Beginner: Welke Lichteffecten Kopen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 09-07-2010 18:51
Hey,

Mijn volgende update word?misschien een lichteffecten aankoop ( voor drive-in )
Ik ken helaas helemaal niets van lichten af, daarom vraag ik jullie hulp.

Ik zou niet weten wat voor soort lichten ik zou willen gebruiken, ik dacht eraan om gewoon 2x 4 parren op een stand te kopen aangesloten op een DMX controller. Maar dit lijkt me toch wat saai.
Iemand enig idee?

Budget = MAX ?750

P.S. Is het verstanding om lichten tweedehands aan te kopen, of maakt dit niet zoveel uit?
User edit by Seca on 09-07-2010 @ 18:52:24 (26%)

What do you think about Beginner: Welke Lichteffecten Kopen? ??

Vote :   

LilQuint    posted on 09-07-2010 19:49
Een grote stroboscoop is wel echt vet,
Voor de rest zou ik gewoon wat moonflowers enzo doen,
Wat rookmachine's enzo,
dJORD    posted on 09-07-2010 19:54
Sluit ik me totaal niet bij aan, een goede lichtshow heeft eenvoud. Maak zowiezo je lichtshow symmetrisch, het?hoeven niet alleen maar parren te zijn maar ik zou wel parren als basis nemen. Neem bijvoorbeeld een simpele lichtbrug met in het midden een t4 met 4 parren en daarvan links en rechts een leuk effect (revo 3 van ADJ is echt geweldig). Rookmachine er bij en je hebt een hele mooie lichtshow waar je geen koppijn van krijgt door er naar te kijken.
OneSixty    posted on 09-07-2010 19:57
wat dacht je van ledparren?
planospots van jb systems zijn perfect, en makkelijk op te bergen.
Nvie    posted on 09-07-2010 19:57
Een stroboscoop is zeker vet, zeker op standje blinder en dan vooral zo vaak mogelijk?Cool

Zonder gekheid:
Een setje basislicht met wat parren, statieven, kabels, dimmers, controllertje en een fatsoenlijke verzameling filters lijkt me voor jou verreweg de beste optie. Daarna kun je makkelijk uitbreiden met wat oer-disco effecten zoals mushrooms e.d. Maar zorg eerst dus voor een set basislicht (die je ook fatsoenlijk aan kunt sluiten: vergis je niet in de prijs van de gemiddelde shuko of dmx kabel) zodat je in ieder geval een beetje sfeer kunt maken.

Seca    posted on 09-07-2010 20:06

Dit setje kan ik kopen voor ?100.

Maar ziet er niet zo stevig uit.. Is het een goed idee om toch dit te kopen om te beginnen?

Of zoiets zou ook nog kunnen:

http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/lichteffecten/martin-robocolor-ii-in-flightcase-75798082.html?qq
User edit by Seca on 09-07-2010 @ 20:12:33 (100%)
MaximDJ    posted on 09-07-2010 22:56
Poster: dJORD
Sluit ik me totaal niet bij aan, een goede lichtshow heeft eenvoud.

Niet waar. Een goede lichtshow heeft een logische en symetrische indeling nodig. Dan kan je de meest spectaculaire shows neerzetten met lasers, movingheads en nog veel meer leuk spul.?
Tenminste, als ik je met het woord eenvoud (ik versta simpele lampen) goed begrijp

Als basisetje? De American DJ Lichtbrug (leuk dingetje voor het geld, vroeger ook altijd gebruikt) en dan 2x 8 PAR56 spots, en dan links en rechts 2 scannertjes (JB Systems Dynamo) en dan in het midden een strobje. Dan heb je een leuke basis-set voor weinig geld, en de kwaliteit is ook nog wel redelijk..
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 09-07-2010 @ 22:59:28 (100%)
timmy90    posted on 09-07-2010 23:02
mss vind je hier iets tussen?

////www.djresource.eu/Forum/topic/17642/p/1/TK-verschillende-dj-lichten-ZGAN/#last

ik heb een hele hoop licht staan, voor vragen kan je me pm'en..
dJORD    posted on 09-07-2010 23:11
@ MaximDJ, met eenvoud bedoelde ik; niet een mushroom en een?moonflower aan een lichtbrug waar nog een stroboscoop bij hangt maar gewoon een net uitziende lichtshow.
Seca    posted on 10-07-2010 11:33
Poster: MaximDJ
en dan 2x 8 PAR56 spots

Is dat niet wat overdreven, 2x 4 PAR 56 spots lijkt me al genoeg?

MaximDJ    posted on 10-07-2010 11:41
Haha, sorry, dat bedoelde ik...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
CopainsDeluxe    posted on 12-07-2010 00:18
Het best is gewoon zoals velen hier al vermelden , een par setje , en 2 effectjes als je wilt !
Seca    posted on 29-07-2010 21:27
Ben nog net iets tegengekomen:

Diverse lichteffecten op T-bar, 4 Spots (met reserve kleurenfilters), drie andere lichteffecten, sturing JB Systems RS-40.

Is dit setje OK voor ?150? ( Tweedehands materiaal ) ( Hierna koop ik nog een stand met 4 parren bij )
Het zou dienen voor max. 100 personen.
User edit by Seca on 29-07-2010 @ 21:28:20 (71%)
hoppie    posted on 30-07-2010 11:32
naar mijn zeggen helemaal goed voor ?100
Question everything
Lucalicious    posted on 30-07-2010 16:47
Poster: dJORD
Maak zowiezo je lichtshow symmetrisch.

niet helemaal waar, symetrisch licht is vaak minder mooi juist, vooral als het om bewegend licht gaat.?Winking my eye
maar ik zoiu als eerste twee maal 4x 56-par led parren met dmx kopen met statiefen en controller. dit is echt een belangrijk onderdeel van een goede licht show. voordeel van led is dat je alle gewenste kleuren hebt en ook special effects zoals stroboscoop modus.

ik denk dat je met een volledig setje ledparren inclusief toebehoren en controller al snel aan de 750 zir hoor.
LibertyNL    posted on 30-07-2010 17:06
Ik heb nog wel 2 scanners(the winner) (+controller,kabels,case), 2 mushrooms en een moonflower in de aanbieding.. mocht je interesse hebben moet je effe PMen..
CopainsDeluxe    posted on 30-07-2010 17:27
Poster: Lucalicious

niet helemaal waar, symetrisch licht is vaak minder mooi juist, vooral als het om bewegend licht gaat.?Winking my eye
maar ik zoiu als eerste twee maal 4x 56-par led parren met dmx kopen met statiefen en controller. dit is echt een belangrijk onderdeel van een goede licht show. voordeel van led is dat je alle gewenste kleuren hebt en ook special effects zoals stroboscoop modus.

ik denk dat je met een volledig setje ledparren inclusief toebehoren en controller al snel aan de 750 zir hoor.

Symetrisch is toch wel een must ! , je gaat toch niet 1 moving head hangen ofzo ?

En btw led op , led is wel lang niet zo krachtig als een echte originele par lamp !
tek-zotic    posted on 30-07-2010 17:37
Poster: CopainsDeluxe

Symetrisch is toch wel een must ! , je gaat toch niet 1 moving head hangen ofzo ?

En btw led op , led is wel lang niet zo krachtig als een echte originele par lamp !

ligt er net aan welke je koopt he
Lucalicious    posted on 30-07-2010 17:42
nee, ik bedoel niet kwa opstelling!
ik bedoel dat veel mensen bijv. de parren allemmaal dezelfde kleurvolgodre geven of allemaal hetzelfde richten.
soms is dat mooi, als je bijv een waaier effect wilt creeren, maar meestal niet. net als dat het mmooier uitkomt als de scanners of movingheads niet synchroon bewegen dan wel.

het is idd wel mooier op de lampen wel synchroon te plaatsen.

en als je idd een goede led par koopt kan dat echt wel krachtig genoeg zijn. het grootste verschil is dat je niet zoals met originele parren een bundel krijgt, maar vaak meer een soort waas achtig iets, daarom zijn parren ook niet zo geschikt als?je ze bijv gebruikt om alleen op een discobol oid te richten.

This is an old Topic

No new postings for 5.397 days.
 Post CommentThat would be 179.9 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

239 Users online: 12 Guests (227 Unknown)
Pages generated today : 55.480
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.443.854