Dj-set/ Live???
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 25-07-2010 23:58
Ik heb het al vaak gehoord in interviews, en gelezen op flyers, maar ik snap het nog steeds niet...

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een dj-set, en een live-set?

Op flyers van bv. Black zie ik vaak onder de naam staan 'Live', en in interviews hebben ze het dan over 'tracks live performen'...
Ik heb het hier wel voornamelijk over de hardstyle-scene...

grts, B.

What do you think about Dj-set/ Live??? ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 26-07-2010 00:40
Live optreden. Dus met Produceer gear op de podium. Soms wel vergezeld door een artiest, Band of zanger(es). Dus niet met DJ gear.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
BboyV    posted on 26-07-2010 00:48
Poster: Dolivieira
Live optreden. Dus met Produceer gear op de podium. Soms wel vergezeld door een artiest, Band of zanger(es). Dus niet met DJ gear.

dus dan eigenlijk gewoon je nummer opvoeren zoals een band dat zou doen? nice Happy, laughing
Vassilli    posted on 26-07-2010 00:54
Ja idd, en een beetje improviseren uiteraard.
TH3llC    posted on 26-07-2010 01:11
iemand die live optreed staat daar met synts, percussie, samplers,.....
echt om de muziek ter plaatse grotendeels de 'produceren'
enzoals de vorige posters zeggen wat improviseren, het is ook bijna onmogelijk om echt alles live te brengen

User edit by TH3llC on 26-07-2010 @ 01:19:17 (1%)
Joepardy    posted on 30-07-2010 14:36
Tegenwoordig wordt alles wat niet met draaitafels en cdj's gedaan wordt live genoemd. Vaak zijn het dus ook setjes die via laptop met Abletop Live gedraaid worden.
Winston    posted on 30-07-2010 22:25
Maar een live-set van een DJ is toch nog wel hetzelfde als DJ-set?
Tic Toc
Xurion    posted on 31-07-2010 00:09
Poster: Winston

Ik denk dat als je het live set noemt dat het dan opgevat wordt als live producen en dj set gewoon als een normaal setje wordt opgevat.
Camino    posted on 31-07-2010 02:06
Poster: Winston

Nope, een live set van een DJ is heel wat anders als een DJ set. In 95% van de gevallen gaat het over een DJ dat doormiddel van ableton en midi controllers live produceert (of ten minstens arrangeert). Er wordt dus geen gebruik gemaakt van vinyls, cd's, of mp3's pur-sang...
Dolivieira    posted on 31-07-2010 09:30
Poster: Camino

Nope, een live set van een DJ is heel wat anders als een DJ set. In 95% van de gevallen gaat het over een DJ dat doormiddel van ableton en midi controllers live produceert (of ten minstens arrangeert). Er wordt dus geen gebruik gemaakt van vinyls, cd's, of mp3's pur-sang...

Ben ik het helemaal mee eens. Had het niet beter kunnen zeggen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 01-08-2010 00:54
Haha, ik wordt er niet goed van. Cool

Maar ik mag toch nog wel zeggen: 'DJ Dolivieira live @ Pacha.' En de meneer komt dan gewoon ouderwets cd's en plaatjes draaien?
Tic Toc
Camino    posted on 01-08-2010 00:56
Hmm is een beetje misleidend... als je een poster ziet met 'live' naast een artiesten naam dan houdt dat in dat je wel degelijk een liveset kan verwachten... maar in gesproken taal blijft het ambigu...
Winston    posted on 01-08-2010 01:25
Gevoelsmatig is een set voor mij een mix.
Dus live set bv. 'DJ Dolivieira live set' is een live mix.

En een artiest live bv. 'Lady Gaga live' is een live performance.
Tic Toc
Camino    posted on 01-08-2010 01:36
Winston    posted on 01-08-2010 18:18
Aha. Dan zal ik voortaan geen domme dingen hierover zeggen.

Dus het moet zijn: DJ Dolivieira @ Doornroosje.
Tic Toc
Robjer    posted on 02-08-2010 12:57
LOL.
Leuk al die varianten....

Voor de DJ's is de toepassing toch een iets andere?interpretatie als de WIKI omschrijving.
Een Live set is een set van een?DJ die Live performd (Dit kan ook gewoon met CD's/Vinyl zijn)
een DJ set is een studio of thuis opname.
Hier kan (dus hoeft niet) in zijn ge-edit.

Deze termen worden dus veel bij radio broadcasts gebruikt om te defineren of het hier om een opname gaat van een live performance of een studio/home set.
User edit by Robjer on 02-08-2010 @ 12:59:46 (7%)
tek-zotic    posted on 02-08-2010 14:39
Poster: Robjer
LOL.
Leuk al die varianten....

Voor de DJ's is de toepassing toch een iets andere?interpretatie als de WIKI omschrijving.
Een Live set is een set van een?DJ die Live performd (Dit kan ook gewoon met CD's/Vinyl zijn)
een DJ set is een studio of thuis opname.
Hier kan (dus hoeft niet) in zijn ge-edit.

Deze termen worden dus veel bij radio broadcasts gebruikt om te defineren of het hier om een opname gaat van een live performance of een studio/home set.

100% mee eens, al die oude DJ sets ( rechtstreeks uit de discotheek opgenomen ) worden live sets genoemd en dat is allemaal met vinyls gespeeld
Denk dat je tegenwoordig nog onderscheid moet maken tussen Live set en Live DJ set, waar de live DJ set gewoon mixen is terwijl de Live set een produce gerichte kant is
Einnek    posted on 02-08-2010 16:13
http://www.youtube.com/watch?v=yxVw19BwOCc Winking my eye
tom-j    posted on 02-08-2010 16:29
vond het beetje raar dat de set van Shermanology op Dancetour Goes live werd genoemd. het enige wat live was aan de set waren de vocals door een mic. valt dat dan ook onder live set?
Winston    posted on 02-08-2010 22:56
Waarschjijnlijk ook omdat hij ook eigen nummers draait, ze door elkaar klutst met hot starts. Dat is live editing, al is dat gewoon met cd's.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 5.481 days.
 Post CommentThat would be 182.7 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

407 Users online: 381 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 25.309
Most visitors online this month : 626
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.168.403