Poster: Mixt-Ape
DJM-filters...verwacht er niet te veel van...
Die heb ik nog maar effe in actie gezien, maar het zijn waarschijnlijk exact dezelfde als op de andere DJM's.
Poster: Joepardy
Ik kan niet wachten op m'n DJM zodat ik dit ook eens kan gaan proberen.
Poster: Look
Bij de DJM-2000 kan je resonance instellen en zijn de lowpassfilter en de highpassfilter gescheiden.
Bij de DJM-2000 kan je resonance instellen en zijn de lowpassfilter en de highpassfilter gescheiden.
Dikke hoera.
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Als je niet tegen tegenspraak kan moet je geen dingen posten waar je niet zeker van bent.
@?Bouncy
Met de parameter onder de INST FX kan je de resonance instellen van de filters.
Poster: Camino
Ik heb al redelijk wat mee zitten knoeien maar vroeg me af wat het geluidstechnisch correcte antwoord is op dit vraagstuk.
Stel, ik wil een nieuwe plaat inmixen. Mijn oude plaat fade ik uit dmv een hi-pass filter en m'n nieuwe plaat komt binnen met een low-pass filter, beide waarvan de cutoff omhoog gaan. Hoe moet ik met die cutoff points omgaan om een zo neutraal mogelijk geluid te krijgen tijdens de overgang?
Dienen de cutoff points gelijk gesteld te worden?
Hoort er een overlapping te zijn,
of daartegenover een marge?
Geldt hetzelfde als ik de overgang dmv een band-reject en een band-pass filter werk?
Is een zo laag mogelijke resonantie altijd de beste oplossing?
Sweeps maken dmv 2 filters is makkelijk, maar mijn vraag is dus hoe ik er mee omga om de overgang zo vlot als mogelijk te maken, dus om het totale geluidsspectrum vlak te houden...
Waar kan ik meer gedetailleerde informatie vinden over de precieze werking van filters? Alvast bedankt!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.