Vraag ivm slechte kwaliteit opnames??
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Sunrise8    posted on 04-07-2010 17:21
Beste DJR Leden,

Vandaag weer even een setje opgenomen. Op een of andere manier stoort hij alleen nu heel erg.
Ik heb niets anders ingesteld dan normaal en dan klinkt hij wel gewoon goed.

Op soundcloud is de mix te horen en dan hoor je ook de slechte kwaliteit af en toe. Ik vraag me af waardoor dit komt. Een fout in m'n geluidskaart of is het echt software matig?

Zou het kunnen doordat Win7 de geluidsopname aan het storen is of zit er gewoon een flinke 'breuk' in m'n geluidskaart?

De geluidskaart is een Focusrite Saffire 6 en is net 1 a?2 maanden oud.
Heb met deze geluidskaart 4 setjes opgenomen en hier nooit last van gehad.
Weet iemand wat het is en daarmee kan helpen??

PS: ik heb gisteren ook een mix opgenomen en bij de laatste 2 nummers begint het geluid ook te verstoren. Zou het dan inderdaad kunnen dat het door de geluidskaart komt??

http://soundcloud.com/sunrise8/sunrise-before-the-wind
Music made me who i am

What do you think about Vraag ivm slechte kwaliteit opnames?? ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 04-07-2010 17:58
Neem je niet te hard op.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sunrise8    posted on 04-07-2010 18:52
Nee ik neem niet te hard op. de Gain op de geluidskaart kan tot 10 en staat op 3. Het opname volume op 85 en de Gain op me mixer komt precies uit op 0 DB. Maar het rare is: ik heb de hele mix net opnieuw opgenomen (dus opnieuw gemixt Unhappy). Na wat gekloot te hebben met de geluidskaart en wat testjes leek het goede kwaliteit, neem ik het op en sla ik de mix op. Druk ik per ongeluk me 'oude' mix aan die hierboven staat, word hij nu wel ineens op goede kwaliteit afgespeeld Confused. Blijkbaar een bugje in Win7??

Dit topic kan dus wat mij betreft close, of anderen moeten hetzelfde hebben Winking my eye
Music made me who i am
Gery    posted on 04-07-2010 19:38
tip voor je volgende computer: APPLE Happy, laughing
DJ - Producer
main    posted on 04-07-2010 20:26
Poster: Sunrise8
Nee ik neem niet te hard op. de Gain op de geluidskaart kan tot 10 en staat op 3. Het opname volume op 85 en de Gain op me mixer komt precies uit op 0 DB. Maar het rare is: ik heb de hele mix net opnieuw opgenomen (dus opnieuw gemixt Unhappy). Na wat gekloot te hebben met de geluidskaart en wat testjes leek het goede kwaliteit, neem ik het op en sla ik de mix op. Druk ik per ongeluk me 'oude' mix aan die hierboven staat, word hij nu wel ineens op goede kwaliteit afgespeeld Confused. Blijkbaar een bugje in Win7??

Dit topic kan dus wat mij betreft close, of anderen moeten hetzelfde hebben Winking my eye

uitgang van je laptop half kapot?
Sunrise8    posted on 04-07-2010 20:48
Laptop?
Heb een desktop computer..

Daarnaast speelt hij andere nummers wel gewoon goede kwaliteit af, dus aan de luidspreker uitgangen ligt het niet. Overigens is de geluidskaart via usb aangesloten en daar zijn 2 monitorspeakers op aangesloten, dus ligt niet aan de uitgangen.

Het ligt waarschijnlijk aan mijn WMP muziekspeler, want in iTunes of CEP speelt hij ze wel op goede kwaliteit af. Dus iemand een goede vervanger voor WMP. Geen Winamp of iTunes graag Happy, laughing
Music made me who i am
Dj_Fantasy    posted on 04-07-2010 20:55
VLC maybe??
dj2dj.nl
Sunrise8    posted on 04-07-2010 21:44
Zou ook nog een optie inderdaad kunnen zijn, maar wil het liefste een programma dat puur voor muziek is, dus die geen filmpjes kan afspelen, daar heb ik Divx Player voor Winking my eye
Music made me who i am
hoppie    posted on 05-07-2010 07:15
recordbox?
Question everything
Lead    posted on 05-07-2010 11:35
Poster: Sunrise8
Het antwoord is bekend, het lag/ligt waarschijnlijk aan mijn windows7 besturingssysteem die raar doet bij geluidsopnames..

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

178 Users online: 110 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 1.369
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.694.760