Hoe bereid jij je avond draaien voor?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenwreesmann    posted on 26-07-2010 14:34
Best djr's,?
De Titel luid de vraag al! Hoe bereid jij je avond draaien voor?
?
Bijvoorbeeld: bereid?jij je hele avond voor zodat je precies weet wat je gaat draaien? (je hebt de hele mix al in je hoofd zitten)

Of: je bereid je wel goed voor met je nummers maar in de avond doe je veel meer je eigen dingen die je opdat moment goed bij elkaar vind passen en het publiek leuk vind? Je doet dus eigenlijk een beetje freestylen op de avond. Je kijkt wat het publiek leuk vind en wat je goed kan mixen en dat doe je dan.

Wat is jullie manier?
Als je het anders doet kan je dat ook zeggen.

avb

What do you think about Hoe bereid jij je avond draaien voor? ??

Vote :   

XMatiC    posted on 26-07-2010 14:39
Zo ziet bij mij een paar uurtjes voor het draaien eruit :

- Samen muziek zoeken op de computer.FOTO2 FOTO
- Cd mappen nog eens controleren.
- Nog eens al je nummers luisteren zodat ja weet waar wat komt. en dan kunt zeggen van :
Dat nummer gaat perfect op dat nummer
- Dan ook andere stijlen van muziek kopen , je weet nooit wat je te wachten staat.
- Dan even wat tijdens het rijden iets gaan uithalen om te eten.
- Dan net voor het draaien nog eens wat nummers bijkopen. FOTO
- En dan gewoon plezier maken !

www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 26-07-2010 @ 14:52:00 (11%)
Limb-Girdle    posted on 26-07-2010 14:39
Hier zijn al een heleboel topics over op DJR, de search field is toch niet z? moeilijk te vinden?
Zoeken maar!
Where the music meets the deejay!
Lucalicious    posted on 26-07-2010 14:41
beetje het zelfde als xmatic.
nog eens alles doorlezen/luisteren.
evt als er een thema is daar wat bij zoeken.
of als je een lijst met verzoekjes hebt deze controleren.
Vassilli    posted on 26-07-2010 14:46
Eerst maak ik in Traktor een afspeellijst aan met nummers die echt wil draaien, dan ga ik ook wat eerder naar mn booking toe om nog even alles de checken. Daarna knallen en zuipen! :P
DJ_OB    posted on 26-07-2010 18:56
Cd map checken idd en van te voren nog muziek luisteren.

Verder doe ik het zuipen toch voornamelijk na het draaien.

Weet niet hoe het bij jou zit maar na een aantal biertjes wordt mijn reactievermoge toch wat minder en gooi ik die nummers er net niet strak genoeg in. (en ja die tiende van een seconde langzamer zijn vind ik een tiende teveel)
Vassilli    posted on 26-07-2010 19:02
Ja ik begin ook na het draaien hoor! Tijdens meestal Water en Red Bull.
TripleSpin    posted on 26-07-2010 19:22
Gewoon cd's branden met legaal bgedownloade muziek en dan richting boeking.
Cd's in de auto lekker hard afspelen.
En dan zie ik wel wat de avond brengt. Voordeel van allround-dj. Winking my eye
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
DiVario    posted on 26-07-2010 19:52
soms krijg je wel inspiratie bij een paar biertjes,
of kom je los Winking my eye

Zolang je concentratievermogen er niet onder leidt vind ik het geen probleem
Practise makes perfect!
main    posted on 26-07-2010 20:05
Poster: BnA
soms krijg je wel inspiratie bij een paar biertjes,
of kom je los Winking my eye

Zolang je concentratievermogen er niet onder leidt vind ik het geen probleem

1 biertje en voorderest redbull, cola, water e.d.
ThijsG    posted on 26-07-2010 20:21
Niet veel.
Ik brand alles wat ik nog klaar heb staan en draai daar nog ff snel mee door alle nummers heen.
LouisCasper    posted on 26-07-2010 21:19
Ik probeer m'n laatste cd met de nieuwste tracks nog snel vol te krijgen (doe altijd 10 nummers per cd), in de auto altijd ff de laatste tracklistjes knippen voor in t mappie, altijd iets van te voren aankomen op je gig om te kijken wat er van je verwacht wordt en watvoor publiek je voor je hebt en als ik dan moet gaan draaien gaat het meestal gewoon vanzelf (complete improvisatie, dan kan je het best met het publiek spelen naar mijn mening). Het genre wat ik draai is house trouwens, ik denk dat dit nog best wel eens kan verschillen per genre.
http://www.louiscasper.com
Mixt-Ape    posted on 26-07-2010 21:36
Ik kies een aantal platen die ik meeneem (je kan moeilijk al je vinyl meenemen) en sorteer ze op key.
Xurion    posted on 26-07-2010 21:51
laptopje (en toebehoren), 2D (en toebehoren) inpakken. Altijd een half uur van te voren aankomen. FF alles op m'n laptop checken, traktor playlist checken, slokje water en beginnen :P
Limb-Girdle    posted on 26-07-2010 22:02
Voor het draaien neem ik altijd een pak melk mee, echt goddelijk. Cool
Where the music meets the deejay!
Yvaroz    posted on 27-07-2010 00:16
meestal cd's de dag ervoor al klaar maar er zijn wel eens dingen die ik vergeet, die check ik dan evenHappy, laughing
mapje controleren, en gaan
Nothing is Impossible
Bootstrap    posted on 27-07-2010 00:25
Van tevoren voor mezelf vaststellen wat voor soort feest het wordt. Mocht er een speciaal thema zijn of zoiets, dan zoek ik wat nummers die daarbij passen (bij studentenfeesten bijvoorbeeld). De dag zelf nog wat laatste tracks kopen en in de juiste playlists zetten in iTunes. Via traktor kan ik heel makkelijk op genre browsen, omdat ik alles netjes in playlists zet in iTunes. De nieuwe nummers draai ik een keer in traktor, om te kijken of de beatgrids kloppen en alles netjes laadt. Ook luister ik de nummers die ik nog niet zo goed ken een aantal keer om te weten hoe ik ze lekker kan mixen. Soms ga ik ook een half uurtje/uurtje warmdraaien. Vooral als het een belangrijke gig is.

Dan alles inpakken (Xone, macbook, laptopstand, snoeren etc). Gaat allemaal in een rugzak en een flightcase. Daarna alles naar de locatie transporteren, soms met de auto en anders met de fiets. Meestal gaan er een aantal snacks mee en wat energy drink.

En dan lekker een avondje rocken Cool

Ik heb btw wel weer zin in een goede gig, de laatste tijd ligt het een beetje stil. Gelukkig hebben we al een aantal vette dingen staan voor na de vakantie en we zijn nog lekker bezig met DeepFM.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
DJADMIN    posted on 27-07-2010 11:29
Gewoon niet...ik houd gewoon goed mn updates bij...

tenzij het een huwelijksfeest is ofzo, en mensen speciale muziek willen, een extra cdtje branden is dan geen overbodige luxe...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
D-D    posted on 27-07-2010 11:59
1) zien dat ik alles bij heb, dubbelcheck,
2) een uur - half uur op voorhand aanwezig zijn
3) pintje drinken
4) beginnen met draaien (tijdens het draaien alleen cola of water)
op voorhand nummers klaarhouden doe ik niet, aangezien in 1/3de van de gevallen de DJ voor je al de bekendere ? ? ? nummers er al heeft doorgejaagd.?
5) na je set een pintje bestellen en me even onder het feestgedruis mengen Winking my eye
Dolivieira    posted on 27-07-2010 16:28
Ligt er aan. Als ik een set van een uur heb dan brand ik een dag van te voren wat CDs en maak daar een playlist of maak een USB stick met rekordbox als er CDJ2000s staan. Draai ik 2 uur en langer gaat Laptop, Traktor Scratch Pro, Kontrol X1, Audio4DJ(binnenkort Audio8DJ), Mijn HDs, Tijdcode CD, Kabels mee en natuurlijk mijn koptelefoon. Hou mijn Laptop altijd uptodate dus daar niet zoveel voorbereiding aan. Probeer?toch een uur tot minimaal een halfuur van te voren aanwezig te zijn. Aansluiten?of CD of USB stick er in een draaien maar. Voor het draaien eerst een Redbull of een Baco. ????
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RemcoV    posted on 27-07-2010 17:28
Als voorbereiding drink ik 3 shotjes Sambucca of Tequilla, dat is goed voor mijn microfoonstemCool

Verder is het gewoon zaak er voor te zorgen dat je je muziek up to date hebt en dat je ook weet waar je iets moet zoeken in je cd map.

Wat het draaien betreft zie ik op de avond zelf wel, je weet immers nooit wat voor publiek er staatCool
Gerdo    posted on 27-07-2010 20:21
Ik koop nieuwe muziek branden op cd en de map in. Voor de rest bereid ik me niet echt voor de avond kan toch de hele andere kant op gaan van wat je geplaned hebt. Ik draai allround dus het kan alle kanten op.
RickyRamirez    posted on 27-07-2010 22:52
ik selecteer eerst muziek , ligt eraan voor welke doelgroep. Daarna ga ik rustis chillen en denken welke platen ik zowiezo ga draaien. dan neem ik een stoomcabine om te ontspannen! :p Daarna headphones pakken & naar de locatie !
?
AdenFarleigh    posted on 14-08-2010 20:34
CD's picken en ff voordraaien indien mogelijk Happy, laughing
Vrij makkelijk eigenlijk.. Tongue
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
ArCee    posted on 16-08-2010 12:36
Nou, ik probeer te weten te komen wat het idee / stijl / gevoel van de avond moet zijn. Daarna, indien nodig, kijk ik of er meerdere deejays draaien en waar ik ongeveer in de line-up sta.
Een feest of avond moet niet voor, of na jouw set doodvallen natuurlijk.
Dat zijn eigenlijk mijn enige criteria voor een set draaien.
User edit by ArCee on 16-08-2010 @ 12:36:41 (11%)

This is an old Topic

No new postings for 5.502 days.
 Post CommentThat would be 183.4 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

149 Users online: 82 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 80.887
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.665