Nieuwe pioneer cdspeler kopen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 15-07-2010 22:05
Hallo, ik ben van plan een nieuwe Pioneer cd speler te kopen om mijn cdj 400 te vervangen.

Ik heb ook al een cdj 800 (mkII) en die bevalt uitstekend alleen zou ik ook graag een speler willen waarbij ik de cuepoints op sd kan opslaan voor als ik buiten de deur draai.

Nou is Pioneer de laatste tijd hard gegaan met het aankondigen/uitbrengen van spelers dus deze keer wil ik me toch even in laten lichten.

Kort gezegd het gaat dus vooral om de sd ingang. Hierbij heb ik nog enige vraagjes. Ik neem aan dat de cdj 1000, 2000 e.d. allemaal compatible zijn? En is het verder mogelijk om via dat datakabeltje de cuepoints ook naar mijn cdj 800 te brengen?

Verder ben ik zelf nog steeds erg te spreken over de cdj 1000 en zie ik alle voordelen van dat grote scherm en usb ondersteuning enzo van de 2000 niet. Dit heb ik dan ook niet nodig. Dan heb ik liever de goedkopere speler.

Wat is voor mij de beste optie?
(Heb eerlijk gezegd ook nog niet gekeken hoe het bij de cdj 850, 900 en 2000 zit met sd ondersteuning zal dit ondertussen ook even doen)

What do you think about Nieuwe pioneer cdspeler kopen ??

Vote :   

Mathiz    posted on 15-07-2010 22:16
euh ja .... veel keuze is er niet he ? ?je geeft het al zelf aan : Cdj-2000 vind je te duur dan blijft er alleen de cdj-1000 over als je wilt werken met hot cues .... Ik zou zeggen zie is naar een 2dehandse 1000

350 - 400 - 500- 505 - 800 - 850 - 900 ? hebben geen hotcues dus kunnen ze ook niet worden opslagen op sd
User edit by Mathiz on 15-07-2010 @ 22:17:00 (2%)
DJ_OB    posted on 15-07-2010 22:24
Oke dan kijk ik toch maar naar een 1000.

Dan blijven er nog een paar vraagjes over:

1. Kan ik die cuepoints via een kabel op de 800 krijgen??
2. Zijn die cuepoints compatible met een cdj 2000 voor als ik die on the road tegenkom
3. Zijn 1000's ergens nog nieuw te krijgen? Zoja misschien een linkje (feedback waar ik normaal altijd kom heeft ze in ieder geval niet meer op de site staan en een andere webwinkel waar ik wel eens kom ook niet)
4. Misschien wil ik toch ook wel 2ehands kijken. Nog tips waar ik dan op moet letten behalve dan of er nog garantie is?

alvast bedankt Happy, laughing
Vassilli    posted on 15-07-2010 22:33
1. Nee.
2. Weet ik niet.. Volgensmij niet..
3. Nope..
4. Check of de jogwheel nog goed reageert, en of de knoppen nog een 'klik' hebben
Mathiz    posted on 16-07-2010 10:33
1000's zijn nog wel degelijk op sommige plaatsen nieuw te krijgen. Zoek maar eens wat webshop

Check bij tweedehands vooral de algemene staat, zo kan je ook afleiden hoe het apparaat is behandeld....?

Voorderest goed de cd slot en de jog testen op alle mogelijke manieren ....
Dolivieira    posted on 16-07-2010 11:24
Ik heb ze ook nog nieuw zien staan. Bij een paar winkels. Backstock.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DJ_OB    posted on 16-07-2010 12:03
Oke dan zal ik wel bij wat winkels langsrijden en marktplaats in de gaten houden.

Maar hoe zit het nou met het uitwisselen van cuepoints tussen de cdj 2000 en de cdj 1000?
Outsider    posted on 16-07-2010 12:35
De SD kaart uit een CDJ1000MK3 is compatible met een CDJ2000 dus dat werkt gewoon met elkaar.
Dit heeft lead ooit ergens een keer gezegd
Cyspoz    posted on 16-07-2010 13:03
Poster: Outsider
De SD kaart uit een CDJ1000MK3 is compatible met een CDJ2000 dus dat werkt gewoon met elkaar.
Dit heeft lead ooit ergens een keer gezegd

Het is eigenlijk andersom, de CDJ-2000 is backwards compatible met de cue punten van de CDJ-1000 MK3. Alleen denk ik dat als je cue punten opslaan belangrijk vind je automatisch moet denken aan ??n van de nieuwe CDJs die ook Rekordbox ondersteunen.
De workflow met Rekordbox is erg handig en bied leuke nieuwe mogelijkheden. Alle andere CD spelers zijn min of meer achterhaald, als je iets nieuws gaat kopen en je cue punten opslaan belangrijk vind ga dan wel voor de 'nieuwe lijn' van spelers.
User edit by Cyspoz on 16-07-2010 @ 13:04:17 (2%)
tek-zotic    posted on 16-07-2010 14:32
seca heeft nog 2 mooie 1000 mKIII te koop
FML    posted on 16-07-2010 19:10
hier hebben wij TOPICS voor , zodat de nuttige topics op de frontpage komen.
Ook is het zo dat we shop reviews hebben ; de mensen die daar werken krijgen betaald om alle uitleg die je nodig hebt bij je aanschaf te geven.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
DJ_OB    posted on 17-07-2010 11:30
Wat is het probleem nou precies?

Ik heb een aantal specifieke vragen waar ik antwoord op wil. Ik kon deze na wat zoeken op internet niet beantwoord krijgen. Ik heb zelf altijd liever een goed idee wat ik wil hebben voordat ik naar de winkel ga. In dat geval ben je namelijk afhankelijk van de kennis van de verkoper die je treft. Hier kan ik van meerdere mensen die er verstand van hebben hun mening horen.?

Daar is een forum toch juist voor bedoelt?
Seca    posted on 17-07-2010 11:45
Poster: Luni-B
hier hebben wij TOPICS voor , zodat de nuttige topics op de frontpage komen.
Ook is het zo dat we shop reviews hebben ; de mensen die daar werken krijgen betaald om alle uitleg die je nodig hebt bij je aanschaf te geven.

Dit is een nuttig topic...
Wacht, eventjes de definitie voor je Luni B:

Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussie-pagina's op het Wereldwijde web.
Een forum heeft over het algemeen een hoofdpagina. Op ingedeelde onderwerpen kan vrijwel iedereen reageren per formulier. Er kunnen nieuwe onderwerpen aangedragen worden of er wordt een oplossing gevraagd voor een specifiek probleem. De onderwerpen en het niveau van de discussie kunnen sterk vari?ren.

En ik heb inderdaad nog 2x Pioneer CDJ 1000 MKIII te koop staan, misschien strax nog wel maar eentje, want er komt iemand kijken om er eentje te kopen.

Volgens mij is de beste optie voor jou: Cdj 1000 MKIII / CDJ 850.
Maar aangezien je zegt dat je geen USB functie enzo nodig hebt, zou ik eerder voor de CDJ 1000 MKIII gaan.
User edit by Seca on 17-07-2010 @ 11:47:10 (18%)
Ywe    posted on 17-07-2010 11:55
Het is best lastig kiezen natuurlijk, ik wil ook gaan upgraden en dan zal ik nu moeten kiezen voor of de hotcues, en dan is een 2000 te duur (mocht ik de staatsloterij winnen doe ik die uiteraard) dus zal ik een CDJ1000 MK3 doen. Maar USB functie is ook wel een super pluspunt. En dan kom ik uit op de 850.

ik wil wel een matchende set hebben qua kleur, dus dan hoef ik mijn DJM 600 niet de deur uit te doen. Alhoewel ik wel de DJM800 graag wil, maar dan zit ik weer met een duurdere totaalprijs.... En dan ik geen USB functie heb want dan zal ik de 1000 MK3 weer aanschaffen....

Hotcues kan ik dan wel weer aanmaken met recordbox (dus weer de 850) maar dan heb ik dat alsnog thuis niet en geen djm800.... En hier denk ik nu al die tijd over na en kom er niet uit!

keuze is dus Hotcues & betere effecten VS USB functionaliteit en gemak (heb hele kast vol CD mappen en worden er met de dag meer....)

lastig niet?

*zucht*
TheDutchDecks    posted on 17-07-2010 13:00
Poster: Ywe
Het is best lastig kiezen natuurlijk, ik wil ook gaan upgraden en dan zal ik nu moeten kiezen voor of de hotcues, en dan is een 2000 te duur (mocht ik de staatsloterij winnen doe ik die uiteraard) dus zal ik een CDJ1000 MK3 doen. Maar USB functie is ook wel een super pluspunt. En dan kom ik uit op de 850.

ik wil wel een matchende set hebben qua kleur, dus dan hoef ik mijn DJM 600 niet de deur uit te doen. Alhoewel ik wel de DJM800 graag wil, maar dan zit ik weer met een duurdere totaalprijs.... En dan ik geen USB functie heb want dan zal ik de 1000 MK3 weer aanschaffen....

Hotcues kan ik dan wel weer aanmaken met recordbox (dus weer de 850) maar dan heb ik dat alsnog thuis niet en geen djm800.... En hier denk ik nu al die tijd over na en kom er niet uit!

keuze is dus Hotcues & betere effecten VS USB functionaliteit en gemak (heb hele kast vol CD mappen en worden er met de dag meer....)

lastig niet?

*zucht*
 zoals je zelf al zegt eigenlijk je hebt alles al op cd staan, dus dan zou de usb functionaliteit overbodige luxe zijn, en oversappen alleen voor recordbox is?ook een beetje overdreven. dus dan zou ik voor de 1000mk3 gaan, alleen zou ik over die djm 800 na gaan denke. je zou namelijk ook over kunnen gaan op de djm 700 die is ?600 goedkoper dan de djm 800.?zoveel?verschil zit er niet in,?dus ik zou is goed overwegen of het je die ?600 wel waard vind.
TH3llC    posted on 17-07-2010 13:23
usb in in dit geval overbodige luxe, maar misschien dat je binne een jaar zegt had ik maar die usb functie,
usb is zeer gemakkelijk, geen honderden cd's meer nodig maar gewoon een paar stickjes,
ik weet niet of je je cd allemaal aankoopt, of zelf brand als je ze zelf brand zou het natuurtlijk veel makkelijker zijn om ze gewoon op een usbstick te zetten..
als ik jou was zou ik gaan voor de 850!
toekomst gericht lijkt me dit een betere keuze.

FML    posted on 17-07-2010 18:45
Poster: Seca

Dit is een nuttig topic...
Wacht, eventjes de definitie voor je Luni B:

Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussie-pagina's op het Wereldwijde web.
Een forum heeft over het algemeen een hoofdpagina. Op ingedeelde onderwerpen kan vrijwel iedereen reageren per formulier. Er kunnen nieuwe onderwerpen aangedragen worden of er wordt een oplossing gevraagd voor een specifiek probleem. De onderwerpen en het niveau van de discussie kunnen sterk vari?ren.

Voor jou deze ;

In een online omgeving is zoeken (searching) het gebruiken van een computer om de inhoud van documenten te doorzoeken op combinaties van woorden of zinnen. Als de trefwoorden (keywords) in een document categorie?n vormen die overeenkomen met een navigatiestructuur dan kan het zoeken op deze woorden op hetzelfde neerkomen als navigeren.

Cool

Ja hier is het forum voor bedoeld , het Aankopadvies topic is daar dus juist voor bedoeld
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 17-07-2010 @ 18:46:46 (10%)
Ywe    posted on 18-07-2010 10:39
Poster: TheDutchDecks
zoals je zelf al zegt eigenlijk je hebt alles al op cd staan, dus dan zou de usb functionaliteit overbodige luxe zijn, en oversappen alleen voor recordbox is?ook een beetje overdreven. dus dan zou ik voor de 1000mk3 gaan, alleen zou ik over die djm 800 na gaan denke. je zou namelijk ook over kunnen gaan op de djm 700 die is ?600 goedkoper dan de djm 800.?zoveel?verschil zit er niet in,?dus ik zou is goed overwegen of het je die ?600 wel waard vind.

Ja dat ik beter voor de 700 kan gaan ben ik ook achtergekomen, die 600 euro voor een uitgebreidere filtereffectenkastje is me niet waard, en in zilver verkrijgbaar dus heb ik weer een reden voor de 850

grootste voordeel voor mij om op USB over te stappen is dat ik vanaf begin al erg nauwkeurig ben met het toevoegen van ID3 tags en alles heel mooi in de juiste map zit. Zo'n 300 gb aan muziek. Daarvan is 1/3e volledige 12 inches (heb gister eens doorheen gebladerd maar oh oh oh wat een leuke klassiekers) en de rest ook dingen als Pop, rock en jaren 80 enzo. Dat ga ik niet op CD branden en gebruik ik nu voor de drive in die ik zo nu en dan draai voor mijn schoonvader met een Hercules RMX.

ik ben zoooooo veel tijd kwijt aan branden, en dan alles te ordenen in de mappen, die elke keer na draaien weer in de war zijn. Dus dan heb ik de dag erna weer mijn huiskamer vol CD's liggen om alles weer op de juiste plek te krijgen...

Dus na lang wikken en wegen doe ik t zo, na de zomer gaat mijn? 800-600-800 set verkocht worden, en spaar ik voor 850-700-850. Heb ik in de tussentijd alle tijd om recordbox volledig te tweaken en kan ik lekker weer met mijn vinyl setje gaan draaien. Heb ook nog een behringer staan dus draaien schiet er niet bij in!

User edit by Ywe on 18-07-2010 @ 10:41:14 (11%)
Dolivieira    posted on 18-07-2010 10:49
Daarom die USB heeft zowiezo zijn voordelen. Rekordbox en ook de functie om een labtop te bedienen(MIDI/HID) voor software programmas zoals?Traktor, Serato, VirtualDJ en Mixvibes.??Zou ik nu moeten keizen dan een van de nieuwere modellen CDJs. Die zijn klaar voor de toekomst.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RAS    posted on 03-08-2010 02:23
Poster: Cyspoz

Het is eigenlijk andersom, de CDJ-2000 is backwards compatible met de cue punten van de CDJ-1000 MK3. Alleen denk ik dat als je cue punten opslaan belangrijk vind je automatisch moet denken aan ??n van de nieuwe CDJs die ook Rekordbox ondersteunen.
De workflow met Rekordbox is erg handig en bied leuke nieuwe mogelijkheden. Alle andere CD spelers zijn min of meer achterhaald, als je iets nieuws gaat kopen en je cue punten opslaan belangrijk vind ga dan wel voor de 'nieuwe lijn' van spelers.

Begrijp ik nou goed dat ik mijn SD-kaartjes van mijn mk3 ook in de cdj-2000 kan gebruiken? Nice!

Om nog even te reageren op de topicstarter: Ben je nog niet bekend met hotcue's of hotloops? Begin er niet aan! Je wilt niet meer zonder! En zogauw je op usb over wilt ben je dan dus aangewezen op de cdj-2000, want een andere usb-cd-speler met hotcue's is er niet. Dat kost je klauwen vol met geld!

3 keuzes:
- USB: cdj-850 (met als nadeel dat je toch ook ooit hotcue's wilt proberen --> cdj-2000)
- hotcues: cdj-1000mk3. Met als nadeel dat je in de toekomst ook USB er bij wilt. (gevolg, je wilt de cdj-2000).
- USB+hotcues: cdj-2000

Ik heb 2x cdj-1000mk3 en zou graag met USB willen draaien, maar de cdj-2000 is mij ook te duur. Daarnaast denk ik dat mp3 nog wel 3 ? 5 jaar nodig heeft om mainstream te worden in alle discotheken, danscaf?'s en kroegen op de hoek. Ik wacht nog ff.
RickyRamirez    posted on 03-08-2010 09:06
de speler die je op dit moment nogsteeds het meest tegenkomt in de clubs is nogsteeds de CDJ 1000 MK3. Dan raad ik die ook aan om te kopen. Als je een MK2 koopt , werkt de SD niet zo goed in de MK3. Winking my eye
BennoRevelli    posted on 03-08-2010 09:53
CDJ1000MK3 als je weinig geeft om de usb features..
CDJ2000 is het enige alternatief met sd kaart compatibilteit en hotcue behouding,

2 CDJ1000MK3s schelen natuurlijk wel aanzienlijk in prijs. ( zeker 2 voor de prijs van 1 cdj2000 )
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
DJ_OB    posted on 03-08-2010 22:52
Heb mijn keuze nu definitief op de 1000's gezet.

Bedankt voor alle tips e.d. ?nu hopen dat ik ze snel vind ...
RickyRamirez    posted on 04-08-2010 09:24
Poster: DJ_OB

?
Succes met je aankoop! Winking my eye
Fritz-Events    posted on 04-08-2010 13:39
DJ_OB neem even contact met me op. Ik kan je nog aan 2 nieuwe CDJ-1000MK3 helpen m?t 2 jaar garantie.
BennoRevelli    posted on 04-08-2010 17:41
Poster: DJ_OB

Goeie keuze aangezien je die andere features toch niet gebruikt, je laat ons wel even weten hoe het bevalt hea?
Greetz
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||

30 Users online: 3 Guests (27 Unknown)
Pages generated today : 9.020
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.215.772