muziek organiseren op de pc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yani    posted on 27-07-2010 11:38
Hallo Luitjes,

Ik heb op dit moment zoveel muziek en ik wil het een keer gaan sorteren. Nou heb ik gehoord dat er wel een paar Programma's op internet te vinden zijn maar welk programma gebruik jij om je muziek te sorteren.
Een programma die de BPM laat zien en natuurlijk Title en Artiest. Niet Zoals Itunes of BPM Studio.
Zodat je makkelijk alles op CD kan zetten, of op USB stick kan zetten zonder dat ik al me folders door moet.

Alvast Bedankt !

What do you think about muziek organiseren op de pc ??

Vote :   

Down_Town    posted on 27-07-2010 12:01
iTunes is toch de topper in wat jij wilt hoor. Je kan de bpm door mixmeister bpm analyzer laten detecteren.
Cyspoz    posted on 27-07-2010 15:31
Media Monkey in zowel de gratis versie als de betaalde verslaat alle programma's.
Limb-Girdle    posted on 27-07-2010 16:24
Ik gebruik al een aantal jaar Tagscanner, een geweldig programma waarmee je ook meteen de tags van je nummers naar jouw wensen kan renamen. Daarnaast kan je de bpm's ook weergeven. En het is ook nog gratis ook. Cool
Where the music meets the deejay!
Vassilli    posted on 27-07-2010 16:33
Ook voor Mac?
Limb-Girdle    posted on 27-07-2010 16:40
Nope helaas.
Where the music meets the deejay!
Gerhard    posted on 27-07-2010 17:04
Rekordbox te downloaden via de website van pioneer.
Lucalicious    posted on 27-07-2010 18:08
itunes of rekordbox werkt primaq, je kan mixedinkey gebruiken voor bpm ed
Yani    posted on 28-07-2010 10:10
Onwijs goed, ik ga me even verdiepen in?Rekordbox & tagscanner.

Alvast Bedankt ! Happy, laughing
Xtremer    posted on 28-07-2010 10:22
Ik gebruik het duitse MP3Tag op mijn Mac. Dit kun je draaien via Cross-over.
Handig programma en onwijs snel en overzichtelijk. Ik gebruik hierbij tag-scripts om in 1x een lading tracks de goede waardes te geven. Vervolgens vanuit de downloadmap kopi?ren naar Macintosh HD/(eigen map)Bestanden/Muziek/Losse nummers/Original Mixes/Hardstyle en plakken. Geen losse mapjes per artiest, gewoon alles in 1 map gooien.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bootstrap    posted on 28-07-2010 11:27
Ik sorteer alles met de hand, omdat ik zeker wil weten dat ik alles goed op orde heb. Ik heb een aantal playlists in iTunes, zodat ik alles makkelijk op genre kan indelen. Ik weet dan precies waar ik alles terug kan vinden. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier, je moet erachter komen welke voor jou het beste werkt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
TH3llC    posted on 28-07-2010 11:42
ik heb op mijn computer al mijn muziek in 1 grote map staan, dan gerangschikt per genre(s), ik die mappen staan mappen voor elke groep/dj,... en in die mappen alles per cd

dan heb ik in rekordbox alle genre mappen 1 voor 1 eringezet
en een aantal playlist gemaakt per genre

heb nu rond de 45.000 liedjes en ik vind elke liedje binnen de 15sec
Yani    posted on 28-07-2010 12:03
Hmm..

Mijn muziek staat gewoon in een grote map. Ongeveer 300 Albums en 6000 Nummers.
Als ik dit op Genre moet sorteren ben ik echt onwijs lang bezig.... Alle nummers uit de albums trekken en sorteren..
Wordt een hel.? Ik denk dat een programma beter werkt op dit moment.

En dan later sorteren op Remix, House, of Extended. Slim ?Cool
Xtremer    posted on 28-07-2010 12:44
De volgende afbeelding laat zien hou ik het nu heb:
>>>KLIK<<<

Even over het algemeen met het sorteren van bestanden: doe het 1x goed en je hebt er je hele leven plezier van.
Zoals jullie kunnen zien heb ik niet alleen m'n muziek, maar gewoon al mijn bestanden in een map. Mocht ik nu eens willen back-uppen (wat ik tegenwoordig niet meer doe ivm Time Machine) is het een kwestie van 1 map kopi?ren en plakken. Alles dus centraal in 1 map onderverdeeld in submappen, zo raak je nooit iets kwijt.

Over het sorteren van mijn muziek. Wat ik doe is de tracks downloaden. Bij de Mac en ook PC trouwens komen je bestanden op een bepaalde plek binnen. Ik ga in dit geval uit van de map Downloads binnen de Mac. In die map heb ik een map die heet Nieuwe tracks. Ik sleep de gedownloade tracks in de map en op het programma MP3Tag. MP3Tag opent bij mij standaard in de map Nieuwe muziek zodat ik altijd kan beginnen met het schoonmaken van tracks.

Dat schoonmaken van tracks doe ik doormiddel van Actions binnen het programma. De action zorgt ervoor dat alle tags worden verwijderd behalve:

- Artiest
- Albumartiest
- Genre
- Jaar
- Titel

Alle overige rommel zoals comments worden keurig verwijderd. Ook heb ik een action aangezet dat zodra de albumartiest ontbreekt (wat vaak het geval is) dat hij automatisch de artiestennaam kopieert naar albumartiest. Zo krijg je geen verschillen binnen bijvoorbeeld je iPod. Voorheen had ik namelijk 3x dezelfde artiest staan omdat de 1 wel een hoofdletter bevatte en de ander niet.

>>>MP3Tag original mixes Hardstyle<<<

Zodra alle namen en tags netjes zijn kopieer ik de tracks naar de desbetreffende map zoals hierboven te zien is. Vandaar dat ik in het idee?n topic van Rekordbox de functie map koppelen aan een afspeellijst wil. Makkelijker sorteren van tracks bestaat niet tochSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Cyspoz    posted on 28-07-2010 12:46
Poster: LimbGirdle
Ik gebruik al een aantal jaar Tagscanner, een geweldig programma waarmee je ook meteen de tags van je nummers naar jouw wensen kan renamen.

Ik ken Tagscanner niet dus misschien doe ik het nu tekort, maar een programma wat alleen ID3 Tags kan bewerken organiseert niet echt muziek.
Yani    posted on 28-07-2010 13:53
Poster: Xtremer
De volgende afbeelding laat zien hou ik het nu heb:
>>>KLIK<<<

Even over het algemeen met het sorteren van bestanden: doe het 1x goed en je hebt er je hele leven plezier van.
Zoals jullie kunnen zien heb ik niet alleen m'n muziek, maar gewoon al mijn bestanden in een map. Mocht ik nu eens willen back-uppen (wat ik tegenwoordig niet meer doe ivm Time Machine) is het een kwestie van 1 map kopi?ren en plakken. Alles dus centraal in 1 map onderverdeeld in submappen, zo raak je nooit iets kwijt.

Over het sorteren van mijn muziek. Wat ik doe is de tracks downloaden. Bij de Mac en ook PC trouwens komen je bestanden op een bepaalde plek binnen. Ik ga in dit geval uit van de map Downloads binnen de Mac. In die map heb ik een map die heet Nieuwe tracks. Ik sleep de gedownloade tracks in de map en op het programma MP3Tag. MP3Tag opent bij mij standaard in de map Nieuwe muziek zodat ik altijd kan beginnen met het schoonmaken van tracks.

Dat schoonmaken van tracks doe ik doormiddel van Actions binnen het programma. De action zorgt ervoor dat alle tags worden verwijderd behalve:

- Artiest
- Albumartiest
- Genre
- Jaar
- Titel

Alle overige rommel zoals comments worden keurig verwijderd. Ook heb ik een action aangezet dat zodra de albumartiest ontbreekt (wat vaak het geval is) dat hij automatisch de artiestennaam kopieert naar albumartiest. Zo krijg je geen verschillen binnen bijvoorbeeld je iPod. Voorheen had ik namelijk 3x dezelfde artiest staan omdat de 1 wel een hoofdletter bevatte en de ander niet.

>>>MP3Tag original mixes Hardstyle<<<

Zodra alle namen en tags netjes zijn kopieer ik de tracks naar de desbetreffende map zoals hierboven te zien is. Vandaar dat ik in het idee?n topic van Rekordbox de functie map koppelen aan een afspeellijst wil. Makkelijker sorteren van tracks bestaat niet tochSmile.

Onwijs bedankt... Kan ik ieder geval de volgende 2 weken aan de slag ! Happy, laughing
Dav3    posted on 28-07-2010 13:58
Ik gebruik iTunes en tag alles zelf, daarna gaat alles in Record Box en daar doe is de Que's - Hot Cue's en Quantize optie nog eens.
www.everybeat.nl
Phenix    posted on 28-07-2010 14:35
Ik gebruik zelf iTunes, alleen heb ik het volgende probleem. iTunes heeft nu de bestandsnamen van al mijn bestanden aangepast, oftewel: 'Cascada - Pyromania' heet nu '00 Pyromania'.

De functie om de bestandsnamen te veranderen stond in iTunes aan en nou staat mijn hele muziek collectie in deze vorm op mijn HDD. Is er een manier om dit makkelijk en snel weer terug te veranderen?
http://www.djmillhouse.nl
Dav3    posted on 28-07-2010 14:42
ergens in de pref, kun je dit aanpassen.
www.everybeat.nl
Phenix    posted on 28-07-2010 15:33
Ik heb de functie: Werk map 'iTunes Media' bij, uitstaan. Als je deze aan hebt staan krijgen alle bestanden een naam die is gebaseerd op het schijfnummer, het tracknummer en de titel van het nummer.

Deze functie heeft dus waarschijnlijk mijn hele muziekcollectie verpest. Maar na het uitzetten staan mijn bestanden nog steeds in de volgorde welke die functie heeft aangemaakt.
Kan je dit ook weer terugzetten, want in de preferences van iTunes kan ik hier niets over vinden?
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 28-07-2010 @ 15:34:22 (6%)
Camino    posted on 28-07-2010 16:05
Ik laat itunes m'n collectie beheren, als ik een nummer aanschaf bewerk ik eerst alle tags en laat itunes het in de juiste folders zetten, waarna ik het toevoeg aan m'n traktor library. Ik heb maar rond de 500 nummers staan momenteel, maar deze zijn dan ook legaal, handmatig gesorteerd op genre, getagged met comments (mellow, melodic, groovy, vocal, etc...), beatmapped, en hebben minimaal 4 loops/hotcues... Ik ben ze momenteel nog aan het keyen maar doe dit handmatig om 100% doeltreffendheid te hebben, dus niet met mixed in key. Ik heb liever een minder uitgebreide bibliotheek als eentje van 500 gig waarvan ik 99% toch nooit gebruik...

This is an old Topic

No new postings for 5.403 days.
 Post CommentThat would be 180.1 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

121 Users online: 26 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 4.037
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.552