ik wil house maken wat heb ik nodig? (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 00:12
Hallo iedereen,
?de titel zegt het al wat heb ik nodig om house muziek te maken>?
en wat gaat het allemaal kosten ik hoef het niet persee op feesten te draaien ik wil zelf gewoon eerst wat muziek maken.

What do you think about ik wil house maken wat heb ik nodig? ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 00:14
Euh, creativiteit, jezelf voorstellen hier op het forum, inspiratie, software ( Fruityloops, Ableton, Logic, Reason, Cubase ), midi-keyboard, speakers, tijd, nog meer tijd, hele hoop wiet om meer inspiratie te kweken en een beetje meer kennis van de Nederlandse taal en wat meer weten van de producers-wereld.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Mixt-Ape    posted on 20-07-2010 00:25
weed*
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 00:27
Poster: Mixt-Ape
weed*
  Hij is Nederlands hea.
martijnvandam    posted on 20-07-2010 00:41
you need bricks to built a house Cool
Sneaky_martini    posted on 20-07-2010 01:10
ndee maar ff serieus ik wil het onder de 600 euro houden :p en ik wil alleen muziek maken net zoiets als vato gonzalez (dirty house) of gewoon house :P
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 01:16
Je kan ook gewoon zeggen dat je cool wilt lijken tegenover je vrienden en hoopt dat er heel veel chicks je echt gewoon g**l gaan vinden omdat je muziek maakt. Muziek maken en draaien doe je uit liefde voor muziek, niet omdat je je cool wilt voelen. 'Als het niet echt voor de muziek is, kus dan mijn kloten'
TH3llC    posted on 20-07-2010 01:45
Poster: -FLoriZ-
Je kan ook gewoon zeggen dat je cool wilt lijken tegenover je vrienden en hoopt dat er heel veel chicks je echt gewoon g**l gaan vinden omdat je muziek maakt. Muziek maken en draaien doe je uit liefde voor muziek, niet omdat je je cool wilt voelen. 'Als het niet echt voor de muziek is, kus dan mijn kloten'

+1!!!
Sebasz    posted on 20-07-2010 03:00
stop ff met dat +1 enzo?Cool

ontopic: download flstudio en veel plezier met youtube tutorials als 'fruity loops house tutorial'
User edit by Sebasz on 20-07-2010 @ 03:01:25 (33%)
christiano    posted on 20-07-2010 05:35
he floris man doe even normaal. hij brengt het ook echt als een malloot maar je hoeft niet direct zo gay te gaan doen tegen over hem.

verder download gewoon fl studio demo en kijk tutorials op internet. luxx heeft nog wel wat leuke op internet staan.? http://www.youtube.com/user/DJLuxx#p/u/4/NpzF-dMvEgU

ik zelf werk met abelton en pro tools maar je moet zelf beetje ontdekken wat voor jou het beste werkt. als je vooral dirty house wilt maken zou ik gewoon lekker gaan beginnen in FL en mischien later over stappen op een ander programma. verder moet je gewoon nog setje fatsoenlijke speakers hebben en een midi keybord (hoeft neit perse maar voor veel mensen toch echt een must) verder kan je dan later mischien nog duurdere dingen er bij halen zoals syntesysers of drum computers.

hopelijk heb je er wat aan Winking my eye
XMatiC    posted on 20-07-2010 06:32

ON :

Wil je het echt uit passie of stoer doen ?

Je kan Fl studio &/of ableton kopen.
je kan ook voor meer info een opleidingen bij Bam Bam Studio volgen.

OFF

Floriz heeft wel gelijk.

Hij komt zo over:
Hij weet bijna niets over muziek en wilt stoer Vato Gonzalez muziek maken.

Coone - Words From The Gang = As't nie echt vo de muziek is, Kust dan mein klote !?

• - ndee maar ff serieus ik wil het onder de 600 euro houden :p en ik wil alleen muziek maken net zoiets als vato gonzalez (dirty house) of gewoon house :P

- en wat gaat het allemaal kosten ik hoef het niet persee op feesten te draaien ik wil zelf gewoon eerst wat muziek maken.
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 20-07-2010 @ 06:42:37 (51%)
Hampsink    posted on 20-07-2010 07:32
Zoals meerderen hier al gezegd hebben. Het lijkt een beetje dat je enkel en alleen muziek wilt maken om stoer over te komen. 'H?? jongens, ik maak wel House muziek zoals Vato Gonzalez he!'.
Verwacht ook niet dat als je nu Fl studio en een midi-keyboard aanschaft, je over een week net zo'n vette tracks als Vato Gonzalez kan maken. Het neemt erg veel tijd in beslag voordat je allereerst het 'maken' onder de knie hebt.

Denk dus goed na waar je aan begint zonder plots veel geld uit te geven Cool
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 10:16
Poster: christiano
he floris man doe even normaal. hij brengt het ook echt als een malloot maar je hoeft niet direct zo gay te gaan doen tegen over hem.

verder download gewoon fl studio demo en kijk tutorials op internet. luxx heeft nog wel wat leuke op internet staan.? http://www.youtube.com/user/DJLuxx#p/u/4/NpzF-dMvEgU

ik zelf werk met abelton en pro tools maar je moet zelf beetje ontdekken wat voor jou het beste werkt. als je vooral dirty house wilt maken zou ik gewoon lekker gaan beginnen in FL en mischien later over stappen op een ander programma. verder moet je gewoon nog setje fatsoenlijke speakers hebben en een midi keybord (hoeft neit perse maar voor veel mensen toch echt een must) verder kan je dan later mischien nog duurdere dingen er bij halen zoals syntesysers of drum computers.

hopelijk heb je er wat aan Winking my eye
  Je leest toch dat ie 't puur doet om cool te zijn? Hij stelt zich niet voor, is geen dj, heeft niet de intentie om dj te worden, alleen maar om 'een net zo dope producer te worden als Vato'. Een echt goede producer worden duurt wel een paar jaar, en hij klinkt alsof hij in 1 dag even een nummer 1 hit wil scoren ( wat eigenlijk niet eens zo moeilijk schijnt te zijn, maargoed ). Bovendien gaf ik hem ook in mijn 1e post goede adviezen hoor.
Bouncy    posted on 20-07-2010 10:41
Wat heb je nodig? Tijd!

Ik ben wel eens een week bezig geweest met alleen 1 kick..
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 11:45
-Software
-Tijd
-Inspiratie
-Boxen
-Nog meer tijd
-Aansteker
-Wiet/weed
-Youtube Tut's
-Tut bij Bambam
-Geld
-Computer
-Koptelefoon

Dat is dus zo'n beetje het lijstje
tom-j    posted on 20-07-2010 11:59
Poster: Hampsink

Verwacht ook niet dat als je nu Fl studio en een midi-keyboard aanschaft, je over een week net zo'n vette tracks als Vato Gonzalez kan maken.?

over of Vato vette tracks maakt zijn de meningen ook erg verdeeld, maar dat terzijde.

ON:
KOOP software waarvan jij denkt er prettig mee te kunnen werken en sluit jezelf 2 maanden op in je kamer. post je vooruitgang vooral hier, dan ontvang je altijd bruikbare feedback (als we je tenminste aardig vindenWinking my eye)
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 12:11
Poster: tom-j

over of Vato vette tracks maakt zijn de meningen ook erg verdeeld, maar dat terzijde.

ON:
KOOP software waarvan jij denkt er prettig mee te kunnen werken en sluit jezelf 2 maanden op in je kamer. post je vooruitgang vooral hier, dan ontvang je altijd bruikbare feedback (als we je tenminste aardig vindenWinking my eye)

En voor dat 2e punt zal ie zichzelf toch eerst voor moeten stellen. Tongue
tom-j    posted on 20-07-2010 12:30

En voor dat 2e punt zal ie zichzelf toch eerst voor moeten stellen. Tongue

en ons allemaal een grote zak wiet/weed.....euh...doos chocolaatjes moeten geven.
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 12:42
Poster: tom-j

en ons allemaal een grote zak wiet/weed.....euh...doos chocolaatjes moeten geven.

Euh, euhm, juist. Chocola.
Xurion    posted on 20-07-2010 12:45
Naar mijn mening is FL Studio het simpelst en het duidelijkst om mee te beginnen. Koop dan ook gelijk het boek: 'Fruity Loops Studio Bible'. Hier heb je echt een komplete uitleg. Je kan ook bij BamBam (in Eindhoven) een cursus/opleiding volgen als je het echt uit liefde voor house muziek wil gaan producen en niet alleen om stoer te doen op school en etc. Opleidingen/cususen kunnen natuurlijk ook bij andere studio's/scholen gevolgt worden. Een midi-keyboard is erg aan te raden. Kijk eens rond op internet voor een M-Audio oxygen. Je hebt altijd midi-keyboards in 3 maten. Klein = 25 keys (keys zijn druktoetsen), Middel = 49, Groot = 88. Er zijn ook andere maten, kijk voor jezelf en op de ruimte op je kamer welke maat je wil. Google even een dag lang over wat een producer doet. Hoe een producer te werk gaat en etc.

Naast een midi keyboard het je ook speakers nodig van goede kwaliteit. Die speakers noemen we hier monitoren. Je hebt active en passive monitoren. Actief wil betekenen dat er een versterker is ingebouwt en passief wil betekenen dat er geen versterker is ingebouwt. Ik raad actief aan. Kwaliteits merken: KRK, M-Audio, Genelec zijn enkele voorbeelden en de goedkopere merken zoals Behringer, Omnitronic.

Zorg voor een goede computer/laptop (Ik raad gewoon een goede desktop computer aan) met een redelijke geluidskaart. Producer software als Fruity Loops, Ableton Live en etc. zal niet erg lekker lopen op een computer van 8 jaar oud.

Even wat minimum vereisen vanuit mijn oogpunt:

2 gig ram
1.6 gigahertz processor
160 gig hardeschijf (samples en plugins die je tijdens het producen zal gebruiken zijn grote bestanden, ik raad je dan ook aan om een externe hardeschijf van 1tb = 1 terabyte te nemen want dan weet je zeker dat je genoeg ruimte hebt.)
Windows XP of hoger maar een Mac computer is altijd beter.
User edit by Xurion on 20-07-2010 @ 12:56:23 (5%)
hoppie    posted on 20-07-2010 12:50
Poster: Xurion

Windows XP of hoger maar een Mac computer is altijd beter.

mac is niet beter, mac is anders even dat dat duidelijk is (nee ik ben geen windowns fanboy maar een voorkeurs bestuurprogamma is bij iedereen anders)
Question everything
Xurion    posted on 20-07-2010 12:56
Daar heb je gelijk in Winking my eye Maar het is nou gewoon een feit dat mac stabieler is dan windows. En dan eindigt nu de windows vs. mac fight.
RickyRamirez    posted on 20-07-2010 13:34
goede produce software. Denk daarbij aan Cubase , Ableton , FL (Fruity loops) enzovoort. Voor jou is het verstandig om met Fruity loops te beginnen. Cubase & Ableton zijn nog veel te ingewikkeld voor beginners. Zoek goede plugins voor synths en je bent al op de goede weg. Nu nog creatief zijn en doen wat JIJ wil. Winking my eye
bambamstudio    posted on 20-07-2010 13:55

Ik quote een songtekst van de ?Trockener Kecks:

Hij doet het Een voor het geld Twee voor de show En drie voor het publiek

Een voor het geld Twee voor de show En hij houdt van zijn muziek

En nu, nu het even tegenzit Denkt hij aan wat hij heeft geleerd Door de jaren heen

Doe het en voor het geld En voor de show Maar doe het Doe alles wat je doet met hart en ziel
 ?

Deze tekst is een slaat geheel op mezelf Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 20-07-2010 @ 13:57:09 (12%)
FML    posted on 20-07-2010 14:28
Poster: Sneaky_martini
Ik wil house maken wat heb ik nodig?

Bouwgrond
aanemer
Matriaal ( Hout , stenen , cement etc )
Gereedschap
Vakmensen
Grootbudget
etc
et
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
-FLoriZ-    posted on 20-07-2010 14:34
Poster: Luni-B

Bouwgrond
aanemer
Matriaal ( Hout , stenen , cement etc )
Gereedschap
Vakmensen
Grootbudget
etc
et
  :')

Ik moest lachen.

301 Users online: 149 Guests (152 Unknown)
Pages generated today : 74.440
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.403.080