De Late Leeuw, Chatcorner (Deel 42!) (30/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DJADMIN    posted on 19-07-2010 13:59
Alweer deel 42, ik neem 'm weer voor mijn rekening....

42 is het?natuurlijke getal volgend op 41?en voorafgaand aan 43. Aldus Wikipedia...

De Late Leeuw, ooit begonnnen als geintje, nu ons grootste topic. In ieder geval degene met de meeste replies... De Late Leeuw is eigenlijk de Chat Corner waar als enigste offtopic postings en nutteloze mededelingen kunnen worden gepost.

Toch is het?NIET de bedoeling:

-Dat we hier gaan spammen
-Links naar webshops plaatsen(link naar de?shopsurvey)
-Dat we ruzie gaan maken

Het is juist wel de bedoeling dat :
- We hier plezier gaan maken
-?We hier discussies op niveau voeren
-?Iedereen zich hier welkom voelt
-?Iedereen zichzelf kan zijn, maar wel let op zijn of haar taalgebruik

Heb je een ledemaat gebroken, lig je in het ziekenhuis en heb je niks te doen, of ben je dronken en wil je niet slapen, ?lees dan alle voorgaande LL's eens door (KLIK!)

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 1
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 2
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 3
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 4
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 5
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 6
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 7
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 8
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 9
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 10
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 11
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 12
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 13
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 14
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 15
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 16
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 17
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 18
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 19
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 20
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 21
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 22
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 23
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 24
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 25
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 26
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 27
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 28
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 29
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 30
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 31
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 32
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 33
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 34
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 39
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 40

Love, peace and Beats...

Admin

(PS. Verdien ik nu een lintje?)
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
User edit by DJADMIN on 19-07-2010 @ 14:06:01 (1%)

What do you think about De Late Leeuw, Chatcorner (Deel 42!) ??

Vote :   

Bootstrap    posted on 16-08-2010 13:02
Zo, ik heb ineens al 200 subscribers op youtube Happy, laughing Toch maar weer eens een nieuw filmpje maken als ik terug ben van vakantie.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
-FLoriZ-    posted on 16-08-2010 14:24
En dan zit je even bij de ortho.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
niiicola    posted on 16-08-2010 17:30
Ik ben ook net gegaan, hoef over een jaar pas weer terug!!! Nachtbeugel er uit!!!Cool
Gewoon.
MaximDJ    posted on 16-08-2010 17:36
Poster: Outsider

Leuk kijkje in de keuken van armin van buuren!

Dat de reporter nou ARMIN VEN BJUREN zegt is nog oke, maar dat hij het zelf zegt..?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
feestbeest    posted on 16-08-2010 17:42
Over 2 weken een 60e jare feest. Iemand tips, ben zelf druk aan het zoeken naar muziek en heb de opdracht gever nog even gemaild over welke namen ze zo ie zo willen horen op die avond. tot dan zelf zoekenzoeken en nog eens zoeken. Iemand tips kwa nummers die ik moet hebben?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Vassilli    posted on 16-08-2010 17:44
Sowieso Beach Boys en The Beatles.
Esmee    posted on 16-08-2010 18:31
@Maxim, ja dat viel mij ookal op... beetje irritant.
djmathijs    posted on 16-08-2010 19:13
Vandaag zijn is mijn logitech z4 setje overleden en moet ik dus nieuwe speakers kopen.
Nu wil ik denk ik een setje krk rp's alleen deze zijn actief en hebben dus een jack aansluiting. Deze zijn prima aan te sluiten op mn djm 800 alleen wordt het met de pc wat moeilijker. Want dan moet ik de pc als input doen op de mixer en dan alles via het mengpaneel laten afspelen, maar om nu elke keer de mixer speciaal aan te zetten voor de pc lijkt me ook niet prettig.

Zijn hiervoor ook andere oplossingen?
feestbeest    posted on 16-08-2010 19:42
Ja hier zijn prima oplosingen voor!
Kijk eens naar een klein PA mixertje, ik heb er eentje van berhinger daar hangt bij mij me 2 pc's aan + eventueel een laptop/ipod. Je hebt ze al voor 70 euro meen ik.(Ik stuur je wel PM met linkje) Geloof me dit is veel handiger dan telkens kabeltjes wisselen.
djmathijs    posted on 16-08-2010 20:02
Je bent dus eigenlijk verplicht aan een mixer ertussen. Ik heb ook ergens gezien dat ze er dan een externe geluidskaart tussen hangen. Maar het komt er dan op neer:

DJM 800? - > bijv. zon behringer mixertje > KRK's
Mac???????? - >?bijv. zon behringer mixertje?> KRK's

?
User edit by djmathijs on 16-08-2010 @ 20:13:16 (9%)
Bootstrap    posted on 16-08-2010 20:10
Externe geluidskaart geeft over het algemeen een veel betere geluidskwaliteit dan de ingebouwde. Als je goede speakers aan je pc wil hangen is een externe kaart wat mij betreft aan te raden. Je kunt er dan ook 1 met meerdere uitgangen kopen als je meerdere dingen aan wil sluiten.
Mixt-Ape    posted on 16-08-2010 20:13
Geluidskaart kopen.
feestbeest    posted on 16-08-2010 20:16
Als ik een schema maak van mijn idee ziet het er zo uit:
Djm800 --> ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??
.................PA mixertje --> monitors(En als je laat geluid wilt hebben en je hebt buuren die zeiken, kan je zonder al?
Mac ? ? ? --> ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??teveel gedoe zo je koptelefoon erop aansluiten(Zonder kabels wisselen))

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik snap je idee niet met je externe geluidskaart. Hoe deed je het voorheen? gewoon stekertje uit je pc halen en dan in je djm en andersom?

@Bootstrap:
Je hebt sms van vreemd nummer, dat ben ikCool
User edit by feestbeest on 16-08-2010 @ 20:34:08 (3%)
djmathijs    posted on 16-08-2010 20:18
Ik snap wat je bedoeld, je sluit dus de mac en djm 800 als ingangen op de pa mixer aan.

Zoals ik het nu heb is gewoon de uitgang van mijn djm 800 als input op de afstandsbediening van mijn logitech z4.
TripleSpin    posted on 16-08-2010 20:26
Op de krk's zitten meerdere ingangen. Gewoon je mixer via xlr of jack, en je pc via de rca's aansluiten. Volume regeling van je pc openen en klaar ben je.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Bootstrap    posted on 16-08-2010 20:26
Poster: feestbeest
Als ik een schema maak van mijn idee ziet het er zo uit:
Djm800 --> ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??
PA mixertje --> monitors(En als je laat geluid wilt hebben en je hebt buuren die zeiken, kan je zonder al?
Mac ? ? ? --> ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??teveel gedoe zo je koptelefoon erop aansluiten(Zonder kabels wisselen))

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik snap je idee niet met je externe geluidskaart. Hoe deed je het voorheen? gewoon stekertje uit je pc halen en dan in je djm en andersom?

@Bootstrap:
Je hebt sms van vreemd nummer, dat ben ikCool

Ik heb geen sms binnen? En ik heb je nummer wel hoor Cool

Ik ben het trouwens niet met je eens dat een PA mixer aansluiten de beste oplossing is. Als je lekker geluid door je dure KRKtjes wil hebben zou ik sowieso een externe geluidskaart kopen. Zit eigenlijk altijd een koptelefoon uitgang op, dus je hoeft dan niks om te wisselen.
djmathijs    posted on 16-08-2010 20:27
Welke geluidskaart zou in mijn geval dan handig zijn?
XMatiC    posted on 16-08-2010 20:29
Over enkele ogenblikken live:?http://www.ustream.tv/channel/lennertdj
www.youtube.com/LennertDJ
feestbeest    posted on 16-08-2010 20:33
Ik heb je net een sms gestuurt van een ander nummer dan je gewent bent van mij, maar als je toch online hebt kan ik die vraagjes hier wel posten. Komt het jou uit als ik rond half 1 ? 1 uur bij je ben? En heb je de originele doos nog? En of je monitorjes ter beschikking hebt ivm het testen?(pff veel vragen achter elkaarTongue)

Je wilt toch 2 geluids bronnen naar je monitor hebben? Of heb ik het hele verhaal niet goed gesnapt??
djmathijs    posted on 16-08-2010 20:34
Ja klopt het geluid van itunes (mac) und van mijn djm 800.
Bootstrap    posted on 16-08-2010 20:46
Poster: feestbeest
Ik heb je net een sms gestuurt van een ander nummer dan je gewent bent van mij, maar als je toch online hebt kan ik die vraagjes hier wel posten. Komt het jou uit als ik rond half 1 ? 1 uur bij je ben? En heb je de originele doos nog? En of je monitorjes ter beschikking hebt ivm het testen?(pff veel vragen achter elkaarTongue)

Op alle vragen kan ik ja antwoorden Cool

Poster: djmathijs
Ja klopt het geluid van itunes (mac) und van mijn djm 800.

Oeps, dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen.. Je kunt er een splitter tussen hangen. Een andere optie is inderdaad je mac op een kanaal van je DJM hangen of een simpel mixertje tussen je DJM en je Mac zetten.

User edit by Bootstrap on 16-08-2010 @ 20:50:36 (79%)
feestbeest    posted on 16-08-2010 20:58
Dan snap ik eerlijk gezegt het externe geluidskaart idee niet, want die geeft geluid van je mac naar (Meestal) RCA output. Het is trouwens niet lief als je krk's hebt en je gebruikt de standaart geluidskaart van je mac. Ik heb voor mijn PC hier een behringer UCA202 liggen, best simpel en het geeft goed geluid voor youtube filmpjes en itunes. En ik neem er ook mijn set's mee op.
Die heb ik dan aan mijn behringer mixertje gehangen en ook mijn booth(Waar ik overigens een wat duurdere geluidskaart voor heb) en dan heb ik nog z'n klein jack plugje voor ipod ect. en dat gaat dan allemaal naar mijn geluidsset.(Volgensmij vertel ik nu 3x het zelfde verhaal?)?

Dus dan zou ik zeggen, koop een externe geluidskaart + PA mixertje. Als je dan wilt switchen tussen je djm en je mac hoef je alleen maar 2 potmetertjes te draaien.
tek-zotic    posted on 16-08-2010 21:01
of koop een kaart met meerdere in en uitgangenConfusedConfusedConfused
geen nood aan een pa mixertje dan, zelfs niets draaien Happy, laughing
feestbeest    posted on 16-08-2010 21:04
Zou het dan ook mogelijk zijn om 1 geluidskaart te halen en dan het output naar de krk's te doen en dan de uitgang van je djm in een ingang te doen van je geluidskaart en dan zonder dat je mac aanstaat het geluid over je krk's van je djm te horen? Dat zou namelijk ideaal zijn!

Okee top, Dan zie je me morgen verschijnen!
tek-zotic    posted on 16-08-2010 21:32
neen

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

105 Users online: 13 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 11.212
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.819.671

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use