Muziek produceren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wullum    posted on 28-06-2010 18:02
goedenmiddag mensen!

Ik ben me sinds kort weer gaan interesseren in het maken van muziek en om er mee bezig te zijn.
Vroeger met wat software aangekloot maar wil nu toch sireus iets proberen (wie niet waagt wie niet wint)

Mijn vraag is dus wat ik nodig heb om een beetje te kunnen aankloten, kwa software en?equipement.
Het budget doet er niet toe alleen zou ik wat handige tips en info willen.

Heb nu een macbookpro, geld en veel zin!
Favoriete genre:
hardtrance/hardstyle

mvg

What do you think about Muziek produceren ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 28-06-2010 18:09
Een keyboard is zeer aan te raden, eentje zoals de m-audio oxygen 49, daarbij kan je nog kijken naar een akai apc20 of apc40, waar je goede reviews over leest.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
jellejelle    posted on 28-06-2010 18:31
Heb nu een macbookpro, geld en veel zin!
Favoriete genre:
hardtrance/hardstyle

IK zou zeggen kijk naar een access virus, word heel veel gebruikt bij het maken van hardstyleCool
User edit by jellejelle on 28-06-2010 @ 18:31:46 (3%)
Wullum    posted on 28-06-2010 18:32
Poster: jellejelle

IK zou zeggen kijk naar een access virus, word heel veel gebruikt bij het maken van hardstyleCool

Wat zijn de voordelen van een Acces virus tegenover een doorsnee keyboard?
Delcone    posted on 28-06-2010 18:56
Lol zo te horen produceer jij dus NOG nietWinking my eye

Idd als je het geld hebt tijd+zin en verstand en graag leert ect...
Dan zou ik ook een virus C / TI / TI2 halenWinking my eye
Je kan echt niet zonder,hij is dit het geld waard.meer zou je eigelijk niet nodig hebben kwa synts
User edit by Delcone on 28-06-2010 @ 18:57:46 (2%)
bambamstudio    posted on 28-06-2010 18:58
Je kan best zonder hoor, ik heb er ook geen.

Voor de topic starter: zoek eens goed naar topics op dit forum, er is al veel geschreven over produceren en synths en software.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Delcone    posted on 28-06-2010 19:00
Poster: bambamstudio
Je kan best zonder hoor, ik heb er ook geen.

Voor de topic starter: zoek eens goed naar topics op dit forum, er is al veel geschreven over produceren en synths en software.

Hij vraagt toch niet of jij er 1 hebt? hij vraagt om tips nou die krijgt hij...
bambamstudio    posted on 28-06-2010 19:42
Jij zegt dat je niet zonder kan, ik vindt dat onzin, dus maak ik een punt.
main    posted on 28-06-2010 19:46
software en een muis, daar ben ik ook mee begonnen.

voor een mac zou ik dan logic nemen, werkt daar het beste op (toch? geen ervaring met mac's haha)
User edit by main on 28-06-2010 @ 19:46:29 (2%)
LilQuint    posted on 28-06-2010 20:06
Access Virus?Cool
User edit by LilQuint on 28-06-2010 @ 20:06:31 (8%)
DaCompra    posted on 28-06-2010 20:32
Logic pro +standaard midi keyboardje + geluidskaart + apc20/40 + wat Vst(i)'s en je bent heel aardig op weg!
Xtremer    posted on 28-06-2010 21:02
Ik heb al een aantal dingen geleerd over produceren van Bambam en het werkt top. Access Virus?? Voor mij voorlopig niet weggelegd. Eerst maar eens verstand krijgen van al die soorten en functies van VSTi's. Ik haal uit 1 VSTi met verschillende lagen vergelijkbare sounds als die van een Virus TI.

Ben zelf in het bezit van een Macbook Pro met Logic Pro, een simpel MIDI keyboardje, de Apogee Duet audio interface en 2x KRK RP-6G2. Ik hoef zeker niet te klagen!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Illusion    posted on 28-06-2010 23:01
Ik zie hier een heleboel mensen direct rond roepen van 'Acces Virus'.. Dit is niet zomaar een speelgoed apparaatje, maar een waardevolle goede synthesizer.

@ LilQuint: Onderbouw je mening eens. Waarom zou hij een Virus moeten aanschaffen.
@ Delcone: Acces Virus C is opzich nog wel een meesterlijke synthesizer, maar de nieuwere versies zijn gewoon veel beter. Een groot verschil al is dat de C geen usb ondersteund. Deze moet je via MIDI aansluiten. (en psst.. je kan inderdaad best zonder Virus. Heb jij een ?Cool nee he?Cool haha)

Allereerst is het misschien wel handig om te weten waar je in het verleden mee hebt gewerkt. Daarna kunnen wij je goede tips geven.

Zo wordt hier de acces virus aangeraden, maar als je geen verstand hebt van produceren, of je kan het nog niet zo goed, dan moet je je afvragen wat je ermee doet. Het is wel een geavanceerd apparaatje waar je beter aan kan beginnen als je het produceren goed onder de knie hebt.?Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
bambamstudio    posted on 28-06-2010 23:35
jammer dat je wel lin en del bij naam noemt en mij niet. Als ik een Ti nodig zou hebben kocht ik er meteen eentje. Laat ik even duidelijk zijn: de synth maakt je productie niet maar de producer. En kom een keer langs, laat ik je horen en zien dat je met jaren 10 tot 20 jaar oude synths erg dikke geluiden kunt maken.
Illusion    posted on 29-06-2010 23:03
Poster: bambamstudio
jammer dat je wel lin en del bij naam noemt en mij niet. Als ik een Ti nodig zou hebben kocht ik er meteen eentje. Laat ik even duidelijk zijn: de synth maakt je productie niet maar de producer. En kom een keer langs, laat ik je horen en zien dat je met jaren 10 tot 20 jaar oude synths erg dikke geluiden kunt maken.

Ik bedoel het niet persoonlijk hoor Cool maar probeer voorbeelden te geven. En delcone ken ik wel goed, die kan wel
tegen een geintje?.?

Ik wil wel een keer langskomen om dat te zien. Niet omdat ik het niet geloof, maar gewoon om de studio eens te zien.?Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

43 Users online: 18 Guests (25 Unknown)
Pages generated today : 14.972
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.239.389