Poster: LimbGirdle
Momenteel gebruik ik de standaard geluidskaart van mijn PC. Ik ben er achter gekomen dat de latency niets te maken heeft met de MIDI in bij mijn pc, maar met de geluidskaart. Er werd mijn aanbevolen om een externe audio interface aan te schaffen. Namelijk de M-audio Fast Track. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Klopt inderdaad helemaal. De Axiom is ook geen synthesizer. Dat wil zeggen dat je?axiom geen geluid produceert, maar alleen dient als controller voor cubase. Dit gebeurt via midi. in de meeste gevallen is dan ook de latency van midi te verwaarlozen
De latency van je geluidskaart is?vooral bepalend in dit geval en dat zal zorgen voor?de vertraging die je noemt. Met een onboard kaart heb je eigenlijk nooit het resultaat wat je zult hebben met een?interface die een dedicated asio driver heeft.
Om je vraag te beantwoorden: De fast track is een hele leuke interface, maar kijk vooral ook eens naar het grotere broertje:?m-audio fast track pro. Die biedt namelijk wat meer features?en?hier kun je wat langer mee vooruit (digitale IO, midi interface, gebalanceerde in en uitgangen). Daarnaast is in deze klasse?de E-mu 0404 een?hele leuke interface. ?