ik wil house maken wat heb ik nodig? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 00:12
Hallo iedereen,
?de titel zegt het al wat heb ik nodig om house muziek te maken>?
en wat gaat het allemaal kosten ik hoef het niet persee op feesten te draaien ik wil zelf gewoon eerst wat muziek maken.

What do you think about ik wil house maken wat heb ik nodig? ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 20-07-2010 16:02
floriz doe is ff normaal man!
waar haal jij in godsnaam vandaal dat deze jongen het doet om stoer te doen? hij brengt het wat onhandig, maar dan kan je ook eerst vragen waarom ie het wil. bovendien, zou ik geen 600 euro willen uitgeven om een beetje stoer te doen hoor, dat kan veel goed koper Winking my eye
maar even een kort lijstje:

- goede computer
- een produceer programma, er zijn er veel, test eens wat uit!
- goede luidsprekers

evt kan je ook midi controllers zoals een mengtafel of keyboard?of drumcomputer oid kopen, maar dit heb je in de essentie niet nodig en is vaak ook redelijk duur.

ik denk overingens wel dat je aan 600 iets tekort zal komen.
veel programma's kosten al rond de 500 euro en goede speakers al gauw 300 euro.
er is overigens een member die logic 9 te koop aanbied voor 350 euro, daar zou je eens naar kunnen kijken, dan kom je denk ik rond de 700 euro uit (als je al een computer hebt)
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 16:11
jullie mogen denken wat jullie willen maar het gaat mij niet om het stoer doen ik luister 5 uur per dag house en vato gonzalez ik vindt het gewoon vet klinken en wordt er vroolijk van Cool?en ik wil het op youtube zetten.
want ik heb al 158 videos van games en zo

maar ja ik wou dit doen omdat gister of eergister was extrema 100 meter bij ons vandaan en ik vondt die muziek zo vet ik d8 als ik dat nou iedere dag heb dus door gewoon zelf muziek te maken leek het me wel vet.

o ja en stoer doen zal zoiezo nie werken niemand uit mijn klas houd van die muziek die haten ze zelf

maar ik heb nu de trail version van fl studio maar ik vindt dat je niet zo veel 'geluidjes' hebt.

User edit by Sneaky_martini on 20-07-2010 @ 16:20:05 (61%)
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 16:30
Poster: Sneaky_martini
jullie mogen denken wat jullie willen maar het gaat mij niet om het stoer doen ik luister 5 uur per dag house en vato gonzalez ik vindt het gewoon vet klinken en wordt er vroolijk van Cool en ik wil het op youtube zetten.

maar ja ik wou dit doen omdat gister of eergister was extrema 100 meter bij ons vandaan en ik vondt die muziek zo vet ik d8 als ik dat nou iedere dag heb dus door gewoon zelf muziek te maken leek het me wel vet.

o ja en stoer doen zal zoiezo nie werken niemand uit mijn klas houd van die muziek die haten ze zelf

maar ik heb nu de trail version van fl studio maar ik vindt dat je niet zo veel 'geluidjes' hebt.

Bevestiging van mijn punt. Je wilt het op youtube zetten om bekend te worden en ik zie nergens staan; Omdat ik een liefde voor muziek heb en ik die met anderen wil delen. Nee, je vind het vet.
Nja ik ben weg uit dit topic. Als mijn onderbouwde mening hier zo wordt afgekraakt, dan geef ik het op.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Stagiar    posted on 20-07-2010 16:30
Je brengt het inderdaad een beetje onhandig. Ga op zoek naar sample packs en VST's. Als je niet weet wat VST's zijn, wil ik je vragen om google te checken of dit forum even erop na te zoeken. Er zijn inmiddels al veel te veel van dit soort topics.?

Ga in ieder geval geen geld uitgeven aan iets waarvan je niet zeker weet dat je het uberhaupt kan. Gear verliest heel erg snel waarde en het zou zonde zijn om een hele meuk uit te geven en het over 3 weken laten liggen omdat het niet lukt.

En als eerste tip die ik je kan geven, ga vooral eerst de muziek die je wil maken namaken. Dus ga tracksw van Vato en Chuckie namaken, dan leer je vanzelf een hele hoop kleine dingetjes en techniekjes die je al snel verder kunnen helpen.
Gerhard    posted on 20-07-2010 16:31
ik wil het op youtube zetten.

Cool
TheMole    posted on 20-07-2010 16:40
Eerst eens beginnen met uw muziek kennis uit te breiden. Sinds ik 2 jaar geleden met piano lessen ben begonnen en dus ook noten kan lezen ben ik er sterk op vooruit gegaan. Ik zou u dus eerst verdiepen in het leren van noten, akkoorden,... . Natuurlijk is dit niet vanzelfsprekend en moet ge er ook echt wel tijd in stoppen.
User edit by TheMole on 20-07-2010 @ 16:40:32 (1%)
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 16:56
nou heb ik ook op piano les gezeten en?op drumles o ja,?ondertussen heb ik mijn eerste 'muziekje' gemaakt ik?heb hier de link http://www.youtube.com/watch?v=ErFQQiQcS7M?

de reactie van stagair laat dat nou net de gene zijn die ik vet vindt :P

o ja niet meteen afkraken hea ik kon echt helmaal geen goede geluidjes vinden en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dit programa gebruik
User edit by Sneaky_martini on 20-07-2010 @ 17:05:10 (72%)
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 17:09
Beetje a-ritmisch.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
hoppie    posted on 20-07-2010 17:15
ik mis een beat
Question everything
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 17:15
ja ik kon echt niks vinden :P echt helemaal niks die kick is blijkbaar weg gegaa -.- ik had er nog een paar dingen bij
User edit by Sneaky_martini on 20-07-2010 @ 17:16:53 (100%)
hoppie    posted on 20-07-2010 17:16
Question everything
User edit by hoppie on 20-07-2010 @ 17:20:16 (20%)
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 17:17
die kick was opeens weg maari k heb nog iets anders met een gratis programma gemaakt hier heb je een link http://www.youtube.com/watch?v=iinfgpPuybs?dat was mijn aller eerste liedje maar hier heb je weer een andere die vindti k dan beter http://www.youtube.com/watch?v=NJk3LJ5dshQ&feature=related
User edit by Sneaky_martini on 20-07-2010 @ 17:21:54 (100%)
hoppie    posted on 20-07-2010 17:20
dan doe je iets niet goed
Question everything
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 17:22
die kick was opeens weg maari k heb nog iets anders met een gratis programma gemaakt hier heb je een link http://www.youtube.com/watch?v=iinfgpPuybs?dat was mijn aller eerste liedje maar hier heb je weer een andere die vindti k dan beter http://www.youtube.com/watch?v=NJk3LJ5dshQ&feature=related
hoppie    posted on 20-07-2010 17:27
dat is met magic music meister ofzo, en die melodie is standaart. hoor dit maar eens heft een vriend van mij gemaakt

klik
Question everything
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 18:14
jai k weet maar heb je die andere als gezien :P ik heb er zelf stukjes mee gemaakt maar hoe doen die beroemde dj's da allemaal
OneSixty    posted on 20-07-2010 18:24
Begin toch eens met je voor te stellen, maak ff een voorstel-topicje aan.
Estacy    posted on 20-07-2010 18:25
Poster: -FLoriZ-
is geen dj, heeft niet de intentie om dj te worden, alleen maar om 'een net zo dope producer te worden als Vato'.

denk nog eens goed na voor je weer een producer met een DJ associeert.

en hoe doen die bekende DJ's dat? veel oefenen. verwacht niet binnen 2 weken meestertracks te maken. trek hier gerust 1 tot 2 jaar voor uit. En nooit het programma de schuld geven, hoe het eten wordt ligt niet aan de keuken, maar aan de kok. Op een camping kooktoestelletje kun je net zo goed koken als op een 10.000 Boretti keuken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 20-07-2010 @ 18:28:02 (100%)
Xurion    posted on 20-07-2010 18:35
nou heb ik ook op piano les gezeten en?op drumles o ja,?ondertussen heb ik mijn eerste 'muziekje' gemaakt ik?heb hier de link http://www.youtube.com/watch?v=ErFQQiQcS7M

de reactie van stagair laat dat nou net de gene zijn die ik vet vindt :P

o ja niet meteen afkraken hea ik kon echt helmaal geen goede geluidjes vinden en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dit programa gebruik

Die synth is een standaart demo van een van de ingebouwde plugins. Dat hoor je gelijk. Ik vindt het erg leeg. Maar je gaat wel goede kanten op. Bekijk op youtube veel FL Studio tutorials. Zo begint tegenwoordig bijna iedereen.
hoppie    posted on 20-07-2010 18:40
heb je helemaal gelijk in
Question everything
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 19:13
iedereen tot nu toe bedankt dat jullie al die moeite nemen! :P ik waardeer dat wel hehe... maar ik ga nu ff nog eentje maken over een uurtje of 2 ,3 laat ik jullie iets weten!
TheMole    posted on 20-07-2010 20:34
Das mooi dan hoop ik dat ge veel aan die lessen gehad hebt. Ik vind de liedjes niet goed maar het is al een begin. Natuurlijk ook niet slecht om eerst met loops iets te maken zo kunt ge al een juiste structuur vinden.
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 23:09
iemand had het over standaart demo maar ik had alles gewoon uit zo'n lijstje zelf samen gesteld? uit packs of kun je uit nog meerdere dingen kiezen? en dat het zo leeg is ik kon niks vinden? om iets mee te maken

ondertussen heb ik een nieuw liedje gemaakt http://www.youtube.com/watch?v=G5Tr0NS3D_M

het is kort maar ik wil eigenlijk echt iets met house maken maar het lukt maar niet :P weet iemand een ander programma want ik kan niks vinden in die fl studio of wil iemand een tutorialtje maken? in het nederlands
User edit by Sneaky_martini on 20-07-2010 @ 23:52:52 (100%)
TripleSpin    posted on 21-07-2010 00:38
Leer even lezen.

Hierboven staat al meerdere malen dat het zo 1,2,3 niet lukt om een 'hit' te maken. En om een fatsoenlijk house nummer te maken ben je al een klein jaar tot anderhalf jaar verder. En heel veel zelf zoeken op internet naar idee?n.
Denk je dat die jongens groot zijn geworden doordat alle anderen het voor ze uit stippelt? Nee dus, zelf op zoek naar wat je moet doen, en zelf op zoek naar samples en synth's.

En verdiep je eens meer (d.m.v.?goed luisteren naar andere nummers)?in het indelen van een nummer, want zoals hierboven klopt helemaal niks van de telling.
En nog 1 klein puntje, house heeft een bepaalt aantal BPM. Voor jou het huiswerk om uit te zoeken welke waarde van bpm je moet hebben voor house.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Dolivieira    posted on 21-07-2010 01:07
Ik ben er ook nu serious een paar maanden mee bezig en moet zeggen dat het pittige kost is. Eigenlijk heb ik al veel met Reason en Cubase mogen pielen. Maar ben nu een beetje met Ableton bezig. Die jongens hier boven praten geen poep. Je bent er echt een dikke halfjaar meebezig voordat je iets hebt dat een beetje klinkt en dan jeb je nog steeds geen hit. ? En je kan wel instumenten spelen maar dat betekend niet dat je gelijk al hits kan maken. Het is makkelijk dat je accorden kan aanslaan en drum goed kan maken. Het maakt het makkelijker maar er komt veel meer bij kijken. En house muziek moet je passie wezen en ook liefde Anders gaat het echt niet lukken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 21-07-2010 @ 11:34:21 (1%)

335 Users online: 150 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 81.306
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.409.946