Recording your mixes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Carrera    posted on 25-11-2005 12:57
Weet er toevallig iemand een goed programmaatje voor op de pc om muziek mee op te nemenConfused
Liefst freeware?
Heb dus recordingang op geluidskaart, maar zoek nu nog een goede software om het opnemen mogelijk te maken.

Thanks!

What do you think about Recording your mixes ??

Vote :   

djwillem    posted on 25-11-2005 13:03
kijk op de site van aboutdj er staat een hele revieuw over.
Jorrit    posted on 25-11-2005 14:05
ik gebruik dus Audacity, werkt perfect! (en is gratis)
DJMichel    posted on 25-11-2005 16:16
Ik ook audacity :P Lekker makkelijk programma en gratis!!
Bastian    posted on 25-11-2005 18:20
wie weet er eigenlijk een handige (en snelle) manier om je mix op internet te zetten (iets als you send it) en dat anderen (zoals mensen op dit forum) hem kunnen luisteren?
User edit by Bastian on 25-11-2005 @ 22:02:53 (2%)
rebounce    posted on 25-11-2005 18:50
laptop é
Camino    posted on 26-11-2005 00:40
Zelf neem ik altijd mn mix eerst op MD op... en zet hem via de line-in naar het programma AVrack op mijn pc... programma zat al op mn laptop toen ik hem kocht; weet niet als je hem ergens kunt kopen/downloaden
Jorrit    posted on 26-11-2005 12:27
Poster: rebounce
laptop é

een beetje uitleg?
Ik zie niet in wat 'laptop é' te maken heeft met het plaatsen van je mix op internet.

Goed, ik gebruik iig ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/, werkt prima... alleen sommige halve zolen begrijpen niet hoe het werkt :P
rebounce    posted on 26-11-2005 12:32
@ jorrit gisteren wa slechte potst gedaan ma ik moeqst die 20000ste ebbe  records op te nemen gebruik je best of ik toch een laptop met frutiloop. kweet nie als er iemand da kent?....
Jorrit    posted on 26-11-2005 12:40
ik ken het wel ja, maar fruitiloops is toch voor productie achtig werk...
Al die functies heb ik niet nodig als ik op ga nemen Winking my eye
Audacity werkt prima voor mij :D (Nu moeten alleen die kabeltjes binnen komen zodat ik eindelijk weer op kan nemen :S)
Carrera    posted on 26-11-2005 17:59
Audacity afgehaald en al 3 lekkere mixes gemaakt intussen! Is inderdaad zeer simpel, goed en is inderdaad gratis!
Lekker!!!

Bedankt
Basrose    posted on 27-11-2005 21:36
ga je nog een x een mixie posten?
MadSteven    posted on 29-11-2005 10:40
Aangezien ik twee computers zou moeten hebben of eentje die ik heen en weer kan slepen - maar dan heb ik er nog twee, omdat ik al een mooi ding heb....

Nou, daarom zat ik te denken aan een compact flash-recorder, maar aangezien die nogal duur zijn (starting @ +- 450 euro) en mijn Philips Expadium (versie 1.0 the original one die geen oplaadbare batterijen slikt) ook wat ouder begint te worden...

Cry me a river... An iRiver:

http://www.iriver.at/harddisc_player.html?p_id=142&L=0&view=features

En deze oude versie heeft standaard een 3,5" line in - de nieuwe moet je eerst in zijn cradle zetten... Is niet zo handig. Neemt op 320 kbps mp3 op als je wil.
Maar ja, hij is dan wel wat lastiger te verkrijgen dan zijn nieuwe soortgenoten. Wel handig overigens dat hij nu +- 335 euro kost voor de 20 gig versie en +- 360 euro voor de 40 gig versie...

Maar aangezien ik hem zeker pas na sinterklaas koop, kan die 20 gig versie wel eens uitverkocht zijn hier in Nederland...

Wat dat betreft, nog een stomme zet van iRiver... De 20 gig nieuwe player van iRiver kan namelijk weer niet in de cradle en heeft dus geen line-in... Dan maar de 6 gig versie?! aan de andere kant, die kost je zo rond de 250 euro...

Denk denk...

Kijk, het voordeel aan een compact flash recorder is dat je het kaartje mee kan nemen en je recorder kan laten staan.

Bovendien zie ik steeds minder opname apparaten in de winkel - ik bedoel alsof computers zo'n fantastische functionaliteit voor geluid opnemen bieden. Ze hebben geen trackmarking, geen fader start Winking my eye en meestal is de geluidskwaliteit ook slechter dan een dedicated recorder. En dat laaste is wel belangrijk.

Maar goed, kzal wel effe zien wak doe.

Hmz en als je je net bedenkt dat het goedkoper ook niet erg is:

http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/audio/mp3/PHILIPS+HDD120_xps_020+20+GB+MP3-speler.7042016/default.aspx

Dan maar een philips ? Happy, laughing
User edit by MadSteven on 29-11-2005 @ 10:53:03 (13%)

This is an old Topic

No new postings for 7.106 days.
 Post CommentThat would be 236.9 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 14 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 33.691
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.842.150