Welke deejays draaien via en vorm van media?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 29-06-2010 17:05
Ik vraag mij af, vanuit mijn hobby waarschijnlijk, wie van de deejays hier aktief draait via de media?
Daarmee bedoel ik, wie draaien er via dingen als (internet) radio(zonder meteen reclame te maken), podcast, soundcloud-achtige dingen etc?
Zo ja, waarom doe je dit?
-Puur om jezelf te promoten,
-omdat je het gewoon leuk vind,
-om een regelmaat te hebben zodat je verbeterd,
-omdat jij je wil laten horen, omdat je ergens anders geen kans krijg om te laten horen wat je in je mars hebt?
Wat is je motivatie als ik vragen mag?
De reden dak dit vraag is omdat, met name radio, vaak een 'onzeker' medium is. Je weet nooit wie of wat er luisterd tenslotte, dit in tegenstelling tot in een zaal draaien.
Dus, waarom draai je (ook) via zo'n medium Cool?als ik zo vrij mag zijn?
User edit by ArCee on 29-06-2010 @ 17:06:36 (5%)

What do you think about Welke deejays draaien via en vorm van media? ??

Vote :   

Xurion    posted on 29-06-2010 17:27
Ik draai bij een online radio en op blogtv.com
Ik doe dit om te oefenen, andere mensen te amuseren en voor de lol.
LemonKick    posted on 29-06-2010 17:32
Ik heb een eigen shoutcast stream geconfigureerd, via MSN laat ik weten wanneer ik draai.
Verder nog niet echt gekeken. Maar ben best benieuwd naar de mogelijkheden zoals blogTV.
Dyno    posted on 29-06-2010 21:34
Ik draai zo vaak ik kan (in ieder geval 1x in de week) via blogTV.

Eigenlijk gewoon voor de lol.
Ben meestal aan het oefenen thuis, dus waarom niet een camera er bij zetten en via internet streamen.

Voordeel is dat mensen je horen ?n zien.
Maar ook dat je ziet hoe veel er meekijken/luisteren.
Je hebt tijdens je set contact met je viewers via een chat.
Ik krijg vaak erg leuke reacties. Van mensen uit de hele wereld.

?n ik heb er een toezegging over gehouden dat ik volgend jaar op een festival in Engeland mag draaien.
Dus ik promoot in wezen mijzelf er ook mee. (moet ik natuurlijk niet afgaan daar .... Cool )
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 29-06-2010 @ 21:35:29 (11%)
Decepticon    posted on 29-06-2010 21:51
Ik heb een keer op de radio gedraaid (lokaal) en ga dat binnenkort weer doen. Daarnaast heb ik een account op Soundcloud. Hier in de omgeving (Noord-Friesland) zit ik bij een aantal mensen die feesten organiseren en die geregeld een beroep op me doen. Daarnaast ben ik momenteel bezig om demo's rond te sturen naar discotheken.

Ik doe dit alles om geregelder te draaien/een beetje verder te komen in de dj-wereld. Hoeft niet elke vrijdag en zaterdag, maar als mensen me weer eens ergens anders neerzetten, dan doe ik dat graag. Tot zover zijn de reacties erg positief, dus ik ga nog lekker door.
HarmenH    posted on 29-06-2010 21:54
Ik maak veel gebruik van soundcloud. Ik doe dit vooral om mijzelf te promoten en omdat ik het leuk vindt.
Het leuke van soundcloud is dat je kan zien in welke landen je mixtapes worden beluisterd. Zo worden mijn mixtapes in Duitsland, Belgie, Frankrijk, Israel, United Kingdom en Peru beluisterd.
Via soundcloud ben ik met iemand in contact gekomen die een radioshow heeft en daar mag ik een mixtape voor makenCool

Ik ben nu ook een beetje aan het kijken of ik maandelijks op een internetradio kan gaan draaien...
ArCee    posted on 30-06-2010 10:07
HarmenH
stuur maar een promo? Cool

Het mooie van Radio, en dat is juist vaak waar anderen voor bedanken, vind ik de onzekere factor.
Wie luisteren er, hoeveel, waar vandaan, hoelang luisteren ze, noem maar op.
Vaak bemerk ik dat het altijd even meer of beter is als dat je zelf hoopt.

Met podcast heb je meer een soort van 'eindcontrole'?
Met sets ter download aanbieden ongeveer hetzelfde, je kunt zien hoevaak je set gedownload is. heeft natuurlijk wel te maken met hoe fanatiek je jouw set prmoot en bekend maakt als zijnde te downloaden.
Is met Podcast ook zo?
Tekhead    posted on 30-06-2010 23:28
Ik start na de vakantie terug op een fm-radiozender, als warm-up voor live from.....(heel bekende discotheek) DJ..... ,

Mag en kan er verder niks meer over zeggen, zal nooit onder eigen naam draaien, maar indien er geinteresserde zijn via m'n uitzending, komt de vraag en eventueel de overeenkomst rechtstreeks naar mij. Vind persoonlijk dat ik die podcast en andere toestanden zoals soundcloud aktief aan mij gaan laten voorbijgaan, passief blijf ik het volgen uiteraard, al is't maar om over enkele jaren, en bij blijvende interesse van zoontje,?direct?mee op de wagen springen.

Het is tegenwoordig idd niet evident meer om een plaatsje te bemachtigen, en dan is het normaal dat je alle mogelijkheden gaat gebruiken om dichter en sneller bij je doelgroep te komen, en daar is de nieuwe technologie een goed hulpmiddel voor.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 01-07-2010 11:13
Het is ook zowat onmogelijk om alle soorten promo kanalen te benutten denk ik?
Een ider moet voor zichzelf uitmaken wat hij het beste en leukste voor zichzelf vind.
Kwestie van voor en nadelen wegstrepen puur op je eigen persoon gericht.
Daarbij is het denkelijk wel zo, dat sommige nog steeds denken dat ze door 1 van deze media kanalen (snel) ontdekt worden en daardoor hun 'deejay carriere' een kickstart krijgt.
Helaas, via zo'n kanaal ontdekt worden is vergelijkbaar met een lot uit de loterij, maar helemaal niks doen en van geen enkel kanaal gebruik maken doet zeker niets.?
Natuurlijk krijg je een mate van bekendheid door te draaien op 1 van de media kanalen, maar dan juist wel vaak bij ene selecte groep, en niet per definitie bij de kanalen die ertoe doen zoals labels en / of dance organisaties, maar je weet nooit hoe een balletje kan rollen.
Ik heb zelf ook al eens eens deejays en partijen samen gebracht dus never say never Cool
Tekhead    posted on 01-07-2010 16:35
Ik draai nog steeds voor de lol, en word toch regelmatig nog gevraagd om oplocaties te gaan draaien waar velen jaloers op zijn, en dit zonder promo e.d. maar uiteraard heeft dit veel te maken door mijn verleden en vele mensen die ik ken.
Het is belangrijk jezelf goed te verkopen maar wel op een aangename manier, jezelf liggen opdringen steeds weer, en je collega's negatief in het daglicht stellen, daar?kan je je vingers wel eens deftig mee verbranden, en vooral je reputatie, probeer altijd positief over je collega's te praten, dan doe je altijd profijt mee, het zal je ooit wel eens goed uitkomen, believe me..
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 01-07-2010 20:56
Wijze woorden Tek, die heel veel mensen vergeten zijn. Zeker naarmate men meer 'pro' word, word het gedrag vaak amateuristische, tot op het kinderachtige af Cool
Haat, nijd, jaloezie, afgunst etc zijn aan de orde van de dag helaas in het muziek gebeuren bij vele, maar gelukkig zijn er altijd die zich ver vandaan houden.
AdenFarleigh    posted on 04-07-2010 14:52
Poster: ArCee
Wijze woorden Tek, die heel veel mensen vergeten zijn. Zeker naarmate men meer 'pro' word, word het gedrag vaak amateuristische, tot op het kinderachtige af Cool
Haat, nijd, jaloezie, afgunst etc zijn aan de orde van de dag helaas in het muziek gebeuren bij vele, maar gelukkig zijn er altijd die zich ver vandaan houden.

Helaas word het je soms ook wel erg moeilijk gemaakt om positief te blijven, was gisteren op een verjaardag en de DJ daar, man wat een performance. Stond ie beetje met z'n handen in z'n zak in en uit te faden, ging er een praatje mee maken - 'en hij kreeg er betaald voor maar dit had ie dan van het internet geplukt' (ook zoiets -.-) en blabla, korter gezegd, ik mocht hem niet..

OT: Ik draai live 2 tot 3 keer in de week bij internetradio's (die weer op FM worden uitgezonden door andere radiozenders). Vind ik leuk, is m'n hobby, doe ik gewoon voor de lol. Af en toe gooi ik eens een setje op m'n podomatic-account.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
ArCee    posted on 05-07-2010 13:16
Sommige vergeten dat deejay zijn ook performen is. Een stemming kweken, een publiek meenemen en niet alleen maar als een zoutzak de ene na de ander track inmixen...............

This is an old Topic

No new postings for 5.545 days.
 Post CommentThat would be 184.8 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

503 Users online: 419 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 53.956
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.572.871