verschil tussen draaitafels???
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 26-11-2005 19:32
Heee mede-dj's,

veel van jullie hebben allemaal technics.

Maar wat is nou eigelijk 't verschil tussen bvb een duure (technics) draaitafel en een goedkope (gemini) draaitafelConfused
Ik wil namelijk waarom de ene draaitafel 600 euro is, en de andere 150 euro??

What do you think about verschil tussen draaitafels??? ??

Vote :   

Bastian    posted on 26-11-2005 20:05
zelf denk ik dat het aan de aandrijving licht (functies ook toch wel maar als je naar de synq kijkt heeft die veeeel meer functies dan de sl).
Laidback    posted on 26-11-2005 21:29
aandrijving en kwaliteit Onderdelen!  
En bij technics ook wel een beetje naams/kwaliteits bekendheid!
en aan de functies zal het niet liggen.. de sl is gewoon Raw As Steel!
maar de dure prijs..  dan moet je niet kijken naar de M5G of de GLD editie.. dat zijn gewoon Special Editions
de Mk5 is duurder dan de mk2 omdat er volgens technics een Nieuwe en Stabielere Aandrijving in zit..

maar als je net begint met draaien zou ik eerst eens even om de hoek kijken bij de Oems... die zijn lekker goedkoop.  en hebben een Super Prijs/Kwaliteits verhouding!..  ze hebben zelfs meer torqeu dan een Sl..

Greetsz!
Blast    posted on 26-11-2005 22:07
ik heb zelf de gemini xl-200, das geen duur merk (dus zal die kwalitatief minder goed zijn dan een technics).

hoe bedoel je met aandrijving? ik weet dat er direct drive is, en snaar aandrijving, maar wat is dan 't verschil er tussen?
Bobson    posted on 26-11-2005 22:21
direct drive is dat de de aandrijving rechtstreeks op de motor is en belt -drive is dat de platter wordt aangedreven met een riem. mijn vorige draaitafels waren 2 Gemini XL-400's en dat waren ook belt-drives, het verschil merk je ten eerste dat de belt-drives ten eerste bijna volledig uit plastiek gemaakt zijn , ten tweede dat als je de platter wilt afremmen d.m.v. met je vingers tegen de bolletjes op de schuine kant van de platter aan te drukken dat dit heel gemakkelijk zal gaan
T.o.v. een direct -drive die uit alluminium en metaal gemaakt zijn en daar de motor vele moeilijker zal zijn om af te remmen.
Bijvoorbeeld een Technics weegt gemakkelijk 11 kg en een belt -drive zowat de helft daarom dus ook direct-drives vele beter scratchen vanwege de stabilteit.
Met de overgang van belt - naar direct-drive dacht ik van : Ik had beter van tbegin al Technicsen gekocht.

En een Technics SL 1210 MK2 is al te koop voor € 444 op [edit: maakt niet uit waar],
daar heb ik mijn meeste materiaal toch vandaan.
Gewoon ff tanden bijten en sparen voor goeie (wel duurdere) TT's Winking my eye
User edit by Bobson on 26-11-2005 @ 22:24:37 (22%)
Mod edit by Lead on 18-01-2006 00:55 (8%)
djwillem    posted on 27-11-2005 00:13
bij dj laden kost hij neitduur nee.
zit al 80 euro verschil met de synq xtrm van new-line
Blast    posted on 27-11-2005 09:47
heel erg bedankt Bobson, je hebt me heel erg goed geholpen
Bobson    posted on 27-11-2005 13:14
One is glad to be of service :D

DJ-Emotion    posted on 27-11-2005 16:47
Poster: Laidback_robert

maar als je net begint met draaien zou ik eerst eens even om de hoek kijken bij de Oems... die zijn lekker goedkoop.  en hebben een Super Prijs/Kwaliteits verhouding!..  ze hebben zelfs meer torqeu dan een Sl..

Greetsz!

Oook als pro kan ik de OEM aanbevelen, zijn super machines, en je betaald in iedergeval voor het product en niet voor de naam

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

140 Users online: 25 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 37.653
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.846.112