Calling out: autosync users (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mixt-Ape    posted on 21-07-2010 16:35
OK mensen,
Naar aanleiding van het andere topic dat enorm uit de hand loopt wil ik effe iedereen die hier loopt te roepen: 'Maar autosync geeft mij meer tijd om te...' uitdagen om een mix te posten en andere members te overtuigen. We kennen allemaal de crap die iedereen altijd maar roept over autosync, gevolgd door mensen die beweren dat ze er meer tijd door krijgen voor andere dingen en andere argumenten geven die ze ergens gehoord of gelezen hebben. Ik wil hier geen zwakke argumenten, discussies,... IK WIL HET HOREN!!! Ik denk trouwens dat ik niet de enige ben...

Kom maar op ermee!
User edit by Mixt-Ape on 21-07-2010 @ 16:37:53 (23%)

What do you think about Calling out: autosync users ??

Vote :   
Dolivieira    posted on 24-07-2010 15:20
Maar ik blijf er bij als je geen ervaring of niet kan draaien dan kan je wel alles gelijk zetten met die syncknop maar dan klinkt het nog niet. Dus om daar nu een gevaar in te zien. Nou nee
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sjoewe    posted on 24-07-2010 15:26
@DJXX
Wat een onzin. Dat DJ imago is ook maar iets wat de laatste paar jaar onder de vlag van de Tiesto's en Armins is opgeklopt. Vroeger was je gewoon de persoon die voor de muziek zorgde, omdat je een muziekgeek was, maar sinds een paar jaar zijn DJ's opeens de nieuwe rocksterren.
Dat er nu zo'n hype rond het 'DJ-zijn' is heeft met de komst van synknoppen echt niks van doen.?
Iedereen kan leren beatmatchen. Zo'n syncknop is trouwens ook echt geen magie. Hij zet de tempo's gelijk, maar als je niets weet van frases, mixen etc. klinkt het gesynct of niet nog steeds ruk. Bovendien moet je midimappings maken, de beatgrids goedzetten, cue's plaatsen etc. Ik vind gewoon twee vinyls in elkaar mixen een stuk makkelijker dan alles in Traktor op sync draaien, dus of het nou allemaal echt zo makkelijk is.
Volgens mij heeft de helft van de mensen die hier aan het syncbashen zijn geen idee wat het werkelijk allemaal inhoudt om op die manier te draaien.

Ik vind die hype rond DJ willen zijn een stuk kwalijker dan de ontwikkeling van nieuwe technieken. Al die aandacht voor de persoon doet naar mijn mening enorm af aan de aandacht voor waar het echt om gaat: muziek en artistieke creativiteit.?Boeit het ene donder hoe je dat bereikt? Nee.
User edit by Sjoewe on 24-07-2010 @ 15:27:06 (1%)
Camino    posted on 24-07-2010 17:39
Sjoewie, ik ben het volledig met je eens, ik denk dat veel mensen er maar van uit gaan dat op sync draaien makkelijk is. Maar, om meerdere decks in phrase te houden is echt moeilijker dan gewoon 2 plaatjes aan elkaar te mixen, je moet echt een getraind gehoor hebben om je beatgrids volledig juist te krijgen. Voor de mensen die denken dat ik uit m'n nek sta te lullen neem ik wel een mixje op puur op vinyl om aan te tonen dat ik probleemloos kan beatmatchen. Anyways, als beginnend DJ is het inderdaad een grote stap om te leren beatmatchen, maar vraag het aan om het even welke DJ met meer dan 5 jaar ervaring, en die kan je gerust vertellen dat beatmatchen intuitief wordt.... Het enige wat sync doet is je laten op voorhand alles netjes afmixen om meer tijd te hebben om met andere dingen bezig te zijn. Ik ben net klaar met m'n mapping voor m'n 1D, verwacht binnekort een 4-deck mixje met loop-juggles van me Happy, laughing

4 DECK AUTOSYNC TRAKTOR MIX
User edit by Camino on 24-07-2010 @ 17:43:35 (4%)
Sjoewe    posted on 24-07-2010 17:48
4 decks op ??n 1d? Ik ben wel benieuwd naar je mapping, zo draai ik zelf namelijk ook. Happy, laughing
Camino    posted on 24-07-2010 17:51
Hier niet echt de plaats voor, stuur wel een PM met beschrijving, als je wilt kan ik je de TSI dan doorsturen

EDIT: eigenlijk maak ik wel een videotje vanavond....
User edit by Camino on 24-07-2010 @ 18:00:02 (50%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

239 Users online: 64 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 16.561
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.423.195