Axiom Pro 61 Latency
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 21-07-2010 21:12
Een aantal weken heb ik de MIDI synthesizer M-Audio Axiom Pro 61 gekocht. Het werkt alleen nog niet echt lekker met Cubase 5. Als ik een Instrument Track aanmaak in Cubase, en vervolgens op een toets van de synthesizer druk, dan reageert Cubase erg traag.

In de Device Setup staan alle inputs goed ingesteld. Ook heb ik op het internet gelezen over Asio4All drivers die de latency zou verhelpen. Deze drivers heb ik ook ge?nstalleerd, maar dit werkt ook niet. Bij het kiezen van de ASIO4ALL als soundcart, krijg ik geen geluid via mijn monitor speakers.

Heeft iemand een idee waar en hoe ik de latency van mijn Axiom Pro kan instellen? Smile
Where the music meets the deejay!

What do you think about Axiom Pro 61 Latency ??

Vote :   

Xitrate    posted on 21-07-2010 22:22
Toevallig heb ik dit probleem vandaag bij mezelf ook opgelost!
Dit probleem ligt aan je geluidskaart. Lees dus even de manual hiervan door om te kijken hoe je de latency ervan kan instellen.
Limb-Girdle    posted on 21-07-2010 22:34
De handleiding van de synthesizer of van de Asio4All drivers?
Boyd    posted on 22-07-2010 00:08
wat voor geluidskaart gebruik je?
Limb-Girdle    posted on 23-07-2010 17:48
Poster: Boyd
wat voor geluidskaart gebruik je?

Momenteel gebruik ik de standaard geluidskaart van mijn PC. Ik ben er achter gekomen dat de latency niets te maken heeft met de MIDI in bij mijn pc, maar met de geluidskaart. Er werd mijn aanbevolen om een externe audio interface aan te schaffen. Namelijk de M-audio Fast Track. Heeft iemand hier ervaringen mee?
remco87    posted on 23-07-2010 18:04
Poster: LimbGirdle

Momenteel gebruik ik de standaard geluidskaart van mijn PC. Ik ben er achter gekomen dat de latency niets te maken heeft met de MIDI in bij mijn pc, maar met de geluidskaart. Er werd mijn aanbevolen om een externe audio interface aan te schaffen. Namelijk de M-audio Fast Track. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Klopt inderdaad helemaal. De Axiom is ook geen synthesizer. Dat wil zeggen dat je?axiom geen geluid produceert, maar alleen dient als controller voor cubase. Dit gebeurt via midi. in de meeste gevallen is dan ook de latency van midi te verwaarlozen

De latency van je geluidskaart is?vooral bepalend in dit geval en dat zal zorgen voor?de vertraging die je noemt. Met een onboard kaart heb je eigenlijk nooit het resultaat wat je zult hebben met een?interface die een dedicated asio driver heeft.

Om je vraag te beantwoorden: De fast track is een hele leuke interface, maar kijk vooral ook eens naar het grotere broertje:?m-audio fast track pro. Die biedt namelijk wat meer features?en?hier kun je wat langer mee vooruit (digitale IO, midi interface, gebalanceerde in en uitgangen). Daarnaast is in deze klasse?de E-mu 0404 een?hele leuke interface. ?
Limb-Girdle    posted on 24-07-2010 11:50
Poster: remco87

Klopt inderdaad helemaal. De Axiom is ook geen synthesizer. Dat wil zeggen dat je?axiom geen geluid produceert, maar alleen dient als controller voor cubase. Dit gebeurt via midi. in de meeste gevallen is dan ook de latency van midi te verwaarlozen

De latency van je geluidskaart is?vooral bepalend in dit geval en dat zal zorgen voor?de vertraging die je noemt. Met een onboard kaart heb je eigenlijk nooit het resultaat wat je zult hebben met een?interface die een dedicated asio driver heeft.

Om je vraag te beantwoorden: De fast track is een hele leuke interface, maar kijk vooral ook eens naar het grotere broertje:?m-audio fast track pro. Die biedt namelijk wat meer features?en?hier kun je wat langer mee vooruit (digitale IO, midi interface, gebalanceerde in en uitgangen). Daarnaast is in deze klasse?de E-mu 0404 een?hele leuke interface. ?

Bedankt voor je bijdrage Remco. Smile Ik wist niet dat de Axiom geen synthesizer was, maar een controller. Er zitten een aantal instrumenten al voorge?nstalleerd op de Axiom zelf, vandaar dat ik dacht dat het een synthesizer was. Cool

Ik ga eens kijken naar de audio interfaces die je hebt genoemd! Hopelijk wordt het latency probleem verholpen als ik een audio interface heb aangeschaft. Cool
Sebasz    posted on 24-07-2010 19:52
Oke doe dit:
Stel je asio4all in als geluidsding zegmaar. dan hoor je geen geluid zei je. kan kloppen asio4all is kut maar het is wel op te lossen.

Sluit cubase, zet je axiom uit. Sluit je internet browser, en itunes, windows mediaplayer, winamp etc. etc. alle programma's die geluid kunnen maken zet je uit. Dus ook je browser!

Dan zet je je axiom aan, en start je cubase op. nu moet je geluid kunnen horen als je de goede output hebt geselecteerd =)
Xitrate    posted on 24-07-2010 22:36
Ik heb zelf de E-MU 0404, nooit problemen mee gehad Happy, laughing!

This is an old Topic

No new postings for 5.515 days.
 Post CommentThat would be 183.8 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

267 Users online: 123 Guests (144 Unknown)
Pages generated today : 94.817
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.891.854