[VideoM] Summermix Esmée Bouncy T3rrible two (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 21-06-2010 21:39
De clipmixen hebben niet stilgezeten afgelopen tijd, en nu hebben Wytse en ik een summerclipmix gemaakt. Deze is 37 minuten lang ipv 10, en heb ik volledig gemixt met zomerse tracks. Wytse heeft er uiteraard weer de video bij gemaakt!
Om hem te bekijken:

edit:

Download kun je vinden door bovenin op downloads te klikken. Je mag hem uiteraard van ons wel ergens live gebruiken op feestjes enzo, als er eventueel iets bij vermeld zou kunnen worden dat het van ons is, zou fijn zijn Happy, laughing Of misschien eventuele feedback wat t publiek ervan vond Happy, laughing

tracklist:
1. Craig David ? Summer Jam
2. Kanye West ft. Chris Martin
3. Lou Bega ? Mambo No.5
4. T-Spoon ? Summer Love
5. Junior Senior ? Move Your Feet
6. The Baseballs ? Umbrella
7. Moloko ? Sing It Back
8. Stromae ? Alors On Danse
9. Snap ? Rhythm Is A Dancer
10. Ian Oliver ft. Shantel ? Bucovina
11. Room 5 ft. Oliver Cheatham ? Make Luv
12. Abba ? Super Trouper
13. Modjo ? Lady
14. Supafly Inc. ? Let?s Get Down
15. David Guetta ? Love Don?t Let Me Go
16. Erick E ? The Beat Is Rockin
17. GiGi DiAgostino ? The Riddle
18. D.O.N.S & DBN ft. Kadoc ? The Nighttrain
19. Bob Sinclar ? Love Generation
20. Fedde Le Grand ? Put Your Hands Up 4 Detroit
21. Ian Oliver ? Keep On Rising
22. Norman Doray & Tristan Garner ? Last Forever
23. R.I.O ? When The Sun Comes Down
24. Yves Larock ? Rise Up
25. Jenifer Lopez ? Let?s Get Loud
26. Edward Maya ? This Is My Life
27. Basic Element ft. D-Flex ? Touch You Right Now
28. Funk Fanatics ft. Peyton ? Love Is The Answer
29. Miranda ? Vamos A La Playa
30. Supermode ? Tell Me Why
31. Phats & Small ? Feel Good
32. Master @ Work ? Work (Remix 2007)
33. Guru Josh Project ? Infinity 2008
34. Pakito ? Living On Video
35. Laurent Wolf ? No Stress
36. Armin van Buuren ? Going Wrong
37. Belini ? Samba De Janeiro
38. G-Spott ? Sadness
39. Jody Bernal ? Que Si, Que No
40. La Blonda ? Eah Dada!
41. Haddaway ? What Is Love
42. Lasgo ? Gone
43. DJ Jean ? Every Single Day
44. Lasgo ? Something
45. Cutting Crew ? (I Just) Died In Your Arms
46. Ultrabeat ? Pretty Green Eyes

Ik hoop dat jullie het wat vinden.

User edit by Esmee on 23-06-2010 @ 11:05:20 (16%)

What do you think about [VideoM] Summermix Esmée Bouncy T3rrible two ??

Vote :   

Snaad    posted on 21-06-2010 21:50
Haha briljant, ik vind em cool! Complimenten!
Limb-Girdle    posted on 21-06-2010 22:01
hahaha geweldig gedaan!
props lady en heer!
Where the music meets the deejay!
Crazy    posted on 21-06-2010 22:16
46 tracks in 37 minuten! Mijn complimenten!
CaSE    posted on 21-06-2010 22:29
Idee is erg leuk, uitvoering vind ik persoonlijk wat minder.

Ik had er vaker voor gekozen om een acapella over een beat van een ander nummer te leggen, veel combi's klinken niet erg lekker/te druk samen. Probeer verder je tempo wisselingen in een doorstart te verwerken, het klinkt wat rommelig als een track uit het niets steeds sneller gaat.

Kortom, werk voor volgende (clip)mixen aan de afwerking. Het is allemaal nog wat rommelig, probeer een geheel te maken.

p.s. summerjam is van the underdog project en niet van craig david Winking my eye

Keep it up!
Bouncy    posted on 22-06-2010 07:50
Poster: CaSE
p.s. summerjam is van the underdog project en niet van craig david Winking my eye

Keep it up!

dan heeft Esmee dat fout staan in HAAR iTunes bieb :P

k was gister het lijstje aan het maken, en ik wist dat het niet klopte, maar ik kon ook zo snel niet op de goede naam komen...

K zou het strax effe aanpassen...
Esmee    posted on 22-06-2010 08:46
Laat ik zelf eens reageren.

Bedankt allemaal voor de reacties!
Wytse geef mij maar weer de schuld?Cool ik heb nog een fout gezien hoor. Just died in you arms bijvoorbeeld.

Ik zal t even wijzigen

@CaSE
Bedankt voor je commentaar, ik zal er zeker wat mee doen! qua rommeligheid moet ik je gelijk geven, zeker tegen het einde aan.
Qua acapella's... sja dat blijf ik ten eerste lastig vinden om goed te gebruiken in ableton, vervolgens hebben de meeste tracks al vocals van zichzelf... dus om daar dan nog een vocal overheen te plakken... ik begon heel enthousiast met een acapella van summerjam, maar verder heb ik er niet zoveel meer toegevoegd omdat ik het iets te veel werk vond om eerlijk te zijn.

Joep    posted on 22-06-2010 09:42
Echt goed gedaan!
Al ben ik het wel met CaSE eens wat betreft de afwerking: sommige nummers klinken inderdaad niet zo heel goed samen.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Sunrise8    posted on 22-06-2010 10:21
ik ga hem ook eens luisteren, wellicht chill voor gewoon achter de pc.
Ga je hem ook nog downloadbaar maken zodat je hem op je iPod/Telefoon/etc. kunt zetten?

Edit:
ik vind hem lekker klinken en ook leuk gedaan. Natuurlijk loopt hier en daar niet alles soepel, maar dat hebben zelfs de 'professionele' dj's nog wel eens Happy, laughing
Leuk gedaan dus LOL
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 22-06-2010 @ 10:31:47 (100%)
Bootstrap    posted on 22-06-2010 11:21
Erg leuk idee, maar aan de uitvoering mag nog wat gewerkt worden Cool Heel veel nummers die jullie gemixt hebben passen tonaal gezien totaal niet bij elkaar. Probeer hier in het vervolg op te letten. Als dit wel lukt, klinken alle overgangen die nu heel rommelig klinken ineens lekker Happy, laughing

Keep up the good work! Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Mathiz    posted on 22-06-2010 12:27
Poster: Sunrise8
ik ga hem ook eens luisteren, wellicht chill voor gewoon achter de pc.
Ga je hem ook nog downloadbaar maken zodat je hem op je iPod/Telefoon/etc. kunt zetten?

Edit:
ik vind hem lekker klinken en ook leuk gedaan. Natuurlijk loopt hier en daar niet alles soepel, maar dat hebben zelfs de 'professionele' dj's nog wel eens Happy, laughing
Leuk gedaan dus LOL

ja alleen mixen professionele?dj's dan met 3 technicse of 3 cdj's . Hier is het allemaal door ableton gedaan .

Maar daarvan afgekeken denk ik wel dat dit goed is voor het meer commerici?le publiek . die geven geen shit om de mixen.
Esmee    posted on 22-06-2010 13:42
Bedankt allemaal voor de reacties.
mp3 download is wytse nog even mee bezig. mp4 versie komt ook als het goed is snel.
Bouncy    posted on 22-06-2010 15:33
Poster: matezo
Maar daarvan afgekeken denk ik wel dat dit goed is voor het meer commerici?le publiek . die geven geen shit om de mixen.

Dat was ook de bedoeling Happy, laughing
Lomme_    posted on 22-06-2010 19:08
Zitten leuke, oudere nummers tussen. Overgangen zijn goed, en wel heel snel Happy, laughing Overgang op 20:34 vind ik leuk.
Helixon    posted on 22-06-2010 19:15
Leuk idee, misschien is het leuk om met meerdere dj's een set op te nemen.
Bouncy    posted on 22-06-2010 19:29
Poster: Helixon
Leuk idee, misschien is het leuk om met meerdere dj's een set op te nemen.

Dat idee is er al vaker geweest, zoek maar eens op chainmix... allemaal gefaalt...

Maareuh, wat heeft dat voor een toevoeging? Beetje offtopic... ofniet?
Esmee    posted on 22-06-2010 19:46
Ik mix t leifste in mn eentje. met zn 2'en draaien is wel leuk, maar vooral als ik draai en zij doen wat ik wil, ik heb nog niemand gevonden waarmee ik echt een lekker duo vorm zonder dat ik dacht; draaide ik maar alleen.
Met Wytse werk ik perfect samen omdat hij net zo hard werk als ik, en soms nog wel harder, + ik kan nogsteeds de mix alleen maken, t enige wat ik heb als verplichting is dat er een video van moet zijn. Hij beperkt me verder nergens in.
Dit is dus de ideale samenwerking voor mij, dus met anderen draaien... denk niet dat dat hem wordt Happy, laughing
Bouncy    posted on 23-06-2010 09:12
Poster: Esmee
Dit is dus de ideale samenwerking voor mij, dus met anderen draaien... denk niet dat dat hem wordt Happy, laughing

Wij hebben nog nooit samen gedraait hea :P
Pedroz    posted on 23-06-2010 10:19
Ik vind het vetjes gedaan hoor! Zowel audio als beeldmateriaal zit snor
Bouncy    posted on 23-06-2010 21:50
Poster: Dj_wouter
Ik vind het vetjes gedaan hoor! Zowel audio als beeldmateriaal zit snor

Thnx, er zit ook een hoop werk in...
dacuba    posted on 23-06-2010 23:59
Zeer net hoor! Hoedje af.
Cyspoz    posted on 24-06-2010 00:15
De reden dat het rommelig is, of dat nummers niet bij elkaar passen is vooral omdat ze tonaal geen match zijn. De volgende keer als je een mix gaat maken moet je proberen de nummers door een programma zoals Mixed in Key?te halen. Dan krijg je snel een overzicht van welke nummers wel en niet bij elkaar zouden kunnen passen.
Het clashen van de song keys is op dit moment wat je als eerste moet wegwerken. De rest is puntjes op de ? zetten en komt wel naarmate je kritischer wordt.

Hoe maak je de mix trouwens?

Bij Snap klopt de song key bijvoorbeeld wel waardoor het daar wel lekker klinkt.
Bouncy    posted on 24-06-2010 11:30
Poster: Cyspoz
De reden dat het rommelig is, of dat nummers niet bij elkaar passen is vooral omdat ze tonaal geen match zijn. De volgende keer als je een mix gaat maken moet je proberen de nummers door een programma zoals Mixed in Key?te halen. Dan krijg je snel een overzicht van welke nummers wel en niet bij elkaar zouden kunnen passen.
Het clashen van de song keys is op dit moment wat je als eerste moet wegwerken. De rest is puntjes op de ? zetten en komt wel naarmate je kritischer wordt.

Hoe maak je de mix trouwens?

Bij Snap klopt de song key bijvoorbeeld wel waardoor het daar wel lekker klinkt.

De mix word gemaakt in ableton

Ik weet precies wat je bedoeld qua keys, en ik had het ook al gehoord bij deze mix, maar verder niks aan gedaan, omdat het merendeel van het publiek dit niet direct hoort (wel indirect natuurlijk, want iedereen hoort dat er iets niet klopt). Aangezien Esm?e net 4 maanden (ofzo) met ableton werkt, wilde ik haar daar nog niet direct mee lastig vallen Happy, laughing (daarbij komt dat Esm?e de baas is over welke nummers waar in de mix komen :P )?

Maar ik denk toch dat ik het haar maar eens ga leren (A)
Esmee    posted on 25-06-2010 17:22
ja mensen key mixen ik begrijp de boodschap, alleen... ik heb geen mixed in key, en ik ben niet van plan om het aante gaan schaffen eerlijk gezegd.
Bouncy    posted on 25-06-2010 20:34
ja mensen key mixen ik begrijp de boodschap, alleen... ik heb geen mixed in key, en ik ben niet van plan om het aante gaan schaffen eerlijk gezegd.

Ik krijg ineens een leuk idee voor je verjaardagscadeautje :P
Cyspoz    posted on 28-06-2010 07:13

Het mag natuurlijk ook met een stemfluitje van pak weg 12 euro's. Alleen is dat zo veel werk om voor je hele collectie te doen Happy, laughing

294 Users online: 125 Guests (169 Unknown)
Pages generated today : 25.519
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.432.153