oplichting? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJtall    posted on 22-06-2010 23:46
Hallo member leden,

Mijn cdj's 400 zitten in de verkoop en laatst kreeg ik een mailtje van een zekere 'la marca'. Hij bood er een mooi bedrag op (950) euro en vroeg mij of hij er direct kon omkomen. Ik dacht dat ik een goede beet had. Toen vroeg hij mij of ik nog een mixer te koop had staan. Ik heb namelijk een numark DXM 09 staan, maar wou dit niet wegdoen. Maar ik dacht. Laat ik een mooie prijs maken, zodat ik misschien een nieuwe kan kopen.

Het punt is. Ik zei voor 1200 euro. Wat een heel hooog bedrag is ( 950 CDJ's + 250 numark (kan je voor die prijs nieuw kopen)). Nu zegt die man ok enzo ... Maar hoe hij de mails stuurt is raar.

Is er een mogelijkheid dat er opgelicht kan worden door iemand die langskomt? En misschien vals geld heeft.
Hoe lossen jullie dit op als u iets verkoopt.

Zegt u: Je kan het komen testen, maar je moet het met een overschrijving doen?

Ik heb nl al in contact gekomen met oplichting van nigeria ... Toen moest ik het zelf opsturen. Maar deze meneer Wilt zelf komen.

Het is misschien raar om hiervoor een topic te openen. Maar misschien hebben mensen hier al ervaring mee?
Wou het toch even vragen omdat ik al contact kwam met oplichterij en het moeilijk is om iemand te vertrouwen als het om zo'n hoge bedragen gaat.

Vriendelijk bedankt!

What do you think about oplichting? ??

Vote :   

walteur    posted on 22-06-2010 23:51
heeft hij geen account waar een rating van hem opstaat?
User edit by walteur on 22-06-2010 @ 23:51:59 (7%)
Twello    posted on 22-06-2010 23:53
zolang jij checkt of het geld in orde is kan er toch niks misgaan? Of hij moet je beroven natuurlijk Winking my eye
Bootstrap    posted on 23-06-2010 00:01
Je kunt het geld op een aantul punten checken. Linkje
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
ccc    posted on 23-06-2010 00:23
Poster: DJtall
Maar hoe hij de mails stuurt is raar.

Kun je dit iets meer toelichten?
DJ_OB    posted on 23-06-2010 00:24
Zowiezo zorgen dat je niet alleen thuis bent als hij komt.

Verder gewoon even met een briefje die punten afgaan die hier boven staan. Werk zelf in een supermarkt en heb dat ook moeten leren. Als je het even geoefend hebt is het als je er goed naar kijkt nog beter dan die apparaatjes die ze bij kassa's enzo hebben staan,

Als je het echt niet vertrouwd zou ik het overigens maar niet doen. Liever een keer 200 euro minder dan dat er dalijk een kerel met een mes staat of uiteindelijk je gear niet wil kopen en dat de volgende dag er ingebroken is.
Down_Town    posted on 23-06-2010 08:13
Ik heb wel eens gear verkocht via Marktplaats en vond het vreemd dat ik reacties kreeg van email adressen die eindigde op .pl. Die wilde direct de vraagprijs betalen en dan direct dezelfde dag langskomen. Ik vond dat vreemd en heb daar niet op gereageerd. Van nature ben ik niet wantrouwig maar je zet iets te koop voor een prijs waar wat van af kan. Als dan iemand zo hapt vertrouw ik het niet.
Ik zou daar dus heel voorzichtig mee zijn want het kan ook een truc zijn om de boel te verkennen om een andere keer terug te komen; als je begrijpt wat ik bedoel.

Hier geldt ook weer; iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is ook te mooi om waar te zijn.
DJtall    posted on 23-06-2010 08:25
Mails:

Als ik 950 bied, krijg ik dan uw zekerheid voor de cd spelers? Ik kom ze volgend weekend afhalen/testen/ betalen.
-
Beste, ik kan helaas niet daargeraken morgen. En de 9e juli vertrek ik. dus is dat heel jammer. Heb je mss ook een mixer te koop?
-
Wat wilt ge voor de mixer nog hebben? hoe oud is ie?
..
MVG
-
Das goed 1200?
Laat me even weten adres en uur... dan kom ik 3 juli af,
mijn naam is tim
Alvast bedankt en je laat maar horen.
MVG
Tim
-
mail met zijn gegevens (adres, volledige naam, ... ik heb het op gezocht in de gids)
nee ben geen beginnende, heb gewoon een set nodig, deze is voor thuis. Ik draai elke week in een danscaf?, en binnekort nog in een andere zaak.?
Als je kan vraag dan de papieren (op mijn naam ) dan ook. En de garantie die er nog is.
OK?
MVG en nog veel succes met de examens.

Dit is het.

en het email adres is van een gmail.com
Estacy    posted on 23-06-2010 08:52
Ik vindt het maar raar. Maar inderdaad, als hij langskomt, dan is het wel een erg slechte oplichter. ALs hij je een mailtje stuurt of je het op wilt sturen, NIET op ingaan.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJtall    posted on 23-06-2010 09:07
uhu, Ja ik heb al zo iets meegemaakt. Heb het hier dan ook even op het forum gevraagd.
Maar misschien dat ik een soort van personaliteitscheck moet doen.

K'heb zijn nummer al opgezocht in de witte gids (telefoonboek) en zal hem even bellen om beter af te spreken.

En hoe zou ik het best afhandelen? Cash geld, of met een overschrijving hier in belgie?
T-to-the-J    posted on 23-06-2010 09:32
Het zou ook kunnen dat ie over een paar dagen mailt: ik ben verhinderd om te komen, kan je het aub voor me opsturen. Heeft een vriend van me ook gehad, niet op in gaan!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Rusafli    posted on 23-06-2010 09:57
Opsturen idd niet doen. <aat hem maar langskomen dan heb je het zelf in de hand.

Al vraag ik me af wie wie nu oplicht als je meer vraagt dan de nieuwprijs Cool lol
Sunrise8    posted on 23-06-2010 10:00
Ik heb toen ook zoiets gehad via marktplaats. Was een Amerikaan (marktplaats is alleen voor Nederlanders) die wilde dat ik mijn 2 CDJ 800's opstuurde naar Nigeria. Nou als hij betaald stuur ik ze wat mij betreft naar Toekitakistan. Toen kreeg ik mails van Paypal in het engels waarin stond dat ik het eerst moest opsturen en dan de Track&Trace code door moest geven en dan zou het geld vrijkomen.

Paypal?Nederland gebeld en zij waren blij dat ik vroegtijdig belde. Bleek dus een enorme oplichter te zijn en de Engelse Paypal mails waren fake (Fraude). Het kwam erg geloofwaardig over en hij was in zijn mails niet onaardig (Totdat ik hem vertelde dat hij een oplichter was)..

Alleen al aan de taal van de mails te zien zou ik het gewoon niet vertrouwen. Als hij toch langs wil komen zou ik zorgen dat je minimaal met 2/3 mensen thuis bent (mocht het mis gaan) en met cash laten betalen..
Music made me who i am
DJtall    posted on 23-06-2010 10:02
haha :p ik dacht bij mezelf laat ik het proberen...
Maar, het is maar in een winkel waar hij zo goedkoop staat, op andere sites is het 350.

Ok. Ik ga het goed regelen, en zorgen dat er niets misloopt. Heb al wat opgegoogled op zijn naam, en ik
vind wel normale dingen.. dusja.

We zien wel. opsturen doe iksowieso niet.
ArCee    posted on 23-06-2010 10:52
Vraag of je voor alle zekerheid de rottweiler van de buren even mag lenen als hij langs komt?? Cool
Mitchell2    posted on 23-06-2010 11:21
1200 euro is indd echt een afzetter. hahaha. maarja ik zou het ook doen als iemand dat er voor wil geven. al moet ik zeggen dat 475 voor een cdj400 echt teveel van het goede is.
DJtall    posted on 23-06-2010 11:33
@ arcee: De buren hebben 2 keffertjes :p.

En inderdaad ... Ik ga er gewoon voorzichtig mee omspringen. Evt de verkoop laten doorgaan in de garage. Niet in het huis, zodat hij niet kan rondsnuffelen.
dJORD    posted on 23-06-2010 11:51
gewoon wat mensen met honkbalknuppels in het huis verstoppen, ik denk dat er zeker 2 mensen te vinden zijn die dat spannend vinden!!
DJtall    posted on 23-06-2010 12:03
Zal ik doen! Merci. Dus als die meneer komt is enkel kans op fysiek geweld en vervalsing van geld. Maar daar is er hiervoor al een linkje geplaatst.
LilQuint    posted on 23-06-2010 12:50
Poster: dJORD
gewoon wat mensen met honkbalknuppels in het huis verstoppen, ik denk dat er zeker 2 mensen te vinden zijn die dat spannend vinden!!

Haha :P
Snaad    posted on 23-06-2010 13:33
Poster: dJORD

Claim! Dan kom ik er naar toe sprinten:D Beetje oplichters neerknuppelen, niks mis mee.
-FLoriZ-    posted on 23-06-2010 13:37
Waarom ga je er eigenlijk vanuit dat hij een oplichter is als je al z'n gegevens hebt enzo? Als hij naar je toe komt zal hij dat niet echt zijn enzo. Tongue
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
DJtall    posted on 23-06-2010 13:46
Ik wou gewoon even vragen als mensen hier almee ervaring hebben, omdat de prijs die ik voorstelde hij zomaar aanvaarde, wat maar 250 euro minder is als je de set nieuw koopt... Daarom zette ik in de titel van de topic: Oplichter?

Misschien heb ik gewoon geluk, en heb ik binnenkort een splinternieuwe dj set..
niiicola    posted on 23-06-2010 13:53
Poster: DJtall
Zal ik doen! Merci. Dus als die meneer komt is enkel kans op fysiek geweld en vervalsing van geld. Maar daar is er hiervoor al een linkje geplaatst.

Valt mee dus, hij berooft je en steekt je neer, maar voor de rest gebeurt er niks!
Gewoon.
DJ_OB    posted on 23-06-2010 14:07
Poster: -FLoriZ-
Waarom ga je er eigenlijk vanuit dat hij een oplichter is als je al z'n gegevens hebt enzo? Als hij naar je toe komt zal hij dat niet echt zijn enzo. Tongue

Hij heeft als ik het goed gelezen heeft alleen een gmail account en een naam.

Die naam kan nep zijn en met een gmail account kom je ook niet ver.

Lijkt me meer dan logisch dat als hij de boel wil bedriegen hij een naam op internet opzoekt die betrouwbaar is en onder die naam langskomt.

Maarja met een knopploeg achter de deur zou het goed moeten gaan. Het zou goed kunnen dat hij inderdaad zegt stuur maar op en dan moet je dat dus niet doen. De kans dat hij de volgende dag inbreekt als hij je adresgegevens heeft lijkt me ook niet heel groot. Dan had ie beter daar 2e-hands cdj 1000's kunnen gaan zoeken of macbook pro's of iets dergelijks.
DJtall    posted on 23-06-2010 14:14
Is dit de bedoeling van die vent is zou ik toch makkelijk de naam kunnen opzoeken en bellen vooraleer hij komt of ik gegevens doorstuur?

139 Users online: 99 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 80.664
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.442