Poster: TimmyV
Thnx Winston.?
Dan moet ik toch even naar de uitgang van me xone dx kijken.
De signaal(gele) ledjes knipperen namelijk als ik de volume van de versterker op de helft heb staan.?
Als het de bedoeling is dat de ledjes normaal gesproken niet flikkeren(met name de gele/signaal), dan ga ik is even kijken wat ik daaraan kan doen
Zal van me laten horen als ik het probleem weet en eventueel heb opgelost.
Je hoeft niks te kijken, of kijk naar wat topics in de DJR pro audio sectie. Er is namelijk helemaal geen probleem met je opstelling. Echt alles werkt zoals het hoort, dus je hoeft je geen zorgen te maken, behalve als het allemaal erg zacht klinkt.
Wat ik vermoed dat er aan de hand is, is dat je niet goed snapt wat volume en signaalsterkte betekenen in een opstelling met een versterker.
Als je denkt: volume versterker vol open is vol (maximaal) vermogen en volume even open (zeg 9 uur), kwart vermogen. Deze bewering klopt dus niet. De 2 volume knopjes regelen alleen de verhouding tussen het inkomende en uitgaande signaal.
Dus als je xone dx een sterk signaal stuurt naar je koolsound SX-150, hoeven de 2 volume knopjes maar even open (zeg 9 uur) om op vol vermogen van de versterker te staan. En op de helft open zit je dan al te clippen en dan gaan je gele lichtjes dus aan. Dit is een heel normale situatie.
Een andere situatie is het als je xone een sterk signaal uitstuurt, maar dat het sterk wordt afgezwakt door een lange kabel naar de koolsound. Hoe langer de kabel, hoe groter de weerstand. Dus afzwakking van het signaal. Dan komt het signaal zwakjes aan bij de versterker. En dan ben je blij dat je het volume een heel stuk verder kunt open doen dan 9 uur. En dan draai je dus open tot de gele clips even knipperen.