Welke MacBook Pro (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmathijs    posted on 15-07-2010 20:36
Ik ga 1 september beginnen aan mijn nieuwe studie Communicatie & Multimedia Design (CMD) en hiervoor is een laptop zo goed als verplicht. Momenteel ben ik in het bezit van een 24' imac en deze heb ik echt gekocht voor het maken van websites en het bevalt me super goed.

Maar nu moet ik dus een laptop hebben, waar ik opzich wel van baal, want heb nu net zo'n grote mooie mac en nu moet ik overstappen op een mac. Maar nu zit ik wat in een dilemma want een mbp is ook nogal aardig in de prijs.

Nu wou ik jullie vragen waarbij ik moet letten bij het aanschaffen van een MBP.
Als eerste wil ik in ieder geval een 500GB harde schijf, 4GB geheugen en ik denk dat 15' wel een mooi formaat is om mee te nemen naar school.

Ik wil er graag de volgende dingen mee doen:
Produceren van muziek (Ableton/Logic Pro) en afspelen via Traktor Scratch Pro.
Het ontwerpen van websites, huisstijlen etc.

Mijn oog valt momenteel op de 15-inch versie:

• 2.53GHz Intel Core i5
  • 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
  • 500GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
  • SuperDrive 8x (DVD?R DL/DVD?RW/CD-RW)
  • NVIDIA GeForce GT 330M met 256 MB

Voldoet deze aan mijn eisen en kan ik hier nog zo'n 3 jaar mee vooruit?

Alvast bedankt!

What do you think about Welke MacBook Pro ??

Vote :   

Bouncy    posted on 21-07-2010 20:00
Ik heb zelf een 13' macbook uit 2007 (zo'n witte), en daarmee heb ik geen moment last gehad van traagheid... dusja, veel sneller zullen ze wel niet worden...
Helixon    posted on 22-07-2010 13:10
Misschien is het handig om even hier te kijken:

Een artikel van Tweakers.net

daar worden de 13' en de 15' tegen elkaar aan gezet. misschien handdig om even te kijken en dan te oordelen..

ik hoop dat het je helpt.

Greetz
Camino    posted on 22-07-2010 13:18
Ik heb de 13' 2.66 MBP verkozen omdat hij net wat kleiner en lichter is voor onderweg, en ik zoals jij een imac 24' heb als het beeldscherm ff groter moet zijn. Voor ableton is 13' prima, het enige nadeel is in Traktor kan je niet de advanced panels van beide decks AB & CD aan hebben en tegelijkertijd je effecten units zien. Heerlijke computertjes die MBP's, lekker stil, snel, en stabiel Happy, laughing
djmathijs    posted on 20-08-2010 18:29
Ik heb besloten om toch maar de 5400 versie te nemen, want het verschil is denk ik wel minimaal en ik kan dan over een tijdje altijd er nog een SSD schijf in plaatsen.
Laidback    posted on 21-08-2010 02:55
de 2.4 i5 is snel zat hoor Happy, laughing ..

koop voor 90 euro een 640GB schijfie ergens, bouw die erin, en hupsaa, je spaart een hoop geld uit Winking my eye
djmathijs    posted on 21-08-2010 14:52
Ook wanneer je hem toch wel voor 5 jaar wilt gebruiken en voor programa's als photoshop, traktor, ableton?
Sebasz    posted on 21-08-2010 15:03
5400 rpm?Cool koop dan gewoon meteen een acer laptop van 500 euro dan heb je hetzelfde
Laidback    posted on 21-08-2010 15:29
Poster: djmathijs
Ook wanneer je hem toch wel voor 5 jaar wilt gebruiken en voor programa's als photoshop, traktor, ableton?

jep, het verschil tussen de 2,4 en 2,53 is zo miniem ..
gooi er dan liever 8 gig ram in..
die processor ga je niet heel veel van merken.
soundcollector    posted on 21-08-2010 15:31
Poster: Sebasz
5400 rpm?Cool koop dan gewoon meteen een acer laptop van 500 euro dan heb je hetzelfde

Lekker nutteloze opmerking. Die snellere schijf heb je eigelijk nergens voor nodig. Of zet jij misschien per dag 100 gb over naar andere schijven? Dacht het niet...

Tiemen    posted on 21-08-2010 15:50
@ djmathijs: Leuk dat jij gaat beginnen aan een multimedia opleiding! Ik zit nu in het 2e jaar van een design opleiding, en natuurlijk heb ik een jaar geleden dezelfde dilemma's gehad, na meer dan een half jaar twijfelen heb ik uiteindelijk de mbp 13' in huis gehaald. Op de laptop gebruik ik voornamelijk het Adobe CS5 pakket, en Ableton live. Hoewel deze laptop een processor heeft van 2,26 ghz, en een werk geheugen van 2GB, heb ik nooit last gehad van haperingen of traagheid in de programma's. Dus dit zal al helemaal niet voorkomen bij de nieuwere mbp modellen. Ik zie mezelf over 5 jaar nog wel met dezelfde laptop rondlopen, als de mbp het niet plotseling de geest geeft natuurlijk. Misschien breid ik de laptop nog eens uit met een 500gb hd, maar omdat apple zelf geen interne hd's maakt, ben je wel minder zeker van de degelijkheid van zo'n hd. Het 13' model vindt ik zelf totaal geen probleem, door het haarscherpe beeld blijft alles goed te zien, ook in de Adobe programma's.

@ Sebasz: Daar ben ik het niet mee eens. Het OS systeem van de mac is natuurlijk van alle kanten 10 keer zo goed.
Sebasz    posted on 21-08-2010 19:38
Hoi Tiemen
Eerst gaat het om een mening dat je het er niet mee eens bent, maar vreemd genoeg noem je feitelijk wel dat het OS systeem van de mac natuurlijk van alle kanten 10 keer zo goed is.

Groetjes,
Sebasz
Vinnyo    posted on 21-08-2010 22:09
Een Acer laptop kun je helemaal niet vergelijken met een Macbook Pro. Ondanks het Windows is blijft Acer en brak merk met hopeloze producten. Wanneer je serieus de Media kant in gaat is het toch z??r handig als je over een Mac beschikt. Dan sluit ik me dus ook aan bij Tiemen, het OS systeem van een Mac is van alle kanten 10x zo goed!

Zelf zou ik voor de 15 inch gaan aangezien 13 inch wel wat klein is als je websites maakt etc.

This is an old Topic

No new postings for 5.375 days.
 Post CommentThat would be 179.2 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 12 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 33.316
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.421.690