Da's ook wat?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 27-06-2010 21:29
Zoals vele weten ben ik in de jaren 70 begonnen met draaien / deejayen en mixen was nog niets eens uitgevonden. Nu ga ik vanaf volgende maand een maandelijkse show draaien met alleen maar oude dance classics, 2 uurtjes per maand op de zaterdag middag (vanwege de popularitiet van de dance classics feesten in Nederland), en dan draaien op de oude manier natuurlijk. Als je dan toch terug in de tijd gaat, dan wel helemaal.
Dus, doorstarten, af en toe aankondiging en wat jingeltjes ertussen. Niks aan, maar was weer helemaal wennen Cool
A, wat zijn die plaatjes (eigenlijk)?allemaal kort, zo rond de 3 a 4 minuten Cool
B, wat moet er dus al weer snel bij zijn Cool
C, wat is het leukl om die jaren 70, 80 en vroege jaren 90 shit weer eens te horen Cool

Maar goed, na zolang alleen maar mixen en rond de 140 bpm bezig te zijn, dit was weer helemaal wennen. Beetje timen, in en out faden etc. Was weer ff inkomen, niet verwacht??T lijkt zo simpeltjes hahaha Cool
Voor diegene die deze muziek leuk vinden wil ik eventueel wel een T.L plaatsen?
Jaren 70, 80 en 90 disco, soul, funk en rap!!
User edit by ArCee on 27-06-2010 @ 21:31:01 (13%)

What do you think about Da's ook wat? ??

Vote :   

RAS    posted on 27-06-2010 21:39
H? Arcee. Ook al ben ik slechts 25, die oude plaatjes kunnen best leuk zijn. Maar, wil je op deze manier niet iets te sterk aan het verleden vasthouden? Ik zou het denk ik meer kunnen waarderen als er toch een eigentijds tintje aan de show zit. Een mooie strakke mix zonder doorstarten lijkt me leuker om naar te luisteren.

Ik ben op dit moment ook muziek aan het verzamelen uit de jaren 80 voor het aanvullen en beter organiseren van mijn cd-map en moet zeggen dat er nog aardig wat 12inch versies van nummers zijn hoor. Niet dat die altijd de voorkeur genieten overigens. Toch beter zoeken als je alleen platen van rond de 3 ? 4 minuten kunt vinden Winking my eye

Misschien dat ik ter zijne tijd je mix eens check op totaal.fm.

PS: zeer slecht gekozen topic-titel. Het beschrijft totaal niet de inhoud van je post.
User edit by RAS on 27-06-2010 @ 21:43:14 (13%)
ArCee    posted on 27-06-2010 21:50
De topic titel verwijst naar het feit dat ik weer moest wennen aan het 'simpele' draaien, dat dit toch best weer ff een omslag was waar ik aan moest wennen Ras.
De oude platen 'mixen'? Tjah, da's een keuze natuurlijk. Ben Liebbrand begon er ergens in de late jaren 80 wel mee, maar wel vaak onder begeleiding van een drum computer en de nummers min of meer aangepast op het mixen.
Ook had bij de Soulshow de zogenaamde 'Bond van Doorstarters', dat waren de eerste (thuis) deejays die maximaal 3 platen in de mix gooide, maar ook dat gebeurde hoofdzakelijk pas toen de dans muziek van toen wat meer electronische werd, zoals Italo in die tijd. ?
Het is mijn keuze, als je die muziek draait, op radio welteverstaan, dat je het ook een beetje op die manier moet / mag doen, om een beetje een tijdsbeeld te krijgen.
het werd toen ook niet gedaan, nu alleen maar, dus het is mijn keuze om vast te houden aan het draaien van TOEN met de muziek van TOEN!! Maar nogmaals, da's een keuze, van mij persoonlijk.
Lomme_    posted on 27-06-2010 22:01
dacuba    posted on 27-06-2010 22:59
ArCee    posted on 28-06-2010 11:07
Kan ouderrrr hooorrrrrrr, zie track list:

01: Hugh Masakela - Don't go loose it baby (ING Leader Tune WK).
02: Rose Royce - Best love.
03: Asoto - San Salvador.
04: The Quick - The rythem of the jungle.
05: The Real Thing - Can you feel the force.
06: Change - A lovers holiday.
07: The Chaplin Band - Ill veliero.
08: The Three Deegrees - The runner.
09: Gary's Gang - Showtime.
10: The Gibson Brothers - Cuba.
11: Patrick Cowley & Sylvester - Do you wanna funk.
12: Lime - Your love.
13: Tavares - Don't take away the music.
14: Michael Jackson - Off the wall.
15: The Whizstars - Brand new day (theme from the whiz)(long version)
16: Phillidelphia International Allstars - Let's clean up the ghetto.
17: Cj & Company - Devils gun.
18: Yarbrough & Peoples - Heartbeats.
19: The Gab Band - Oops up side your head.
20: Weeks & Company - Rock your world (yoho yoho)
21: Supermax - Lovemachine part 1 (long version)
22: Kool & the Gang - Strait ahead.
23: The Trammps - Disco inferno.
24: Rose Royce - Is it love your after.
25: Donna Summer - Mac Arthur Park (long version).
26: Kc & the Sunshine Band - I'm your boogieman.
Cyspoz    posted on 28-06-2010 11:41
Lime - Your love. Happy, laughing Zo'n dikke plaat!!!
ArCee    posted on 30-06-2010 10:52
Coolen nog wel meer ook uit die tijd Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.432 days.
 Post CommentThat would be 181.1 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

131 Users online: 24 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 32.726
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.841.185