Iemand in2 ambient house?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Decepticon    posted on 21-06-2010 23:00
Hello everybody!

Ik zie hier op het forum heel wat housevarianten voorbij komen, maar ik was benieuwd of er ook mensen in2 ambient waren. Ik zelf ben een enorme fan van het Instinct Records (en sublabels). Ben ook altijd op zoek naar goeie, nieuwe artiesten voor de collectie....dus als je wat weet, let me know!
De stijl die ik zoek is echt die vet zweverige ambient, bv, als onderstaand voorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=eAapEg7omVU?het nummer moet even een minuutje op gang komen, maar dan zweeft ie heerlijk!

Ben benieuwd of jullie nog wat meer voor me weten!

Ltr,

Peter

What do you think about Iemand in2 ambient house? ??

Vote :   
AdenFarleigh    posted on 22-06-2010 12:30
Ambient, dat hoor ik eigenlijk nooit joh! ^^
Anyway, ik ken wel een kerel die wat meer soulful house draait, misschien dat dat ook leuk is voor je?
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
OneSixty    posted on 22-06-2010 12:49
Spacey, maar ik heb liever wat beats erbij.
Kun je misschien eens een linkje geven naar goede ambient met wat meer een beats?
Decepticon    posted on 22-06-2010 18:57
Haha, ik zal eens even rondzoeken OneSixty! Check deze alvast maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=PGvQz4elybw&feature=related

@AdenFarleigh: no thanx, dat is niet helemaal mn ding. Ik ga meer voor de spacey-versies!
OneSixty    posted on 26-06-2010 14:02
Poster: Decepticon
Haha, ik zal eens even rondzoeken OneSixty! Check deze alvast maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=PGvQz4elybw&feature=related

Lekkar, ik ga hier nog wat op doorzoeken.
Goede muziek voor als ik aan het chillen ben Cool
Decepticon    posted on 28-06-2010 13:13
U R welcome! Cool
Seca    posted on 28-06-2010 16:45
Speciale muziek!
Nog niet veel van gehoord.
Intricate    posted on 28-06-2010 22:37
Luister maar eens naar Bluemars, Cryosleep en Dronezone radio, genoeg inspiratie op te doen.

Ambient:

Brian Eno
Harold Budd
Alva Noto
Arovane
Biosphere
Stars of the Lid
The Caretaker
Steve Roach

Met ambient invloeden:
Boards of Canada
Autechre
Mokira
Eluvium

Labels:
Warp records
Kompakt

Kan nog zo veel meer op noemen, zoveel beschikbaar, maar bovenstaande zijn wel algemeen bekend in ambient wereld.

PS: sidestep naar andere muziek, misschien is berlin school en krautrock?ook wel wat voor jou.
Klaus Schultz
Tangerine Dream
Pete Namlook
Popul Vuh
Ash Ra Temple

Decepticon    posted on 29-06-2010 10:01
He man, dat is een lijst waar ik iets aan heb! Ik herken idd wel heel wat namen zoals Brian Eno, Pete Namlook en Autechre. Ik ga de andere namen eens even checken, thanx!
OneSixty    posted on 30-06-2010 05:24
Toen ik aan het zoeken was kwam ik hier op uit, bestwel iets anders maar meer mijn ding.

Misschien kende jullie hem al, ik nog niet:

St. germain?

zuperchill
JollyJunkie    posted on 30-06-2010 08:21
Poster: Intricate
Luister maar eens naar Bluemars, Cryosleep en Dronezone radio, genoeg inspiratie op te doen.

Ambient:

Brian Eno
Harold Budd
Alva Noto
Arovane
Biosphere
Stars of the Lid
The Caretaker
Steve Roach

Met ambient invloeden:
Boards of Canada
Autechre
Mokira
Eluvium

Labels:
Warp records
Kompakt

Kan nog zo veel meer op noemen, zoveel beschikbaar, maar bovenstaande zijn wel algemeen bekend in ambient wereld.

PS: sidestep naar andere muziek, misschien is berlin school en krautrock?ook wel wat voor jou.
Klaus Schultz
Tangerine Dream
Pete Namlook
Popul Vuh
Ash Ra Temple

Dit is toch meer Glitch/Drones wat je nu allemaal noemt, sommigen dingen zijn zelfs IDM-achtig.

Oneohtrix Point Never, Aphex Twin en Rene Hell vindt je misschien ook wel vet.
Kijk ook even op dit Youtube-kanaal .
En als je Krautrock vet vindt moet je Neu! even checken, koningen van de Krautrock.
User edit by JollyJunkie on 30-06-2010 @ 08:23:54 (15%)
ArCee    posted on 30-06-2010 10:24
Ik ken het wel, veel Trance artiesten hebben redelijk wat keren een ambient of chill out remix op hun release staan.
Ik vind het lekker om naar te luisteren, als echter party muziek voor in een set op een feest vind ik het minder geschikt, maar het is heerlijk op een zwoele zomeravond met vrienden in de tuin, om de vuurkorf zitten en een drankje erbij (of veel drank erbij) Cool?(sorry Ilja, de cola is op dus jij een glas water als fanatiek niet drinker) Cool
Seca    posted on 03-07-2010 04:14
Tekhead    posted on 03-07-2010 04:57
Poster: ArCee
Ik ken het wel, veel Trance artiesten hebben redelijk wat keren een ambient of chill out remix op hun release staan.
Ik vind het lekker om naar te luisteren, als echter party muziek voor in een set op een feest vind ik het minder geschikt, maar het is heerlijk op een zwoele zomeravond met vrienden in de tuin, om de vuurkorf zitten en een drankje erbij (of veel drank erbij) Cool?(sorry Ilja, de cola is op dus jij een glas water als fanatiek niet drinker) Cool

Cool?LOL
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

248 Users online: hadronate & 68 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 16.082
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.422.716