Housefeest organiseren!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Arondjuser    posted on 23-06-2010 20:05
Hey DJ resource'rs,
Ik heb met een groep vrienden en een paar enthousiaste kennissen (volwassen) bedacht om een groot feest te organiseren. De bedoeling is om het gewoon voor publiek toegankelijk te maken. Licht en geluid is geen probleem. Alleen de zooi er omheen. Uiteraard komt er een bekende DJ en draai ik zelf ook nog effe een setje.

Hieronder mijn vragen:
- Mag je zomaar een feest geven op een landje
- Heb je vergunningen nodig (qua geluidsoverlast en gewoon het hele feest wat je organiseerd)
- Moet je je nog aan regels houden ( tuurlijk mag het geluid niet te hard en geen overlast van jongeren )

Ik ga proberen zo veel mogelijk gesponserd te krijgen.
Heb veel adresjes en goede kennissen.
Graag aardige posts AUB ( heb hier en daar al wat gelezen namelijk )

Alvast bedankt!

[MOD EDIT: De hidden message is niet voor dit soort plaatjes, die mag iedereen toch wel zien ?]

♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Mod edit by Lead on 23-06-2010 22:48 (13%)

What do you think about Housefeest organiseren! ??

Vote :   

Boyd    posted on 23-06-2010 21:12
Even een klein lijstje van vergunningen en zaken waar je zeker rekening mee moet houden.

Buma.
Gemeente.
Tap/horeca vergunning?
(Brand)veiligheid?en beveiliging.
Geluidsoverlast / Buren.
Parkeerplaatsen.

En van wie is dat landje waar je dat feest op wilt geven?

Ik weet zeker dat mijn lijst niet compleet is, maar ik help je een eindje op weg.
User edit by Boyd on 23-06-2010 @ 21:12:30 (32%)
Tomazos    posted on 23-06-2010 21:14
ga gewoon even langs bij het gemeente huis,

daar hebben ze antwoord op al jou vragen Happy, laughing,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
T-to-the-J    posted on 23-06-2010 21:40
En de toilet hokjes niet te vergeten!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Lucalicious    posted on 23-06-2010 21:43
wat tomas al zegt inderdaad, even bij de gemeente vragen wat voor vergunningen je moet hebben. voor drank ed hoef je volgens mij geen vergunning te hebben als je een cateringsbedrijf inhuurd, die hebben dan namelijk die vergunning lijkt mij...
Arondjuser    posted on 23-06-2010 21:47
Thank Guys! Het landje is van me opa. Is groot genoeg!
ElVrieso    posted on 23-06-2010 22:17
Hoe wil je dat doen? Een grote tent ofzoiets neerzetten? Is mooier voor lichten enzo.

Verdere vergunningen gewoon bij het gemeentehuis vragen. Maar ik weet wel dat je niet zomaar alcohol mag schenken, misschien is het handig om barmannen te huren die er een diploma'tje voor hebben. En ja dat bestaat. xD

Suc6, ben benieuwd of het wat wordt.

Post je de dag daarna ook wat foto's etc. ?
Bruno de Vries - @djelvrieso
ArCee    posted on 24-06-2010 00:01
Poster: Boyd
Even een klein lijstje van vergunningen en zaken waar je zeker rekening mee moet houden.

Buma. Geen slapende honden wakker maken voor gewoon een feestje!!
Gemeente. Kan, als het maar ver genoeg uit de bebouwde kom is is noodzakelijk, gewoon verjaarsfeestje (als de politie momt controleren).
Tap/horeca vergunning? Als het gewoon beperkt feestje is, lekker met kratten bier werken of zo.
Geluidsoverlast / Buren. Gewoon inseinen of desnoods uitnodigen.
Parkeerplaatsen.

Ik weet zeker dat mijn lijst niet compleet is, maar ik help je een eindje op weg.

Niet elk kleinschalig feestje hoeft zo officieel hoor.
ElVrieso    posted on 24-06-2010 15:57
Poster: ArCee

Klopt. :P

Edit: Wow, zie nu pas de foto. Zo kleinschalig is het niet!
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 24-06-2010 @ 15:58:52 (54%)
XL-L    posted on 24-06-2010 16:58
Word ik wel benieuwt waar je die foto vandaan heb:P Heb hem zelf gemaakt tijdens het opbouwen. Was een best showtje met een dikke Meyersound set.

Greets!
Tomazos    posted on 24-06-2010 17:35
lol, wanneer staat het feest geplant? anders zet ik hem graag in me agenda:P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 24-06-2010 @ 17:39:07 (10%)
MaximDJ    posted on 24-06-2010 20:06
Arcee, voor dergelijke feesten van deze omvang heb je sowieso alles nodig wat Boyd in zijn lijstje heeft. Behalve de Buma misschien dan.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Arondjuser    posted on 24-06-2010 20:08
Effe een edit.
zo moet het er ongeveer uit komen te zien
XL-L    posted on 24-06-2010 23:35
@Tomazos Het is helaas al geweest.

Voor de liefhebbers wat er ongeveer stond;
Geluid:
- 4x Subs Meyersound
- 4x Top Meyersound
- monitor set 2xsub 2x top
- CDJ 1000's en CDJ 100's
- Dateq Apollo
- 2x Sennheiser EW.....

Licht:
6x Mac 250 krypton
16x Par
2x Martin discovery
3x strobo
2x blinder
Compulite vector aansturing

overig:
Truss
matrix frames
parren
JEM ZR33
DMX boosters
Stroom monitoring en beveiliging
backdrops
etc....
User edit by XL-L on 24-06-2010 @ 23:37:55 (9%)
MaximDJ    posted on 25-06-2010 18:31
Meyersound...Echt het meest zuivere geluid ooit. Eigenlijk meer gebruikt voor zang e.d. omdat het zo zuiver is, maarja, dit kan natuurlijk ook haha. De rest ziet er goedd uittt!!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
FML    posted on 25-06-2010 20:22

Buma. Geen slapende honden wakker maken voor gewoon een feestje!!
Gemeente. Kan, als het maar ver genoeg uit de bebouwde kom is is noodzakelijk, gewoon verjaarsfeestje (als de politie momt controleren).
Tap/horeca vergunning? Als het gewoon beperkt feestje is, lekker met kratten bier werken of zo.
Geluidsoverlast / Buren. Gewoon inseinen of desnoods uitnodigen.
Parkeerplaatsen.

Dit is kennelijk om een feest open voor publiek , nu maak het volgensmij maakt het wel uit of dat betaald moet zijn of niet.
Vraag altijd gewoon een vergunning aan als je 'groot' schalig een feest wilt geven. Bij uitgenodigde feesten ( verjaardag , grote trouwerij ) hoeft dat inderdaad niet perse. er word ook geen geld gevraagd voor consumptie of entree .

Het verkopen van alcoholische dranken is er een ; even makkelijk gezegd een tap vergunning nodig. Het beste is dus ook om dat uit te besteden en een goede deal te sluiten met een catering bedrijf. Klinkt raar maar contact Heineken is Winking my eye Betere kans vraag bij jou bekende Cafe of dat ze het willen doen!

Buren ? ik denk niet dat je in de buurt komt van je buren. of je moet een grote achtertuin hebben voor die tent Winking my eye
( Geluidsoverlast word mee gewogen in de vergunningen )
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 25-06-2010 @ 20:23:58 (4%)
Tekhead    posted on 26-06-2010 22:01
maak er een priv? feest van met een open gastenboek,kan je altijd legaal, ongewenste personen verwijderen zonder troubles !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Arondjuser    posted on 26-06-2010 22:37
Hey!
Haha die foto heb ik van kev's zijn hyves.
Tekhead    posted on 26-06-2010 22:39
heb je het tegen mij Arondjuser ?
Boyd    posted on 26-06-2010 23:08

Hij heeft het over grootschalig, en met meerdere mensen organiseren en bekende dj's. Ik denk dat je dan wel vergunningen nodig hebt, helemaal als je het op een stukje land geeft.
Tekhead    posted on 26-06-2010 23:15

Hij heeft het over grootschalig, en met meerdere mensen organiseren en bekende dj's. Ik denk dat je dan wel vergunningen nodig hebt, helemaal als je het op een stukje land geeft.

zoek eerst ergens een voor jullie mogelijk geschikte locatie, ga dan naar de bevoegde lokale instantie en informeer wat kan en niet kan, de voorschriften en voorwaarden, en onderzoek of dat voor jullie haalbaaris, goedinformeren is een absolute must. En vergeet niet, Meten is Weten !
djmamo    posted on 27-06-2010 19:55
ik merk wel dat er heel erg ligt over gedacht word.

Ik organiseer zelf maandelijks feesten en ik kan zeggen uit ervaring dat het allemaal niet zo makkelijk is. en dat het heel veel geld kan gaan kosten.

Hou er rekening mee dat je per 200 bezoekers 1 portier nodig hebt (gecertificeerd) en 1 portier kost rond de 35 euro per uur. (heel goedkoop)

Een bekende dj inhuren kost tussen de 2000 en de 4600 euro en dan zit je goed voor 1 bekende dj, dit moet voor het feest betaald zijn.
en hier komt eventueel nog een dranklijst enz bij.

je geluid en licht gaat ook geld kosten, en misschien gedacht aan een flinke aggregaat?
mensen die munten verkopen? mensen die bier tappen? mensen die een website maken? mensen die posters hangen? mensen die een poster maken? EHBO? dat is namelijk ook verplicht.

en weet je al wat een tent gaat kosten? die tent die je in je foto laat zien gaat ongeveer 5/6000 euro kosten als je hem helemaal laat zetten. dan moet er ook nog een podium in.

ik denk dat er veel te makkelijk word gedacht hier, maar ik wil je best helpen als je ergens niet uit komt.

Let wel dat vergunningen voor evenementen per gemeente verschillen, en je moet altijd een melding maken bij de politie, brandweer en Ambulance.

www.moonentertainment.nl
Arondjuser    posted on 27-06-2010 21:06
Poster: Tekhead
heb je het tegen mij Arondjuser ?

Nee tegen xl-l
Stagiar    posted on 27-06-2010 22:54
Het is per gemeente afhankelijk wat je qua vergunning nodig hebt. Geen slapende honden wakker maken is een optie, maar de kans dat de politie bij een melding van een 'illegaal housefeest' met ME en alles op te proppen komt is groot, wil je liever ook niet.

Daarnaast zijn veel gemeenten sowieso al niet in voor housefeesten dus krijg je automatisch geen vergunning. Oftewel, met een goed uitgewerkt plan komen en naar de gemeente stappen. Rekening houden met alle factoren en je komt een heel eind.
Muis    posted on 28-06-2010 13:31
Poster: Stagiar

Daarnaast zijn veel gemeenten sowieso al niet in voor housefeesten dus krijg je automatisch geen vergunning.

Vooral niet na het incident bij de hoek van holland... gemeenten zijn huiverig!?
djmamo    posted on 28-06-2010 15:27
Poster: Muis

Vooral niet na het incident bij de hoek van holland... gemeenten zijn huiverig!?

dat is ook lekker overtrokken.
ja de gemeente kan moeilijk gaan doen als jij een feest gaat organiseren voor 40.000 man!!!
Maar dat zie ik niet snel gebeuren.

En een voor een tent heb je al een vergunning nodig dus dan houd stiekem ook snel op.
www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.431 days.
 Post CommentThat would be 181 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

106 Users online: 13 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 62.237
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.669.988