Waarom een Mac? (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenwreesmann    posted on 27-07-2010 19:57
Waarom wordt er zo vaak een Apple Mac aanbevolen? Waarbij onderscheiden ze zich van de andere computers/laptops? Zijn Apple computers nou echt veel beter dan andere computers?
Mod edit by Xtremer on 17-01-2011 09:18 (17%)

What do you think about Waarom een Mac? ??

Vote :   

ThijsG    posted on 27-07-2010 19:59
Macs zijn gewoon simpeler. Als je niks snapt van computers koop dan een mac.
foutmeldingen, virussen en vastlopen zijn zeldzaam bij een mac.
Daarbij ziet het er in mijn mening mooier uit.
maartenwreesmann    posted on 27-07-2010 20:01
Poster: ThijsG
Macs zijn gewoon simpeler. Als je niks snapt van computers koop dan een mac.
foutmeldingen, virussen en vastlopen zijn zeldzaam bij een mac.
Daarbij ziet het er in mijn mening mooier uit.

Ja maar, andere mensen zeggen ook altijd dat ze beter grote programmas kunnen draaien.
ThijsG    posted on 27-07-2010 20:05
hmm. zou het niet weten, maar geloof het best. Volgens mij zit de structuur van Mac OS beter in elkaar dus...
Maarja je hebt wel veel minder mogelijkheden in software op een mac.
psst
User edit by ThijsG on 27-07-2010 @ 20:06:11 (4%)
Boyd    posted on 27-07-2010 20:05
1. Het ziet er gelikt uit.

2. Minder last van virussen.

3. Minder vastlopers.

4. Mooi design aan de buitenkant.

5. Meeste hardware (midi controllers etc.) werken plug & play.
Vassilli    posted on 27-07-2010 20:52
Je hebt het legendarische muziek programma Logic Pro/Express
Het draait stabieler, de OS is makkelijker alles spreekt voor zich.
(Bijna) geen virussen. Ze zien er gewoon erg mooi uit. En je hoeft nauwlijks drivers te installeren bij nieuwe hardware.
DJ_OB    posted on 27-07-2010 21:10
artiesten gebruiken mac meestal om de reden dat het velen malen betrouwbaarder is als windows. Het wordt na 2 jaar gebruiken niet sloom.

Tijdens een optreden wil je niet dat je laptopje hapert/vastloopt.

Ik heb meer dan 2 jaar apple ervaring waarin ik 1 keeer een vastlopende macbook had.

Hoeveel keren mijn windows pc daarvoor vastliep wil ik niet weten.

Overigens gaat het er niet om wat andere vinden. Loop is een applestore in en kijk wat jij er van vind. Ik zweer er nu bij maar misschien is het voor jou wel niets Winking my eye
User edit by DJ_OB on 27-07-2010 @ 21:11:14 (47%)
Vassilli    posted on 27-07-2010 21:18
Idd de aantal keren dat mijn Mac vastliep kan ik op 1 hand tellen en ik gebruik ze al 10 jaar.
Xurion    posted on 27-07-2010 21:19
Het blijkt wel dat macbooks slechter tegen hitte kunnen had ik ergens gelezen.
Mitchell2    posted on 27-07-2010 21:19
moet hier nou een topic voor geopend worden. ik wil niet zeikerig zijn maar sommige mensen lijken geen leven te hebben, en openen de ene rare topic na het andere. no offence dus niet gelijk allemaal boos reageren..
Vassilli    posted on 27-07-2010 21:28
Poster: Xurion
Het blijkt wel dat macbooks slechter tegen hitte kunnen had ik ergens gelezen.

De Unibody's worden wel snel heet idd. Maar de prestatie's worden niet slechter o.i.d.
TH3llC    posted on 27-07-2010 21:42
ben tot nutoe altijd blij geweest met mijn systemen met windows, maar na alle goede commentaar over mac ga ik er nog eens over nadenken een mac te kopenCool
Xurion    posted on 27-07-2010 21:42
Maar Het blijft erop, als je je pc (dus niet mac) maandelijks een onderhoudsbeurtje met register scan en etc geeft heb je verder ook geen problemen. Dat is bij mij het geval tenminste.
Vassilli    posted on 27-07-2010 21:46
Ja dat geloof ik ook wel. Blijf het wel raar vinden dat het uberhaupt moet.
Prozei    posted on 27-07-2010 22:24
het grote voordeel van een mac zit in het punt dat het besturingsysteem specifiek voor de mac hardware is geschreven.
hierdoor wordt de kans op fouten op bugs een stuk kleiner.

tevens heeft het osx besturingsysteem een speciale laag genaamd core audio.
alle audio/midi hardware wordt verbonden met de core audio.
audio-software spreekt direct de core audio aan.
dit zorgt er voor dat je weinig latency hebt.

bij windows zit dit minder goed in elkaar.
hierdoor moet je als dj/producer gebruik maken van asio.
wat het zelfde doet als core audio.

waarneer een programma vastloopt in windows neemt het programma vaak heel windows mee ten onder.
bij mac blijft het besturingsysteem netjes draaien en killed osx netjes het programma.

ik heb nu iets langer als een jaar een mac.
bij mij komt er geen windows meer in huis.

ik hoor hier ook mensen zeggen als je je pc netjes onderhoud en als je zus en zo doet dan blijft hij goed draaien.
dit is het zelfde als een auto kopen waaraan je eerst moet gaan sleutelen om een stukje te kunnen rijden.
de computer moet voor mij werken en ik niet voor hem.
Mod edit by Prozei on 27-07-2010 22:37 (32%)
Sebasz    posted on 27-07-2010 22:33
prozei heb je een bron voor die audio kernel ding ofzo? ben wel benieuwd hoe dat in elkaar steekt Happy, laughing en of asio hetzelfde probeert te doen
Vassilli    posted on 27-07-2010 22:35
Kijk 'es! :D http://developer.apple.com/audio/pdf/coreaudio.pdf
Xtremer    posted on 27-07-2010 22:42
@ Prozei: niets meer aan toe te voegenSmile. +1
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Prozei    posted on 27-07-2010 22:50
Poster: Sebasz
prozei heb je een bron voor die audio kernel ding ofzo? ben wel benieuwd hoe dat in elkaar steekt Happy, laughing en of asio hetzelfde probeert te doen

core audio reference libary
is denk iets makkelijker te begrijpen als de link van vassilli?

asio wiki

voor producers ook een groot voordeel aan mac is dat de coreaudio ook in verbinding staat met je instrumenten en effecten (audio units)?

Mod edit by Prozei on 27-07-2010 23:01 (48%)
bambamstudio    posted on 27-07-2010 23:47
Waarom een Mac? Omdat de nieuwe Mac Pro nu beschikbaar is met 12 cores!?www.gearjunkies.com/news/5324
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Bootstrap    posted on 27-07-2010 23:48
Poster: Vassilli
De Unibody's worden wel snel heet idd. Maar de prestatie's worden niet slechter o.i.d.

Ik heb een macbook unibody met een hardcase eromheen, wordt nooit belachelijk warm ofzo. Mijn oude macbook (witte) werd warmer. Aluminium geleidt heel goed warmte, veel beter dan plastic, daardoor kan de unibody zijn warmte makkelijker kwijt. Zelfs op een zwembadfeest waar het echt belachelijk warm en vochtig was had ik geen enkel probleem met de warmteafvoer.

Ik gebruik af en toe nog wel eens een windows pc en het lukt dat ding elke keer om mij binnen de kortste keren boos te krijgen. Ik wilde net nog een dvd branden op de pc van mijn ouders. Ik ben minstens een uur bezig geweest met allerlei programma's, van burn4free tot nero en het lukte me gewoon niet. Dus ik zet dat bestand op een usb stick, stop hem in mijn macbook en druk op 'branden'. Tadaaaa, klaar. Misschien is dit mijn eigen onkunde, maar ik vind het achterlijk dat ik een expert op het gebied van dvd-branden moet zijn om het op een windows pc te laten werken. In mijn ogen is dit op de meeste vlakken het grootste verschil tussen een mac en een pc.

edit: @ Bambam: ziek!Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 27-07-2010 @ 23:51:32 (2%)
Vassilli    posted on 28-07-2010 00:21
Nou bij de Pro i7 kan ik er soms een eitje op bakken :P Met de 13' heb ik er minder last van.
Bootstrap    posted on 28-07-2010 11:29
Ik heb ook een 13' Happy, laughing Over andere versies kan ik niet oordelen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Camino    posted on 28-07-2010 11:37
Voor de unibody's is warm juist goed... hoe warmer het aanvoelt hoe meer hitte er door de case uit je CPU gedrained wordt...
Vassilli    posted on 28-07-2010 11:48
Ja daar kan ik me ook iets bij vorstellen Happy, laughing
Xtremer    posted on 28-07-2010 12:51
Ik hoor veel verhalen over de hitte van de i7 binnen de MacBook Pro. Lijkt me ontzettend vervelend!

@BamBam: Wat gaat ie kosten, beginnend bij ?10.000Cool?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

170 Users online: 25 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 58.402
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.731.354