestemt is, en waarbij je dus geen updates hoeft op te halen. Als je dus software installeert op je mac, en je laat het besturingssysteem voor wat het is gaat de snelheid van je systeem niet achteruit.
correct me if i'm wrong, ik dacht dat het zo zat.
Poster: Prozei
_
ik hoor hier ook mensen zeggen als je je pc netjes onderhoud en als je zus en zo doet dan blijft hij goed draaien.
dit is het zelfde als een auto kopen waaraan je eerst moet gaan sleutelen om een stukje te kunnen rijden.
de computer moet voor mij werken en ik niet voor hem.
Poster: Sebasz
Waarom een Mac?
- Je hebt geen verstand en geen geld, .... etc etc