oplichting? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJtall    posted on 22-06-2010 23:46
Hallo member leden,

Mijn cdj's 400 zitten in de verkoop en laatst kreeg ik een mailtje van een zekere 'la marca'. Hij bood er een mooi bedrag op (950) euro en vroeg mij of hij er direct kon omkomen. Ik dacht dat ik een goede beet had. Toen vroeg hij mij of ik nog een mixer te koop had staan. Ik heb namelijk een numark DXM 09 staan, maar wou dit niet wegdoen. Maar ik dacht. Laat ik een mooie prijs maken, zodat ik misschien een nieuwe kan kopen.

Het punt is. Ik zei voor 1200 euro. Wat een heel hooog bedrag is ( 950 CDJ's + 250 numark (kan je voor die prijs nieuw kopen)). Nu zegt die man ok enzo ... Maar hoe hij de mails stuurt is raar.

Is er een mogelijkheid dat er opgelicht kan worden door iemand die langskomt? En misschien vals geld heeft.
Hoe lossen jullie dit op als u iets verkoopt.

Zegt u: Je kan het komen testen, maar je moet het met een overschrijving doen?

Ik heb nl al in contact gekomen met oplichting van nigeria ... Toen moest ik het zelf opsturen. Maar deze meneer Wilt zelf komen.

Het is misschien raar om hiervoor een topic te openen. Maar misschien hebben mensen hier al ervaring mee?
Wou het toch even vragen omdat ik al contact kwam met oplichterij en het moeilijk is om iemand te vertrouwen als het om zo'n hoge bedragen gaat.

Vriendelijk bedankt!

What do you think about oplichting? ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 23-06-2010 14:19
Poster: DJ_OB

Hij heeft als ik het goed gelezen heeft alleen een gmail account en een naam.

Die naam kan nep zijn en met een gmail account kom je ook niet ver.

Lijkt me meer dan logisch dat als hij de boel wil bedriegen hij een naam op internet opzoekt die betrouwbaar is en onder die naam langskomt.

Maarja met een knopploeg achter de deur zou het goed moeten gaan. Het zou goed kunnen dat hij inderdaad zegt stuur maar op en dan moet je dat dus niet doen. De kans dat hij de volgende dag inbreekt als hij je adresgegevens heeft lijkt me ook niet heel groot. Dan had ie beter daar 2e-hands cdj 1000's kunnen gaan zoeken of macbook pro's of iets dergelijks.
  Ah zo, dan heeft ie gelijk ja haha.

@TS; Dat zou ik wel doen dan.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
dJORD    posted on 23-06-2010 14:55
vraag waar hij werkt en check dat daar!!
Sebasz    posted on 23-06-2010 15:12
Fix gewoon zo'n UV licht dingetje waarmee je die briefjes kan controleren. Als het fake is dan heeft die kerel pech en schop je hem je deur uit
-FLoriZ-    posted on 23-06-2010 15:18
Poster: Sebasz
Fix gewoon zo'n UV licht dingetje waarmee je die briefjes kan controleren. Als het fake is dan heeft die kerel pech en schop je hem je deur uit

Beetje zonde om dat aleen maar hiervoor te kopen? Tongue
Sebasz    posted on 23-06-2010 15:27
misschien komt het ooit nog een keer van pas zo duur zijn die dingen niet?Cool
-FLoriZ-    posted on 23-06-2010 15:29
Poster: Sebasz
misschien komt het ooit nog een keer van pas zo duur zijn die dingen niet?Cool

ABer naturlich, iedereen wordt elke week even opgelicht Tongue

Maar hoe duur zijn die dan? Happy, laughing
niiicola    posted on 23-06-2010 16:09
main    posted on 23-06-2010 16:16
Poster: niiicola
http://www.agripress.be/start/artikel/3363/nl

wow.. je kunt dus zelf niet eens weten of je geld echt is of niet..
Roalin    posted on 23-06-2010 21:47
De oplossing: Ga, op de dag dat hij het afhaalt, samen met hem naar een pinapparaat en laat hem het geld pinnen. Klaar, dan weet jij (bijna 100%, er komen namelijk ook weleens valsen uit een pinautomaat, heb ze weleens gezien, gewoon 80 grams kantoorpapier aan beide zijden bedrukt, zonder merktekens... dat is toch ongelooflijk?!?) zeker dat jij je geld krijgt.
?
Er zijn ook pennen te koop, die kun je gebruiken ipv UV. Je zet er een streepje op en je ziet meteen de UV-inkt oplichten (of juist niet).
DJ_OB    posted on 23-06-2010 21:50
Zon uv lamp kopen is echt ?niet nodig. Met het blote oog, met de tips waar hiervoor naar gelinkt werdt kun je het ook prima controleren.

Is alleen in een winkel niet echt handig als er een hele rij wachtende klanten achter je staat.

Gewoon ff met een briefje van jezelf deze punten nagaan en je kunt ook bij de briefjes van de koper zien of ze echt zijn.?

Lucalicious    posted on 23-06-2010 21:51
ik zou inderdaad hem gewoon het geld laten overmaken van te voren, en het hem daarna laten afhalen.
ArCee    posted on 23-06-2010 23:45
Poster: DJtall
@ arcee: De buren hebben 2 keffertjes :p.

En inderdaad ... Ik ga er gewoon voorzichtig mee omspringen. Evt de verkoop laten doorgaan in de garage. Niet in het huis, zodat hij niet kan rondsnuffelen.

Te huur: Hap, Hap en Happie Cool
zee-eend    posted on 01-09-2010 12:10
hoe is het nou eigenlijk afgelopen ?

(ik weet dat het een late reactie is, maar toch)
Yorick    posted on 01-09-2010 12:56
Zelf zou ik dit soort dingen nooit in huis afhandelen, je kan het beter ergens anders doen en zou zorgen dat je 2 oudere mensen bij je heb.?
Als ze in je huis staan kunnen ze toch even heel je invertaris opnemenWinking my eye!
OneSixty    posted on 01-09-2010 13:47
Tsja, je kunt het nooit echt weten.
Ofwel het is gewoon een eerlijke kerel ofwel hij staat daar met zen revolver, en dan sta je daar met je knuppeltje en uv licht..

This is an old Topic

No new postings for 5.486 days.
 Post CommentThat would be 182.9 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

206 Users online: 116 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 79.858
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.426.636